[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:04

AGarcia schreef:
Hee!

Is het normaal dat als je een navelpiercing hebt dat er met 5 dagen na het zetten vocht vanaf komt?
Ik heb dit dus, op school kwam ik erachter want het begon super erg te branden (erger dan normaal) dus had ik het voorzichtig schoongemaakt met wat water en wattenstaafje (die heb ik altijd bij de hand :D )

Ik heb er écht niet aangezeten ;) Alleen vanochtend en gisteravond schoongemaakt maar dat doe ik altijd.

Een navelpiercing is een kreng wat betreft genezen. Bij mij heeft het ruim een jaar geduurd voor het keurig netjes was. Daarvoor ook niet veel last mee gehad maar wel af en toe de gebruikelijke kuren zoals ineens gaan pussen.
Vergeet niet dat je de piercing pas 5 dagen hebt, dan is alles nog mogelijk (nouja, bij wijze van). Gewoon even aankijken en niet stressen! :)

AGarcia

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:07

@ RS: had je al foto's van die shoot? of was jij dat niet die zo'n korset-piercing shoot had :o
Ik zou ze graag willen zien, vind dat super gaaf :D

@ Magnum: Ok, weet je toevallig waar je uni cura kunt halen :o We hebben hier een lidl, plus en kruitvat, en natuurlijk ook nog een drogist :P En misschien ook de prijs ervan? :o

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:08

Navelpiercings zijn idd krengen qua genezing. Ik heb de mijne nu ruim 8 maanden en hij is nog steeds aan het pussen. :Y) Dus denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken na 5 dagen. :)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:10

Uni cura kun je bij de Kruidvat halen :j Bij iedere supermarkt/drogist wel.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:10

Kruidvat heeft het gewoon maar ik raad je aan je in het vervolg beter te laten informeren AGarcia, dit soort dingen staan namelijk ook gewoon op het blaadje met informatie over nazorg die je (hopelijk) hebt gehad.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:11

AGarcia schreef:
@ RS: had je al foto's van die shoot? of was jij dat niet die zo'n korset-piercing shoot had :o
Ik zou ze graag willen zien, vind dat super gaaf :D

@ Magnum: Ok, weet je toevallig waar je uni cura kunt halen :o We hebben hier een lidl, plus en kruitvat, en natuurlijk ook nog een drogist :P En misschien ook de prijs ervan? :o

Ow bedoelde RS dat met '28 dermals' :oo Ow in dat geval snap ik hem nu pas _O- Hahah.

Maar uhm AGarcia, UniCura kun je bij elke drogist kopen en ook wel bij Plus en AH. Prijs.. Pfoe. Denk rond de 2 euro? Zou het echt niet weten!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:15

Nou, ik had niet moeten gaan zwemmen gisteren :+ Hij doet niet zeer oid. maar hij is wel erg gaan opzwellen. Verder niet rood, denk dus dat er gewoon wat vocht onder zit ofzo. Het enige waar ik het ook aan kan zien is dat het staafje ineens niet meer zover uitsteekt :+

Als je de UniCura niet kan vinden, is Carex ook een goede trouwens. Ik vind hem iets fijner dan UniCura, is ook zeeploos en anti-bacteriëel.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:18

Sebamed(of hoe heet ie nou ook alweer?) kun je ook gebruiken.

M'n piercer vertelde onlangs dat de navelpiercing in het rijtje van lastigste piercings thuis hoort qua genezing :)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:27

Klopt, maar dat heeft geen anti-bacteriële werking voor zover ik weet :n

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:44

Zo Uni Cura gehaald.
Voelt al een heel stuk schoner :)

RS heeft trouwens héle mooie foto's :o

qua eerdere oorbellen (wat natuurlijk niet gelijk staat aan piercings) kon ik ze met 4 weken al uit doen, dan waren ze ook écht volledig genezen zonder gebruik van uni cura oid.
Hopelijk gaat het met mijn navelpiercing ook zo snel.

Mm, heb geen blaadje gehad. Hij had alles vertelt. Het is verder wel een goede piercer ;) Doet alles pijnloos en stelt je op je gemak :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:48

De geneestijd van een navelpiercing is 9 maanden, dan kan je hem echt pas verwisselen.
Die tijd heb je toch echt nodig, en neem die tijd ook.

Het is heel normaal dat een navelpiercing in het begin heel rustig is, maar na een paar maanden toch weer begint te klooien.
Laatst bijgewerkt door Lous op 14-03-11 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:53

AGarcia; dat wil ik ook wel. Een piercer die alles pijnloos doet.. :') Was het maar waar :P

Goed dat je Uni Cura hebt gehaald. En idd wat Lous zegt, verheug je maar niet te veel op een 'voorspoedige' genezing. Navelpiercing zijn heel wispelturig!

Ben wel benieuwd naar de foto's van RS. Ik wil ze ook zien :D :o

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:55

Kun je wel vragen, dan stuurt ze je pb ;)

Ik heb er echt niks van gevoeld :) Ook niet bij mijn neus, nergens. Of ik heb een hoge pijngrens, of hij is een magiër :P

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:25

Ben wel echt benieuwd! Ga der gauw pm'en :j

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:54

xConnie schreef:
Ik kom even binnenvallen :+
Al een aantal jaar denk ik eraan om een tragus te laten zetten. Maar kun je dan nog wel fatsoenlijk oordopjes in?

Ik heb er geen problemen mee, met een ringetje niet en met een staafje ook niet.

Ik heb m'n helix nu twee of drie maanden en hij blijft maar etteren.. aan de voorkant een bultje en aan de achterkant ook en er blijft vocht uitkomen. Denk dat ik woensdag maar even langs de piercingshop ga..

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:56

Chris, je helix blijft nog wel even vervelend en het duurt nog wel ff voor die bultjes weg zijn. Is bij elke helix zo die ik tot noch toe gezien heb. Wat dat betreft is hij niet makkelijker dan een navelpiercing.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:59

Wel apart toch, dat ik (en anderen?) dan totaal geen last had van m'n tragus en ook niet van m'n andere in kraakbeen, midden in oorschelp zegmaar. Misschien heb ik hem te vroeg verwisseld van staafje naar ringetje.. Maar eerst had ik er niks van, de piercer zei ook dat hij er perfect uitzag dus kon ik hem verwisselen, maar sinds ik het ringetje heb is hij gaan poedersuiker..

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:09

Wish me luck met mn navelpiercing :o

Gedraagt zich na het schoonmaken met uni cura (2 uurtjes geleden) heel goed.

Ik heb trouwens de uni cura handzeep vloeibaar, dat is toch wel goed he :o

Ik doe dan gewoon beetje zeep in de dop, vanuit de dop een beetje op een wattenstaafje en dan insmeren. Daarna op een nieuw wattenstaafje wat water en dan het er af halen, daarna weer met water zodat ik zeker weet dat het er af is, en daarna afdrogen met een droog wattenstaafje.

Balen dat je tragus aan het poedersuiker is Chris.
Misschien er even uit, kijken of de zwelling minder wordt en dan weer overgaan op staafje?
Laatst bijgewerkt door AGarcia op 14-03-11 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:13

Chris, een vriendin van mij had ook een ringetje in haar tragus en toen ging het steeds ontsteken, maar toen ze er een staafje in deed was dit vrijwel direct over. Van welk materiaal is je ringetje?

Overigens bloedde mijn industrial na dik anderhalf jaar nog regelmatig en begon het soms ook weer te pussen. Soms duurt het gewoon heel lang ;) Had ook een bultje, maar is allemaal weer weggetrokken.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:50

AGargia, ik raad je aan de Uni Cura onder de douche te gebruiken :j
Beetje op de hand nemen, je navel er mee insmeren/schoonmaken. Daarna goed afspoelen met de waterstraal.

In dit geval weet je zeker dat alle zeepresten weg zijn. Op de manier hoe jij het doet niet. En bovendien is het makkelijker!

Chris, balen van je tragus. Misschien toch even langs de piercer? Eventueel voor een ander sieraad?

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:05

Heb in het begin van het topic even meegedaan :P
heb toen een smiley gezet en wilde even een foto delen =]
Afbeelding

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:06

Wéér een vraag vanuit mij :o .

Ik heb m'n helix piercing nu ongeveer 5 maanden.. Laatst was ie wat vervelend aan het doen, en volgens vriendlief was hij rood etc. Is het verstandig hem er geheel uit te halen, schoon te maken en weer terug te doen. Of kan ik beter er omheen gewoon schoonmaken ?

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:13

Nimez wat gaaf :P

Chantal, ik zou gewoon goed schoon houden.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:15

Niet eruit halen! Gewoon lekker laten zitten, goed schoonhouden en er niet te veel aan zitten met je vingers.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:15

Ziet er leuk uit Nimez :D