Migraine: deel2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 00:03

haha ja he!
nou, ik hoop voor iedereen hier op een hoofdpijn vrij weekend!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:06

Kido schreef:
Naast de magnesium dat B2 gaan slikken Ranna!

Tnx voor de tip. Probleem is dat je niet alleen een B vit. mag gaan gebruiken omdat je dan de rest van de B uit balans brengt en er dan ook een B-complex bij moet gaan slikken.

Heb een heel interessant boek dat ik aan het lezen ben waarin hiervoor wordt gewaarschuwd.
Ik kijk even hoe het zo gaat. Is dit niet voldoende, ga ik over op + B2 en B complex + moederkruid.

Als het dán nog niet wegblijft......

Dan weet ik het ook niet meer -O-

@Tesz bukken is idd verschrikkelijk als ik koppijn heb. Ik doe er dan heel lang over om weer omhoog te komen want dan knalt het met donderend geweld door m'n hoofd.

Laurabram

Re: Migraine: deel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:11

Moederkruid heb ik ook een tijdje geslikt, maar merkte toen helaas niet veel verschil.
Ik had de tip van iemand gekregen die er wel baat bij had, dus het zou kunnen helpen.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:19

Wat bij mij altijd enigzins helpt zijn bloedverdunners icm ibuprofen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:51

ranna schreef:
Kido schreef:

@Tesz bukken is idd verschrikkelijk als ik koppijn heb. Ik doe er dan heel lang over om weer omhoog te komen want dan knalt het met donderend geweld door m'n hoofd.

Dus toch hé..en ik maar denken dat ik me aanstel omdat mensen in mijn nabije omgeving daar geen last van hebben.
Het is iid een verschrikkelijk gevoel!
en ik hoop dat we eens een( blijvende werkende oplossing kunnen vinden)
ik heb liever elke dag buikpijn dan 2x idw migrené..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:57

Ik wilde ook dat ze eens een blijvende oplossing zouden vinden. Omdat je met je hoofd alles moet bedenken, werkt bij mij de hele dag niets meer.Mijn migraineaanval is gelukkig weer verminderd, maar het zit er wel.
Sterkte aan alle halve hoofdjes :(:)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:20

Laurabram schreef:
Moederkruid heb ik ook een tijdje geslikt, maar merkte toen helaas niet veel verschil.
Ik had de tip van iemand gekregen die er wel baat bij had, dus het zou kunnen helpen.

Het boek wat ik nu aan het lezen ben heet: 'The magnesium Miracle' en daarin wordt ook migraine behandelt en uitgelegd hoe belangrijk magnesium is maar ook in samenwerking met andere stoffen als moederkruid, B2, B complex e.d.
Vandaar dat ik denk dat 1 van die stoffen mss niet zo veel doet als hopenlijk allemaal tegelijk.
Ik ga stof voor stof toevoegen en kijken wanneer en óf ik er baat bij kan hebben.

Rocymax, sterkte joh. Hopen dat het laatste beetje ook snel verdwijnt.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:17

Ik heb ook een poosje magnesium geprobeerd. Ik kreeg er migraine van. Na meer dan een week barstende hoofdpijn ben ik er weer mee op gehouden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:21

Hebben jullie ook veel last van nekpijn?
Heb dat nooit gehad, maar laatste tijd komt dat er ook bij.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:22

Ja bij mij doet de linkerhelft van mijn nek ook gezellig mee.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:25

sinds ik een whiplash heb gehad doet bij mij mijn nek ook mee, daarvoor beperkte het zich tot mijn hoofd (wat al erg genoeg was)... als ik een aanval heb en zo'n last van mijn nek heb dan masseert mijn vriend mijn nek om dat iets draaglijker te maken...

wat betreft bukken en de hoofdpijn, dat heb ik ook sinds mijn whiplash (feb. 2008, auto-ongeluk gehad op 300m van stal af in een sloot beland) en niet alleen als ik een migraine aanval heb...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:59

Na een jaar of 2 van de hele zware hoofdpijn af te zijn geweest, lijkt het nu weer terug te zijn. |(
Afgelopen maanden veel last gehad van hoofdpijn, alleen dan een licht zeurende pijn. Gewoon functioneren gaat dan nog wel. Maar de afgelopen weken een paar 'aanvallen' gehad dat ik echt tot niets meer in staat was. Verschrikkelijke pijn bij mijn ogen, tussen ogen, neus, jukbeenderen en omhoog aan de voor/bovenkant van mijn hoofd. Dikke ogen, verstopte neus, warmte-aanvallen/gloeien (moet nog even een nieuwe thermometer kopen om te kijken of ik op zo'n moment koorts heb), trillen, duizelig, in de war, misselijk, geluid en licht kan ik dan niet goed tegen. Na zo'n aanval ben ik helemaal gesloopt.
Wat is het nu het beste om te doen? Is een hoofdpijncentrum iets?

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:31

Mijn nek geeft soms ook last, maar dat is dan eigenlijk meer van spanningshoofdpijn, Daar helpen mijn migrainemedicijnen dan ook niet tegen.

De meesten hebben idd liever ergens anders pijn dan hoofdpijn, ik ook ...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:39

Kan op het moment niet slapen van de pijn. :(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:08

Sterkte Mandy :(:) Bij mij is het nog steeds zeurend. Ik zou magnesium wel eens willen proberen, heb er al meer over nagedacht.
en ja mijn nek doet ook heerlijk mee ;(

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 00:18

Cookies schreef:
Ik heb ook een poosje magnesium geprobeerd. Ik kreeg er migraine van. Na meer dan een week barstende hoofdpijn ben ik er weer mee op gehouden.

Gebruikte je wel de juiste vorm?

Ikke slik B2 een B complex en magnesium en krijg B12 spuiten ;)
Daarnaast gebruik ik preventief spul in hele lage dosis en deze combi helpt moi :D

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 13:13

Kido schreef:
Cookies schreef:

Gebruikte je wel de juiste vorm?

Dat was ook idd mijn vraag. Magnesium is ontspannend op spieren en bloedvaten dus het zou niet logisch zijn dat je daar juist migraine van krijgt.
Tenzij je veel meer calcium dan magnesium binnenkrijgt, dik onder de stress zit of geen magnesium kunt vasthouden door een afwijking in de nieren maar dit komt maar heel weinig voor.

@Mandyy en rocymax, sterkte meiden.

Rocymax, je zou dan magnesium citraat moeten hebben 200 tot 600 mg per dag.
Een combi met B2, B compl. en moederkruid is aan te raden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 15:24

Ik weet niet of ik de juiste vorm heb gebruikt. Dit was gewoon van de drogist, ik ben begonnen met een hele tablet en later een halve. Maar het ging echt niet.
Het is al wat jaren geleden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:13

ik heb soms ineens witte vlekken voor mijn ogen, heel irritant; is dat ook migraine? :P

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:41

Stil hier, gaat het goed dames?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:49

ja wat betreft migraine wel...kan niet beter...en dat ondanks dat ik overwerkt/licht overspannen ben...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:53

Jeetje lammie2701, dat is niet niks. Sterkte!

Hier gaat het goed zolang ik m'n medicijnen niet vergeet (dat komt in het weekend nog wel eens voor :o ).

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:59

Mandyy schreef:
Jeetje lammie2701, dat is niet niks. Sterkte!

Hier gaat het goed zolang ik m'n medicijnen niet vergeet (dat komt in het weekend nog wel eens voor :o ).

dank je...
ik ben alleen verbaasd dat ik nog geen aanval heb gehad, aangezien stress bij mij een behoorlijke trigger is...

fijn dat het bij jou goed gaat en misschien handig om je medicijnen in het weekend in je tas te hebben?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:18

Ik heb (ondanks dat ik de laatste tijd weinig migraine heb) altijd een Immigran in mn tas zitten! Laatst was ik er maar wat blij mee, want er kwam vanuit het niets een aanval opzetten, terwijl ik die week ervoor nog zat te bedenken om mn medicijnen voortaan thuis te laten. Jullie snappen dat ik ze dus lekker in mn tas hou ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 19:20

Hallo!

Nou, wel af en toen migraine hoor, maar dan gewoon maar een paar imigrannetjes innemen. Het hoort er inmiddels gewoon bij ...

Hoe is het met jou dan LB?