Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 11:25

Wat lijkt me dat af en toe heerlijk als je zo in elkaar zit!!!
Gelukkig maar!!
(nu weet ik alleen nog niet wat er met je aan de hand is...... :o )

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:27

nou we gaan maar....... :=

brrrrrrr............ zenuwen gieren door mn lijf en mn hart maakt overuren nu........

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:05

:D Paniek om niks, alles was in orde, over 1,5 jaar terug

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:07

*\o/* *\o/*
Super om te horen!!

KellyG

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:50

kon gister amper uit mn ogen kijken dus was ff een kort berichtje, hahahaaaa

maar echt alles was goed, zicht was perfect, geen beschadigingen op mn ogen en achter mn ogen zag het er ook perfect uit..........
viel een enorme last van mn schouders zeg......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:54

Kan ik me voorstellen!!!
Ik vind dat ook zo'n ramp daarna als je pupillen bijna zo groot als je ogen zijn...... }:0 Vooral wanneer het zonnetje schijnt.... :P

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:07

ja idd..... en gister scheen precies de zon.....
heb als 1e maar even mn zonnebril gehaald thuis, hahahaaa
stapte het ziekenhuis uit en was gelijk sneeuwblind, hahahaa

had trouwens ook wel een fijne arts.... was een vrouw en ze moest al lachen toen ik binnenkwam en zei dat ik niks wou weten van enge uitslagen en enge dingen doen, hahahaaa
maar ze was heel rustig en begripvol dat ik het eng vond en legde goed uit wat ze precies ging doen en waarvoor

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:15

Ik heb bij een bezoek aan m'n oogarts ook altijd m'n zonnebril (voor de zekerheid) bij me!!
Wat fijn dat je een leuke arts had!! Dat maakt het voor een volgende afspraak iets minder 'eng'!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:32

hoop dat ik er de volgende keer erg in heb......
mn moeder had dr zonnebril wel bij dr, maar die heeft zulke sterke glazen in dr bril (die is echt kippig) dat ik daar waarschijnlijk nog minder door had gezien, hahahahaaa

denk dat ik over 1,5 jaar ook wel weer de zenuwen heb, maar denk wel iets minder dan nu.....
het is ook dat ik de laatste tijd last had van geirriteerde ogen (gister even met die arts over gehad en waarschijnlijk zijn mn kliertjes iets geirriteerd waardoor en overdreven veel oognat vrijkomt)
en ik heb in beiden ogen een vlekje zitten en door die dingen ging ik een beetje rare dingen in mn hoofd halen..........

waarschijnlijk door de zenuwen gister was mn lijf een beetje van slag....... had gisterochtend al een hypo, toen ik uit het ziekenhuis liep weer een, toen gisteravond nog een toen ik bij mn paard vandaan kwam, en vanacht wederom weer........ zat met alle hypo's op de 2
alleen door het aanvullen vanacht werd ik vanmorgen wakker met 24.9 :=

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 10:15

Ik ben mij klaar aan het maken voor het bezoek aan de internist en dieetiste moet zeggen de zenuwen gieren door mijn keel omdat ik weet dat mijn gemiddelde niet best is..nou ja later op de dag een verslag ....

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:16

s6

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 10:18

Succes!!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 19:53

Nou tadadaaaaaaaaaaaa!! het verslag.....zal maar met de deur in huis vallen ik ben van de pomp af ! per direct ga ik weer prikken en jemig wat voelt dat als thuiskomen..

De internist zag dat toen ik prikte ik veel beter geregeld was en sinds de pomp heb gaat het alleen maar bergafwaarts , och mensen ik ben zooo blij...was het ding zo zat, oke de eerste twee jaar zag ik er echt de voordelen van in maar ik kreeg een soort heimwee naar de pen... en nu blijkt dat de pomp en ik echt niet samen gaan mag ik weer terug..

Tuurlijk zal ik weer tegen andere nadelen oplopen helemaal ivm met sporten maar toch ik wilde terug..

Dus om tien uur koppel ik de boel af gaat alles ver de kast in en ga ik weer spuiten.

Bij de dieetiste ben ik weinig wijzer geworden ze vertelde dingen die ik allang wist en ze hoopt dat ik nu ga spuiten mij ook weer wat meer met mijn voeding bezig ga zijn maar eerst maar weer even wennen aan de pen en de rest komt wel.... oja mijn gemiddelde was omgerekend 9.8 te hoog dus maar nieren werken naar behoren bloeddruk was prachtig geen cholesterol dus wat dat betreft gaat het prima.

Nou van vinden jullie van mijn beslissing...

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:16

wat ontzettend fijn dat je weer op de pen mag! zal een opluchting zijn voor je :)

ik merk nu ook zeker nadelen aan de pomp en dat begint me steeds meer te irriteren. maar ze willen me liever niet meer terug hebben op de pen. Maar ik denk juist dat ik dan weer beter op me voeding zal gaan letten enzo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:22

Lekker dames............. Ik zat nog steeds in twijfel tussen de pen en de pomp........ Maar de pomp wordt toch wel stúkken minder aantrekkelijk :+ :D
Tootje, fijn dat je internist het ook inziet dat de pen waarschijnlijk prettiger/fijner voor jou is!!! Mócht het toch om wat voor 'n reden ook niet gaan werken nu, is er toch altijd een mogelijkheid om weer aan een (andere) pomp te beginnen!?!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 22:39

Ja als het mij toch niet bevalt kan ik zo terug maar eerlijk gezegd moet ik daar nog niet aan denken..

Ik heb de pomp bijna 4 jaar gehad en in het begin vond ik het geweldig en vooral handig, ik ga zeker dingen missen..

Maar toch...hij is nu buiten dienst en ik voel mij gewoon kaal heel gek maar och wat een bevrijding.. :o ..

Net weer ouderwets geprikt met lantus ..heerlijk prikje en klaar ! :j

Wie weet loop ik over een tijd weer te klagen maar voor nu .. *\o/*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:42

Dat 'heerlijk prikje' deel ik niet... :D Maar de rest geloof ik zeker!!
Heb jij bewust gekozen voor de lantus i.p.v. bijvoorbeeld de levemir of gewoon 'toeval'??

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:18

Nou,even een snelle update ;) nog geen tijd gehad om alles trg te lezen,sorry daarvoor!

Maar ik ben nu toch opgenomen op de verloskundige afdeling in het ziekenhuis.
Ik lig nu aan een infuus met nog longrijping voor het kindje en wij weten nu
wanneer ons kindje gehaald gaat worden!zij en ik wilde niet langer wachten..

Het lijkt me vooor ons kindje gewoon beter om nu uit dat suikerlijfje te zijn ;)

spannend hoor!
Ik vind het nog best wel vreemd om zo hier te zijn..normaal ben ik diegene die als verpleegkundige
voor een ander zorgt! Plus ik heb nog nooit in het ziekenhuis in mijn leven gelegen,dus overgeven aan hen dan
maar he ;)

Ik ga nu proberen te slapen op een 4 persoonskamer!

Xx

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:35

Spannend Lovebonney, succes met alles!

Ik heb pas vijf dagen gespoten en wat was ik blij dat mijn pomp terug was. Hogere nuchtere waarden, voor elk wissewasje naar de pen grijpen, regelmatig bijspuiten, bah. Ik neb wel iemand die echt voor elke kool hydraat spuit hoor, mijn Hba1c is zelden hoger dan 6,5 geweest (A1c 52 laatste keer). Ik ben erg precies daarin en dan is een pomp toch wel ideaal.

Misschien ben ik een zeikerd hoor, maar bij hogere waarden voel ik me gewoon rot. Ik krijg dan voetschimmels, vaginale schimmelinfecties en allelei vage klachten. Hebben jullie dat niet?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:39

Jeetje lovebonney!! Je moet je absoluut overgeven en wij gaan heel hard voor je duimen dat we straks bericht krijgen van een super gezonde en gelukkige moeder met kindje!!!

Wouw Monique, wat een super streven jouw waardes!! En dat zie ik ook absoluut als voordeel van de pomp, dat je bij kunt bonussen indien nodig en dan niet nóg een keer hoeft te spuiten (ik heb écht zo'n hekel aan prikken/spuiten en dan is 4x per dag al héél veel :P )

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:44

:o ..ik heb dus totaal geen hekel aan spuiten ..ik heb nu een een gatenkaas van een buik omdat ik dus niet tegen de canule kon na 1 dag had ik al een ontsteking ..gek werd ik ervan en nu dat kleine prikje voel er niets van en ben zo klaar..

De reden dat ik op lantus zit weet ik eigenlijk niet , voor de pomp spoot ik ook al daarmee en de internist schreef het direct weer voor.

Vandaag al wel de hele dag rond de 20 met de suiker dus van de langwerkende moet ik wat meer van gaan spuiten..

Maarre ben nog nog steeds blij ! :D

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:09

Weer een update, ik heb nu trouwens de laptop hier, dus dan kan ik het topic weer volgen!

Vanacht om 2u wakker geworden, door gigantische harder buiken om de 2 min.
Even aan gekeken. Om 5u verpleegkundige gevraagd voor een warme kruik.
Dit hielp helaas niet dus over naar de verloskundige en aan het CTG (hartfilmpje)
Duidelijke harde buiken/ weeen te zien. Om 8uur verloskundige, gekeken en 1 cm ontsluiting.
Nog even aan het ctg gebleven en om 10uur weer gekeken. Helaas geen vorderingen, nog steeds 1 cm..
Dus gewoon weer afwachten!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:38

Kan het kindje al wel komen??
Wat ontzettend spannend zeg!!!
Sterkte!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:08

Sterkte en succes!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 23:11

Spannend !! sterkte....voel mijn eigen gevoelens van 11 jaar geleden weer opkomen ;) ..