douche gewoontes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 21:40

Zwitsal schreef:
Meer mensen die onder de douche nu elke keer aan bokt denken? :p

Jep!

Iris82

Re: douche gewoontes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 06:36

Vooral toen ik mijn haar op de muur plakte. :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:19

Zwitsal schreef:
Meer mensen die onder de douche nu elke keer aan bokt denken? :p

Haha hier nog één :')

Onder de douche plassen vind ik trouwens echt heel erg vies.. M'n ex deed dat een keer toen we samen aan het douchen waren, ben er gelijk onder uit gegaan :P

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 11:36

onder de douche plassen !? ieuw := als ik moet doe ik het ervoor.. als ik het erna doe voel ik me gelijk weer vies :')

mijn ritueel is eerst warm worden
shampoo
cremespoeling
afwassen met washand
tandenpoetsen
mijn gezicht wassen met facewash

al met al ben ik hiermee een half uur zoet :+ (scheren niet mee geteld :o :') )

douche elke dag of om de dag ligt er net aan of ik zin heb om te douchen :') en ga ook wel eens met nat haar naar bed.. heb het een tijdje volgehouden om een handdoek om mijn kussen te knoffelen maar dat doe ik nu niet meer.. geen zin in vlak voor naar bed gaan .. dan wil ik het liefst gelijk neerploffen :+
als ik wakker werd kwam ik die handdoek op de raarste plekken tegen :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:08

Ik pak eerst schone kleren en gooi het vieze weg, (knip ev, mijn nagels xd )stap onder de douche, scheer me eerst ( :+ ) dan was ik mijn haar en lichaam en ben ik praktisch klaar := Vooral mijn oksels was ik echt extreem goed. :')

@vjestagirl Ik gebruik inderdaad bodywash (?) omdat ik het wel schoon vind en het ontvet goed (puberteit, vette huid, je kent het wel.) En mijn huid gaat er lekker van ruiken en word lekker zacht. :D

Als ik klaar ben met douchen wikkel ik mijn haar in een handdoek, droog mezelf af, maak mijn gezicht schoon met tonic, laat mijn haar in de handdoek en maak het zo droog zegmaar. (ja, je snapt me wel xd) en dan kleed ik me aan, borstel mijn haar, schud me uit als een natte hond, fix het een beetje zodat het goed opdroogt en ga dan leren/computeren tot het droog is. :D

Ik douche ook het liefste s' avonds, omdat s' ochtends de badkamer altijd bezet is en wij geen douchegordijn hebben (Mijn ouders noemen het preuts, ik noem het: ik ga niet mijn lichaam wassen (incl intieme delen xdd) waar jullie bij zijn. :D )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:20

dan koop je toch gewoon zelf een douchegordijn, of draai je de deur op slot :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:21

Deur maken ze open met een mes, en ja doei, ik ga echt geen douchegordijn kopen. :') Ik heb wel betere dingen mijn geld aan uit te geven xd (we hebben ook geen dingen om het aan te hangen/in te schroeven/bla xd)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:32

Na wat ik hier gelezen heb vinden jullie mij zeker vies := . Ik was me namelijk niet elke dag en het ligt ook aan de activiteit of ik 's ochtends of 's avonds douche.

Ik heb zelfs een periode gehad dat ik maar 2 keer per week douchde. Douchen was door mijn huid en hoofdhuid echt een hel geworden en niet prettig. Uiteindelijk de juiste shampoo en cremespoeling gevonden en geleerd dat ik niet te heet moet douchen en nu douche ik zeker 4 keer per week. Sowieso altijd na het paardrijden 's avonds en mochten we 's nachts nog een bezigheid hebben beoefend dan douche ik in de morgen.

En aangezien wij niet elke nacht sporten scheelt dat dus := .

Ik heb nooit de behoefte gehad om elke dag te douchen omdat ik een erge waterallergie gehad heb (jeuk in mijn knieholtes en elleboogholtes door de luchtvochtigheid wat na het douchen alleen maar erger werd) en toen dat over was kreeg ik een heel erg gevoelige hoofdhuid wat na het douchen nog erger werd.

Tegenwoordig geen last meer van maar daardoor heb ik dus nooit de gewoonte ontwikkeld om elke dag te douchen. Ik voel me dan ook echt zelden vies moet ik bekennen := . En als ik me vies zou voelen douche ik gewoon.

Wat ik wel overigens altijd doe is eerst (indien van toepassing) scheren, dan haar wassen met shampoo, dan cremespoeling in laten trekken. Ondertussen lichaam. Haar uitspoelen en daarna de intieme plek. Juist om te voorkomen dat daar zeepresten blijven zitten.

Oh en ik droog me eigen echt heel goed af. Ik vind het vreselijk als er nog een druppel op mijn rug zit bijvoorbeeld. En tussen de tenen goed afdrogen natuurlijk ;) .

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:43

Nou als iedereen ging douchen na het nachtelijk sporten was het niet goed denk ik.
Zeker in het begin van mijn relatie had ik dan bijna constant onder de douche gestaan.

Nee ik ben niet vies van een beetje zweten hoeslaken en dekbedovertrek gewoon wat vaker in de was.

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:11

zonnebloem18 schreef:
Nou als iedereen ging douchen na het nachtelijk sporten was het niet goed denk ik.
Zeker in het begin van mijn relatie had ik dan bijna constant onder de douche gestaan.

Nee ik ben niet vies van een beetje zweten hoeslaken en dekbedovertrek gewoon wat vaker in de was.

daarom sporten wij ook vaak onder de douche, heb je dat ook meteen gehad :P

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 20:18

Sophie_midas schreef:
]

Haha hier nog één :')

Onder de douche plassen vind ik trouwens echt heel erg vies.. M'n ex deed dat een keer toen we samen aan het douchen waren, ben er gelijk onder uit gegaan :P

Ja dat begrijp ik wel :Y)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:15

vannah schreef:
zonnebloem18 schreef:

_/-\o_

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 21:19

vannah schreef:
zonnebloem18 schreef:

Hahahaha dat is pas multitasken!!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:36

Hahaha goede vannah.

@zonnebloem, moest zeggen dat ik toen ook wel elke dag onder de douche stond. Maar dat was wel gezellig want toen moesten we er ook samen uit dus douchten we ook samen. Met mijn nieuwe werk gaat dat niet meer aangezien ik een uur eerder op sta.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:07

- ik was mijn haar altijd 2x per douche beurt
- altijd creme spoeling, als er veel klitten in zitten dan 2x :')
- washandjes zijn vervelend, dan word mijn huis rood
- doe eerst altijd mijn haar
- één handdoek, eerst mun haar drogen, dan de rest met dezelfde handdoek :')
- douchegel dat doe ik nooit, hebben we ook niet in de douche staan
- make-up vergeet ik altijd, dus daarna moet ik dat er nog afhalen, of ik borstel er een keer overheen met mascara zodat het niet op elkaar zit geplakt (watervast)
- als het koud is dan doe ik raampje enzo dicht, alles beslagen
- ik kan niet uren douchen, hooguit een uur maar dan ben ik wel heel vies :')
- oja, er moet muziek op, anders is het niet leuk
- ik douche om de dag, behalve in het weekend, want ik vind douche niet leuk :=
- altijd savonds of snachts, smorgens is zus in de badkamer
- ik ben vaak nog half nat als ik me aankleed (zoals tenen, benen en rug := )
- ik slaap altijd met natte haren, wel met een handdoek eronder
- meestal doe ik er ook een vlecht in :))

Zo. _O-

Edit: ik heb het meestal rond de 30 graden staan, verbrand gewoon levend als ik hem hoger zet vind ik _O-

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:14

Iris82 schreef:

Hahah dat doe ik ook altijd :')
Anders blijft het zo aan je handen plakken :x

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:35

Ik douche sowieso elke ochtend, en als ik die dag 's middags/'s avonds nog gesport heb douche ik daarna ook nog een keer. M'n haar was ik om de dag of eens in de 3 dagen :)
- Warm worden
- Haar shampoo/Body shampoo (weet geen ander woord :') )
- Afspoelen
- Afdrogen en dan haar in het handdoek wikkelen zegmaar :P
- Aankleden
- Kroeskop föhnen :))

Ohja, ik hou van een hete douche, dus bij mij staat ie altijd op 40 of hoger :')

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:50

Ik douche elke ochtend, lekker wakker worden en fris de dag beginnen. Tenzij ik op vrije dagen direct vanuit bed op t paard spring, dan douche ik daarna.
Douchen gaat als volgt:

- Onder de douche, temperatuur fixen
- Haren wassen (2 keer per week) en crèmespoeling/masker
- Lichaam wassen met douchegel en zo'n puff
- Gezicht wassen met face wash
- Alles nog een keer goed naspoelen
- Haren (als ze gewassen zijn) in een handdoek wikkelen
- Gezicht + oren afdrogen
- De rest afdrogen
- Insmeren met bodylotion (elke dag)

Klaar! :D

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:52

Amyyy schreef:
Owja, ik douche trouwens altijd heel koud, iedereen vind mij echt raar! ik douche op 32 graden denk ik. Ook 2x mijn haren wassen, en een keer cremespoeling, en dan alleen in de onderkant van mijn haren en een klein beetje bovenop. En heeeeeel goed afdrogen ja! ik kan er echt niet tegen als ik dan een hemd aan doe, dat dat nog helemaal plakt. bleeeeerg

Ik douch nog kouder hoor :P Altijd rond de 20 graden, heerlijk! Als ik warm douche voel ik me zo vies ;)

Ik douche elke dag, meestal als ik van mijn werk kom of na het eten, dus dan is mijn haar mooi droog als ik ga slapen. Ik gebruik altijd eerst shampoo, dan cremespoeling en daarna soms een haarmasker. Dan doe ik mijn lichaam met douchegel (op een spons) en vaak scrub ik ook mijn gezicht even ;)
Als ik klaar ben doe ik mezelf goed afdrogen en mijn haar goed drogen en dan wikkel ik het in een handdoek en smeer ik mezelf in met bodycream en doe ik deo op en maak mijn oren schoon met wattenstaafjes (als ik dat niet doe kan ik daar echt niet tegen :o ) en dan kleed ik me aan en spuit nog hair repair in mijn haar zodat het extra goed doorkambaar is en lekker ruikt ;)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:58

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 14:30

_Amigo schreef:
Iris82 schreef:

En ik maar denken dat ik de enigste was! :')

Ik doe het zo:

Onder de douche gaan staan, even mijn haar helemaal nat maken, shampoo erin en ondertussen me lijf inzepen. Dan shampoo en zeep van me lijf spoelen en nog een keer wassen (1x met blondshampoo, 1x met volumeshampoo). Dan crémespoeling erin, even in laten werken en uitspoelen. Dan nog een klein beetje crémespoeling in mijn haar (dat niet uitspoelen) en onder de douche uit.

Als ik snel wil douchen doe ik er 15 minuutjes over, uitgebreid meestal een halfuur.

Als ik mijn haar 2/3 dagen niet was is het supervet en begint het te jeuken, dus ik douche regelmatig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:44

MyLittleLove schreef:
_Amigo schreef:

En ik maar denken dat ik de enigste was! :')

Ik doe het zo:

Onder de douche gaan staan, even mijn haar helemaal nat maken, shampoo erin en ondertussen me lijf inzepen. Dan shampoo en zeep van me lijf spoelen en nog een keer wassen (1x met blondshampoo, 1x met volumeshampoo). Dan crémespoeling erin, even in laten werken en uitspoelen. Dan nog een klein beetje crémespoeling in mijn haar (dat niet uitspoelen) en onder de douche uit.

Als ik snel wil douchen doe ik er 15 minuutjes over, uitgebreid meestal een halfuur.

Als ik mijn haar 2/3 dagen niet was is het supervet en begint het te jeuken, dus ik douche regelmatig.

Ogod ja! Die jeuk! Die heb ik al als ik 1 dagje oversla. :') En mijn roos komt dan ook weer terug... Buh. Nope, mij bevalt het wel, ik vind het lekker ontspannend en je hebt het gevoel dat je alles van je 'afdouched' zegmaar. :D (ben ik de enige? :') )

xChoco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:07

- Ik zet de douche aan, leg 2 handoeken klaar en m'n kleren ermaast
- Stap onder de douche, maak m'n haar goed nat
- 2 a 3 keer in de week was ik mijn haar met shampoo, anders gewoon water erover laten stromen
- Daarna pak ik de zeep en was me
- Ongeveer 2 a 3 keer per week scheer ik alles
- Ik zet de douche uit, wring mijn haren uit, en vouw ze in een handdoek
- Droog me af en doe body butter op
- Doe m'n kleren aan

Dit doe ik meestal s'ochtends, maar soms ook s'avonds. :)

Ojaa, ik poets ook altijd mijn tanden als ik onder de douche sta.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:11

iloonaa__ schreef:
mika11 schreef:
Ook gebruik ik nooit washandjes om doucheschuim te gebruiken maar gewoon m'n hand.
En dat vinden sommige mensen ook vreemd, heb ik wel eens gehoord :+

die gewoonte heb ik ook, ik ben gewoon te lui om een washandje te pakken
en vind dat ook prima :')

ik heb de gewoonte om te zingen, en heeeeeeeeeeeeeel lang te douchen

ook heel heet, en heel veel handoeken gebruiken :')

Klinkt als alsof ik mezelf hoor typen ;)
Ik heb alleen ook altijd muziek op de achtergrond, en dan lekker meezingen <3

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:42

Ik heb door dit topic meteen zin om te douchen :')

tevens stipje voor straks, ik ben douchen :+