TessaKaizoku schreef:Ik heb net de test gedaan en had 12 keer ja, dus volgens de site ook HSP.
Bepaalde dingen heb ik weer niet echt last van dus twijfel wel klein beetje eraan maar het zou ook wel zoveel dingen kunnen verklaren! Daarbij heb ik ook een angststoornis en ben heel snel angstig en gestresst. Maar soms kan ik bepaalde dingen in mijn omgeving juist heel goed negeren en merk ik dingen geeneens op, dat past dan weer niet..
De test is een graadmeter, niet alles hoeft te kloppen.
Naast het al dan niet hooggevoelig zijn heeft ieder mens zijn of haar eigen persoonlijkheid, ook voor HSP-ers geldt dat niemand hetzelfde is.
Dingen negeren of niet opmerken kan trouwens ook een gevolg van overprikkeling zijn, dus het zou alsnog wel passend kunnen zijn. En bewust negeren kan je ook leren, juist om overprikkeling te voorkomen.
aslo schreef:Mijn jongste dochter is ook HSP. Heeft heel lang geduurd voor dat we dit in de gaten hadden. Hebben het zelf moeten 'ontdekken'. Men heeft van jongs af aan al tich stickertjes willen plakken, maar geen 1 die echt paste zeg maar. Nu ben ik sowieso al niet zo voor het stickertjes plakken, dus ben blij dat ik eigenlijk (onbewust) overal 'tegen in' ben gegaan. Als we het echter eerder hadden geweten had haar dit wrs een hoop ellende kunnen besparen. Zelf ben ik licht HSP. Toen ik ontdekte dat ze HSP is, vielen alle puzzelstukjes op hun plaats. Sindsdien kan ze er ook goed mee om gaan, tenminste 9 van de 10 keer. Heel soms raakt ze nog wel overprikkeld en komen de emoties flink los, maar dat kan ze dan vrij vlot weer een plaatsje geven.
Hoe oud is je dochter?