Ik wil ok stoppen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kaatje schreef:Citaat:Vind een sigaretje heerlijk namelijk
Ik vermoed dat iedereen hier graag een sigaretje zou lusten.
ladyharma schreef:[
Elin! Waarom moet je stoppen?
En tja ik ook het is gewoon te duur XD
En Elin jij bent ook wel extreem zonder een sigaret he (a)
xoxo tamara
Quellian schreef:XoNo schreef:Lekker hoor QuellianVakantie verder ook goed bevallen?
Ja... heb er spijt van dat ik in de auto naar huis ben gestapt!
Lizzle schreef:Ik meld me hier ook.
Ik was voorheen acht maanden gestopt (cold turkey), toen weer 4 maanden gerookt, toen 4 maanden gestopt en nu rook ik weer sinds december..
Mijn probleem is niet echt het stoppen zelf (natuurlijk wel moeilijk met vooral veel honger en mezelf bezig moeten blijven houden), maar mijn probleem is echt het gestopt blijven. De gedachte "vandaag rook ik niet helpt mij altijd goed."
Altijd krijg ik zo'n k*t moment dat ik denk "nu mag ik noooit meer roken", dat zit dan een tijd in mijn gedachten, met vooral het feit dat ik mezelf aanpraat dat ik super saai ben (vegetariër, drink niet veel) en begin weer op te bouwen. Als ik gestopt ben ga ik wel meer drinken ter compensatie![]()
Het grote probleem is dat ik niet kan matigen. Na een stoppoging bouw ik het op en nooit meer af. Minderen is echt niets voor mij "15 minuten één gerookt, ah joh wat maakt die ander uit"
Nu ga ik aanstaande maandag weer stoppen en blijf ik gestopt. Want als je er vanaf bent, ben je meerdere keren per dag zo blij dat je niet stinkt, er niet aan hoeft te denken sigaretten te kopen en dat je niet meer bang hoeft te zijn ziek te worden.
Iemand nog snaai tips? Ik eet anders veelal worteltjes, soepstengels (hoorde later dat die hartstikke vet zijn) en waterijsjes.
Ik ga btw altijd op m'n werk, na een paar maanden gestopt te zijn, wel weer bij de rokers staan, omdat ik de gezelligheid mis.
Lizzle schreef:Thanks voor de tips! Ik ga ook meteen beginnen met operatie platte buik, omdat ik in september strak in bikini wilhardlopen , roeien en al die onzin die ik zo saai vind, maar de napret is wel iets om op te verheugen.
ladyharma schreef:Lizzle schreef:Thanks voor de tips! Ik ga ook meteen beginnen met operatie platte buik, omdat ik in september strak in bikini wilhardlopen , roeien en al die onzin die ik zo saai vind, maar de napret is wel iets om op te verheugen.
Dat is wel een goed idee het afvallen..
Maar wat moet je nou doen als je al bijna te licht bent
Iemand tips?
ladyharma schreef:Lizzle schreef:
Dat is wel een goed idee het afvallen..
Maar wat moet je nou doen als je al bijna te licht bent
Iemand tips?
Zwemmen.
Ik ga vanaf aankomende week beginnen met zwemmen. 3 á 4 keer in de week, anderhalf uur per keer.
Gewoon banen zwemmen in het zwembad. Schijnt veel calorieën te verbranden.
Ik ben ook te licht, maar krijg een gigantische buik. Net of ik zwanger ben (en nee, dat ben ik echt niet) dus ik ben ook op zoek naar meer beweging.
Mando schreef:Van de week belde een vriendin van mij die vertelde dat vrienden van haar moeder (mijn leeftijd dus) ook waren gestopt met roken met champix en die allemaal een herseninfarct hadden gehad.
Ik probeerde de neuroloog te bellen maar die was er vandaag niet maar ik ga dit morgen toch aangeven.
Mij zal het niet meer helpen ik heb er een gehad maar dan zou ik het wel fijn vinden als voor de toekomst mensen van mijn leeftjid dit hierdoor niet meer zouden krijgen.
Ik weet niet of het toeval is of niet maar ik vind het wel frappant dat dit is gebeurt... want op mijn leeftijd moet je er geen krijgen.
Dit even tussen neus en lippen door voor als iemand nog met champix wil beginnen... zou je even heeeeeeeeeeeel goed laten informeren