bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlies85

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:17

Das al bijna mistral!

Jammer dat je zus bij zoiets belangrijks laat afweten pipo

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:01

Ja absoluut

Hoe is het met jou Marlies?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:01

Hier een mooie laatste eer. Iedereen kon nog afscheid nemen van mijn moeder en er waren veel mensen. her en der een klein foutje maar ja waar mensen werken.... Niet storens in ieder geval. Het enigste storende was dat mijn zus op het allerlaatste moment binnen kwam en na de plechtigheid de kids (18 en 20) meenam en opdonderde. en ik (en mijn man en kids) er weer alleen voor stonden net als gister en vanmiddag voor de plechtigheid.
Maar goed, alleen dat was waar ik me echt over verbaasde... verder een mooi en waardig afscheid en daar gaat het om!
Toen we thuis kwamen ben ik even lekker naar bed gegaan.. ik was kapot.

Mistral.. spannend!!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 19:18

Fijn dat het afscheid goed was Pipo!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:26

@ Mistral: die pijn op de borst heb ik nog maar 2 keer gehad, nu ik bepaalde voedingsmiddelen/dranken laat staan gaat het goed.
Loop ook bij een cesartherapeut voor ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen i.v.m. mogelijke hyperventilatie.

Maar sinds ik geen Bisoprolol meer slik heb ik weer veel last van overslagen en af en toe een hart dat op hol slaat. Kijk nu eerst even wat die therapie met deze klachten doet, als daar niks aan veranderd binnen een paar weken trek ik bij de huisarts aan de bel.

@ pipo: Fijn dat je waardig afscheid hebt kunnen nemen van je moeder.

@ Mistral: 7 mei krijg je dan die reveal?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 21:54

Hoe gaat het met jullie?

Blijft raar Marlies dat ze zomaar je medicijnen stoppen, er zijn toch ritmestoornissen gevonden. Lijkt wel alsof ze langs elkaar heen gewerkt hebben daar. Je kunt altijd je huisarts vragen of je weer mag starten met de bisoprolol wel zo prettig om je hart niet te voelen. Die hoort het gewoon te doen zonder dat je je ervan bewust bent.

7 mei wordt de reveal idd geplaatst! In principe een dagopname, maar moet wel nachtkleding meenemen.

Dovisch hoe gaat het? Bij jou al nieuws?

Froukje al wat bekend over je controle afspraak?

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 23:17

Pipo, heel fijn dat het een waardig afscheid was van je moeder, wel heel jammer dat je zus verder zo weinig op die dag heeft betekend.

Marlies, rot dat je je steeds zo beroerd voelt sinds de medicatie is gestopt. Zou bij aanhoudende klachten gewoon weer je HA bellen.

Mistral, Spannend zeg zo snel al de operatie!

Hier gaat alles wel zijn gangetje, ben wel de hele dag super moe en duf door de Verapamil maar mijn hart slaat niet meer zo extreem door. 16 mei krijg ik de holter pas omdat er een super lange wachttijd is hier in het ziekenhuis. Heb bij inspanning wel steeds een tintelend gevoel tussen mijn schouderbladen, iemand die dit herkent?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 23:51

Dat duurt nog eventjes, balen die wachttijden.

Ik heb vorige week pijn tussen mijn schouderbladen gehad. Geen idee of dat met het hart te maken heeft. Bij twijfel gewoon bellen!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 06:22

en bij niet gebeld, opschrijven om de volgende keer bij het gesprek te melden. Lastig dat je zo lang moet wachten zeg. Ik krijg er de 8ste 1 maar de bespreking daarvan is pas de 24ste (als er iets mis is bellen ze me heus wel eerder :j )
Verder ga ik komend weekend een weekendje naar biddinghuizen in een soort vakantiehuisje/stacaravan. Gisteravond geboekt bij vakantieveiling :D Dan ben ik al halverwege naar Duinrell ;) want die kaartjes had mijn moeder gekocht om te doen met de kids. En anders zijn ze verlopen. Willem gaat niet mee die doet de dieren en ik ben op zoek naar nog 3 mensen om mee te gaan. even antwoord afwachten van mijn dochter anders schoonzussen vragen ;) 20 euro plus uiteraard schoonmaakkosten en zo. Leuk hoor even lekker weg, doen we nooit!!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:33

Groot gelijk hoor pipo, lekker er even tussen uit.

Jeetje wat een wachttijden Calice.

Hier had ik gisteravond last van een 'huppelend hart' := zoveel overslagen in korte tijd, en dat de hele avond.Gelukkig na een goede nachtrust geen last meer van.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:35

Marlies, hopenlijk vandaag geen blij hart... want daar wordt je zelf niet vrolijk van.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 11:36

Ik lees hier af en toe mee en ik 'schrik' toch wel een beetje van hoeveel klachten sommige mensen hebben.
Dan heb ik nog geluk dat mijn hart af en toe op hol springt maar ik dat meteen onder controle krijg.

Heb verder een kunst hartklep die te klein is voor mijn hart, dus ritme stoornissen komen nu wat sneller voor, maar verder gaat het toch allemaal wel goed..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:32

Er komt nog een tijd dat je weer onder het mes moet voor een nieuwe klep toch?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:04

Hoi nancy, waarom is die klep dan nog niet vervangen en zou je dat niet snel willen. Want ik ben ervan overtuigd dat je dan beter in je vel zit en misschien van je ritme stoornissen afkomt. Hoe krijg je trouwens die stoornissen weer onder controle?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:09

Citaat:
een mooi en waardig afscheid en daar gaat het om!

Precies , dat draag je altijd met je mee.
Citaat:
nu ik bepaalde voedingsmiddelen/dranken laat staan gaat het goed

Welke zijn dat Marlies?
Citaat:
7 mei wordt de reveal idd geplaatst! In principe een dagopname, maar moet wel nachtkleding meenemen.

Spannend , sterkte ermee.

Jammer dat je zo lang moet wachten Calice, dat tintelende gevoel tussen de schouderbladen heb ik niet.
Citaat:
Ik heb vorige week pijn tussen mijn schouderbladen gehad. Geen idee of dat met het hart te maken heeft.

Weet ik ook niet.
Citaat:
Verder ga ik komend weekend een weekendje naar biddinghuizen in een soort vakantiehuisje/stacaravan.

Heerlijk , alvast veel plezier toegewenst.

Citaat:
Hier had ik gisteravond last van een 'huppelend hart' := zoveel overslagen in korte tijd

Dat heb ik ook regelmatig , vooral bij stress. het huppelt net niet genoeg om er wat aan te doen , en ik heb weinig
zin in nog meer medicatie dus laat het maar zo.
Citaat:
Heb verder een kunst hartklep die te klein is voor mijn hart, dus ritme stoornissen komen nu wat sneller voor, maar verder gaat het toch allemaal wel goed..

Dat klinkt eng.

Zijn er hier ook mensen die vitaminepreparaten die goed zijn voor het hart slikken?
http://www.hartvitaal.nl

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:44

Kaatje, ik geloof daar niet in. Als je een beetje op je voeding let krijg je alles wat je moet hebben. Dit is in mijn ogen pure verkooppraatjes. Sommige kruiden hebben een gunstig effect op bepaalde dingen , neem kamille= goed voor je buikpijn zeg maar. Heb je last van ontkalking eet /drink je wat meer melkproducten.. zo zie ik het een beetje.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:29

Citaat:
Kaatje, ik geloof daar niet in. Als je een beetje op je voeding let krijg je alles wat je moet hebben. Dit is in mijn ogen pure verkooppraatjes.

Dat begrijp ik Pipo.
Ik ben echter zooo lang beroerd geweest , ben en vitamines gaan slikken en gestopt met bètablokkers en
andere medicatie waar ik niet tegen kon.
Ik voel me nu goed en weet niet of t te wijten is aan t stoppen, of aan de vitamines.
Ik denk aan beide dus blijf braaf slikken.
Ik heb altijd een gezonde levensstijl gehad maar toch zitten er een aantal aderen dichtgeslibd.
Dus nu uit voorzorg maar aan de pitamientjes.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 18:33

@ Kaatje: Als ik bij voorbeeld een koud glas spa rood dronk kreeg pijn op mijn borst. Het lijkt dus toch een soort van slokdarmspasme te zijn.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 19:36

Apart Marlies , als je weet wat het veroorzaakt kun je er rekening mee houden gelukkig.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:39

gelukkig weer een beetje van de schrik bekomen hier!!
Gister werd ik gebeld door mijn vriend "schat ik kom voorlopig niet heb een ongeluk gehad"
Ik ben gelijk met mn ouders in de auto gesprongen en naar hem toe gegaan,
eenmaal daar aangekomen allemaal politie en een ambulance tsjah toen had ik het niet meer!
Gelukkig is er met mijn vriend niks(nja behalve de schrik en spierpijn) maar de auto die kan ben ik bang naar de sloop!!
(moest even mn ei kwijt)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:48

Jeetje.. dat is ook wat! Glukkig heeft hij niet echt iets maar wel voorzichtig laten doen hoor, je weet nooit wat de nasleep kan zijn. Sterkte in ieder geval. (moet hij niet te vaak doen.. is niet goed voor je rikketik :D )

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 16:58

nou dat is zeker niet goed voor mn rikketik! kreeg net bericht auto is totallos!! word om een nieuwe auto dus mja liever een andere auto dan een mensenleven!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:29

Zo is het maar net.. auto's zijn vervangbaar al komt het nooit uit als het nodig is. Is het je vriends "schuld" of een ander zijn schuld? Maakt natuurlijk uit als je alleen wa verzekerd bent.

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:31

Nee vriend reed op voorrangsweg.. Andere jonge kwam achteruit van een parkeerplaats af ze hebben elkaar niet gezien toen was het Boem...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 17:34

pipo schreef:
Hoi nancy, waarom is die klep dan nog niet vervangen en zou je dat niet snel willen. Want ik ben ervan overtuigd dat je dan beter in je vel zit en misschien van je ritme stoornissen afkomt. Hoe krijg je trouwens die stoornissen weer onder controle?

Omdat ik hartstikke fit en gezond ben, waarom snijden in een gezond persoon?
Ik voel me super en een operatie zou alleen maar een grote nadeel zijn..
Mijn klachten zijn niet zodanig groot dat een vervanging noodzakelijk is.

Er zal zeker een tijd komen wanneer ik weer onder het mes moet.. :( Maar ik hoop dit zo lang mogelijk uit te stellen.

Ik blaas op mijn hand zeg maar, wel zo dat er geen lucht langs kan. Dit heeft de huisarts mij eens verteld, helpt goed.