'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 18:48

Ik doe weinig aan warming-up maar heb daar nooit problemen mee gehad :)

Dit komt puur door de squats, omdat ik deze voorheen nooit deed.
Altijd als ik een nieuwe oefening doe, krijg ik daar spierpijn van, vooral als ik het zwaar maak. :)

7 dagen :wow:
Ik wou dat ik 7 dagen kon! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:01

Oh oké, terwijl je warming up zo belangrijk is. Als ik training heb is het eerste half uur zo'n beetje warming up. Warming up is juist belangrijk voor je spieren, maar moet jezelf weten.. :))

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:14

ik doe nooit aan warming ups, nouja tenzij je buikspier oefeningen 8minutennon stop opwarmen noemt(deels wel)
gister voor het eerst 65kg gebenched(5reps3x),met zon hulp zijkant zodat hij niet omvalt omdat de normale stang(los) bezet was, toch wel gevoelt dat ik 3weken niet geweest ben lol

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:58

Nee dat noem ik geen warming up.. gelijk je buikspieren zo belasten is geen warming up, dat bedenk je zelf toch ook wel. :')

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:29

nou....ik heb nog nooit last van het niet opwarmen(joggen en stretchen) gehad, en het doet lekker pijn als ik gelijk begin met me buik, voel ze werken ervoor.
en hoezo geen warming up? met oefeningen zoals vertical leg crunches werk je echt wel je armen/benen EN buik ;)
same goes for double crunches

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:31

Nou, buikspieren trainen is niet echt een warming-up..

Een warming-up is op de loopband, crosstrainer of roei machine.. En daarna rek en strek oefeningen..
Dát is een warming, wat jij doet is dat niet hoor ;)

Maar dat maakt verder ook niet uit :D
Ik doe het net zo goed niet, ben er niet in geinteresseerd :+ En ik vind het niet nodig voor mezelf..
En als jij dat ook niet nodig vindt is dat prima :j

Het is natuurlijk wel beter om een warming-up te doen.. Maar goed..
Als we zo gaan beginnen moet ik ook perse een cooling-down doen en niet zo vaak gaan sporten als ik doe :+

En dat gaat niet werken, haha!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:55

wat is de definitie van warming up dan precies als ik vragen mag? is warming up niet ''je spieren opwarmen'' ?
dan heb ik namelijk dus wel n warming up :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 09:37

Ja, je spieren opwarmen. Maar niet meteen hoge druk zetten.
Warming-up is het geleidelijk warm maken van je spieren, als je geen warming-up doet, worden ze meteen warm/heet en dat kan spierpijn veroorzaken dan :j

Wat je wel doet als je meteen aan de buikspieren gaat ;)
Je zet meteen (zware) druk op je buik..

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:48

ja me buik wel, maar de rest van me armen/benen dus niet :D en me buikspieren gebruik ik nauwelijks bij het bankdrukken dus doe ik best n goede warming up naast me buikspieren haha :D

nja best goed, redelijk :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 09:52

Buikspieren zijn stabiliteitsspieren :)
Dus die gebruik je bij zowat alles, hoewel je het niet altijd voelt ;)
Bij het bankdrukken span jij als het goed is ook je rug/buik aan om te zorgen dat je goed op die bank blijft liggen.

Het fijne van stabiliteitsspieren is dat ze behoorlijk wat mishandeling kunnen hebben.
Je mag zo ook gewoon 4/5x per week trainen.

Maar goed, imo is het geen warming-up :) Maar als jij dat wel vindt, prima :j

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:54

niet slecht bedoeld hoor maar hoe weet jij hoe opgewarmt mijn spieren zijn, like zoals ik zei double crunches etc maken heel veel gebruik van je armen en benen, ongeveer even zwaar als je buik...als je dat zon 30seconden non stop doet ben je echt wel warm(niet de buik maar de armen) :o iig ik wel! na 10minuten zweet ik me ook te pletter damn :')

en ja je spant ze vast wel aan maar mn point was dat ik ze niet nog train na mn workout, like niet gericht !

trouwens voor die ene chick die zo reageerde van oh oh wat stom ruzie dit ruzie dat''

dit is geen ruzie (iig niet van mijn kant) dit is gewoon een vriendelijke discussie over een warming up, meer niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 17:35

Haahaha _O- :x

Vandaag ook geen WU gehad.. Ben meteen begonnen met mijn rug ed.
WU is saai.. Duurt te lang.. Te eentonig (in de sportschool dan).. Dat rek en strek hoeft van mij allemaal niet.

Ik zet het liefst meteen druk op mijn spieren.. Actie! Niks geen langzaam opbouwen blablabla.

Klinkt allemaal misschien niet goed, maar ik heb eigenlijk nooit spierpijn (alleen met nieuwe oefeningen, maar dat is logisch).

Ik moet nog eten.. Maar wat :x
Wat is goed om te eten na het sporten :+

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:27

Ik eet vaak kapsalon ervoor of erna (h)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:09

Ik áltijd een pepermuntje :') Zit er in gebakken

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 08:21

Haha :=
Is dat alles Desty?? :')

Ik heb het dan over avondeten he, haha.

Kapsalon is zooooo vies.. Bleghhh..

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:41

Ja alles!

Nee haha, ik dacht dat je metéén erna bedoelde.
'S avonds wat de pot schaft hè :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:27

kapsalon is lekker
rotterdams kapsalon <3

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 14:10

Haha, ja wat de pot schaft eet ik niet :') :=
Ik eet eigenlijk altijd alleen.. Omdat ik op 'rare' tijden ga sporten (lees; rond etenstijd)

Wat zal ik vanavond eens gaan eten..
Eerst sporten!! *D

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:13

Pfff goed van jullie hoor! ik de vakantie ben ik helemaal niet gedreven om te gaan sporten gek genoeg. ben serieus te lui om naar de fitness te fietsen. ik ga maandag weer!

warming up is voor mij het fietsen naar de fitness, 10 minuutjes. en wanneer ik met kracht oefeningen begin doe ik altijd weinig gewicht veel herhalingen.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:07

Hoppa 70kg gebenched, 3x maar, maar het gaat om dat ik t omhoog n omlaag krijg gelift :D

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:00

Ik heb weer lekker m'n rondje gelopen :)

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:12

go youuu
sexy ass moet je idd onderhouden *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:11

souL1991 schreef:
wat is de definitie van warming up dan precies als ik vragen mag? is warming up niet ''je spieren opwarmen'' ?
dan heb ik namelijk dus wel n warming up :)

Ja maar rustig aan beginnen. Ik vind buik spieren niet meteen rustig! Bij ons is het bijv. altijd joggen, dan even strekken, dan nog weer joggen, dan oefeningen met de ladder, sprintjes, en dan echt trainen. En soms pakken we opdrukken/buikspieren enz. mee, maar dan wel als we echt warm zijn.. :P En dan aan het einde weer sprintjes nog weer. Cooling down is ook belangrijk ja.. of in elk geval zorgen dat je warm aangekleed bent. Ik trek altijd na het sporten een dikke/lange trainingsbroek aan en een dikke trui. Warm? Ja hartstikke, maar mijn spieren zijn er wel echt blij mee.. Overigens fitniss ik niet, maar sport ik in de buitenlucht dus misschien dat voor mij daarom de warming up zo belangrijk is. Bij mij staat er altijd kou op namelijk, aangezien ik blote benen en armen heb en als daar kou op komt terwijl je zelf zo warm bent..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:24

Ik krijg veel te dikke spieren... boehoe!! Mijn schouders, nek en bicepc (en triceps) en onderarmen ook nog zijn echt heel erg gespierd... En ik vind het zooo leuk om lekker mee te doen... Ik had laatst mijn hondje op mijn arm en iemand nam een foto en zo'n dikke gespierde arm op de foto... Echt niet mooi!! :')

Hoe vinden jullie balans in zo blijven en niet teveel meer groeien? Het komt ook omdat ik heel droog ben, ik heb een laag vetpercentage en ik hoef niet nog gespierder te worden... Ook omdat ik nog paardrijd, af en toe een stal omschep en de bak bijhouden en tractor rijden en alle bijkomstige dingen waarbij ik mijn armen gebruik groeien ze echt heel snel door het body pumpen... Ik gebruik voor biceps ongeveer 8 kilo en triceps ook en die oefening bestaat ook uit dippen en een schijf van 5 kilo die je achter je hoofd laat zakken (gestrekte armen boven je hoofd en dan die schijf naar achteren doen... hoe leg ik dat normaal uit) Biceps ook met 8 kilo en dat zijn heel veel halfjes. En schouder oefening bestaat uit opdrukken, roeien met twee schijven van 2,5 en side "dingesen", peck deck, en rotator en nog 5 kilo aan een halter omhoog duwen en daarna opdrukken.

Ik kan een kleinere schijf pakken van 1,5 maar dan vind ik het niet leuk meer! :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:33

Hier nog iemand die zo sportief is! ....Verslaafd vind ik een groot woord :D haha.

Ik voetbal 3 keer in de week. Elke woensdag en vrijdag 1,5 uur training en zondags wedstrijden.
Op maandag loop ik hard. Niet té hard :Y) want heb dan de wedstrijd van de dag ervoor nog in de benen.
En op dinsdag en donderdag ga ik fitnessen. Dit doe ik mede omdat ik in 1,5 jaar tijd 11 kg ben afgevallen en nu nog een beetje vel 'over' heb + eigenlijk nog voor de laatste 5 kg eraf ga (zodat ik weer een gezond gewicht heb voor mijn lengte).
Druk druk dus :)

Ik heb ook best 'dikke' benen, die vanwege de bespiering er een beetje mannelijk uit zien vind ik zelf. Maar hiervoor had ik blubberbenen, dus ben nu echt super tevreden. Iedereen mag weten dat ik 12 jaar fanatiek heb paardgereden en voetbal, daar krijg je nou eenmaal gespierde benen van :D