Burnout / Overspannen deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazyshar

Re: Burnout / Overspannen deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 02:41

bobomelo: zolang je maar blijft ademen komt alles goed :D ( maarreuh liever jij dan ik :D )

heb vandaag mijn laatste inwerk avond gehad, ze willen me niet meer verder trainen, moet vanaf nu dus alleen staan, pfff veel te veel spanning en stress.
ook al lukt het tot hiertoe aardig, soms krijg ik echt koudwater vrees. en wil/ zoek ik even dat steuntje in de rug, maar je wordt gewoon terug op je plek gezet, : je weet hoe het werkt, ga er maar aan staan, zoek het uit en als het dan nog niet lukt kun je terug komen.
bahbahbah, stress, angstzweet, bibbers.
en toch maar doorgaan, en als het dan lukt, helemaal hysterie van binnen, maar als het niet lukt, meteen grote paniek van binnen: zie je nou wel dat het niet lukt, ik zei het toch,....

waarom hebben we toch steeds van die onzekere terugvallen? de ene moment gaat het stik goed, de andere moment geloof je nergens meer in. soms wordt ik echt moedeloos ervan.

dus zoals jullie lezen vanavond even een stress en onzeker stukje. hopelijk morgen weer normaal. dit is ook niks.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 08:02

Jeetje, week 39 alweer?? Wat gaat de tijd toch snel :D

Crazyshar: zo herkenbaar!
Maar het komt goed! Geloof in jezelf. En als er iets mis gaat dan geeft dat niets, als je het maar weer oplost :j

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:33

Bobomelo, kan me voorstellen als die buik nu aardig vorm begint te krijgen en je het met moeheid en aan je lijf begint te voelen dat het lastig is om niet constant met je zwangerschap bezig te zijn.. Maar langste tijd van je zwangerschap is allang voor bij, laatste loodjes en die ga je ook wel redden :j

Crazyshar, ik snap je wel hoor. Maar het gaat toch ook goed, onthou dat hé. Vooralsnog kun je het aan, dat heb je al laten zien. Zo doorgaan dus!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:03

Crazyshar
je kan het hoor! je had ook zulke leuke avonden, en dat het allemaal helemaal goed ging! dat je 'baas' zelfs trots was toch?
en beetje onzekerheid/spanning hebben mag, dat heeft iedereen als die opeens toch alleen zijn taak/dienst moet gaan draaien...dus accepteer dat ook he, is gezonde spanning!!!

En ja, gelukkig is mijn langste zwangerschapsperiode voorbij! maar nu is het vooral spannend: wanneer en hoe gaat dat.....je hebt nu op dit moment gewoon geen enkele controle over de situatie, en dat vind ik heel lastig!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:56

Sandeman: Wat een nare/vervelende situatie zeg waar je inzit...Ik hoop dat je moeder haar vechtlust weer terug krijgt, want het is niet niks natuurlijk...En dan je broer ook in een rot situatie, wel fijn dat je bij mensen terecht kan! sterkte met de situatie!

bobomelo: (beetje erg laat) maar goed, gefeliciteerd met je zwangerschap...Weet je wat het word, of wil je dit niet weten? Ik kan me voorstellen dat je het lastig vind geen controle te hebben over de situatie, maar komt vast allemaal goed... succes! De hitte is in elk geval voorbij, zal voor jou geen pretje zijn geweest/.

Voor de rest gaat het hier zo zo... De vriend van mijn zusje, is maandag geopereerd ...had sinds zaterdag al last van buikpijn, en hij is vrij hard voor zichzelf, maar was nu gewoon aan het ''schreeuwen'' van de pijn. Dus zusje had zoiets van, wij gaan naar de eerste hulp, dus hun daar aangekomen, na ff te wachten kreeg hij een echo, en bleek hij een blinde darm ontsteking te hebben, hij mocht dinsdag weer naar huis. Eenmaal thuis ging het wel, maar in de avond nacht heeft ie alleen maar lopen spoken, hij kon geen onderbroek niks aan... Woensdag verging ie weer van de pijn, maar niet bij de wond (Waar ie geopereerd was). Nou bij zijn navel/rug Dus weer naar de eerste hulp, nou is ie weer opgenomen, dus zusje gisteren overstuur aan de telefoon... Want ja die vond het zo erg dat ze der vriend zag creperen van de pijn, en niks kon doen. Dus tja die vroeg of ik die kant op kon komen, dus vriendlief en ik onze dag opgegeven(zouden naar de apenheul gaan) Maar goed, ik vind zusje dan voorgaan. Nou ja goed vriendlief was dus opgenomen, hij kreeg pijnstillers, waar hij een beetje suf van werd... maar de pijn was wel weg, nou dachten ze in eerste instantie aan een buikvliesontsteking, maar nu willen ze het eerst aankijken... pffff Word er niet echt vrolijk van...En contact (tijdelijk) met mijn moeder verbroken... (is weer verhaal appart) Maar verder gaat et goed :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:17

Sandeman welkom, wat heftig zeg waar je doorheen gaat, maar dapper dat je even kiest om voor jezelf te zorgen.

Bobemelo is zenuwachtig voor de bevalling. Kan me voorstellen dat het zwaar is met dat warme weer. Weet je al of het jongetje of meisje is? Kinderkamer al klaar? Namen verzonnen?
Spannend hoor.

Amanda bezig met zzp gedoe en wat vervelende dagen. Fijn dat je dan uiteindelijk toch de dagen doorkomt.
Hoe is het met je paardje? Succes met je functioneringsgesprek!

Cindyrelle wat goed dat je je laatste sessie hebt gehad bij de psychologe. Je kan er toch nog wel op terugvallen als het even niet gaat? Succes verder!

Bienotje succes met je functioneringsgesprek. Bedenk dat het wat over je functioneren zegt en niet over jou als mens.
Ook al is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Crazyshar even onzeker vanwege haar werk. Kop op meid, je doet het zo te lezen super. En ook als je er al 15 jaar werkt zul je nog weleens een foutje maken of iets niet weten. Reken het jezelf niet te zwaar aan :(:) .

Beauty26 wat spannend van het vriendje van je zus. Wat akelig zeg als iemand zo ziek is. Gelukkig is hij in het ziekenhuis. Weten ze intussen al meer? Hoe gaat het met jou?

Geloof dat ik weer bij ben.
Heb een paar ingewikkelde dagen gehad.
Door de warme en de antibiotica wat rare verschijnselen gehad. Te weinig werk gehad en een aantal boze buien (lees:heel boos).
Gisteren weer naar de huisarts geweest.Maar pfff, daar hoef ik voortaan ook niet meer heen. :(
Sinds van de week had ik ineens hele rare tintelingen op de bovenkant van beide handen en neus.
Gisterenochtend ook mijn voorhoofd, rechteroog en wang.
In combinatie met tekenbeet en zo toch even gebeld.
Nou het antwoord was: "" door de zorgen die je je maakt om misschien de ziekte van lyme te hebben kunnen die tintelingen komen. Maar je hoef je niet ongerust te maken, want een kuur van 10 dagen is genoeg. Dag. Fijn weekend! "
Pfffff.
Lekker dan.
Vandaag ook weer geen werk :(.
Dan maar huishouden gaan doen en misschien bezig met plannen voor zzp-er te worden.

Fijne dag allemaal en een knuffel voor de mensen die het nodig hebben!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:29

nektosha: Beetje een vreemde/vage reactie van de huisarts. Sterkte met de hele situatie!

Met mij gaat het de ene dag wat beter dan de andere... Vriendje lief is laatste tijd ook erg moe,( is zijn moeder een half jaar geleden verloren, en nu krijgt ie te horen van familie dat hij niet meer is wie hij altijd was...).En aangezien ik ook niet lekker in mijn vel zit, ben ik gewoon erg (soms enorm) prikkelbaar, en kan ik om de kleinste dingen al woedend worden, of juist enorm huilen... :o .Dat snapt hij ergens wel maar vaak ook niet. Soms hebben we een discussie ergens over en dan halverwege denk ik... pfff ik heb er nu gewoon ff geen zin in/ puf voor om deze discussie af te maken, laat maar zitten. Is niet altijd even leuk natuurlijk, maar komt wel weer goed gelukkig. Over de vriend van mijn zus weten we nog niet veel meer, hij ligt nog steeds in het ziekenhuis, en heeft sowieso ergens een ontsteking, maar waar weten ze dus nog niet...Ze gaan vandaag bloedonderzoeken doen...Dus afwachten. :(

Sterkte iedereen hier, en een knuffel van deze kant van de pc

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:45

Nektosha: Kun je niet naar een andere huisarts? Al is het maar voor je eigen gemoedsrust...
Met paard gaat het allemaal goed :j
We hebben wat mindere dagen gehad, maar dat zal ongetwijfeld met mij te maken hebben :=

Beauty: zo herkenbaar :(:)
Gewoon laten gaan en vooral niet opkroppen :(:)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:49

Ik doe mijn best om de dingen niet op te kroppen, maar mijn vriend wil altijd de discussie afmaken... Maar soms ben ik zo moe, dat ik der gewoon geen puf voor heb...En tja ik kan me van hem wel voorstellen dat dat dan frustrerend is, maar dan denk ik ik kan der ook weinig aan doen...

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 07:08

Amanda: Fijn dat het paardje goed gaat en wat mindere dagen, het hoort erbij toch? Is wel lastig, maar het zijn levende wezens.
Lukt het met de plannen voor het starten als zzp-er?

Beauty26: Jeetje lastig zeg. Snap dat je er soms de energie gewoon niet voor hebt voor dat soort discussies. Kan je het niet zeggen dat je er de energie niet voor hebt, maar het er later nog wel over wilt hebben?
Dan voelt hij zich gehoord en jij je niet gepushd?

Wat een beroerde nacht zeg. Poehee.
Zo naar mijn vrijwilligerswerk, beloofd een chaotische drukke dag te worden.....ben ik momenteel niet zo heel goed in....
Salaris van laatste werkgever ook nog niet gestort...dus wat zorgen hier.

Iedereen een fijne zaterdag!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:00

Goedemorgen!
Heb alles even weer bijgelezen, en alles is al mooi verwoord hierboven....
Iedereen sterkte en een dikke knuffel!!(ik leef met jullie mee, maar heb niet echt de fut voor uitgebreide teksten te typen.....)

Hier alles nog rustig, nog geen beeb, wel keelpijn slapeloze nachten dus niet echt fit, en wel heel moe!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:34

Hey meiden, drukke dagen gehad dus even geen bijlees. Nu ja wel bijgelezen maar even geen reactie. Komt volgende keer weer!

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 04:54

Is goed hoor Bienotje hihi!
Hier iemand die dus weer es niet kon slapen!
Dus dacht: nou zal de dames hier even goeie nacht wensen!! hihi (en grrrrrr ik wil ook slapen!!!!)...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:43

Zo, nachtbraker! Daarna nog weer even in slaap kunnen vallen? :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:11

Ik had tijdje terug toch een link naar een topic over boeken geplaatst? Zijn hier nog meer lezers? :)

Kreeg het advies voor een boekje 'Waarom ben je hier-cafe' Makkelijk te lezen boek en geeft ook wel weer nieuwe inzichten. Voor als je graag leest, best wel de moeite waard. Ben nu begonnen in 'Denk je sterk' over cognitieve therapie, sluit precies aan op wat bij psychologe wordt behandeld lijkt het (interne criticus, zelf negatieve gedachten omturnen tot positieve gedachten enz).

Ik ben benieuwd :)

Hebben jullie dat trouwens ook? Uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen. Dat je dat toch echt wel lastig vindt en dat je stiekem toch hoopt dat iemand anders echt de touwtjes uit je handen neemt en voor jouw gaat beslissen etc?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:18

Ik zal morgen het hele topic even lezen, maar wil eerst even mijn verhaal kwijt.

Ik heb net 18 weken examen gedaan en 9 weken stage, onafgebroken, geen vakanties. Vrijdag was ik helemaal leeg, maar ik moest wel leerlingen begeleiden en kon dus niet breken.
In mijn pauze ben ik gebroken, heb gehuild als een klein kind tegen mijn stage begeleider: 'ik ben gewoon zó moehoe!' en ik ben nog steeds zo moe. De euforie van het afronden van mijn opleiding wil maar niet komen. Ik ben een wrak, ik huil en slaap alleen maar.
Zou dit een teken zijn van ovevermoeidheid?
Afgelopen zaterdag ben ik van Heiloo naar Amsterdam gereden, de route weet ik niet meer en hoe hard ik heb gereden weet ik ook niet meer...
Vriendlief en ik zijn vandaag de auto gaan zoeken wantnik wist simpelweg niet meer waar ik hem gister geparkeerd heb.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:08

Amy, dat klinkt wel alsof je op dit moment jezelf behoorlijk voorbij gelopen bent. Heb je slaapproblemen? Andere problemen en als je terug kijkt, heb je dan het idee dat je het wel erg druk hebt gehad?

In ieder geval geeft je lichaam duidelijk aan dat er op dit moment teveel gevraagd wordt en die signalen moet je zeker niet negeren hoor. Heb je mogelijkheid om op een of andere manier vakantie te nemen? Dan heb je gelijk tijd om te bedenken waar het mis is gegaan en welke signalen (je bent waarschijnlijk al langer moe dan de laatste week) je gemist hebt enz..

Enne.. Let op hoor. Als je lichaam aangeeft genoeg te hebben zeker luisteren. Als je langer doorloopt zul je dat later weer een keer tegen komen.

Succes alvast met bedenken en beslissen hoe je er nu even verder mee gaat :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:18

Ben het helaas al eens eerder tegen gekomen, ook moe en lusteloos, slecht slapen, raar dromen... Heeeeel slecht eten.... Ik heb nu 2 'feestweken' voor mij een hoop georganiseer, maar daarna heb ik 'zomervakantie' ik heb bewust nog niet gesolliciteerd naar een zomerbaantje omdat ik nu even echt tot rust wil komen voor het 'echte' werk begint. Even bij mezelf nagaan wat er mis is gegaan en hoe ik verder wil. Heb ook lastige situaties omtrend schoonmoeder, ook is mijn opa (hem heb ik altijd als een soort van 'onsterfelijk' gezien) aan het einde van mijn examen overleden, zo'n 8 á 9 weken geleden.
Ik heb veel mensen verloren de afgelopen jaren maar dit kwam echt heel erg hard aan.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 21:36

klinkt misschien niet leuk, maar als je dit al eerder bent tegengekomen moet je misschien echt wat dieper op zoek naar wat er precies aan de hand is. Even rustpauze en dan op de oude voet verder gaan werkt dan waarschijnlijk niet, dat lost weinig op.. Klinkt heftig en neem dus ook gewoon die zomervakantie die je nodig hebt hoor :j

Trouwens, voor als je wat omtrend je schoonmoeder via pb kwijt wil staat mijn pb box open hoor. Ik denk dat ik me misschien wel een beetje kan vinden in je verhaal namelijk. Mijn schoonfamilie en ik zijn ook behoorlijk verschillend namelijk..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:20

Ik ga nu eerst proberen te slapen, ik zal je morgen pb-en!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:32

Amy: Klinkt inderdaad als voorbij hollen. En daar helpt maar 1 ding tegen. Rust nemen en dat even de tijd gunnen om op adem te komen.
Anders blijf je hollen tot je er straks bij neervalt :(:)

Het ZZP gebeuren loopt aardig. Het kost momenteel erg veel tijd.
Zo ben ik het hele weekend bezig geweest met muziek schrijven. Wel onwijs leuk overigens.
Maar pfff, wat een werk zo'n jeugdproject. Daar ben ik nog wel een paar weken zoet mee.
26 augustus is er een gesprek en dan moet het allemaal af zijn.
7 lesplannen, muziek erbij gezocht hebben, gesprekken met de scholen.
Daarna moeten we de muziek opnemen en die mailen, maar dat is het meeste werk niet.
En dan gaan we toewerken naar het eindconcert in november.
We zijn begonnen met het idee van 50-100 kinderen. Als alle scholen meedoen dan hebben we er gewoon 350 :=
Dat is toch wel een eng idee, om er voor verantwoordelijk te zijn dat het project loopt en goed uitgevoerd wordt...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 22:39

Amanda, dat is niet eng. Onthou dat je dat echt doet omdat het je ding is. Je zet je er 100% voor in en dat gaat je dan ook lukken! Volgens mij weet je heel goed wat je wil en leuk vindt. Mocht je een keer tidj hebben is het waarom ben je hier cafe voor jouw denk ik ook wel wat. Misschien dat het je echt helpt puzzelstukjes verder op hun plek te laten vallen..

Je hebt ook nog een paar weken tot 26 augustus dus als het dan af moet zijn, gaat dat vast nog wel lukken hoor :j

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 07:02

Bobomelo: red je het nog een beetje?

AmyII: heftig zeg om het zo te ervaren! Ben het eens met wat de anderen schrijven.
Rustig aan, kijken waar het vandaan komt en hoe je het kan voorkomen.

Amanda: zo wat ben je hard bezig zeg!!
Zo knap van je ! Natuurlijk is het spannend, maar je bent er al zo ver mee, komt vast goed.

Bienotje: hoe is het met jou?

Fijne dag allemaal!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:27

bobomelo: Hoe gaat het met de zwangerschap?

AmyII: Dat klinkt inderdaad niet echt goed... Zoals gezegd neem je tijd om weer op adem te komen en doe rustug aan...Ik weet het is moeilijk, succes!

Hier gaat het ondertussen weer iets beter, de vriend van mijn zusje is weer thuis gelukkig. Hij had na de operatie van de blindedarm een infectie opgelopen, waar weten ze alleen niet maar hij is nu weer thuis gelukkig.

Verder gaat het met mij met ups en downs, maar dat is normaal volgens mij! Soms zie ik het gewoon helemaal niet meer zitten, en soms dan denk ik... ja ik kom er wel.

Sterkte iedereen, iedereen fijne dag toegewenst

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 08:31

Beauty: Fijn van de vriend van je zusje :j
Dat is weer even een zorg minder.
Het komt echt goed. Maar dat is niet van de ene op de andere dag. Ook al lijkt het even niet zo.
Jij ook sterkte :(:)

Bienotje: dat café ken ik niet. Daar ga ik eens op googlen.

Het komt zeker ook wel goed. Het is veel werk, maar ik heb er wel overzicht over en het is zo ontzettend leuk!
Alleen loop ik mezelf nog wel eens voorbij als ik iets heel leuk vind :+

Straks functioneringsgesprek hier. Gaat geen leuk gesprek worden, dat weet ik al...
Niet dat ze me er uit willen werken, maar ik ben te lang in uitvoerend werk blijven hangen en moet de stap naar beleidswerk maken.
Hebben ze gelijk in en die stap is ook al gemaakt, maar is nog niet meteen zichtbaar.
Kortom: ik weet al wat de inhoud van het gesprek is, ik ben het niet overal mee eens, maar met een groot deel ook weer wel. Ik hang te lang in een cirkeltje zonder uitdagingen.
En het gekke is, door de uitdaging te zoeken in mijn thuiswerk en muziekwerk zeg maar, zie ik de uitdaging hier op kantoor ook weer.
Dus dat komt wel goed :j