[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 18:52

Top KBTP, ik hoop dat je er net zo tevreden mee bent als ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:45

Mars schreef:
Lees mijn reacties hier maar eens terug :)
Als je in een bericht van mij op het dikgedrukte 'geplaatst' klikt zie je al mijn berichten en kun je mijn ervaringen lezen.

Ik verklap alvast dat ik een enthousiast en tevreden Mirena gebruikster ben :D

Dank je, dat stelt me weer een beetje gerust :o

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:50

MyLittleLove schreef:
Hoihoi, ik meld me maar..
Ik vergeet de pil steeds vaker, en als ik ongesteld ben heb ik echt heel veel pijn. Dan lig ik opgekruld in bed omdat de pijn zo erg is. Ook krijg ik pijn in mijn onderrug, hoofdpijn, heeul chagrijnig. Ben ook zeker 7 dagen ongesteld, soms langer. (Ik slik meestal 1 strip-stopweek, maar soms 2 strips-stopweek).
En vaak werkt de pil niet, heb al 2 pillen gehad, ben nu met de 3de bezig. Dan werkt het een tijdje en daarna eigenlijk steeds minder, net alsof mijn lichaam eraan gewend raakt en dan immuun word?
Nu is mijn vriendin naar de huisarts gegaan voor de prikpil. Ze is 16. Ik ben pas 15 maar dit lijkt me wel een oplossing. Maar ben naar wat info aan het zoeken op internet en daar staat dat je dan nog steeds onregelmatig bloedverlies hebt, en is er niet helemaal zekerheid dat je dat niet meer ongesteldword.
Zouden jullie mij de prikpil aanraden?

ik gebruik nu 1 tot 1,5 jaar de prikpil en ben er super tevreden over.
zou nooit meer iets anders willen!
je hoeft nergens meer aan te denken en 1x in de 3 maanden de prikpil te gaan halen.

heb de eerste keer 1 dag een heel klein beetje bloedverlies gehad. dat je dacht van uhh is dat de moeite :')
nu heb ik geen bloedverlies meer!

1 tip lees al die verhalen niet op internet.
ik heb dat ook gedaan en was super bang maar ben er tog maar aan begonnen.
en ben super blij dat ik het heb gedaan. :)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:51

Tessya schreef:
Ik meld me hier ook maar eens.
Op advies van de gyn moet ik binnenkort een Mirena-spiraaltje gaan laten plaatsen, echter hoor/lees ik er bijna alleen maar horror-verhalen over (en dan vooral het plaatsen) := .
Zijn er hier ook mensen die er positieve ervaringen mee hebben?

Heb nu bijna 2 jaar de Mirena. Ben er super blij mee. Bijna nooit meer ongesteld, en als ik het ben is het letterlijk 3 druppels. Veel minder buikpijn, minder humeurig als met de pil. Kortom heerlijk ;)

Oh ja, inbrengen was niet prettig, maar zodra deze er uit moet of gewisseld moet komt er ook weer een volgende. Die 5 minuten pijn voor zo veel voordelen, geen probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:56

Ik ben er achter gekomen dat ik endometriose heb, en ben dus wel wat pijn gewend :D .
Het vooruitzicht van geen pijn en niet meer ongesteld is wel heel aantrekkelijk.

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:53

is heb een aanverwant aan endometriose en sinds mn spiraal bijna geen klachten meer. Kan het je aanraden.
Moet wel zeggen dat ik de eerste anderhalve maand veel bloedverlies had (bijna continu ongesteld) en daarna nooit meer gehad dan 3 druppels in de maand (als ik dat uberhaupt al had)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 03:10

ik wil ook op de spiraal overstappen. slik momenteel de pil. Duurde 6 dagen voordat de menstruatie op gang kwam, voel mij daarvoor ook zo slecht door de hormonen.

ben alleen wel bang dat ik dan te lang of onregelmatig ongesteld zal zijn. of is dat tijdelijk?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 06:40

In het begin kan je inderdaad lang en onregelmatig ongesteld zijn. Het hoeft echter niet, ik heb zelf sowieso een cyclus om de klok op gelijk te zetten en die heeft zich na plaatsen weer keurig herpakt. Ook werd mijn menstruatie elke maand lichter en heb ik nu alleen nog wat bruinige afscheiding :)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:42

hoihoi!
Ik had een vraagje..
Ben aantal maand geleden gestopt met de pil, omdat ik die hormonen echt zat was. Had ook geen vriend, als anticonceptie was pil niet nodig dus. menstruatie is prima te handelen voor me. Ik ben sinds ik gestopt ben ontzettend opgeknapt, super lekker in mn vel enz, dus wil zeker niet terug aan de hormonen.

Met huisarts over gehad, en wil nu dus gaan voor een spiraaltje.(heb ondertussen wel weer een vriend :P ) Hij wil m alleen niet zelf zetten, aangezien ik nog geen kinderen heb gehad en dan het plaatsen van een spiraal veel pijnlijker zal/kan zijn dan als je al wel 1 of meerdere kinderen hebt gehad.

Ik lees hier verhalen van mensen waarbij het nauwelijks pijn deed, of eventjes pijn deed, maar nu mijn vraag : hebben jullie al kinderen gehad dan of ook niet? :P

Ik heb net doorverwijzing geregeld naar gynaecoloog, dus ik hoor vast volgende week wanneer ik terecht kan, ben benieuwd!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:45

Ik vond het qua pijn heel erg meevallen, mijn HA heeft m gezet en ik heb geen kinderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 12:49

Ik haaaat ongesteld zijn vanaf nu definitief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:50

Kan een spiraaltje voor een slechtere huid en meer beharing zorgen? :o
Heb 5 jaar zonder problemen een spiraal gehad,dit jaar de 2e laten zetten en ik krijg meer beharing(op vervelende plekken,bv kin..)en ook meer puistjes...ben 31 dus geen tiener meer die vol hormonen zit zeg maar :')

Zit te twijfelen het ding eruit te halen maar weet niet of het wel de veroorzaker is..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:11

Hoi allemaal,
ik heb een vraagje. Ik menstrueer namelijk al bijna een jaar niet meer.. Ik heb niet bijgehouden wanneer het is gestopt, dat kwam namelijk totaal niet bij me in me op, ik hield het namelijk nooit bij. Ik was ook heel slecht met de pil slikken. Maar ik gok dat het nu bijna een jaar duurt. Ik had de huisarts gebeld die zei dat er niks aan de hand was. Paar maanden later nog een keer gebeld, en ben ik gewoon langs gegaan. Weer was er niks aan de hand zei ze. Maar nu maak ik mij best wel zorgen.. Ik ben verhuisd naar Vancouver, dus kan niet weer even langs de huisarts gaan. Ik heb ook geen menstruatiekrampen of wat dan ook. Weet iemand wat het kan zijn, en of het nog komt?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:15

@darkchrystal; heb je een spiraaltje met hormonen dan? Misschien de moeite om na te vragen of de samenstelling is veranderd.

@ Eskimo; slik je nog steeds de pil? een zware? Op je 18e menstrueren de meeste vrouwen wel regelmatig. Ik denk dat het wel de moeite waard is om te laten onderzoeken.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:23

Nee ik slikte de pil erg onregelmatig, uiteindelijk bleef mijn menstruatie weg waardoor ik de pil ook maar niet meer slikte, die wilde ik pas slikken als ik weer menstrueerde. Nu heb ik ook een lichtere pil gekregen, maar daar kan ik ook pas mee beginnen als ik weer menstrueer, dus die ligt er al heel lang.. Ik baal een beetje dat de huisarts in Nederland vond dat er niks was, ik wilde me nog laten onderzoeken vóórdat ik naar Canada ging emigreren, maar dat hoefde volgens haar niet. En hier ben ik nog nergens bij ingeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:42

mirena spiraal heb ik.
naar mijn weten is die al jaren onveranderd qua hormonen.
misschien word ik gewoon ouder hahaha..

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:58

_helga_ schreef:
je hoeft nergens meer aan te denken en 1x in de 3 maanden de prikpil te gaan halen.

heb de eerste keer 1 dag een heel klein beetje bloedverlies gehad. dat je dacht van uhh is dat de moeite :')

Super zeg! En heb je hem dan in je bovenbeen gezet gekregen? En hoe duur is ie?

Ben het echt hélemaal zat, ben vandaag doorgelekt.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:54

Vergeef mij als deze vraag al 100 x gesteld is, maar ik was in de veronderstelling dat als je begint met het slikken van de pil en je begint op een willekeurige dag van je cyclus, dat je dan 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken. Nu lees ik op internet 14 dagen. Is er iets veranderd? Het was toch altijd 14 dagen? Belangrijk voor mij omdat ik hierover een discussie heb met een vriendin waarin ik graag mijn gelijk zou krijgen }> In de bijsluiter van mijn pil staat alleen iets geschreven over starten op de 1e dag van je menstruatie of tussen de 2e en 5e dag van je menstruatie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 08:57

Ik meende dat, bij welke fout of welke start dan ook, na 7 dagen weer goed zat?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:09

MyLittleLove schreef:
_helga_ schreef:

Super zeg! En heb je hem dan in je bovenbeen gezet gekregen? En hoe duur is ie?

Ben het echt hélemaal zat, ben vandaag doorgelekt.

nee ze zetten hem bij mij eigenlijk net in onder de rand van je broek. ongeveer net boven je boxer/string etc.

ik betaal 3.21 en de rest word vergoed door je zorgverzekering :D

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:11

F_Orumster: daar was ik dus ook van overtuigd! Maar, een vriendin denkt dat het 14 dagen is, zij heeft dit gelezen toen ze zocht via google. Ik heb het nu ook zien staan, terwijl ik toch wel heel zeker weet dat ik nooit eerder iets over 14 dagen gelezen heb!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:08

Het was voor veel pilsoorten idd altijd 7 dagen, maar ik heb ook weleens 10 dagen gehoord of zelfs de hele eerste strip. Ik zou zelf liever wat langer aanhouden, voor het geval dat :=

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:26

Yessy: ja, het gaat in dit geval niet om mijzelf, maar nu ik dit zo lees zou ik zelf ook kiezen voor zekerheid en eerst een hele strip afmaken haha

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 10:51

Ik dacht dat als je op een willekeurig moment begint, dat je dan één volledige strip eerst moest afmaken. 7 dagen is als je tijdens je menstruatie begint. En meteen veilig ben je als je op de eerste dag van je menstruatie begint. Zo heb ik het altijd gehoord/'geleerd'.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 11:22

Waarschijnlijk klopt het dan ook zoals jij zegt dat het is Hvelreki. Ik denk dat ik 'wanneer u niet begint op de eerste dag van uw menstruatie' altijd beschouwd heb als starten op een willekeurig moment van je cyclus terwijl hiermee bedoeld wordt dat je start tijdens de menstruatie, maar niet op de eerste dag.