"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:33

Koffiekan, zou het niet een idee zijn om te kijken of jullie voor thuishulp in aanmerking komen?
Als jij straks het huis uit gaat moet de boel toch ook door kunnen draaien.
Dat zou jou een eind ontlasten. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:35

Ik word daar wel altijd zo verdrietig van, als je leest hoe slecht de band is tussen kind en ouders. Ik zou het zo erg vinden als mijn dochter later niet met haar problemen naar mij durfde te komen.
Ik heb gelukkig altijd het gevoel gehad dat ik met elk probleem naar mijn moeder kon, ik schaamde me weleens maar ze veroordeelde me nooit. Ze was ook ooit jong geweest zei ze dan en had ook fouten gemaakt vroeger. Ik hoop zo dat ik dit ook mijn dochter kan bijbrengen. Dat ze altijd naar me toe kan komen met dingen waar ze mee zit.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:43

Standaard uitspraken van mijn ouders waren vroeger"dat gaat wel over voordat je een jongetje wordt" of "je zult het er zelf wel naar gemaakt hebben". :(
Dus,nee, ouders zijn niet altijd even begripvol |( |(

TS, sterkte morgen!
Slaaptips kan ik je zo snel niet geven loop zelf bij een slaappoli voor hetzelfde probleem,maar opschrijven helpt bij mij vaak wel tegen piekeren,ik heb een boekje waar ik alles in opschrijf als ik het even niet meer zie zitten.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 08:51

Kanzi schreef:
Koffiekan, zou het niet een idee zijn om te kijken of jullie voor thuishulp in aanmerking komen?

Komen we, en krijgen we een héél klein beetje. Als je een inwonend kind hebt krijg je minder uren hulp, omdat je kind mee kan helpen. Maar 'mee kan helpen' wordt hier gelezen als 'alles overnemen'.. Mijn moeder kan ook minder, dat is zeker waar, maar mijn vader doet niks in huis, en die wordt wel gezien als lid van het gezin die taken in het huishouden kan doen, dus krijg je daar weer minder uur voor..

Pauline

Re: "Wegens omstandigheden..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 08:57

Nou dat wordt dan het volgende project. Als je straks goed nee kunt zeggen zou ik me ook hier los van gaan maken maar... Stap voor stap.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:52

Koffiekan schreef:
Kanzi schreef:

Komen we, en krijgen we een héél klein beetje. Als je een inwonend kind hebt krijg je minder uren hulp, omdat je kind mee kan helpen. Maar 'mee kan helpen' wordt hier gelezen als 'alles overnemen'.. Mijn moeder kan ook minder, dat is zeker waar, maar mijn vader doet niks in huis, en die wordt wel gezien als lid van het gezin die taken in het huishouden kan doen, dus krijg je daar weer minder uur voor..

Dat moet je je niet wijs laten maken hoor! (Niet-meer-zo stille-meelezer hier :P ) Ik was ook een inwonend kind, maar mijn moeder heeft toch jarenlang betaald om "in het geval dat.." hulp te kunnen krijgen in het huishouden. Dan kunnen zij echt niet gaan bepalen dat het inwonende kind mee moet helpen in het huishouden, daar hebben zij nml helemaal niets mee te maken. Je hebt gewoon recht op die hulp.. als heb je 10 inwonende kinderen die mee zouden kunnen helpen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:55

Bij mijn buren was wél het geval dat ze minder hulp kreeg in de huishouding door inwonende kinderen, dus ja, het kan.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 09:57

Koffiekan, zou het geen idee zijn om je écht los te maken van je ouders en omgeving? En dan bedoel ik: verhuizen naar een andere stad, liefst ver weg? Helemaal het roer omgooien en gaan werken en/of studeren, op jezelf wonen (bijv in een studentenkamer, hoef je geen student voor te zijn). Van je ouders hoef je geen steun te verwachten, die indruk krijg ik tenminste, dus laat ze maar zien wat ze al die tijd niet gewaardeerd hebben.
Ik kan echt boos worden als ik lees hoe je ouders je gebruiken. Waarom zou je alles voor anderen doen als die anderen je niet willen steunen, geen begrip voor je opbrengen? Natuurlijk is weglopen voor je problemen geen oplossing, maar letterlijk afstand nemen kan wél gigantisch helpen. Als ik een kamer over had mocht je zo bij me intrekken!

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:14

Ik lees al vanaf het begin mee maar moet iedere keer zoveel lezen dat wat ik wil zeggen al gezegd is :)
Wil je toch graag zeggen dat je een geweldige meid bent en een dochter om enorm trots op te zijn maar.............. dit kan zo niet je ouders hebben er ooit voor gekozen om kinderen te hebben met alle verantwoordelijkheden die daar bij horen. Ik begrijp dat door omstandigheden ze niet alles op kunnen pakken maar het mag zeker niet zo zijn dat jij eronder moet lijden omdat je bang bent dat ze het niet kunnen handelen. Sorry TS maar jij moet eerst voor jezelf zorgen en dan voor anderen. Als jij niet voor jezelf opkomt wie doet het dan???????

Meisje je bent super goed bezig echt heel knap je komt er ook echt wel maar je moet leren dat jij het absoluut waard bent :)

dikke knuffel

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 11:21

Traiectum schreef:
Koffiekan, zou het geen idee zijn om je écht los te maken van je ouders en omgeving? En dan bedoel ik: verhuizen naar een andere stad, liefst ver weg? Helemaal het roer omgooien en gaan werken en/of studeren, op jezelf wonen (bijv in een studentenkamer, hoef je geen student voor te zijn). Van je ouders hoef je geen steun te verwachten, die indruk krijg ik tenminste, dus laat ze maar zien wat ze al die tijd niet gewaardeerd hebben.
Ik kan echt boos worden als ik lees hoe je ouders je gebruiken. Waarom zou je alles voor anderen doen als die anderen je niet willen steunen, geen begrip voor je opbrengen? Natuurlijk is weglopen voor je problemen geen oplossing, maar letterlijk afstand nemen kan wél gigantisch helpen. Als ik een kamer over had mocht je zo bij me intrekken!

Hier ben ik op dit moment ook nog mee bezig, had het nog niet druk genoeg ofzo :+ . Afgelopen schooljaar zat ik 2 dagen in de week op kamers, met het gevolg dat ik in de overige dagen nóg meer moest doen thuis.. Dus nu ben ik aan het zoeken naar een vaste plek (moeilijk, de stad waar mijn opleiding zit is overvol..)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:23

Welke stad zit je? Misschien dat ik nog wat plekjes weet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:02

misschien is het een idee om je ouders dit topic te laaten lezen?
dan hoef je niet zelf de stap te maken om het ze te vertellen
het enige wat je hoeft te doen is dit topic open klikken, hier waar je het allemaal zo goed kan verwoorden

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:39

TS,

ik woon in regio roosendaal en wil desnoods ook met je mee gaan tot het paardje verkocht is.

Nu heb ik mss nog een oplossing. Is er een mogelijkheid(financieel) dat jij het paardje koopt en ergens stalt of op een wei zet en weide met schuil stal is niet zo duur en tegenwoordig kun je bij de gemeente zo een stukje land kopen gooi er een container op en je hebt een tijdelijke opvang. Dan kun je op je gemak kijken hoe en wat en mss we een nieuwe paard deler vinden.(vrouwelijk)
het feit is dat hij maar de helft van de koopsom krijgt dus even als voorbeeld je vraagt 3000 en hij krijgt 1500. Als jij die 1500 kan betalen en de stalling is het probleem opgelost want dan ben ik bereid om voor je het paardje als het ware te kopen. maar eigelijk koop jij m dus.
Wat is de prijsklasse waarin het paardje te koop staat? er is altijd nog ruimte om te onderhandelen en jullie moeten het er beide mee eens zijn.

dus op het moment dat jij vind dat iemand echt helemaal geschikt is voor het paardje maar hij vind dat het te weinig is kun je proberen je zin door te drijven. (ik ben redelijk goed in afpingelen )

Je kunt aan je ouders aangeven dat je graag intensief wilt gaan rijden en het gevoel hebt dat hij niet goed voor je paard is (hij is oud en heeft waarschijnlijk niet al te lang, en anders krijg je van allerlei romsloop) dus graag het paardje voor je zelf wilt. zoals je al zei ben je alles voor je vader en hij zal je dan vast wel willen helpen . Je hoeft dan niks te vertellen over je misbruik.

als ik je kan helpen pb me maar

mvg danielle

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:32

lieve dapere sterke ts,

als je in mijn omgeving woont, om te tuttelen mag je ook met mijn merrie tutten, ze kan goed luisteren en troosten. (heeft ervaring door dr baasje)

ik vind het heel knap van je dat je naar de begravenis gegaan bent!

wat slapen betreft zijn de tips die genoemd zijn al heel goed, wat mij ook wel hielp was pen en papier naast bed en opschrijven wat je voelt, denkt etc, helpt om je hoofd leeg te maken
valeriaan kan ook helpen en anders langs je huisarts en vragen om iets om te slapen

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 07:24

Hoi Meis,

Hoe was het gegaan gisteren?

x

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:45

Hee lieve TS, hoe is het gister gegaan en hoe gaat het nu met je?

Ik hoop in ieder geval dat je de 'engerd' niet onder ogen hebt hoeven komen.

Glendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:03

Dat hoop ik ook Amy11.... ben nog steeds aan het wachten op haar antwoord.

gr

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:25

Sorry van de late reactie, naar die vriendin gaan had een iets andere wending dan verwacht, ben daar blijven slapen.. :)
Op de begrafenis heb ik hem wel gezien, maar meer niet. Ik ben daarna direct richting die vriendin gegaan, en we zijn lekker met paarden bezig geweest. Omdat haar vriend moest werken vroegen ze of ik bleef eten, kon ik hem ook nog even zien, dus blijven eten. Toen was de vraag waarom ik eigenlijk niet bleef slapen, gewoon even lekker een nachtje weg thuis. Ik verwachtte dat dat niet zou mogen van 'thuis', maar toch mijn vader maar gesms't en het mocht :) Dus lekker een nachtje wél fatsoenlijk geslapen, en vanochtend samen nog lekker paard gereden (op die van haar dus..) Nu wel een chaggo moeder, omdat ik er dus niet was, maar dat was waarschijnlijk ook wel zo geweest als ik naar huis was gekomen. Geen spijt dat ik gebleven ben, het was echt gezellig, gewoon even alles vergeten. Ook wel wat gepraat ook nog, maar niet te zwaar, gewoon vooral leuke dingen :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:33

Op begrafenis goed afstand gehouden dus :) en Ahhh lekker gezellig gehad 8-) en goed geslapen :Z +:)+ en ook nog paard gereden helemaal goed dus :D
en je ma tja... misschien moet ze er maar eens aan gaan wennen dat je er niet altijd bent :)

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:36

heerlijk, je bent er even tussen uit geweest. Goed zo!

Ik denk dat je moeder zich flink mag schamen, je bent haar dochter, niet haar persoonlijke assepoester. Jij hebt er ook recht op om een eigen leven te hebben. Het is toch te gek dat je op jouw leeftijd je ouders moet vragen of je bij een vriendin mag blijven slapen.

Zoals al eerder geschreven, ga gauw zoeken voor een huisje/kamer voor je zelf.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:38

Maar dan moet ik er dus eigenlijk heel weinig zijn, want als ik er een beetje minder ben, moet ik gewoon evenveel doen, in minder tijd.. Vandaar dus ook maar de zoektocht naar een leuke kamer/huisje/wat dan ook inderdaad..
Het was iig erg fijn, jammer dat ze zo ver weg wonen.. 1,5 uur ov, en dan is ze me nog een stuk wat met de bus waarschijnlijk een half uur/uur zal duren komen halen, dat tel ik al niet mee.. Maar dat heb ik er graag voor over :)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:39

Koffiekan, ik wil je even een lieve, warme knuffel geven! :(:)
Puur om het feit, dat ik je een vechtertje vind, en ik vind dat jij die heeeelemaal verdiend!

Ik wens je alle kracht en wijsheid van de wereld toe.
Jij kom er wel! :j

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:39

Heb net alle 24 pagina's gelezen.
En ben in de 28 jaar dat ik nu aanwezig ben op planeer aarde nog nooit zo stil geweest.
TS wat heb jij het heftig kan helaas zeggen dat we heel veel gemeen hebben.

En voor iedereen die heeft gereageerd, wat zijn jullie LIEF!!!

Wat ik nu uit het topic niet opgemaakt heb (of misschien is het wel niet tot me
doorgedrongen) woon je in of nabij Roosendaal (brabant)?
En hoe het nu met het paard is, is deze nou verkocht?

Heb het gevoel alsof al de radartjes in mijn hoofd op volle toeren draaien.

TS wil jouw mama gans zijn! Zo van kom maar gauw onder mijn vleugetjes dan kunnen
we samen, huilen, boos zijn en natuurlijk langzaam weer genieten en vrolijk en blij zijn!

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:40

Fijn dat je even ikke tijd hebt gehad. Ik hoop ook dat je de kans krijgt om op je zelf/kamers te gaan.
Volgens mij zal dat bij jou al heel veel schelen! Als jij uit huis bent kunnen ze meer thuiszorg aanvragen. Moeten ze wel direct doen als jij wat hebt gevonden, volgend jaar gaat het moeilijker worden.
Voel je dan ook niet verplicht om in het weekend alsnog daar aan de bak te gaan........
Je klinkt in elk geval een stuk zekerder en positiever!! Blijf zou door gaan! Je komt er wel dat weet ik zeker.....

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:17

Wel een tip voor als je uit huis gaat, ga qua afstand wel ver genoeg van je ouders af wonen. Anders krijgen ze alsnog niet meer thuiszorg omdat jij te dichtbij woont. En hoe verder hoe beter ook voor jezelf :P