Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MootjeK

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:38

Geweldig shirt! :')

Ik heb vandaag eindelijk weer tijd gehad om weer te lopen. Les 2 gedaan. Viel nog niet mee, de 1e x 3 minuten rennen haalde ik niet. Gelukkig daarna wel de rest helemaal kunnen vol maken. Gek genoeg liep ik het beste met een enorme tegenwind. Ademhalen ging dan gek genoeg beter dan als het windstil was. Vind dat nog wel lastig hoor, ademhalen. %)

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:52

Nathalie schreef:
Misschien domme vraag, maar hoe download ik die? Als ik er op klik opent ie ze gewoon in mediaplayer.

Rechtermuisknop op de link en dan opslaan als :D

Ohh gaaf shirt! Hebbenn!!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:54

Oké. Heel even voor de duidelijkheid :D

Als je dus met 0,0 conditie begint, maakt dat niet uit?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:55

Hmm dat staat er niet tussen. :')

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:07

Nathalie schreef:
Hmm dat staat er niet tussen. :')

Oke link opslaan als.. :P

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:16

Haha ja dat zou ik nog snappen. :D Maar er staat helemaal niets tussne met opslaan.... :o Heb ik zeker weer een rare computer. :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:19

Citaat:
Ohh gaaf shirt! Hebbenn!!

:j me too :D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:43

@mootje, ik ben het met je eens, dan zegt evy denk aan je ademhaling en dan ga ik er op letten en dan weet ik echt niet of ik het nou goed doe of niet. Dan ga ik ook heel debiel ademhalen hahaha, want dan probeer ik diep in en uit te ademhalen, maar ik denk dat als voorbijgangers dat zien dat ze echt denken van woow wat ademt zij raar :P blijft idd lastig, ademhalen hahaha

en dat shirt is idd leukkkkk! :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:26

Wow, supershirt!!!

Misschien een tip voor de ademhaling: bij elke 3 of 4 passen 1 teug door je neus inademen en bij de volgende 3 of 4 stappen weer uitademen. Als ik ga hijgen en ik doe dat, helpt het me echt om mijn ademhaling weer rustig te krijgen!

Updateje van mn enkel: net bij de buuf geweest en bet zijn gelukkig geen banden! Wel denkt ze dat er een scheurtje of breukje aan het bot van de binnenkant van mijn enkel zit. Morgenochtemd dus maar de dokter bellen en een verwijskaart voor een foto vragen. Aan de ene kant hoop ik dat het een breukje is, omdat het dan gegipst zal worden en ik dan écht rust moet nemen. Baal er wel echt gigantisch van, mis het rennen serieus :). En ben ook zo bamg dat ik
Weer helemaal opnieuw moet beginnen :(.

Sorry voor de evt. Spelfouten, zit op mijn telefoon en kan niet heel ver terugkijken om te verbeteren..

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:30

Jeetje, da's ook wat zeg... Niet te hopen dat het echt een breukje is, daar ben je dan nog wel even zoet mee!

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:41

jaaaa idd! niet best :(
Bedankt voor de tip trouwens, ik zal er eens op letten of ik het goed doe! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:03

Wow succes met je enkel!
Ademhalen is inderdaad moeilijk!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:22

@ kiwipitje, tshirt is te gaaf!!
@Yv ik ga voor je duimen dat het toch allemaal mee valt. En dat je zelf sterk genoeg bent om je rust te nemen :D
Groetjes S

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 23:48

Afbeelding
Zo eentje heb ik ( tenminste, volgens mij is het dezelfde, ik heb wel een ander kleurtje ), het is in ieder geval een Polar, wel met borstband.
Ik heb hem van mijn schoonvader gekregen.
Hij had toevallig een gesprek van mij opgevangen dat ik graag een hartslagmeter wilde hebben, en een paar dagen later kwam hij er mee aan zetten :D

Hij heeft hem op de markt gekocht, ding was nooit gebruikt ( dat kun je ook wel zien ), en hij werkt echt perfect !
Heb wel even getest of de meting van mijn hartslag wel klopt ( zelf geteld ) en klopt helemaal.

Ik zal deze week wel eens een foto maken van die van mij.

Ben er in ieder geval enorm blij mee ! *\o/*

malih : Sorry daar kan ik je niet mee helpen.

Mas : Klopt, ik wil ook gewoon weer veel te veel en te snel hihi :o

Yv_ : Ik heb die 15 minuten inderdaad in een keer gelopen, heb er geen interval meer achteraan gedaan.
Ik moet ook heel erg oppassen want ik heb erg snel last van mijn knie ( blessure van vroeger ), dus ik probeer hier heel erg op te letten dat ik niet TE veel ineens ga doen.
Trouwens, niet best zeg je enkel ! Ben benieuwd wat het nu is. Ik hoop dat het toch allemaal meevalt.

Nathalie: Leuk dat je ook wil gaan lopen! Kan je helaas niet helpen met programma's en dergelijke.

Kiwipitje : haha dat shirtje !!! Die is leuk!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:42

Wat een lieve papa in law, Sunshine!! Ziet er netjes uit!

Kom net bij de dok vandaan, hij denkt dat er een scheurtje zit in de pees bij de aanhechting van mijn bot. Nu even op een vriendin aan het wachten, die gaat met me mee naar het ziekenhuis. Mocht het gegipst worden, dan mag ik natuurlijk niet autorijden, dus vind het wel heel lief dat ze gisteravond al aanbood dat ze me wilde rijden <3 . Hoop dat de wachttijden in het ziekenhuis een beetje meevallen, mag gelukkig wel door naar de rontgenologie, dus dat scheelt zeker wel een paar uurtjes met de seh denk ik :). Het zit nu ingetaped, maar merk eigenlijk geen verschil..
Bovenop helaas wel knallende ruzie met mijn baas hierover :(.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:46

Succes straks Yv. Hoezo heb je ruzie dan hierover? Je werkgever is toch je pa? :+

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:46

Volgens mij moet ik nog n uurtje wachten en dan heb ik alle lessen van 0 tot 5 en van 5 tot 10 km, ik ben benieuwd.

Ik ga eens even kijken of het me bevalt. En als ik het leuk vind ga ik hardloop schoenen halen. Maar ik heb t doorzettings vermogen van een goudvis. Dus eerst even 2 a 3 lesjes proberen. En als ik het dan nog leuk vind ga ik goede schoenen halen. Ik heb al wel geld appart staan :D

Hopelijk vind me hond het ook leuk, we gaan het zien :)

Hoe lang doen jullie een warming up en cooling down?
En hoelang duurde t voor jullie verschil merkte voro de conditie. En zijn er hier meer die asma en hart problemen hebben en toch hardlopen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:06

Warming up en cooling down doe ik eigenlijk niet aan (volgens mij was er laatst ook een onderzoek wat daar iets over zei). Ik loop een paar trappen af en dan wandel ik een minuutje en dan begin ik. Maar ik loop nog niet zulke lange afstanden, dat scheelt misschien ook..

Ik heb een heel lichte hartafwijking, en dat gaat wel beter als mn conditie beter wordt :j

Qua verschil in conditie, eigenlijk al na een keer of 3, 4 :j

Runkeeper pikt zeker een km in afstand van me weg! Gisteren op de gps 2,3 km gelopen, en later de route op de kaart ingevuld en toen bleek het 3,5 km te zijn *\o/*

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:42

@ malih ik wandel ongeveer 10 min in en doe een beetje rekken. Ik merk dat ik minder pijn in mijn benen. Ben trouwens ook een beginner. Loop nu 2 min. Cooldown kwartier wandelen en nooit spierpijn.
Groetjes s

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:43

@ yv, echt balen net nu je zo lekker op weg bent. Sterkte.
Groetjes s

Arlettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:57

Yv, balen zeg van je enkel! Hoop dat het meevalt en dat je snel weer kunt rennen.

Malih: Volgens mij is 5 minuten warming up en 5 minuten cooling down genoeg hoor. En in het begin merk je al heel snel dat je conditie verbeterd. Succes met je eerste les :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:55

Mijn eerste lesje ging als een trein :D Denzel ( me hond ) Vond het helemaal geweldig. Hij had me 2 dagen niet gezien, en was dus helemaal happy dat we er samen eventjes op uit gingen.

Ik hield het goed vol, en had niet door dat ik al 2 minutten aan t hardlopen was, Ik hoop dat de volgende lessen ook weer zo makkelijk zijn, dan hou ik de motivati zeker.
Wat mijn hart betreft, Ik hoop idd dat het beter word en niet slechter. Nu na het het hardlopen heb ik er wel weer last van... Even afwachten dus. Of t minder gaat worden

Ik heb zin in over morgen :D

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:00

Ik was ook net bezig met hardlopen. Goede schoenen en kleding aangeschaft. De vierde keer dat ik ging lopen deed meteen mijn linkerknie zeer. Ik heb toch mijn rondje afgemaakt en door de pijn heen gelopen. Echter s'avonds, jawel, een dikke knie. Ik heb nu al een week last ervan en kan nog steeds niet gewoon lopen, laat staan paardrijden. Morgen maar eens naar de huisarts. Iemand enig idee wat er stuk kan zijn?

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:03

geïrriteerd kraakbeen... tenminste dat heb ik... maar dan wel in mijn rug.... in mijn linkerknie zit geen kraakbeen meer nadat ik mijn knieschijf verbrijzeld heb gehad... heb er nu weer veel last van terwijl het normaal altijd mee valt in de zomer... heb dus ook al een week niet gerend want mijn rug werkt echt voor geen meter mee...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 12:04

Oeps, hoe contateer je dat je geirriteerd kraakbeen hebt en hoe kom je van geirriteerd kraakbeen af?