Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:18

laura22 schreef:
Ik heb even een vraagje over mijn benen. Die zijn extreem vermoeid en doen best zeer, wat kan ik doen om dat gevoel minder te laten worden.

Zal even wat achtergrond info geven. Ik heb cf (taaislijmziekte) en mijn lichaam hersteld zich minder snel als bij gezonde mensen en met sporten kan ik ook niet op het normale niveau mee trainen. Nu heb ik woensdag vrij intensief getraind voor mijn doen voornamelijk mijn benen dat ging allemaal prima en daarna vrij weinig last er van. Maar woensdag tegen de avond was ik met de hond het bos in, hond opeens weg en hebben we nog eens 4 uur naar hem lopen zoeken dus al met al een enorme aanslag op mijn benen. Uiteindelijk besloten om de volgende dag verder te zoeken was al heel erg ver over mijn grens gegaan. Dat we thuis kwamen zat hij gewoon voor de deur te wachten.

Donderdag ook een zware dag gehad ben postbode dus veel lopen en fietsen na mijn werk wel mijn rust gepakt, vanochtend voelde het normaal deed geen zeer maar nu na het werk heb ik weer ontzettende last van vermoeide en brandende spieren alleen in mijn bovenbenen net een warme douche genomen en voelde dat mijn bovenbenen keihard zijn en hoef er maar overheen te gaan met mijn hand en het doet pijn.

Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat dat minder wordt? Ik pak mijn rust wel maar ja hond moet ook uit en vanavond in de sportschool doe ik alleen mijn armen en buik.

Beetje rare vraag, maar ben je te zwaar of op goed gewicht of ondergewicht?

laura22

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:21

Ben goed op gewicht ben 1,71 lang en vanochtend op de weegschaal woog ik 64,5

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:26

Pfff gaat weer hard zeg!

Nog mensen die gaan sporten vandaag? :D Ik in ieder geval wel!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:27

Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier die een bepaald dieet volgen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:28

Citaat:
Ja het schijnt dus dat je je hele leven kalm aan moet blijven doen met koolhydraten, zowieso niet slecht we krijgen veel koolhydraten te veel binnen, dus ik twijfel nog wel. wil wel weer gewoon brood gaan eten en pasta en rijst ben ik groot fan van.
ik doe nog een weekje als ik dan geen verschil zie in hoe ik me voel, lichaam en geest dan stop ik er gewoon weer mee

Ik voel me in ieder geval stukken beter, fitter, energieker, minder hoofdpijn en een betere huid. We krijgen inderdaad veel te veel koolhydraten binnen. Als je weer meer KHD gaat eten goed kijken naar de langwerkende en kortwerkende. Maar sporten en geen koolhydraten gaat inderdaad niet samen, dat is roofbouw

Overigens zit in brood gist en dat is niet zo goed voor ons ( bevordert schimmelgroei in je lichaam)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:28

weten mensen hier hun vetpercentage?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:38

laura22 schreef:
Ben goed op gewicht ben 1,71 lang en vanochtend op de weegschaal woog ik 64,5

Ik zou in jouw geval sowieso overleggen met de longarts en een fysio.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:46

Laura: denk dat je ook moet wennen aan je schema
Ik heb het in het begin ook zwaar gehad
Ik heb zelf dystrofie aan mijn linker voet/ been
Het gaat nu wel steeds beter
Maar advies aan fysio kan natuurlijk geen kwaad

Ik weet mijn vetpercentage niet en dat wil ik zo houden
Schaam me rot dan in de sportschool
Denk dat ik zeker op de 40% uitkom

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:46

Ik meld me hier ook even :D
ik doe zowel cardio als krachttraining.

2x per week Milon circle.
1/2 per week een los schema.

daarnaast nog hardlopen , thuis wat sit-ups/push-ups. :j

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:47

xBibi schreef:
Zijn er eigenlijk nog meer mensen hier die een bepaald dieet volgen?

Geen dieet wel sporten vanavond
Dieet hou ik niet vol
Gisteren niet wezen sporten dus vanavond even extra er tegen aan

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:48

Waarom kun je dat niet volhouden? :)

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:49

Fysio is geen optie helaas heb nog al een kwal van een vent als fysio in het zh, heb daar al een keer aangegeven om met hem een schema op te stellen maar dan zegt hij daarvoor moet je bij de sportschool zijn. Longarts heb ik over een paar weken een afspraak mee kan wel kijken wat zij zegt.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:50

xBibi schreef:
Pfff gaat weer hard zeg!

ik ga zo naar de sportschool :)

hier ook geen dieet , mede dat het bijna niet haalbaar is met mijn werk.
ik werk zeer onregelmatig , en heb er soms zo een week bijzitten dat ik onderweg in de auto moet eten.
wat vaak salade of brood is , ik eet dan ook zo ongeveer een hele week gaan warm eten. ;)
Wel probeer ik zo gezond mogelijk te eten , meerdere keren per dag.
Veel fruit en groente.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:52

laura22 : kan je niet toevallig naar een andere fysio gaan?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:57

xBibi schreef:
Pfff gaat weer hard zeg!

Jaaa ik vanavond :D samen met vriendjelief <3

Ik volg nu een dieet van koolhydraat arm, maar als ik een tandje hoger ga sporten (wat dus de bedoeling is)
dan stap ik daar wel vanaf is bijna niet mogelijk.
Heb ook het idee dat ik door het dieet heel erg moe ben..
Nu ik er over na denk is het wel vorige week weer begonnen, heb zowieso verleden met moeheid
maar nu viel ik net weer in slaap :o En het liefste kruip ik nu in bed.. zodat ik vanavond het langer dan 11 uur volhou

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:58

Ik denk dat het beste, meest haalbare, is om gezond en goed te eten, dus veel groente, fruit en volkoren producten en qua drinken veel water, maar ook regelmatig iets minder gezonds te nemen. Je kunt het jezelf wel gaan verbieden, maar uiteindelijk is de kans dat je dat volhoudt toch heel klein.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:59

Colway schreef:
weten mensen hier hun vetpercentage?

Mijn vet percentage is 30.1% is mij vertelt..
Geloof er niks van denk dat ik iets lager zit zelf :j

xBibi schreef:
Ik denk dat het beste, meest haalbare, is om gezond en goed te eten, dus veel groente, fruit en volkoren producten en qua drinken veel water, maar ook regelmatig iets minder gezonds te nemen. Je kunt het jezelf wel gaan verbieden, maar uiteindelijk is de kans dat je dat volhoudt toch heel klein.

Klopt ook, alleen denk probeer het omdat afvallen niet meer zo hard gaat.
Maar denk dat het niet werkt voor mij, door achtergrond met moeheids ziektes, heb ik altijd al extra energy nodig

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:01

Ik ben sowieso benieuwd naar de sportschool straks, moet ook gericht mijn schouder gaan trainen om mijn schoudergewricht (althans de spieren) te versterken, alleen ben bang dat ik dan breed ga worden? :') heb al iets bredere schouders van mezelf zeg maar :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:01

laura22 schreef:
Fysio is geen optie helaas heb nog al een kwal van een vent als fysio in het zh, heb daar al een keer aangegeven om met hem een schema op te stellen maar dan zegt hij daarvoor moet je bij de sportschool zijn. Longarts heb ik over een paar weken een afspraak mee kan wel kijken wat zij zegt.

Mijn zus heeft ernstig copd. Ze dachten bij haar ook aan CF, getest ook, omdat de klachten erg overeen komen. Spieren zijn dus wel dusdanig belangrijk. Vooral omdat door benauwdheid de spieren harder moeten werken. Gevolg bij mijn zus was dat zij haar eigen spieren op begon te eten. Spieren in stand houden ook bij CF is dus wel erg belangrijk. Het lijkt me wel dat je in overleg gaat met je longarts wat te doen en wat niet. Zelf heb ik astma en dat kan ik bijvoorbeeld met fietsen en cardio wel merken. Neem niet lukraak een schema aan van de sportschool, maar zorg er voor dat men op de hoogte is van je CF en dat men een aangepast schema, eventueel in overleg met de longarts en een Fysio kan opstellen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:02

Oke, wil vetpercentage laten meten, maar dat kan via huidplooi en met een meter toch? Ben benieuwd :+

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 16:03

SuzanLarissa schreef:
xBibi schreef:
Pfff gaat weer hard zeg!

Ik volg nu een dieet van koolhydraat arm, maar als ik een tandje hoger ga sporten (wat dus de bedoeling is)
Nu ik er over na denk is het wel vorige week weer begonnen, heb zowieso verleden met moeheid
maar nu viel ik net weer in slaap :o En het liefste kruip ik nu in bed.. zodat ik vanavond het langer dan 11 uur volhou

Gezellig! Heb je hem heel toevallig ook in de sportschool ontmoet? :))

Jij vertelde op de vorige pagina dat je sinds een week helemaal geen brood, pasta en rijst meer eet toch? Als je lichaam er zo op reageert, zou ik gewoon weer voorzichtig aan de koolhydraten gaan hoor. Is natuurlijk ook heel belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:03

Citaat:
Mijn zus heeft ernstig copd. Ze dachten bij haar ook aan CF, getest ook, omdat de klachten erg overeen komen. Spieren zijn dus wel dusdanig belangrijk. Vooral omdat door benauwdheid de spieren harder moeten werken. Gevolg bij mijn zus was dat zij haar eigen spieren op begon te eten. Spieren in stand houden ook bij CF is dus wel erg belangrijk. Het lijkt me wel dat je in overleg gaat met je longarts wat te doen en wat niet. Zelf heb ik astma en dat kan ik bijvoorbeeld met fietsen en cardio wel merken. Neem niet lukraak een schema aan van de sportschool, maar zorg er voor dat men op de hoogte is van je CF en dat men een aangepast schema, eventueel in overleg met de longarts en een Fysio kan opstellen.

Klinkt logisch en denk dat sowieso een fysiek sterk lijf (bedoel dan de spieren en conditie) belangrijk zijn als je zoiets hebt, lijkt me wel heel naar overigens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:03

SuzanLarissa schreef:

Is je bloeddruk in rust laag? Mijn bloeddruk is aan de lage kant van normaal en ik heb ook last van het in slaap sukkelen. Ik sport in de ochtend en heb dan tussen de middag idd last van moeheid. Gaap je ook tijdens het sporten? Dat doe ik ook namelijk, heel veel. Terwijl ik echt niet sta te treuzelen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:04

Te moe worden van een dieet is nooit goed, dan is er iets niet in balans lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:04

Colway schreef:
Ik ben sowieso benieuwd naar de sportschool straks, moet ook gericht mijn schouder gaan trainen om mijn schoudergewricht (althans de spieren) te versterken, alleen ben bang dat ik dan breed ga worden? :') heb al iets bredere schouders van mezelf zeg maar :(

Vrouwen worden niet al te gauw te breed hoor, dat valt mee.