Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Dat dieet werkt idd erg goed bij een deel van de kinderen, maar is vrijwel onmogelijk om in de praktijk uit te voeren en vol te houden... Waardoor de behandeling in veel gevallen nog onhandiger/storender is dan de oorspronkelijke klachten
Embe schreef:Heino schreef:Dat dieet werkt idd erg goed bij een deel van de kinderen, maar is vrijwel onmogelijk om in de praktijk uit te voeren en vol te houden... Waardoor de behandeling in veel gevallen nog onhandiger/storender is dan de oorspronkelijke klachten
Kreeg juist de indruk dat het uiteindelijk maar om 3 tot 5 voedingsmiddelen gaat die je moet vermijden. Het werkt voor 60% van de 'test'kinderen. Er is een deel (geloof 5%) afgevallen omdat ze het niet vol konden houden, anders had de score op 78% gestaan. Ik vind dat best opmerkelijk en zeker het onderzoeken waard. Er zijn geen bijwerkingen, werkt 24 uur per dag en je blijft gewoon jezelf.
Heel erg jammer dat het (nog) niet vergoed wordt want het is vele malen goedkoper dan meds.
Embe schreef:Heino schreef:Dat dieet werkt idd erg goed bij een deel van de kinderen, maar is vrijwel onmogelijk om in de praktijk uit te voeren en vol te houden... Waardoor de behandeling in veel gevallen nog onhandiger/storender is dan de oorspronkelijke klachten
Kreeg juist de indruk dat het uiteindelijk maar om 3 tot 5 voedingsmiddelen gaat die je moet vermijden. Het werkt voor 60% van de 'test'kinderen. Er is een deel (geloof 5%) afgevallen omdat ze het niet vol konden houden, anders had de score op 78% gestaan. Ik vind dat best opmerkelijk en zeker het onderzoeken waard. Er zijn geen bijwerkingen, werkt 24 uur per dag en je blijft gewoon jezelf.
Heel erg jammer dat het (nog) niet vergoed wordt want het is vele malen goedkoper dan meds.
Citaat:En waarom wordt er dan niet verteld welke voedingsmiddelen het betreft maar alleen een duur dieet?
Citaat:dus ik denk dat een streng dieet waarvan een kind niet meteen de effecten merkt, als het fout gaat (zoals bij een allergie), niet praktisch vol te houden is.
Embe schreef:Edit: hmmm, lees net een stukje dat de manier van onderzoeken het bewijs toch niet sluitend heeft gekregen
Airborn schreef:Hehe, grappig is dat he? dat je dan zo op dezelfde manier denkt?
Wel iets om voor te waken denk ik, dat je kinderen als jou zoon niet in een klas zet met alleen maar hoogbegaafte en ADHD kinderen. Ik ben van mening dat je dan namelijk in je sociale gedrag dingen gaat missen. Hoe naar het ook is, uiteindelijk moet je functioneren in de samenleving, en die bestaat gewoon niet alleen maar uit hele slimme en/of drukke/impulsieve mensen.
Voor alternatieve bezigheden: inzichts puzzels zijn ook leuk en leerzaam. Dus van die puzzels dat je moet uitvogelen hoe je iets uit de knoop krijgt, dat soort dingen. Ben bang dat je dan wel zelf op zoek moet naar de puzzels om die dan aan school te geven, maar zoiets is denk ik wel een leuke uitdaging, waar hij mee bezig kan zijn zonder te veel te storen in de les, en wat buiten normale school lessen valt zodat hij er niet nog verder van gaat vooruit lopen.
Oh, ja, doseringen, meh, dat is naar. Je kan wel kijken of je van online preparaten sites kan vragen of die zoiets voor je zoon kunnen ontwikkelen. Een magnesium en B6 combo ofzo. Ik weet dat er sites zijn die preparaten op persoonlijke omstandigheden aanpassen dus....
Airborn schreef:Kinderen zijn en blijven kinderen natuurlijk, dus ik denk dat een streng dieet waarvan een kind niet meteen de effecten merkt, als het fout gaat (zoals bij een allergie), niet praktisch vol te houden is. Maar thuis geen/weinig snoep in huis hebben, opletten wat je qua drinken koopt, dat soort dingen zijn vrij makkelijk. En bv opletten wat voor beleg je in huis haalt. Moet zeggen dat dat wel iets is wat ik zelf totaal niet doe, lol. Als ik op mn eten let is het meer vanwege de lijn dan iets anders
Joyce, in het geval van volwassen word het meestal geslikt omdat de persoon zelf er anders niet uit komt, niet omdat de omgeving dat graag wil
Qua onderwijs, ik weet het niet... Ik denk dat zeker met deze bezuinigingen, het niet te doen is om het systeem teveel te veranderen. Bovendien, deel van waar ADHD kinderen moeite mee hebben zijn dingen waar ze in de rest van hun leven ook tegen aan gaan lopen. Ik denk niet dat het onderwijs aanpassen gaat helpen, want dan lopen ze later alsnog grandioos tegen de lamp.
NatasjavE schreef:Poehee... Heb de discussie wel weer aangezwegeld
Ik lees veel ineressante informatie waar ik het veelal ook mee eens ben.
Ik werk zelf in de farma en dus heel niet bang voor medicijnen. Ik weet veelal hoe ze werken en wat de voor en nadelen zijn.
Ik probeer op dit moment aan wat goede studies over ritalin te komen omdat ik wil weten wat doen.
Er staat mij ook wat tegen aan medicatie bij kleintjes...maar we moeten wat.
Mika kan nu puur op zijn intelligentie goed meekomen maar hij mist constant de helft van de uitleg. En juist nu de basis in groep 3 en 4 is zo belangrijk. Natuurlijk is dat ook debet aan dit onderwijs systeem. Maar zoek maar iets waar Mika wel in past.
Leonardo onderwijs is hij bijvoorbeeld slim genoeg voor....maar daar moet hij zelfstandig voor kunnen werken...nou dat zie ik hem nu niet doen.
Het hier genoemde dieet heb ik studies over gelezen en daar gaan we niet aan beginnen.
Magnesium en vitamine B 6 gaan we wel doen. Daar heb ik goede studies over gelezen.
Volstoppen met medicatie gaan we niet doen. Tis om te beginnen alleen voor de school uren. Als blijkt tojdens de vakantie dat hij het op allen magnesium en vitamine B6 voldoende zijn(met cognitieve uitdaging) gaan we het alleen daarop doen