Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:04

Op afstandmeten.nl :D

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:17

Hoi allemaal!
Jammer genoeg is de hardloopband gisteren niet aangekomen.. Hij komt niet volgende week dinsdag :( Verder niet meer hardgelopen deze week.. Waarschijnlijk morgen weer:D

Maar even over dat dieeten. Ik neem elke ochtend als ontbijt zo'n herbalife shake. Even in het kort, dit is een maaltijd vervanger met veel goed voedingsstoffen. Ik doe het niet om af te vallen maar omdat ik de laatste tijd best weinig energie had en altijd doodop was als ik thuis eenmaal op de bank zat.
Eigenlijk is de bedoeling met herbalife dat je dit bijv. 's ochtends en 's middags eet en dan nog wel gewoon je avondeten. Ik neem het nu dus alleen 's ochtends als goede start en eet dan vervolgens tot 12 u verder niets. Daarna ga ik gewoon door met wat ik normaal ook eet, een boterhammetje enzo.

En man jongens, sinds ik dit neem voel ik me zo kip lekker de hele dag! Ik heb de hele dag door weinig trek en gewoon lekker veel energie! Echt een aanrader :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:25

Ojee, herbalife heb ik ook al geprobeerd. Volgens mij ben ik echt een dieetjunky geweest ofzo... Schaam me dood!

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:38

Bom, weightwatchers is idd met punten tellen en d.m.v. beweging/sporten kan je weer punten verdienen. Dat vind ik wel heel belangrijk. Maar zoals hier al eerder is vermeld, d.m.v. sporten/bewegen en op je eten letten, goede voedingsstoffen tot je nemen, veel water drinken, minder snoepen en zoetigheid zorgt ervoor dat je ook wel gaat afvallen. Mijn moeder is hierdoor (op eigen houtje!) 70kilo!! afgevallen. Al met al waren er bij haar veel factoren die zorgden voor gewichtstoename hoor, dus toen ze daar mee aan de slag ging, ging het er ook hard af! Vind 't nog steeds heel knap van haar.

Overigens ben ik zelf 24jaar, 1.65m. en woog vanmorgen 71.8kg. Wil heel graag richting de 65kg. Maar doordat ik altijd al heel veel heb gesport en bewogen moet ik echt op mijn eten gaan letten. Waar ik dus een poging toe doe d.m.v. weightwachters. En ik ben echt dol op brood/pasta/rijst etc. dus voor mij geen koolhydratenarm-dieet. :D

Loveskyra, klinkt wel interessant dat Herbalife, ik heb namelijk ook veel momenten dat ik mezelf de dag door moet slepen. (en ik dieet absoluut niet streng hoor, eet juist altijd heel goed) Om er nu voor te zorgen dat ik minder vermoeid ben, let ik heel erg op wat ik eet. En probeer veel biologisch te eten, zo min mogelijk E-nummers te eten en dus te blijven bewegen en voldoende te drinken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem27 op 12-01-11 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:41

Over Herbalife als ondersteunende sportvoeding heb ik wel veel goede verhalen gehoord... :j Als dieetproduct kende ik het eigenlijk niet.

Ik blijf het moeilijk vinden om te bepalen wat ik nou moet eten om mijn lijf optimaal te voeden en trainen hoor.

Ik wil ook graag nog een 4-5 kilo afvallen, ben nu 27 jaar, 1m70 en 74,8 kilo.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:52

Renskje, wat een prachtpaard hebben jullie! <3 Ik ben onder behandeling van een diëtiste, zij heeft mij sterk afgeraden om een KH arm dieet te volgen. Zeker om dat ik 3 keer in de week loop, heb ik de KH echt nodig. Ik moet 5 boterhammen per dag eten en 150gram aardappelen, pasta, rijst. Kilo's gingen als een speer, maar nu sta ik helaas stil, ben iets minder concequent op moment. >;)
KH-arm dieet is een crash-dieet. In de producten waar KH in zitten, zitten ook de meeste vezels, die je nodig hebt.

Ik heb ook wel eens herbalife geprobeerd, maar mijn darmen lagen na een week compleet stil, met alle gevolgen van dien _O-

Ik vond het ook heel raar Sak, het is een onderhoudsles, maar je loopt veel minder. Ik ben voornamelijk op snelheid gaan lopen.

Vandaag toch nog thuis, kwam om 10.30 mijn bed uitrollen en zou er zo weer in kunnen :O Word dus toch nog een bank/bed dag. Bah, ik wil lopen. Mijn wedstrijdmaatje mailde mij net, we gaan voor de 12km van de Zandvoortcircuit run. Ik heb nu zoiets, iedere dag niet gelopen, des te lastiger wordt het om te halen. *zucht* eerst maar herstellen. ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 13:55

Elke dag te vroeg gelopen zonder te herstellen van griep maakt het ook des te lastiger om het te halen Fan...

Ik eet geen aardappelen, die lust ik niet. Alleen gebakken of in de stamppot, maar dan nog maar heel weinig. Ik eet wel pasta en rijst, maar dat is maar 3 dagen per week. Ik eet daarentegen wel weer 4 a 5 volkoren boterhammen per dag, 1 bij het ontbijt en 3 of 4 bij de lunch. Ik neem 2 porties fruit en mijn avondeten bestaat meestal uit groenten met een stukje vlees. Op dagen dat ik intensief sport zorg ik ervoor dat ik pasta of rijst eet zodat ik die dagen wel genoeg KH binnen krijg.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:12

Ach het is precies zo als wat mijn moeder altijd zegt: ieder pondje gaat door het mondje.

Ik let ook heel erg op mijn eten, neem vaak een appel ipv snoep. Mijn zwakke momenten zijn vlak voor het eten, dan wil ik lekker een wijntje tijdens het koken en 's avonds als ik zit te leren, dan heb ik het liefst een zak chips erbij :o

Wat ik ook prima aan het WW systeem vind is dat je sommige fruit en groente soorten onbeperkt kunt eten omdat het nul punten zijn. Dat werkt ook wel stimulerend om dan een appel of peer te nemen ipv snoep/hartigs.

Ik volg nu geen dieet maar heb altijd wel de richtlijnen van het WW-systeem in mijn achterhoofd. En zoals al eerder werd opgemerkt, het wijzigen van je eetpatroon is vaak al genoeg. Daarbij ook nog meer bewegen en je hebt geen dieet nodig.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:16

Ja, maar dat vind ik wel een beetje jezelf voor de gek houden, 0 punten is imo ook iets waar 0 kcal inzitten waardoor je het onbeperkt kunt eten. Maar dat is natuurlijk niet helemaal waar.

Ik val goed af met wat ik nu doe hoor, mits ik me er netjes aan houd. Zoals afgelopen zaterdag een dag HK en dan én smoothies drinken én poffertjes én een broodje zalm én snoepjes én na afloop Mac eten is natuurlijk niet héél goed... :=

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:32

Klopt Wen, er zitten ook calorien in een appel of een stukje komkommer. Maar het motiveert wel om zoiets te pakken ipv een gevulde koek of stroopwafel of zakje chips etc.

En ik ga zaterdag in Amsterdam high-teaen met een vriendin.... wordt een heerlijk dieet van muffins, scones, sandwiches :9 Af en toe genieten en lekker eten is niks mis mee, volgende dag ga ik wel weer met Renate op stap :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:35

Ja, das waar, maar doe dan 1 of een halve punt denk ik dan. Dan realiseren mensen zich wel beter dat óók daar kcal in zitten. Mijn moeder bijvoorbeeld dacht altijd dat er in light dranken geen kcal zaten. Dus die dronk 3 pakken (van anderhalve liter!) per dag weg van die troep. Tot ik haar er op wees dat er alsnog ruim 300 kcal per pak in zaten. Sinds ze er mee gestopt is is ze niet verder meer aangekomen.

Oeh lekker high tea! En idd, daarna weer lekker hollen... :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:42

Volgens mij is sinds een paar jaar het systeem ook aangepast, nu mag je meer punten eten maar telt een appel ook voor een halve oid. Ik hou het lekker bij het oude systeem, dat ken ik, heb ik wat boekjes van en verder doe ik gewoon een beetje mijn eigen eetstijl. Ik doe ook altijd rundertartaar door de bolognese saus ipv gehakt. En uitgebakken spek vervang ik door rookvlees. Smaakt bijna hetzelfde maar scheelt een boel aan vettigheid ;)

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:44

van dieeten heb ik echt geen verstand :o
Ik laat jullie dus maar lekker kletsen :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:45

Dat scheelt wel ja. Wij hebben altijd rundvleespakketten die we (tegen gunstige prijs) kopen, daar zit gehak, tartaar, biefstuk etc in dus alles moet op... En het is echt lekker vlees... :9

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:08

Ik ben echt een "vlees-mens", vooral biefstuk: even aanbraden aan beide kanten en dan met een dikke plak brie eroverheen in de oven nagaren :9

Maar ik eet steeds minder vlees. Hebben hier nu thuis 2 visdagen (1 vette en 1 magere visdag), 2 vega dagen en dan 3 vleesdagen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:12

ik kende Herbalife juist van het afvallen :j

Ik wil ook wel graag wat afvallen maar ik doe niet meer aan dieeten :n heel langzaam val ik ook wel af :j Nu ik weer wat fanatieker ga hardlopen hoop ik dat het wat sneller gaat en dat ik tegen de zomer ook 65 kilo weeg. Ik weeg nu 70 dus dat moet zeker lukken :j Dat is een kilo per maand namelijk :D

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:13

Oh nee, ik heb zo 1 keer per week visdag en 1 keer per week soep/brooddag. Verder altijd wel vlees. Ben gek op biefstuk, entrecote, varkenshaas, ossenhaas etc en dan lekker rood. Maar geniet ook enorm van kipcordon bleu of een boomstammetje (met witlof en ham & kaas uit de oven).

Dat moet lukken Sak... :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:40

Een van de vega dagen hier is ook soep met brood. Meestal op vrijdag, dan kom ik half gaar gebakken uit een heet benauwd zwembad en heb dan geen zin om een hele maaltijd in elkaar te draaien. Heb dan vaak 's ochtends al een soeppie gemaakt, even opwarmen, broodjes in de oven en smullen maar.

Zaterdag en zondag kookt manlief altijd, met als gevolg een ontplofte keuken maar dat nemen we dan maar weer voor lief. En het is meestal erg calorierijk ;)

Vaak op woensdag is het een uitgebreider menu, dan ben ik thuis en kan ik bv een stoofpotje maken of iets wat een tijd in de oven moet garen. Ma, di en do dan is het snel snel vlug vlug of ik warm iets op dat ik eerder heb klaargemaakt en in de vriezer heb bewaard.

Ik wil voor 21 april nog een paar kilo's kwijt, dan gaan we naar Zuid Frankrijk voor 2 weken en wil ik wel in bikini 8-)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:41

Scooby, teveel van iets is nooit goed :P Ik denk echt dat je koolhydraten toch echt wel nodig hebt. Wat goed dat je gestopt bent met roken!

WenK, het is soms ook wel ff saai hoor :P Maar ik vind vissen enzo heel erg leuk, heb hier op m'n kamer ook een aquarium. Dus 't is wel mijn ding.
Zo te horen mag je zeker tevreden met jezelf zijn :j
Wat is een HK?

Sakkia, hoe lang loop jij in en uit?

Renskje, wat gaaf dat je vriend een paard heeft!

Loveskyra, wil je een hardloopband voor thuis?

Marjoleintje, ik vind brood en pasta ook veel te lekker :P Ik eet ook zoveel mogelijk bio en zonder E-nummers/aspartaam enzo :j

Ik ben overigens 1.55 en weeg zo'n 55-60 kilo. Weet 't niet precies en eerlijk gezegd wil ik 't niet eens weten :oo Zit momenteel lekker in m'n vel. Blijf gewoon sporten en dan maakt dat gewicht me niet zoveel uit eigenlijk. Als ik nu zou zien dat ik bv 60 zou wegen, zou dat me weer niet lekker in m'n vel laten zitten. Stom eigenlijk, wat zo'n getalletje met je kan doen.

Fan, eet je 150 gram droog of gekookte aardappel/rijst/pasta? Wat een berg :oo Die 5 boterhammen eet ik wel op een dag, maar ik neem 's avonds altijd 40-70 gram droge rijst/pasta. Wel altijd alles volkoren enz. Al eet ik daarnaast dan wel zo'n 100 gram vlees/vis/vleesvervanger en rond de 200-300 gram groente.
Niet te snel weer gaan lopen, rustig aan :)

Bom, herkenbaar hoor, dat zwakke moment zo 's avonds :j Zeker als ik dan op zit te passen en er ligt een zak chips voor me klaar. Dan neem ik er toch echt een paar. Maar dat is 1 keer in de week, thuis eet ik altijd nog wat fruit/yoghurt/kwark 's avonds.

Met lightfrisdranken en chips heb ik sowieso altijd een beetje zoiets van... Tja hoe zeg je dat. Als je toch echt op dieet bent, dan eet je dat toch niet? Daarnaast wordt je met dat soort producten volgens mij genaaid waar je bij staat. Net als dat tegenwoordig overal natuurlijk enzo op staat. Ik check alles eerst even :P

Net wel weer even lekker gelopen. 2 hard, 2 wandelen en dat 5 keer. Ging al beter dan zondag :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:46

Ik reken 50-75 gram pasta of rijst p.p. als ik kook en das eigenlijk altijd (meer dan) voldoende.

Tata HK is hengstenkeuring.

Bij mij is zaterdag soep met brood-dag... Lekker makkelijk. Op zondag vaak uitgebreid (deze week hachee). Dinsdag of donderdag is pasta/rijstdag bij mij en de rest is 'gewoon'. Visje is vaak op maandag omdat dat toch wel iets bewerkelijk is.

Wat ik vooral lastig vind is bepalen of je wel genoeg eet. Een vriendin van mij eet, als ze op haar lijn let, nooit meer dan 1000 tot 1200 kcal. Dat vind ik nogal weinig, zeker als je relatief veel sport. Ik zou het niet trekken in ieder geval. Probeer nu altijd wel minimaal aan de 1500 kcal te komen, maar moet dan wel véél eten als ik niet aan koekjes enzo begin. Ik vind het best lastig om daar een balans in te vinden. Ik denk dat ik uiteindelijk echt wel naar de 2000 kcal toe moet, zeker met 3x per week hardlopen (7.5 - 10 km) en alle 3 die paarden onder het zadel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:52

Ik eet gewoon net waar ik zin in heb die dag :P Heb ook niet echt een vast weekschema waar ik m'n eten op aan moet passen ofzo.

Kcal let ik eigenlijk totaal niet op := Als ik honger heb, eet ik en daarbij probeer ik dan 3 maaltijden en 2-3 tussendoortjes.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:53

Ik let er wel op, ben zo'n 20 kilo zwaarder geweest dan ik nu ben en dat wil ik niet meer...

Met paarden/werk/honden/sociaal leven/hardlopen en straks ook nog opleiding is het wel makkelijk om voor sommige dingen een beetje een vaste indeling te hebben. Vaak past het ook gewoon niet anders... _O-

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:00

Tara, goed bezig. En wat jij zegt met lightproducten, dat heb ik ook. Ooit, vroegah, is aspartaam uitgevonden voor diabetes-patienten omdat die geen suiker mogen eten. Nu zit het bijna overal in, maar voorlopig is het een zeer chemisch goedje en ik het liever bij natuurlijke producten houd, zonder toegevoegde stofjes.

Verder loopt er momenteel in Amerika een onderzoek naar de gevolgen van aspartaam en andere chemische zoetstoffen. De link wordt gelegd naar MS, daar is men nu mee bezig. En ik heb mij laten vertellen dat in aspartaam meer calorien zit dan in suiker.

Het nadeel met die zwakke momenten 's avonds en die zak chips is dat je ongemerkt die hele zak zit leeg te vr*ten. Je hebt 't niet in de gaten en ineens issie leeg := Zelfde als een pot pringles. En ben nog niet iets tegengekomen dat én gezond is én zo lekker weg te snaaien is.

Ik wil hier ook weer een vast schema hebben thuis. Is voor mij makkelijk met boodschappen doen. Liefst doe ik die 1x per week op de woensdag. Scheelt ook in de portemonnix want ik kom altijd wel thuis met iets wat niet echt noodzakelijk is maar wel lekker :o

1000-1200 kcal vind ik echt heeeeeeel weinig. Dan gaat je lichaam in de overlevingsstand. Vraag maar aan Fan, die weet er alles van. Ga zo eens kijken wat ik gemiddeld per dag aan kcal eet. Ochtend middag en tussendoor is bij mij altijd hetzelfde. Alleen het avondeten varieert. En qua drank is het voornamelijk koffie en water, in de weekends 2 glaasjes alcohol per dag.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:02

Komkommerplakjes schaven? Snacktomaatjes?

Ik maak in het weekend altijd een weekplanning qua avondeten. Op zaterdag en woensdag doen wij boodschappen. Werkt wel heel fijn want je impulsaankopen zijn veel minder en het bied (mij) veel meer structuur in m'n week.

Drinken is bij mij 1 kop koffie 's morgens en verder alleen thee of water. Hoogst zelden (met een uitstapje ofzo) een keer frisdrank of bij uit eten een wijntje.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:03