Stoppen met roken deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyharma

Re: Stoppen met roken deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:09

Vet goed!
Ik wil ok stoppen! :(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:33

XoNo schreef:
Lekker hoor Quellian :) Vakantie verder ook goed bevallen?

Ja... heb er spijt van dat ik in de auto naar huis ben gestapt!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:51

Haha, begrijp ik helemaal! Waar ben je naartoe geweest? Niet ver genoeg waarschijnlijk (voor mijn maatstaven haha), aangezien jullie met de auto zijn geweest :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:53

Lekker burgerlijk naar Zuid Frankrijk :D Argeles sur Mer (aan de kust, vlak voor de Spaanse grens).
Afgelopen weekend zijn we nog naar Parijs geweest en zondag naar Disney, maar dat was 1 waterballet, dus hadden we snel gezien.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:58

Ooh dat is niet geheel verkeerd!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:49

Ik meld me hier ook.
Ik was voorheen acht maanden gestopt (cold turkey), toen weer 4 maanden gerookt, toen 4 maanden gestopt en nu rook ik weer sinds december..
Mijn probleem is niet echt het stoppen zelf (natuurlijk wel moeilijk met vooral veel honger en mezelf bezig moeten blijven houden), maar mijn probleem is echt het gestopt blijven. De gedachte "vandaag rook ik niet helpt mij altijd goed."
Altijd krijg ik zo'n k*t moment dat ik denk "nu mag ik noooit meer roken", dat zit dan een tijd in mijn gedachten, met vooral het feit dat ik mezelf aanpraat dat ik super saai ben (vegetariër, drink niet veel) en begin weer op te bouwen. Als ik gestopt ben ga ik wel meer drinken ter compensatie :+
Het grote probleem is dat ik niet kan matigen. Na een stoppoging bouw ik het op en nooit meer af. Minderen is echt niets voor mij "15 minuten één gerookt, ah joh wat maakt die ander uit"

Nu ga ik aanstaande maandag weer stoppen en blijf ik gestopt. Want als je er vanaf bent, ben je meerdere keren per dag zo blij dat je niet stinkt, er niet aan hoeft te denken sigaretten te kopen en dat je niet meer bang hoeft te zijn ziek te worden.

Iemand nog snaai tips? Ik eet anders veelal worteltjes, soepstengels (hoorde later dat die hartstikke vet zijn :') ) en waterijsjes.
Ik ga btw altijd op m'n werk, na een paar maanden gestopt te zijn, wel weer bij de rokers staan, omdat ik de gezelligheid mis.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 09:29

[quote="Lizzle"]Iemand nog snaai tips? Ik eet anders veelal worteltjes, soepstengels (hoorde later dat die hartstikke vet zijn :') ) en waterijsjes. [quote]

Heb een laserbehandeling gedaan en geen last gehad van snaaien :D
Vandaag 1 jaar gestopt met roken *\o/*
Ben misschien 2 kg zwaarder geworden :D

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:58

Lizzle. Na 3 maanden beginnen met afvallen werkt bij mij heel erg goed. ;-). Sindsdien ik daarmee bezig ben denk ik er helemaal niet meer aan.
Ligt er natuurlijk wel aan of je veel bent bij gekomen.
Ik moet eerlijk bekennen. Het is dat ik in mijn agenda keek. Anders had ik er niet aan gedacht dat ik 4 maanden gestopt was O:-).

Qua eten. Ik at zelf erg veel fruit. Had de eerste week continu een bakje met appels of wortels staan als ik zin had in een sigaret. Daarna eigenlijk veel fruit gegeteb.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:11

Thanks voor de tips! Ik ga ook meteen beginnen met operatie platte buik, omdat ik in september strak in bikini wil :') hardlopen , roeien en al die onzin die ik zo saai vind, maar de napret is wel iets om op te verheugen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:52

Kaatje schreef:
Citaat:
Vind een sigaretje heerlijk namelijk

Ik vermoed dat iedereen hier graag een sigaretje zou lusten. :+

Hhahaah klopt

ladyharma schreef:
[
Elin! Waarom moet je stoppen? :o
En tja ik ook het is gewoon te duur XD
En Elin jij bent ook wel extreem zonder een sigaret he (a)

xoxo tamara

Geld! Tis te duur. paarden moeten voor gaan (a)
maar ik ben naast dat ik het lekker vind ook een stress roker vooral , das 1 van de ergste dingen waardoor je verslaafd bent heb ik me laten vertellen.
Als je het enkel lekker vind dan kun je ook iets anders lekkers nemen ,maar als het helpt tegen stress (tussen je oren natuurlijk) is het nog moeilijker!

Quellian schreef:
XoNo schreef:
Lekker hoor Quellian :) Vakantie verder ook goed bevallen?

Ja... heb er spijt van dat ik in de auto naar huis ben gestapt!

Hahahahha :')

Lizzle schreef:
Ik meld me hier ook.
Ik was voorheen acht maanden gestopt (cold turkey), toen weer 4 maanden gerookt, toen 4 maanden gestopt en nu rook ik weer sinds december..
Mijn probleem is niet echt het stoppen zelf (natuurlijk wel moeilijk met vooral veel honger en mezelf bezig moeten blijven houden), maar mijn probleem is echt het gestopt blijven. De gedachte "vandaag rook ik niet helpt mij altijd goed."
Altijd krijg ik zo'n k*t moment dat ik denk "nu mag ik noooit meer roken", dat zit dan een tijd in mijn gedachten, met vooral het feit dat ik mezelf aanpraat dat ik super saai ben (vegetariër, drink niet veel) en begin weer op te bouwen. Als ik gestopt ben ga ik wel meer drinken ter compensatie :+
Het grote probleem is dat ik niet kan matigen. Na een stoppoging bouw ik het op en nooit meer af. Minderen is echt niets voor mij "15 minuten één gerookt, ah joh wat maakt die ander uit"

Nu ga ik aanstaande maandag weer stoppen en blijf ik gestopt. Want als je er vanaf bent, ben je meerdere keren per dag zo blij dat je niet stinkt, er niet aan hoeft te denken sigaretten te kopen en dat je niet meer bang hoeft te zijn ziek te worden.

Iemand nog snaai tips? Ik eet anders veelal worteltjes, soepstengels (hoorde later dat die hartstikke vet zijn :') ) en waterijsjes.
Ik ga btw altijd op m'n werk, na een paar maanden gestopt te zijn, wel weer bij de rokers staan, omdat ik de gezelligheid mis.

Welkom! Ik doe ook een poging :o

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:34

Jup Elin.. ik ben het met je eens.. ik ben ook een stress roker!
Voor mij is het ook echt te duur..
En nu click ik sigaretten omdat ik denk dat het goedkoper is.. maar nu ga ik juist meer roken omdat het zo 'goedkoop' is.. XD
Echt heel irritant!

Als mensen doorgezet om te stoppen?

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:35

Lizzle schreef:
Thanks voor de tips! Ik ga ook meteen beginnen met operatie platte buik, omdat ik in september strak in bikini wil :') hardlopen , roeien en al die onzin die ik zo saai vind, maar de napret is wel iets om op te verheugen.

Dat is wel een goed idee het afvallen..
Maar wat moet je nou doen als je al bijna te licht bent :o
Iemand tips?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:03

ladyharma schreef:
Lizzle schreef:

Iemand tips?

Zwemmen.
Ik ga vanaf aankomende week beginnen met zwemmen. 3 á 4 keer in de week, anderhalf uur per keer.
Gewoon banen zwemmen in het zwembad. Schijnt veel calorieën te verbranden.

Ik ben ook te licht, maar krijg een gigantische buik. Net of ik zwanger ben (en nee, dat ben ik echt niet) dus ik ben ook op zoek naar meer beweging.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:51

ladyharma schreef:
Lizzle schreef:

Iemand tips?

Zwemmen.
Ik ga vanaf aankomende week beginnen met zwemmen. 3 á 4 keer in de week, anderhalf uur per keer.
Gewoon banen zwemmen in het zwembad. Schijnt veel calorieën te verbranden.

Ik ben ook te licht, maar krijg een gigantische buik. Net of ik zwanger ben (en nee, dat ben ik echt niet) dus ik ben ook op zoek naar meer beweging.

Ik heb alleen ontzettend weinig tijd.. Ik teken veel.. Ik moet 3 keer in de week paardrijden, mijn vriend komt 2 keer in de week van uit Amersfoort hier heen.. Dus ik heb heel weinig tijd XD
Ik doe wel als ik een keer geen last van mijn rug heb rumba :)
Is erg leuk en je verbrand calorieën, en je krijgt er buikspieren van..
Momenteel kan ik erg weinig het is maar de vraag of ik vanavond kan paardrijden..
Ik ben van de trap gevallen en hebnu gekneusde ribben/rug :( En ik heb al een scoliose..
Dus momenteel zit er weinig in!
En zwemmen, 3 keer in de week denk ik geen tijd voor..

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:58

Hier ook weinig tijd. Ik werk 76 uur in de week, heb 4 paarden, 4 honden, een huishouden.
Maar ik zit dan ook nooit languit op de bank, omdat ik er gewoonweg geen tijd voor heb.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:00

Nee inderdaad! XD Echt vervelend eigenlijk..
En als nog hebben wij tijd om te roken?!! hahaha

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:02

ladyharma schreef:
Nee inderdaad! XD Echt vervelend eigenlijk..
En als nog hebben wij tijd om te roken?!! hahaha

Hahaha, stom he?

Ik ga hoe dan ook zwemmen. Wil echt niet nóg dikker gaan worden.
Hardlopen schijnt ook goed te helpen. En boksen, maar dat is een vrij dure sport.

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:05

Jaa Echt heeeel stom XD

Jaa zwemmen is opzicht wel leuk :)
Hardlopen is zo saai! zeker in je eentje :P
En boxen lijkt me super leuk! maar is idd erg duur.. :(

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:53

Mando schreef:
Van de week belde een vriendin van mij die vertelde dat vrienden van haar moeder (mijn leeftijd dus) ook waren gestopt met roken met champix en die allemaal een herseninfarct hadden gehad.
Ik probeerde de neuroloog te bellen maar die was er vandaag niet maar ik ga dit morgen toch aangeven.
Mij zal het niet meer helpen ik heb er een gehad maar dan zou ik het wel fijn vinden als voor de toekomst mensen van mijn leeftjid dit hierdoor niet meer zouden krijgen.

Ik weet niet of het toeval is of niet maar ik vind het wel frappant dat dit is gebeurt... want op mijn leeftijd moet je er geen krijgen.

Dit even tussen neus en lippen door voor als iemand nog met champix wil beginnen... zou je even heeeeeeeeeeeel goed laten informeren

Dank je voor het delen van deze info!
Zou ik weer een poging doen met champix ga ik zeker eerst naar de dokter....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:20

Graag gedaan.

Ik heb het ondertussen voorgelegd aan de neuroloog en die ging zich erin verdiepen.
En het in het overleg gooien van de neurologen dus ben benieuwd wat eruit komt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:25

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 16:37

Ik meld me ook maar,
vanmiddag om 12 uur mijn laatste sigaret gerookt na bijna 20 jaar een pakje sigaretten per dag.
Ik doe het wel met behulp van een laserbehandeling.
Ben nu aan het werk, op dit moment valt het allemaal reuze mee. Ik denk dat ik mijn baas maar ga vragen of ik alsjeblieft ook op mijn vrije dag mag komen werken, ik heb het idee dat ik het thuis namelijk wel moeilijk ga krijgen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:18

Het valt me reuze mee! Ik kan de momenten dat ik er écht zin in heb prima doorstaan.
Ik mis 'm 's avonds alleen wel ter ontspanning, dat is er één (van de normaal gesproken 15 - 20) :')

Ik ga beginnen met kettlebellen binnenkort (moet 'm nog even bestellen). Ik zie het aan m'n vriend, die heeft nu in een paar weken een super platte buik :o
Gister heb ik hard gelopen, nu spierpijn dus ik hoef vandaag van mezelf even niks.

Hoe is het bij jullie?
Tips om aan te komen heb ik niet echt sorry.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:34

Dank je voor de link heb me aangemeld

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 17:56

3 maanden gestopt met roken. De "trek" is nu echt helemaal weg. Ook heb ik het idee dat mijn stofwisseling weer normaal gaat werken. De afgelopen 3 maanden had ik echt honger en zat ik nooit vol. Nu eet ik weet net zoals voorheen en zit ik gewoon vol na een bord eten.