Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:37

Zoals je over de zwangerschap en abortus praat, is het maar goed dat je nog de kans had om het weg te laten halen. Want ik denk niet dat je erg liefdevol had kunnen zijn voor je eventuele kind als ik de toon hier in je bericht hoor. En voortaan beter met je anticonceptie omgaan.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:40

Skygirl schreef:
Ik snap ook het nut niet zo. 12 weken moet toch ruim genoeg zijn? Als je het dan nog niet weet is het nalatig of je hebt heel erg pech (zoals sommigen die er echt pas op de dag van de bevalling achter komen).

Ten eerste merk je het toch aan je menstruatie? En als je onveilig hebt gevreeën doe je toch een test(desnoods meerdere)? Ik weet dat die in het begin ook niet altijd het juiste aangeeft, maar op 6 weken moet je het daarmee ook al kunnen weten ljikt me.

Ik word sowieso niet ongesteld, ik heb er een onderzoek voor gehad omdat je dan idd elke keer denkt dat je zwanger zou zijn maar ik maak gewoon niet genoeg baarmoederslijmvlies aan. Ik ben gewoon aan de pil en tijdens de stopweek krijg ik dus geen menstruatie. Dus dan merk je ook niks aan je menstruatie lijkt me?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:42

Ik begrijp ook dondersgoed de pijn die een topic als dit bij mensen veroorzaakt die het niet lukt om een baby te krijgen.
Waarom TS wel en zij niet.
Echter, heeft TS die kinderwens (nog) niet. En het is niet haar schuld dat andere mensen geen kinderen mogen/kunnen krijgen.
Wat zij ervaart staat lijnrecht tegenover mensen met een diepgekoesterde kinderwens.
Dat is pijnlijk, maar de maatschappij bestaat nu eenmaal uit mensen met verschillende wensen en inzichten.
Je kan niet tegen een ander zeggen dat ze iets moeten voelen wat er niet is. Je mag ze ook niet de mond snoeren.
Het enige dat je kan doen is jezelf ertegen wapenen. In sommige kwesties is dat makkelijker dan in andere.

Je mag ook best zeggen dat de instelling van TS voor jou niet te begrijpen is, dat je die gevoelens niet herkent. maar ik vond sommige reacties toch wel erg fel en aanvallend op de persoon.

PieterBel

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:44

Betaal je een abortus zelf of betalen wij dat met onze belastingcenten? Aangezien veel meiden toch wel erg laconiek zijn over het eventueel zwanger worden en dan 'maar' even abortus laten plegen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:45

Tendance schreef:
Laat ik TS en jullie dan uit de droom helpen.
Er heeft hier iemand op bokt, waar ik de naam niet van ga noemen, het verhaal van TS gelezen.
Zij is al 6 jaar bezig met zwanger worden, maar dit lukt niet. Deze persoon is wel degelijk geraakt door de manier van schrijven van TS, dat heeft ze me via pb laten weten, omdat ze een vriendin van me is (staat overigens niet in mijn vriendenlijst, dus daar hoeven jullie niet te kijken).
Dit is dan ook de reden, waardoor ik op dit forum kwam.
Ik heb haar aangegeven, dat het iemands gevoel is en dat ze dat moet respecteren en dat doet ze, maar dan nog kan ik niet ontkennen, dat het op haar niet fijn overkomt.
Het gaat er niet om wat ze schrijft, want ze begrijpt mensen, die abortus plegen best, maar om de manier waarop.

Nogmaals ik vind, dat TS het moet schrijven, zoals ze zelf wil, maar er worden dus daadwerkelijk wel mensen geraakt, door de manier van schrijven.
Heino, ze bedankt je voor je "soort van medenkende gevoelens".

Ik begrijp dat het voor haar heftig aan komt... Maar dit is een verhaal wat hoort bij het leven van de TS, bij haar past een baby nu absoluut niet, en daarom is ze ontzettend blij en opgelucht dat er dus ook geen baby komt.

Dit is een zwaar onderwerp, en het is logisch dat mensen het dan op hun eigen verhaal betrekken, maar dat staat allemaal compleet los van elkaar. Probeer dat ook zo te zien, dat is voor iedereen het beste: dan kan TS gewoon haar opluchting kwijt, en hoeft niemand zich gestoken te voelen omdat het persoonlijk opgevat wordt.

Het is namelijk maar net hoe persoonlijk je het wil nemen.. Zo'n big deal hoeft haar manier van schrijven namelijk helemaal niet te zijn: voor TS is het niet krijgen van een kind een opluchting, voor een ander is dat een groot gemis. Daarom is dit dus ook HAAR verhaal, en heeft het niets te maken met dat wat er in andermans leven gebeurt. Als je dat beseft is het helemaal niet meer respectloos te noemen.
Ik ben hardnekkig ziek sinds mijn 10e maar ik voel mij ook niet bij alles wat eraan gerelateerd is gekwetst.. Het heeft toch allemaal niets met mij of mijn probleem te maken, het onderwerp is er aan gerelateerd, meer niet. Zelfde geldt voor dit onderwerp. :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:51

[***] schreef:
Betaal je een abortus zelf of betalen wij dat met onze belastingcenten? Aangezien veel meiden toch wel erg laconiek zijn over het eventueel zwanger worden en dan 'maar' even abortus laten plegen.

Zie dat je in België woont dus het zijn niet 'onze' belastingcenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:00

Hmpf... :+ Tja, ik ben van mening dat als je zo dom bent onveilig te vrijen, dat je een kind moet houden. Het geen wat je nu in mijn ogen hebt gedaan is een onschuldig kind weg laten alleen omdat jij jouw pil niet had genomen. Bezin eer je begint zeggen ze. Moest je nu verkracht zijn, oké... Dan kan je er niets aan doen. Maar nu vergeet je even een pil, ga je een lekker potje... met jou vriend en als er dan een baby op komst is: Ach ja, plegen we wel lekker even abortus...

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:07

de molenhoek

lees ff het topic door voordat je dit soort dingen gaat plaatsen je hebt geen idee wat er gaande is lijkt wel :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:12

Ik weet maar al te goed wat er hier gaande is. Ik heb het hele topic doorgelezen hoor...

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:15

Demolenhoek: dus jij wilt een kind op de wereld laten komen die niet gewenst is?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:15

De Molenhoek, je hebt helemaal gelijk, het was veel beter geweest als TS dit zeer ongewenste kind toch op de wereld had gezet....

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:26

Ten eerste ben ik heel blij voor ts dat ze helemaal achter haar keuze staat en dat ze het heel goed een plek heeft kunnen geven.

Waar ik mij persoonlijk aan stoor en dat is niet alleen op ts gericht maar in het algemeen.
Dat mensen graag een slachtoffer rol aannemen als het om anticonctie gaat.
Ik ben op dit moment zwanger van mij 2e kindje en dan vragen mensen wel eens is het onverwachts?

Onverwachts? We leven niet meer in de middeleeuwen en ik ben geen onwetend 14 jarige meisje.
We weten ondertussen dat kindjes niet meer door de ooievaar gebracht worden.

Zoals ik al zie ts dit is niet speciaal op jou gericht maar dit is gewoon iets wat min even dwars zat en even kwijt wou.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:28

Mytens, beetje rare opmerking over die belastingcenten, weet je hoeveel belasting ik betaal voor andere mensen? Ouderen, kinderen (en alles wat daar bijhoort), zieken etc.

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:31

Sees schreef:
Mytens, beetje rare opmerking over die belastingcenten, weet je hoeveel belasting ik betaal voor andere mensen? Ouderen, kinderen (en alles wat daar bijhoort), zieken etc.

Persoonlijk vind im het erg goed dat dit vergoed wordt.
stel het wordt niet vergoed... Dat is de keus voor een hoop vrouwen er niet.
En dat kost de samenleving op ten duur veel meer geld.

Maar goed dat is een hele andere discusie

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:34

DeMolenhoek schreef:
Ik weet maar al te goed wat er hier gaande is. Ik heb het hele topic doorgelezen hoor...

Dan had je ook kunnen lezen dat ze pil én condoom gebruikt hebben. Moet ze dan maar helemaal geen seks meer hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:36

NehnaDagmar schreef:
Demolenhoek: dus jij wilt een kind op de wereld laten komen die niet gewenst is?

Dan had ze maar moeten nadenken in plaats van een levend wezen te vermoorden. Sorry hoor, maar als zij zich niet deftig kan beschermen moet ze ook maar niet ... Zij heeft een fout gemaakt, dat ze dit dan op lost maar niet ten nadelen van het kind. Adoptie etc. Er staan mensen te springen om een kind te adopteren, maar toch zijn er die nog altijd liever een kind in de vuilbak zien belanden.

Heino: Er staat duidelijk in de OP dat de vriend niet boos was dat ze een pil was vergeten. Tja?

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:36

DeMolenhoek schreef:
Hmpf... :+ Tja, ik ben van mening dat als je zo dom bent onveilig te vrijen, dat je een kind moet houden. Het geen wat je nu in mijn ogen hebt gedaan is een onschuldig kind weg laten alleen omdat jij jouw pil niet had genomen. Bezin eer je begint zeggen ze. Moest je nu verkracht zijn, oké... Dan kan je er niets aan doen. Maar nu vergeet je even een pil, ga je een lekker potje... met jou vriend en als er dan een baby op komst is: Ach ja, plegen we wel lekker even abortus...

"ja papa en mama MOESTEN me houden, ze wilden me niet maarja" Zeeeeer kort door de bocht! Ik heb ook wel eens een (grote) fout gemaakt, mag ik dat niet herstellen? mag ik daar niet de beste oplossing voor mezelf en MIJN naasten in zoeken? of moet ik maar lijden onder de gevolgen.. Want fouten maken doet niemand natuurlijk... Hou toch op

En de zin "moest je nou verkracht zijn, oke" ....... Heel, heel onsmakelijk.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:37

DeMolenhoek schreef:
NehnaDagmar schreef:

Dan had ze maar moeten nadenken in plaats van een levend wezen te vermoorden. Sorry hoor, maar als zij zich niet deftig kan beschermen moet ze ook maar niet ... Zij heeft een fout gemaakt, dat ze dit dan op lost maar niet ten nadelen van het kind. Adoptie etc. Er staan mensen te springen om een kind te adopteren, maar toch zijn er die nog altijd liever een kind in de vuilbak zien belanden.

Heino: Er staat duidelijk in de OP dat de vriend niet boos was dat ze een pil was vergeten. Tja?

Wat eet jij vanavond?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:39

DeMolenhoek schreef:

Dan nog heeft ze ook een condoom gebruikt. Blijkbaar wetende dat ze niet altijd even zorgvuldig is met de pil.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:41

De Molenhoek, beter geen kind dan een ongewild kind!

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:44

sorry maar ik kan hier niet tegen,
hoe jij er over praat vind ik erg, Ik zat gisteren BABYBOOM te kijken op ned.1 en heb toch een traantje laten lopen als ik zie hoever mensen gaan om kinderen te krijgen, wat voor hun alles is, en ze al 9 jaar bezig zijn om zwanger te worden en steeds een negatieve test voor hun ogen te krijgen!

en dan jij met een no-baby-borrel..

Als je van te voren al weet dat je geen kinderen wilt en wel seks hebt met je vriend waarom laat je dan al niet eerder een spiraal zetten. ?

tsjah dit is mijn mening, moest het even kwijt! sorry

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:45

Sees schreef:
De Molenhoek, beter geen kind dan een ongewild kind!

idd. Wat je, naar eigen inzicht, ook nog eens niet kan bieden wat het nodig heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:45

Omdat er zoveel mensen in een rolstoel zitten mag jij niet lachen als je lekker door stad wandelt?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:50

Orlando, ok dit klinkt misschien héél hard maar 9 jaar :? ?? Dat vind ik dan ook wel weer een beetje ver gaan. Dan is het je niet gegund en kun je misschien beter naar andere opties kijken.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:13

DeMolenhoek schreef:
NehnaDagmar schreef:

Zo zo, dat is nogal wat , iemand voor moordenaar uitmaken omdat deze zich heeft laten aborteren.
Zoals zij in jouw ogen makkelijk dacht over aborteren, zo denk jij wel heel makkelijk over 9 maanden een ongewenst kind dragen.
Moord is iets strafbaars, abortus is dat niet.
Ik vind je reactie behoorlijk grof. Je gevoelens ventileren is heel iets anders dan iemand voor moordenaar uitmaken.