[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blabla1980

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:28

Hallo Dames :)

Hier zitten er weer wat vakantiekilo's aan die ik absoluut weer kwijt wil en verder wil ik mijn buik, bovenbenen en heupen wat strakker hebben.

Voor nu weer gewoon een beetje op mijn eten letten. Dus geen snoep ofzo tussendoor, proberen om maar 1 of 2 koppen koffie op een dag te drinken en verder vooral water. Niet teveel brood en geen aardappelen bij het avondeten.

daarnaast loop ik sowiezo elke dag een half uurtje op een redelijk tempo en doe ga 2x in de week paardrijden. Op de dagen dat ik niet ga paardrijden wil ik 1a2x 20 minuten fietsen op de hometrainer.

Ik weeg nu 65 kilo en wil weer terug naar 62.
Eerder deed ik altijd een low carb dieet en dat ging prima, maar ik kan me er nu niet meer toe zetten om echt geen brood te eten en vooral eieren. Dus eerst maar even zo proberen :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:37

Blabla, ik heb een beetje hetzelfde als jou. Ik wil niet helemaal terug naar low carb dieet, dus ik probeer het ook op deze manier zoals jij. Succes!! Goed bezig in elk geval.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:09

:) jij ook succes!

Vindt het altijd wel fijn om in dit soort topics mee te praten, dan motiveert op de een of andere manier net een beetje extra :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:25

Hoe ziet jouw dagindeling qua eten eruit als ik vragen mag? Misschien kan ik daar nog wat van leren of uit halen.
Ik vind het zo lastig!
Ik had me aangemeld bij myspecialk, maar dat werkt echt niet! In de ochtend eet ik wel ontbijtgranen met melk en tussendoortjes zijn bij mij een appel of banaan. Als avondeten vind ik enorm lastig omdat ik ook veel probeer geen koolhydraten te nemen, maar over het algemeen eet ik alles met rijst :+
In de middag neem ik 2 boterhammen, anders ga ik echt van mijn stokje.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:26

Zeker :) Ik merk dat ik, nu ik de snoeppot geheel laat staan, ik er ook echt geen behoefte meer aan heb. Gisteren wel een beetje gezondigd door wentelteefjes te bakken voor ontbijt... :9 Zit toch beste portie suiker in ;)
Gisteravond ging mn vriend hardlopen, en ik ging op skates mee (mooi zelfde tempo te pakken), maar begon het halverwege echt te stortregenen... Toch naar huis gerold (hij vooruit gelopen, door gladheid kon ik geen vaart meer maken), en eenmaal thuis nog even buiten staan te genieten van een 'double rainbow all the way' (-->opzoeken in youtube! GAAF!) Volgende keer buienradar maar even in de gaten houden...

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:46

Marchador schreef:
Hoe ziet jouw dagindeling qua eten eruit als ik vragen mag? Misschien kan ik daar nog wat van leren of uit halen.
Ik vind het zo lastig!
Ik had me aangemeld bij myspecialk, maar dat werkt echt niet! In de ochtend eet ik wel ontbijtgranen met melk en tussendoortjes zijn bij mij een appel of banaan. Als avondeten vind ik enorm lastig omdat ik ook veel probeer geen koolhydraten te nemen, maar over het algemeen eet ik alles met rijst :+
In de middag neem ik 2 boterhammen, anders ga ik echt van mijn stokje.

Mijn dagindeling ziet er als volgt uit (tenminste, zo hoort ie er in principe uit te zien, lukt niet altijd)

8.00 2 eieren
10.00 bakje 0%vet, 0% suiker fruityoghurt
12.00 lunch...voor nu is dat of 2 eieren en 2 sneen brood
14.00 handje cashews (ongezouten)
16.00 1 stuks fruit
18.00 avondeten met vlees en groente

maar het tussendoortje van 14.00 en de van 16.00 wordt meestal 1 tussendoortje rond 15.00
En op maandag en woensdag moet ik rond etenstijd paarijden dus dat avondeten is meestal 2 eieren voor ik gaa paardrijden en nog een bak yoghurt na het paardrijden.
Eigenlijk is dat te weinig voor avondeten, dus daar moet ik nog iets anders op verzinnen, maar ik heb na het paardrijden meestal geen honger en ben pas rond kwart over 8 thuis...

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 09:55

oempf, ik geloof dat ik niet genoeg van eieren houd om dat vol te kunnen houden ;) Af en toe vind ik een gekookt eitje wel lekker, maar eet je er echt 4 op een dag?
Ik had trouwens afgelopen week sowiezo een enorme sportweek.. 2x beachvolleybal, 3x fanatiek aan de dressuur met paard, 1x geskate en 1 dag alleen paard gelongeerd. Elke keer dat ik naar paard ga, is dat ook nog met de fiets :)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:12

ja vandaag sowiezo wel. Ik probeer dat deze week een beetje vol te houden om zo een goede start te maken. Maar ik hou dat ook niet heel lang vol hoor, op een gegeven moment (vooral smorgens) krijg je die dingen echt niet meer weg.

klinkt goed qua beweging :)
Ik las laatst trouwens ergens dat ze paardijden qua sport redelijk gelijk lag aan het nievau van een potje golven ofzo. maar ik denk toch dat ze dan nog nooit hebben gezien hoe ik van mijn paard af kom :D

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:27

Ach ik denk dat ze bij dat soort lijstjes altijd naar de basissport kijken. Een uurtje manegeles hobbelen, is over het algemeen ook niet zo zwaar als een uur op het laagste niveau voetballen :P
Maar als je echt fanatiek rijdt, is dat echt wel zwaarder dan een potje golf ;)

Pfft mijn 'dieet' schommelt nu een beetje. Het ging heel erg goed, maar had een weekje een vriendin op bezoek die ik al lang niet had gezien, dus dan ga je allemaal leuke dingen doen. En dan vind ik het toch moeilijk om op te letten wat ik eet (a)
Maar, ik ga nu weer vol frisse moed verder :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:58

Ja dat zal het inderdaad wel zijn ja :)

En op zo'n momenten moet je inderdaad ook niet teveel op je eten letten, gewoon lekker gezellig meedoen

Vandaag weer redelijk netjes gegeten. had alleen turkse vijgen gehaald (ik dacht, ow die zijn vast redelijk gezond) maar die blijken vol snelle koolhydraten te zitten. Naja :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:03

mijn porties lopen weer stiekem uit de hand, ik eet de juiste dingen, maar gewoon te veel... :)

Ik zeg altijd over paardrijden als sport: hoe beter het gaat, hoe minder 'sport' het is. Althans, mijn paard in een slechte bui levert een uitgeputte rijder met soms wel een week buikspierpijn op, maar in een goede bui kan ik alles met hem, en ben ik erna nog niet moe :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:39

Klinkt leuk, en zit ook wel een kern van waarheid in. Maar toch, als ik een uurtje les heb gehad, hoe goed het ook ging, ben ik daarna alsnog uitgeput en bezweet :P
En als ik zelf train, kan ik me toch ook behoorlijk in het zweet werken ondanks dat mijn paarden prima meewerken. En dat heeft niet met mijn conditie te maken, want die is prima :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:45

Klinkt ook wel weer logisch, kun je nagaan hoe dramatisch mijn lessen de laatste tijd verliepen :P

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:13

Klopt hoor, na een les ben ik ook echt wel stuk. Maar soms kom je gewoon in zo'n flow en kan je de hele wereld samen aan, terwijl je de andere dag elkaar alleen maar lijkt tegen te werken. En dat is toch een stuk vermoeiender ;)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:21

Hoi :wave:

Ik kom hier ook binnenvallen! Ik zit sinds mei thuis met een hernia, en daardoor massa's kilo's bijgekomen. Sinds gisteren heb ik terug de toestemming om veel te bewegen, want door de extra kilo's gaat mijn rug nog meer "hangen" en dat duwt juist op de plaats van mijn hernia (onderrug).

Blijven rijden ben ik zowizo, al een geluk, anders zou je me helemaal kunnen rollen := Maar ik zou nu meer moeten fietsen en lopen, zucht :) Ook moet ik anders gaat eten, want veel eten doe ik niet, maar ik eet "verkeerd".

Wat een mens toch niet te lijden heeft :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:38

Met een hernia moet je juist bewegen. Het motto wat daarvoor geld is niet voor niets: Bewegen is genezen. Lekker wandelen en fietsen dus. Raar dat je arts niet eerder heeft geadviseerd goed te bewegen. Veel succes ;)

Spreek uit ervaring,heb zelf twee keer een hernia gehad.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:55

Weer leven hier in het topic!!Ik ben bezig mn laatste halve kilo eraf te krijgen.Dan ben ik weer bikiniproof!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:59

Melody wat goed!
Bij mij gaat het afvallen echt helemaal niet.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:03

Waardoor komt het?Ik ben tot nu toe 8.9kg kwijt en zit nu nagenoeg strak in mn vel!

Pas al mn kleding weer perfect enkel nog een klein beetje kwijt op mn heupen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:10

Ik heb geen idee, ik let op mijn eetpatroon, ik beweeg meer (heb de afgelopen maanden niet veel kunnen doen door operatie). Ik probeer wel koolhydraten te vermijden, maar heb toch wel wat nodig. Ik heb een vrij drukke dag.
En ik ben in de afgelopen week 3 kilo :wow: aangekomen.
Ik heb toch jouw plan nodig geloof ik :d

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:17

Hoi Zwieke :) Succes met bewegen en beter eten :)

MelodyT wat goed zeg, al 8,9 kilo kwijt!
Bij mij blijven de heupen altijd een rottig punt, ook al ben ik netjes op gewicht en in principe niks te dik...die heupen he...

Waarom gaat het niet goed Marchador?

Net in de pauze 40 minuten flink doorgewandeld en vanavond weer paardijden. Dus qua beweging zit het vandaag wel goed! Heb alleen iets te weinig eten meegenomen aangezien ik direct van mijn werk door ga naar rijles. Dus eve nkijken wat handig is, naar huis om snel iets te eten, of na het paardrijden nog iets eten.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:18

@Marchador, eet je wel genoeg dan? Kan nl ook zijn dat je gewoon te weinig eet en datj e lichaam dus alles vast houd

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:21

Nou ik eet denk ik wel genoeg. Qua porties wel wat minder.
als voorbeeld even mijn dag vandaag:

Ontbijt: ontbijtgranen met halfvolle melk. + glaasje optimel
Lunch: 3 geklopte eieren met ham en kaas. klein beetje optimel yoghurt.
vanavond eet ik bloemkoolschotel, maar dan met wat minder aardappeltjes.

Als tussendoor heb ik een banaan of appel.
Dan eet ik eigenlijk 5 keer per dag zeg maar. (Ontbijt, lunch en avondeten + 2 tussendoortjes)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:23

hm klinkt toch niet echt verkeerd. Dat is raar dan?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:24

Klinkt als een prima eetpatroon... Wat drink je over de dag? Daar kan ook heel wat in verborgen zitten.