[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:34

a zo...dus dat zou in principe geen problemen moeten opleveren?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 09:46

als je gewend bent aan de MG30 dan kan je met deze andere pil wel last krijgen van andere bijwerkingen. Heeft niets te maken met de hormoonsamenstelling, die is immers hetzelfde, maar wel met de "vulstoffen" die ze in het andere merk gebruiken.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:24

Oke hier een suffe muts :') Ik gebruik de Yaz 24+4 en heb deze strip dus al TWEE keer gehad dat mijn pil viel. Eerste keer gewoon op de badkamervloer, maar kon dat rotding echt nergens meer vinden.. ben alles af gegaan. Toen heb ik de pil van de dag erna genomen en dus eigenlijk eentje overgeslagen, maar wel iedere ochtend een pil.
En nou vanmorgen.. schiet dat rotding zo de gootsteen in :0 . Dus tsja, heb maar weer die van morgen genomen en mijn dagen-stickertje veranderd.

Zou dit kwaad kunnen? Staat in de bijsluiter alleen over vergeten, maar niet over kwijtraken :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:40

Als het je regelmatig overkomt, zou ik een andere stip pakken, daar met grote letters "RESERVE" opschrijven en iedere keer als je een pil laat vallen, eentje uit die reserve strip pakken.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:40

Vraagje.
Ik ben al ruim 2 jaar aan de pil. Zondag neem ik de laatste in. donderdag ochtend ongesteld en zondag avond/maandag morgen ben ik er vanaf. Nou was ik donderdag niet ongesteld in de ochtend, maar werd het in de avond. Maar nu is t ondertussen dinsdag en ben ik nog steeds ongesteld...
Iemand een idee hoe dit ineens zo kan komen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:44

Stress, een onregelmatige levensstijl, eetpatroon, hormoonspiegels... kan vanalles zijn :) Bij mij kon ik 9 van de 10 keer de klok erop gelijk zetten, en dan ineens kwam het een dag eerder of later, en was het veel meer of minder dan anders...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:46

Een dagje eerder of later ongesteld kan inderdaad zoveel oorzaken hebben, ik zou me er niet teveel zorgen om maken :)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:48

Yessy schreef:
Als het je regelmatig overkomt, zou ik een andere stip pakken, daar met grote letters "RESERVE" opschrijven en iedere keer als je een pil laat vallen, eentje uit die reserve strip pakken.

Ik slik deze pil nu 3 jaar denk ik.. en dit is voor t eerst :') . Punt is beetje dat de pillen echt op een specifieke volgorde ingenomen moeten worden, omdat de samenstelling per pil anders is. Anders zo maar even de HA bellen..

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:49

Tja vond t gewoon nogal vreemd. Kan er idd altijd de klok op gelijk zetten al vanaf de eerste keer dat ik ongesteld werd. Maargoed ik merk t wel :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 11:52

Miseria schreef:
Ik slik deze pil nu 3 jaar denk ik.. en dit is voor t eerst :') . Punt is beetje dat de pillen echt op een specifieke volgorde ingenomen moeten worden, omdat de samenstelling per pil anders is. Anders zo maar even de HA bellen..

Dat valt wel mee toch? Yaz 24+4 heeft toch 2 soorten pillen, 24 met dezelfde hormonen, en 4 zonder? Die moet je niet door elkaar slikken maar in welke volgorde je die van dezelfde samenstelling slikt maakt niet uit.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 12:43

Yessy schreef:
Dat valt wel mee toch? Yaz 24+4 heeft toch 2 soorten pillen, 24 met dezelfde hormonen, en 4 zonder? Die moet je niet door elkaar slikken maar in welke volgorde je die van dezelfde samenstelling slikt maakt niet uit.

Hmm dat zou ook kunnen, je kan het inderdaad van 2 kanten lezen:

Vanwege de verschillende samenstelling van de tabletten is het noodzakelijk om met de eerste tablet links bovenaan te beginnen

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 13:01

Ik neem er een die wel allemaal dezelfde pillen heeft, maar als ik er eentje kwijt ben, neem ik er een aan het eind van m'n strip. Dan ben ik daarna niet in de war met de dagen die erop staan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:36

Lidewijke schreef:
Ik neem er een die wel allemaal dezelfde pillen heeft, maar als ik er eentje kwijt ben, neem ik er een aan het eind van m'n strip. Dan ben ik daarna niet in de war met de dagen die erop staan.

Zo deed ik het inderdaad ook! :) Maar dat werkt minder makkelijk als je een 24+4 hebt denk ik?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:45

Ik ga na 12 jaar veranderen van anticonceptie, ik had altijd Microgynon 50 en heb na lang wikken, wegen en HA gesprekken gekozen voor de EVRA pleister, iemand hier ervaringen mee? Het is nog redelijk onbekend begreep ik en kan er ook nog niet zoveel over vinden op internet qua ervaringen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:55

Hoe moet ik dat straks doen met de pil en op reis gaan? Tijdsverschil is 6 uur namelijk (is de gewone microgynon 30), moet ik mij dan houden aan de NL tijd of kan ik gewoon overgaan op de lokale tijd?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:17

Ik nam de pil nooit exact op hetzelfde tijdstip en bij mij ging dat goed, wil je dat toch per se wel, zou ik nederlandse tijd aanhouden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:16

6 uur eerder of later? Als het eerder is dan zou ik m gewoon eerder innemen, als het later is dan zou ik het voor de ultieme zekerheid in 2 keer doen. Dus 1x 3 uur later en dan weer 3 uur later. Het moet geen problemen opleveren hoor, maar meer voor je eigen geruststelling. :)

@Vesceron: bij sommige pillen komt het wel nauw. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:46

6 uur vroeger... pfoe ben bang dat ik dat ga vergeten als ik het volgens de nederlandse tijd in moet nemen. Hmm dan houd ik mijn mobiele telefoon eerst maar even op de Nederlandse tijd. Wel zo handig :=

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:13

De pil met de werkzame stoffen bij YAZ24+4 zijn inderdaad allemaal hetzelfde qua samenstelling.

En de EVRA pleister heb ik ook nog nooit van gehoord. *Gaat ff googelen*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:22

vuurneon schreef:
6 uur vroeger... pfoe ben bang dat ik dat ga vergeten als ik het volgens de nederlandse tijd in moet nemen. Hmm dan houd ik mijn mobiele telefoon eerst maar even op de Nederlandse tijd. Wel zo handig :=

Geen enkel probleem joh. Neem m nou gewoon eerder in, das veel verstandiger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:37

Ik zal er even goed rekening mee houden, want ik geloof niet dat ik een souvenir mee wil nemen die ik 9 maand moet dragen :P Dan is het minder werk om even 2 week lang op de tijd te letten.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:48

Heee!

Ik ben al 2 of 3 maanden aan de ethinylestradiol/levonorgestrel.
In die tijd geen last gehad van doorbraakbloedingen of wat dan ook.
En vandaag (2 dagen voor het begin van mijn stopweek) doorbraakbloeding...
Moet ik gewoon doorslikken tot vrijdag of nu mijn stopweek inlassen?
De handleiding is hier namelijk niet zo duidelijk mee :o

*edit: heb altijd netjes stopweek ingelast.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:51

Doorslikken, doorbraakbloeding kan geen kwaad. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:52

Ik slik ook gewoon door bij een doorbraakbloeding, no problem :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 20:53

Ik zou gewoon even doorslikken tot je stopweek
Je kan wel stoppen, maar dan moet je wel weer volgende week dinsdag (als je vandaag stopt met slikken) weer een nieuwe strip pakken.