ik wil geen kinderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:07

Wendy schreef:
Pletje123 schreef:
Dit had ik eerder in het topic ook aangegeven, maar ik werd meteen beschuldigd van het feit dat ik mensen wil bekeren :? Ik snap er niks van! Heb meerdere malen aangegeven dat het voor mij prima is als iemand geen kinderen wil, om welke reden dan ook. Maar ik vind het wel jammer (en wel vervelend) dat sommige dames hier zeggen dat kinderen stinken en vooral vervelend zijn.. :n Dan oordeel je mijns inziens te hard. Net zoals ik te hard zou oordelen als ik zou zeggen dat iemand die bewust kinderloos blijft niet goed snik is. Ieder zijn ding toch? Een beetje respect voor elkaar graag :) Voor de dames die geen kinderen willen en voor de (aanstaande) moeders!!

Waarom oordeel je dan te hard? Ik mag toch, net als iedereen, zeggen wat ik van iets vind? En nee, ik heb niks met kinderen. En ja, ze stinken, maken kabaal, kunnen uitermate vervelend zijn. Maar guess what: dat kan mijn paard ook (volgens anderen), en daar heb ik dan wel weer heel veel mee. Maar vind ik het ook niet erg als anderen het niet met mij eens zijn dat mijn paard het meest fantastische paard is dat er is.
Waarom is het dan ineens respectloos als het om kinderen gaat?

Waarom is het respectloos als iemand tegen mij zegt: kinderen stinken allemaal! Omdat het ook mijn eigen kind aan gaat als je het zo formuleert. Als je goed bij jezelf nagaat, dan zie je toch hopelijk zelf ook wel in dat dat zonder respect is????? :?

Ik vind het ook zonder respect als iemand zegt dat alle paardeneigenaren dom zijn. Nergens zeg ik dat het met paarden niet zonder respect zal zijn :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:10

Ik voel me ook niet aangevallen als ze zeggen dat paarden stinken of honden bijten.. Jouw voorbeeld slaat ook nergens op, ze zegt nl nergens dat alle moeders stinken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:12

Ïk vind kinderen ook absoluut niet lekker ruiken...dat zal wel iets zijn van moeders dat ze hun eigen kroost allemaal lekker vinden ruiken.... :Y)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:13

Mijn beste vriendin is onlangs bevallen. Tijdens haar zwangerschap krijg je dan reacties van "nu zal jij ook wel aangestoken worden". Huh, niet dus. Eenmaal kindje geboren "nu zal je er ook wel aan willen beginnen", huh absoluut niet dus (kindje weende veel dankzij reflux, niet echt iets om thuis te willen, toch?)
Nu vind het babietje wel schattig hoor, sinds het wenen gedaan is haha. Maar zelf, neen, nog steeds geen kriebels. Als we aan de foon hangen dan heeft ze het zeker niet de hele tijd over de baby. Integendeel, ik vind het wel net zo beleefd om zelf te vragen hoe het met haar is. Maar als ze aan het klagen is, kan ik het niet laten "I told you so!!" :D . We kennen elkaar goed genoeg om zulke grapjes te maken. Ik heb dat kleintje wel eens graag op mijn schoot en ik vind het leuk als ze lacht maar wat ben ik blij dat ik alleen "het plezier" en niet de lasten heb. Na een uurtje of 2 ga ik lekker naar huis, zonder me af te vragen of ik wel ga kunnen slapen die nacht.
Maar in de rest van mijn vriendenkring (jaja, allemaal ruiters haha), hebben er minstens 2 bewust geen kinderen. De anderen hebben nog "tijd" om kindjes te maken maar daar hoor ik ook steeds meer stemmen van "hmmm, voor mij hoeft het niet persé". Allemaal hebben we paarden, honden en absoluut geen tijd en geld voor kindertjes.
Binnenkort zie ik de rest van mijn familie weer eens, heel gezellig maar er is er eentje weer zwanger en onvermijdeljik zal ik "de vraag" weer krijgen. Langst de kant van mijn vriend kweken ze er maar op los, echt waar ik noem dat kweken als er elk jaar 2 of 3 spruiten bijkomen. Die familie-aangelegenheden weet ik meestal met succes te ontwijken :D . Ik zou er horendol van worden van al die kindertjes en mijn hond moet thuisblijven. Nou ja, ik weet wie er het braafste is hahaha.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:14

Ayasha schreef:
Ik voel me ook niet aangevallen als ze zeggen dat paarden stinken of honden bijten.. Jouw voorbeeld slaat ook nergens op, ze zegt nl nergens dat alle moeders stinken.

Huh? Dat alle moeders stinken? Nee, ze zegt dat alle kinderen stinken! Maar als jij niet begrijpt dat dat zonder respect is naar de ouders, dan snap je er volgens mij vrij weinig van. En dan druk ik het nog zacht uit :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:15

Ik ben met name niet zo gecharmeerd van die Zwitsal luchten overal, of op verjaardag als kind met poepluier gezellig bij je op schoot wil klimmen.
Ehh nee doe maar niet want... *graait beker van tafel* ... kijk ik heb hete thee vast :Y)

Maar over het algemeen straal ik toch wel iets uit wat de meeste kinderen op afstand houdt :D

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:16

mijn zoontje ruikt heeeeeeeerlijk,naar zwitzal.
poepluier word hier direct verschoond.

Esther28

Re: ik wil geen kinderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:20

Ja dat bedoel ik...dat zal dus wel iets typisch moederachtig iets zijn.....Sorry maar ik vind echt geen enkel kind/baby lekker ruiken....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:20

Pletje123 schreef:
Maar als jij niet begrijpt dat dat zonder respect is naar de ouders, dan snap je er volgens mij vrij weinig van. En dan druk ik het nog zacht uit :=

Ik snap er dan ook weinig van.
Ik mag toch vinden van kinderen stinken? Net als dat een ander mag vinden dat alle paarden stinken. Beetje jammer dat als je het niet op argumenten wint, blijkbaar volgens jou niemand het snapt :+ :')

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:24

Nou ik had al heel vaak over de emmer moeten gaan iedere keer dat ik heb gehoord dat paarden stinken...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:25

Mars schreef:
Ik ben met name niet zo gecharmeerd van die Zwitsal luchten overal, of op verjaardag als kind met poepluier gezellig bij je op schoot wil klimmen.
Ehh nee doe maar niet want... *graait beker van tafel* ... kijk ik heb hete thee vast :Y)

Maar over het algemeen straal ik toch wel iets uit wat de meeste kinderen op afstand houdt :D

Dan vind je mij ook stinken, want voor ik een kindje had gebruikte ik het ook al, heb hele droge handen. Ook voor de paarden trouwens, zit geen zeep in hé?? _O-

Oh, ik kan best boos worden als mensen over mijn dieren gaan zeuren.. die kunnen niet voor hunzelf opkomen, dus dan doe ik het even..

Rox87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:31

Ik ken het! Ik riep op mijn 17de dat ik "de eerste 10 jaar nog geen kinderen wilde"! Ik word over 2 maandjes 25 en roep nog steeds "dat ik de eerste 10 jaar nog geen kinderen wil!"
Sowiezo zit je er letterlijk je hele leven aanvast.... Mijn paard gooi ik lekker in de wei! Kinderen moet je 24/7 vermaken!
Buiten dat ik er geen behoefte aan heb om kinderen op deze wereld te zetten (en dan heb ik het vooral over pesten en de omgang met elkaar in de maatschappij) ben ik zelf ook veel te gevoelig! Als iemand ook maar een vinger naar mijn kind zou uitsteken zou ik al van streek zijn!
Niks voor mij! Zou mij niks verbazen als ik over 10 jaar nog steeds roep "dat ik de eerste 10 jaar nog geen kinderen wil!" Wat er op neer zal komen dat het dan gewoon helemaal niks wordt met mij en kinderen ;)

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:35

Mars schreef:

dat vind ik nu ook!! :D

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:36

Wendy schreef:
Pletje123 schreef:
Maar als jij niet begrijpt dat dat zonder respect is naar de ouders, dan snap je er volgens mij vrij weinig van. En dan druk ik het nog zacht uit :=

Ik snap er dan ook weinig van.
Ik mag toch vinden van kinderen stinken? Net als dat een ander mag vinden dat alle paarden stinken. Beetje jammer dat als je het niet op argumenten wint, blijkbaar volgens jou niemand het snapt :+ :')

Ik heb reeds genoeg argumenten aangedragen. Maar goed, dat terzijde. Beetje jammer dat je niet terug wil lezen :+ :')

Ja, je mag iets vinden, dat is je goed recht. Maar het van de daken schreeuwen (en dat doe je nou eenmaal op internet), dat is nog wat anders. Is net zoiets als dat Wilders beweert dat alle Moslims fout bezig zijn. Is ook zonder respect. Of snap je het nu nog steeds niet? :+

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:37

Ik heb ook gewoon niks met kinderen, ik weet me vaak ook geen houding te geven als ze naar me kijken ofzo. Terwijl als ik ergens een dier tegenkom zit ik meteen op mijn knieen :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:38

Rox87 schreef:
Mijn paard gooi ik lekker in de wei! Kinderen moet je 24/7 vermaken!

Nou nee hoor, ze gaan op een gegeven moment gewoon naar school :D :D Zo ongeveer met een jaar of 4 en dan heb je weer wat tijd voor jezelf. :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:41

ach dat verschilt toch per mens, de ene wil wel trouwen de andere niet, de ene houd wel van dieren de andere niet, de ene valt op mannen de andere niet etc. Zo lijkt het me dan eigenlijk ook met kinderen :)

Ik daar in tegen droom al vanaf het moment dat ik wist dat ik kinderen kon krijgen, dat ik er later zelf 1 krijg!! lijkt me geweldig :) Vind het dan ook echt leuk met kinderen om te gaan en pas al sinds mijn 12de weekelijks op.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:42

Babootje schreef:
Rox87 schreef:

Nou nee hoor, ze gaan op een gegeven moment gewoon naar school :D :D Zo ongeveer met een jaar of 4 en dan heb je weer wat tijd voor jezelf. :+

en dan heb je nog de oppas opa's en oma's die het vaak ook geweldig vinden, een paar uurtje met je kind door te brengen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:44

Pletje123 schreef:
Ik heb reeds genoeg argumenten aangedragen. Maar goed, dat terzijde. Beetje jammer dat je niet terug wil lezen :+ :')

Ja, je mag iets vinden, dat is je goed recht. Maar het van de daken schreeuwen (en dat doe je nou eenmaal op internet), dat is nog wat anders. Is net zoiets als dat Wilders beweert dat alle Moslims fout bezig zijn. Is ook zonder respect. Of snap je het nu nog steeds niet? :+

Nee als hij zou beweren dat hij dat vindt en daar zou ik echt niet om kunnen gaan gillen eerlijk gezegd. Laat maar vinden toch.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:47

Babootje schreef:
Rox87 schreef:

Ze slapen ook nog :D Dus tijd heb je wel, maar inderdaad, het is intensiever dan een paard wat je op de wei gooit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 14:49

Pletje123 schreef:

Ik heb de hele discussie gelezen :') Heb namelijk aan het begin van het topic ook al gereageerd, maar heb daar ook niet op alle momenten tijd voor :n

Maar goed, ik zie uitingen op internet denk ik iets anders dan jij. Het is een relatief veilige manier om af en toe je frustraties te uiten, anders dan in het 'echte' leven, waar ik in ieder geval echt wel rekening houd met de gevoeligheden van de mensen om mij heen (tenminste, als zij ook rekening houden met die van mij).

En nee, Wilders heeft een mening over moslims. En vrijheid van meningsuiting, wat betekent dat je je mening mag uiten, tenzij... het bijvoorbeeld de godsdienstvrijheid aantast.

En los van dit alles: respect moet je verdienen. En is ook nog eens wederzijds. Een ander mag vinden dat alle paarden stinken, of dat moslims fout bezig zijn. En ik mag vinden dat alle kinderen stinken. Punt.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:04

Wilders spreekt zich uit tegen één bepaalde bevolkingsgroep en wil daar ook actie tegen ondernemen of ze beperken in wat ze mogen. Als je daarentegen álle kinderen vindt stinken en niet alleen de kinderen met rood haar en blauwe ogen, en je je ook niet voorneemt dat er iets aan gedaan moet worden of dat kinderen verboden moeten worden, mag je volgens mij prima vinden dat dat zo is. Dat iemand anders zich dat dan persoonlijk aantrekt is een tweede, want de persoon die kinderen vindt stinken heeft daar zelf toch nog altijd meer last van dan degene die een kind heeft. (Ervanuitgaand dat de 'kinderen stinken' persoon niet rondloopt met een bus deo om in de oogjes van alle volgens haar stinkende kinderen te spuiten of een wet wil invoeren om kinderen te laten verbieden..)

Kort gezegd: Een mening kan prima, zolang je m niet opdringt aan andere mensen en het alleen vindt (dus er niet per se iets mee doet). En dat is wat Wilders dus niet doet, die probeert via de politiek een heleboel te veranderen.

In dit geval zit je ook in een topic met een discussie over waarom geen kinderen, dus vraag je indirect ook om dat soort meningen, dat kunnen namelijk gewoon redenen zijn voor mensen om geen kinderen te nemen. Ik neem aan dat de persoon die kinderen vind stinken normaal niet keihard 'bah je kind stinkt' gaat roepen als ze in de buurt van een kind komt..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:05

Deze vinden jullie vast leuk. (Ik niet minder overigens :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:06

Ayasha schreef:

Ligt er aan in welke leeftijdscategorie je kind zit natuurlijk. Kinderen met een poepluier ruiken niet fris. Maar een kind van 5 hoeft echt niet te stinken hoor, dat ligt maar net aan paps of mams. Dus over welke leeftijdscategorie hebben we het eigenlijk?
Ik zorg er voor dat mijn kind elke dag doucht, dus waarom zou hij stinken?
(edit: gewoon met andrelon trouwens :D )

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 15:22

Aaaargh waarom heb ik nou geen geluid op de compu :( voor dat filmpje.