Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 10:19

True, maar aangezien ik niet de tijd kan vinden even 3 kwartier heen en weer te rijden voor een simpele vraag, en hij ook niet. Zie ik het probleem niet in van een telefonisch gesprek.
Alsof hij redelijker is face to face.... nay, was het maar zo...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 10:36

Ik wens je heel veel succes met deze situatie! Vervelend hoe het nu gaat. Wilde ook nog even zegen dat de verwachte uitgerekende datum een hele mooie is! Ik ben ooit op dezelfde datum in 1988 geboren!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:03

JessAndHope schreef:
True, maar aangezien ik niet de tijd kan vinden even 3 kwartier heen en weer te rijden voor een simpele vraag, en hij ook niet. Zie ik het probleem niet in van een telefonisch gesprek.
Alsof hij redelijker is face to face.... nay, was het maar zo...

Als jij dit ziet als een simpele vraag :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:58

Ik kan me wel voorstellen dat hij er niet in meegaat eigenlijk...
Maargoed, dit zijn wel zaken die je beter met elkaar ir kunt bespreken ipv telefoon. Van beide kanten zou ik zeggen, doe er wat aan als je aan het welzijn van jullie dochter denkt. Ik vind jullie allebei een beetje laks overkomen daarin. Kun je nagaan, nu is jullie dochter er nog niet eens. Wat te denken als ze geboren is en jullie verder klooien op deze manier. Ik vind het echt sneu voor de baby. Dat jullie allebei zo onvolwassen met elkaar om willen gaan moeten jullie weten maar denk allebei na, jullie krijgen een KIND!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:41

Ik zou er persoonlijk toch over denken om medicijnen te nemen. tegen de misselijkheid hebben ze emefasene tabletten en geloof me, het is echt een verademing. niet meer tot nauwelijks misselijk, ook niet van geurtjes en kan alles weer eten. hierdoor voel je je ook stukke beter. (en je omgeving merkt het ook). volgens zowel de huisarts als de vlos was dit medicijn 100% betrouwbaar en getest dus niet schadelijk voor het kindje. en ALS een medicijn al schadelijk zou zijn voor het kindje dan is de grootste kans hiervoor in de 1e maanden. en die ben je nu allang voorbij. dus de kans dat je kind er problemen van krijgt zijn eigenlijk nihiel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 07:42

Tieme schreef:
Ik zou er persoonlijk toch over denken om medicijnen te nemen. tegen de misselijkheid hebben ze emefasene tabletten en geloof me, het is echt een verademing. niet meer tot nauwelijks misselijk, ook niet van geurtjes en kan alles weer eten. hierdoor voel je je ook stukke beter. (en je omgeving merkt het ook). volgens zowel de huisarts als de vlos was dit medicijn 100% betrouwbaar en getest dus niet schadelijk voor het kindje. en ALS een medicijn al schadelijk zou zijn voor het kindje dan is de grootste kans hiervoor in de 1e maanden. en die ben je nu allang voorbij. dus de kans dat je kind er problemen van krijgt zijn eigenlijk nihiel.

Ik hoop voor TS, dat als ze ze neemt, ze ook echt werken. Bij mij hielpen ze destijds namelijk totaal niet. :n
Het is idd zo dat die vrijwel geen gevaar vormden voor je ongeboren kind (anders had ik ze ook niet uitgeprobeerd). ;)
(Ik was de naam van die tabletten vergeten, maar goed, het is ook 6 jaar geleden in mijn geval). :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:19

Zijn er geen kruiden of andere alternatieve manieren om misselijkheid tegen te gaan?

Misschien even heel anders eten zodat je spijsvertering anders werkt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:39

russel schreef:
Zijn er geen kruiden of andere alternatieve manieren om misselijkheid tegen te gaan?

je hebt verschillende dingen die er tegen kunnen werken.
gember-capsules/gemberthee schijnen heel goed te werken. hebben ook een maagversterkende werking. verder om de zoveel tijd kleine slokjes coca-cola drinken werkt voor de meesten erg goed. dit wordt ook gegeven aan mensen die misselijk zijn van bijv. chemo. verder zijn er nog wat homeopatische middeltjes tegen misselijkheid. weet de namen zo niet uit m'n hoofd. i.i.g. van dr. vogel nux vomica. middeltjes tegen reisziekten willen ook nog goed werken omdat die in de hersenen de seintjes voor het braken/misselijkheid verminderen/tegen houden.
-
iets met pepermunt erin helpt tegen misselijkheid
van de emefasene hebben ze gewone tabletten maar ook zetpillen. vooral de zetpillen schijnen goed te werken. als dit niet werkt hebben ze nog een middel dat primeridom. (ws. verkeerd gespeld.)

vitamine B6 helpt bij veel vrouwen de misselijkheid te verminderen. (zit ook in de speciale medicijnen tegen zwangerschapsmisselijkheid. een tekort aan B6 zou dus voor extreme misselijkheid kunnen zorgen.

seabands kunnen helpen. dit zijn armbandjes die tegen reisziekten helpen. werkt op basis van acupressuur aan de binnenkant van je polsen.

verder inderdaad eetgewoonten aanpassen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 12:46

MamboBeach schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat hij er niet in meegaat eigenlijk...
Maargoed, dit zijn wel zaken die je beter met elkaar ir kunt bespreken ipv telefoon. Van beide kanten zou ik zeggen, doe er wat aan als je aan het welzijn van jullie dochter denkt. Ik vind jullie allebei een beetje laks overkomen daarin. Kun je nagaan, nu is jullie dochter er nog niet eens. Wat te denken als ze geboren is en jullie verder klooien op deze manier. Ik vind het echt sneu voor de baby. Dat jullie allebei zo onvolwassen met elkaar om willen gaan moeten jullie weten maar denk allebei na, jullie krijgen een KIND!

Zeg Mambo, ik zou wel eens willen weten hoe jij zou reageren als je in mijn schoenen stond. Het is heel makkelijk om te oordelen dat ik onvolwassen doe, maar ik vind het niet meer dan redelijk dat ik het kind mijn achternaam wil geven. Het enige wat ik aan hem vraag, is of hij hierin mee wil werken. Dit heb ik vandaag nogmaals face to face besproken, maar hij wil absoluut geen medewerking verlenen. Nou prima... dan toch niet. Dan regel ik het op een andere manier.
Ik probeer alles netjes af te handelen, maar bij het minste of geringste krijg ik te horen dat ik loop te zeiken en me aanstel. Dan ben ik er klaar mee hoor! En vervolgens doodleuk vragen oftiej bij de bevalling mag zijn... :+ Wat denk je zelf?
Naast het feit dat ik het niet wíl, heb ik er ook nog eens niks aan, want meneer vind een zwangerschapscursus overbodig want hij weet het allemaal wel (tis zn eerste kind heah... sure!), dus heb ik geen flauw idee hoe hij mij zou moeten steunen tijdens de bevalling. Als hij me al niet steunde tijdens de zwangerschap, waarom dan ineens wel?

Nee dank je... mn moeder gaat mee op cursus en zal er zijn als ik moet bevallen, en aan haar zal ik ook daadwerkelijk steun hebben. Voor een ex die zich totaal niet interesseerde voor mij tijdens mijn zwangerschap, kan ik nu geen interesse opbrengen.

Enne, waarom denk je dat ik nu alles wil regelen? En niet als die kleine geboren is? Ik wil dat nu alles vast staat en geregeld is, zodat er straks alleen maar regels nageleefd hoeven te worden, en niet nog uitgevochten hoeven te worden. Dus dat het sneu is voor het kind, slaat werkelijk als een l*l op een drumstel....

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:03

Ik heb alleen je begin post gelezen en zag in je profiel dat jullie inmiddels uit elkaar zijn.

Ga niet aanmodderen en klieren met je ex, dit is alleen maar slecht voor jou en je dochtertje. Doe de dingen zoals jij denkt dat het goed is, en laat je niet gek maken.
Ga lekker met een vriendin of je moeder zwangerschap cursus volgen en geniet van de dingen die je nog doet!
Strakjes heb je een kleine meid en gaat veel tijd en energie daar naar toe!
Wel zou ik nog zorgen dat het kindje gewoon jou naam gaat dragen. Inmiddels zijn jullie uit elkaar en ga jij voor de kleine zorgen en niet hij? (toch?!)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:05

da_re schreef:
Ik heb alleen je begin post gelezen en zag in je profiel dat jullie inmiddels uit elkaar zijn.

Ga niet aanmodderen en klieren met je ex, dit is alleen maar slecht voor jou en je dochtertje. Doe de dingen zoals jij denkt dat het goed is, en laat je niet gek maken.
Ga lekker met een vriendin of je moeder zwangerschap cursus volgen en geniet van de dingen die je nog doet!
Strakjes heb je een kleine meid en gaat veel tijd en energie daar naar toe!
Wel zou ik nog zorgen dat het kindje gewoon jou naam gaat dragen. Inmiddels zijn jullie uit elkaar en ga jij voor de kleine zorgen en niet hij? (toch?!)

Eindelijk iemand die dát stukje begrijpt! Ik ben inderdaad de hoofdverzorger en ik moet nog maar afwachten hoe interessant 'ons' kind is, als hij eenmaal kinderen van zn eigen heeft met een ander waar ie wél mee samen is. Dus nee, ik wil echt niet dat het kind zijn naam gaat dragen.

Enne, mn mams gaat inderdaad lekker mee op cursus en zal bij de bevalling zijn!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:14

Ik heb alleen de beginpost gelezen.

Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken of vinden.
Je (ex) vriend hield verd*mde weinig rekening met jou en de kleine in opkomst.
maar sorry wil je abosluut niet aanvallen ofzo vind dat jij ook wel overdrijft hoor. alsof je niks meer kan als je zwanger bent.

over het naamdragen van het kind, je hebt geen keus meer je hebt er al mee ingestemd dat het kind zijn naam krijgt.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:15

Pashon schreef:
Ik heb alleen de beginpost gelezen.

Weet niet zo goed wat ik ervan moet denken of vinden.
Je (ex) vriend hield verd*mde weinig rekening met jou en de kleine in opkomst.
maar sorry wil je abosluut niet aanvallen ofzo vind dat jij ook wel overdrijft hoor. alsof je niks meer kan als je zwanger bent.

over het naamdragen van het kind, je hebt geen keus meer je hebt er al mee ingestemd dat het kind zijn naam krijgt.

Euhm... waarmee overdrijf ik dan? Ik zeg volgens mij nergens dat ik niks meer kan als ik zwanger ben??

Enne, jahwel, ik heb nogsteeds de keus. Het is niet makkelijk op deze manier, maar kan het nogsteeds laten wijzigen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:18

je kan de naam enkel nog via gerechtelijk bevel laten wijzigen, gezien jullie beide al getekend hebben voor de naamskeuze en zo snel krijg je een rechte niet van gedachten veranderd.

ik zeg niet dat je niks meer kan, maar zo doe jij het deels wel overkomen in je beginpost. ik ben misselijk dus hij kan wel aanbieden om de boodschappen te doen, hij kan wel een keer naar de paarden allemaal kleine dingetjes die je best zelf kan doen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:24

En dus ook allemaal kleine dingetjes die HIJ kan doen. Zoals je zelf al zegt, je hebt niet het hele topic doorgelezen. Dus misschien is het volgende keer verstandiger als je eerst aan me vraagt hoe ik daar over denk? Want ik kan idd gewoon nog heel veel zelf, maar als ik niet eens 3 stappen bij een toilet vandaan kan doen vanwege het overgeven, vind ik best dat vriendlief even zn reet kan liften van de bank en kan gaan koken, ipv dat lekker over te laten aan je doodzieke vriendin.
(voor diegene die weer beginnen te neuzelen over medicijnen, a. die wil ik niet, b. die krijg je niet per direct... de eerste 3 maanden wachten ze meestal af)

Dus Pashon, ik zal de laatste zijn die zegt dat ik niks meer kan (heb dan ook alles zelf gedaan, en met alles bedoel ik álles). Maar meneer had best wat meer rekening met mij mogen houden en dingen over mogen nemen, het is toch van de zotte dat je in 7 mnd tijd niet 1x vraagt hoe je vriendin zich voelt????

Nee, het gaat er bij mij niet in dat je als zwangere vrouw alles maar alleen moet opknappen en meneer lekker verzorgd moet worden...

En wat betreft de naam, dat is inderdaad een mogelijkheid, en aangezien het kindje nog niet geboren is en er geen sprake zal zijn van een family-life sta ik wel in het voordeel.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:29

je doet het inderdaad zelf, maar je klaagd wel dat hij niks doet. neem aan dat hij meer werkt(e) als jou? dat hij ook zijn eigen hobby/ leven heeft buiten jou om.
Ik praat hem ook absoluut niet goed, maar dat geklaag elke keer van zwangere vrouwen (nu even niet richting jou maar in het algemeen) :r bleh zou er zelf beroerd van worden.
je kiest er zelf voor om zwanger te worden, dus kies je ook voor de kwaaltjes die je kan krijgen.

dat je geen medicijnen wilt is je eigen keus dus moet je verder ook niet klagen.

Verder zijn er honderden vrouwen die alles alleen moeten doen van het begin af aan, die wel zich wel net zo of nog wel beroerder voelen als jou. Wees blij met wat je hebt dat je verder gezond bent in plaats van je energie in zoiets te stoppen kan je dat ook omzetten in positieve energie.

wat betreft de naam, dat is de enige mogelijkheid die je hebt om de naam te veranderen en ook al is er geen sprake van family-life wil niet zeggen dat een rechter je zomaar gelijk geeft en instemd met de naamsverandering. dit zal je ook bijna onmogelijk voor elkaar krijgen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:29

Ik denk dat de ts gewoon het beste kan doe wat da re zei
en het komt vast goed met dochter en moeder.
En je moet zo denken liever veel liefde van een super toegewijde moeder dan in een gezin met spanning ruzie of ouders met een slechte relatie zitten. Zo te lezen zal de kleine ook nog een toegewijde oma erbij krijgen nou beter kan dit niet aflopen toch?

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:31

Nou Nou, hoezo kleine dingen...
Een stal uitmesten, zware kruiwagen sjouwen, voer sjouwen en pfff is niet leuk als je misselijk bent hoor!

Naam laten wijzigen moet dan maar op die manier, jou ex heeft blijkbaar nooit echt interesse gehad in je zwangerschap en nu jullie uit elkaar zijn wil hij ineens wel bij de bevalling zijn?
Bij mij zou die ook het dak op kunnen!!!!

Leuk dat je moeder bij de bevalling is! Mijn moeder is ook bij mijn bevalling geweest en heb aan haar meer gehad als aan de vk.
Zelfs in het ziekenhuis had ik meer aan haar en mijn man dan aan de gyn of de zusters! Bij de 2e bevalling wil ik ook mijn mams en mijn man er gewoon weer bij hebben!
Ik heb geen cursus gedaan en vond het ook prima gaan. Ben nu zwanger van de 2e en ben vandaag voor het eerst naar zwangerschaps zwemmen geweest, dat was wel leuk om te doen. Goed voor de conditie, maar verder niet...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:32

da_re, misschien moet je toch het hele topic eens lezen.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:33

Ik lees de laatste tijd nog alleen maar mee. maar wilde toch even reageren.
Ik ben het eens met MamboBeach, hoe je het ook wend of keert het is sneu voor het kind.
Als ze straks is geboren dan krijgt ze echt veel het eea aan spanning mee engeloof me dan zijn baby's niet zo leuk hoor.
Daarbij ook als kinderen ouder zijn krijgen ze het eea ongemerkt mee van ''gescheiden'' ouders en geloof mij dat is niet leuk voor het kind, sterker nog het kind kan er psychisch heel wat problemen mee krijgen in zijn/haar latere leven.

Wbt naamswijziging, helaas is dat niet meer zo makkelijk, nu is het voor mij niet meer van toepassing daar ik onlangs getrouwd bent.
Maar ik heb jaren mijn achternaam willen laten veranderen, maar zolang de biologische/erkenner vader geen toestemming geeft ( want die zal je moeten vragen) kan je er naar fluiten.
En goedkoop is het ook al niet.

Da-re, zware kruiwagens sjouwen,voer zakken slepen,stal uitmnesten heb ik ook gedaan in de zwangerschap met bekkeninstabiliteit, het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Ik heb dan wel een man die alles van me wil overnemen toen en nu, maar het ligt maar net aan je eigen instelling.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:38

Pashon schreef:
je doet het inderdaad zelf, maar je klaagd wel dat hij niks doet. neem aan dat hij meer werkt(e) als jou? dat hij ook zijn eigen hobby/ leven heeft buiten jou om.
Ik praat hem ook absoluut niet goed, maar dat geklaag elke keer van zwangere vrouwen (nu even niet richting jou maar in het algemeen) :r bleh zou er zelf beroerd van worden.
je kiest er zelf voor om zwanger te worden, dus kies je ook voor de kwaaltjes die je kan krijgen.

dat je geen medicijnen wilt is je eigen keus dus moet je verder ook niet klagen.

Verder zijn er honderden vrouwen die alles alleen moeten doen van het begin af aan, die wel zich wel net zo of nog wel beroerder voelen als jou. Wees blij met wat je hebt dat je verder gezond bent in plaats van je energie in zoiets te stoppen kan je dat ook omzetten in positieve energie.

wat betreft de naam, dat is de enige mogelijkheid die je hebt om de naam te veranderen en ook al is er geen sprake van family-life wil niet zeggen dat een rechter je zomaar gelijk geeft en instemd met de naamsverandering. dit zal je ook bijna onmogelijk voor elkaar krijgen.

Euhm... ja ik kies er zelf voor om zwanger te worden. Maar volgens mij doe je zoiets nog altijd met zijn tweeën???? en niet even je l*l erin hangen en dan 9 maanden afwachten tot die kleine er is en dan ineens wél dingen willen doen met de baby.... Nay, niet in mijn geval hoor. Hij koos er ook voor om mij zwanger te maken, dus mag hij ook wat doen.
Daarnaast (echt reuze handig als je even het topic doorbladert!) heb ik al 10000000x gezegd, dat ik juist zelde klaagde en héél af en toe wat aan hem vroeg. Voor de rest bracht ik dingen die mij dwars zaten op een normale manier ter sprake, waarna ik afgeblaft werd dat ik moest stoppen met zeiken en me niet moest aanstellen.
Ja, hij werkte 40 uur, maar sliep ook gelijk 2u nadat ie uit zn werk kwam... prima hoor... zeg ik niks van... maar niet klagen 'oh wat ben ik moe'. Want dat heb ik weetikveel hoevaak aan moeten horen!
Hij had 2 dingetjes die hij moest doen in het huishouden, het toilet schoonmaken (volgens zijn patroon 1x in de 2 weken) en de kattenbak (ook alleen als de kat van pure wanhoop op de bank ging piesen omdat de kattenbak zo ontzettend goor was).
Nounou... wat een werk, wat een werk! Maar wel je zwangere vrouwtje rond dirigeren.

Weetje, Pashon... ik vind je een knappe meid als jij zoiets zou tolereren! Ofwel knap... of gewoon ziekelijk slaafs. Het spijt me dat ik het zo zeg, maar iedereen die de instelling van mn ex normaal vind, kan ik niet anders bestempelen. Je gaat SAMEN voor een kind... niet de vrouw alleen...

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:39

LindyH schreef:
da_re, misschien moet je toch het hele topic eens lezen.

Want? volgens mij is zij beter op de hoogte van dingen dan de meeste die maar wat blêren...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:40

En als TS samen was gebleven met de vader omat het zielig is voor het kindje om te scheiden, dan zou het kindje zeker niet in spanning hebben gezeten?

Een kindje maak je samen toch? Dus ook samen de verantwoordelijkheid nemen als de vrouw tijdens de zwangerschap wat meer hulp nodig heeft.

BTW TS is hoogzwanger. Deze discussie vind ik eigenlijk niet meer verantwoord.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 13:43

Steph86 schreef:
Ik lees de laatste tijd nog alleen maar mee. maar wilde toch even reageren.
Ik ben het eens met MamboBeach, hoe je het ook wend of keert het is sneu voor het kind.
Als ze straks is geboren dan krijgt ze echt veel het eea aan spanning mee engeloof me dan zijn baby's niet zo leuk hoor.
Daarbij ook als kinderen ouder zijn krijgen ze het eea ongemerkt mee van ''gescheiden'' ouders en geloof mij dat is niet leuk voor het kind, sterker nog het kind kan er psychisch heel wat problemen mee krijgen in zijn/haar latere leven.

Wbt naamswijziging, helaas is dat niet meer zo makkelijk, nu is het voor mij niet meer van toepassing daar ik onlangs getrouwd bent.
Maar ik heb jaren mijn achternaam willen laten veranderen, maar zolang de biologische/erkenner vader geen toestemming geeft ( want die zal je moeten vragen) kan je er naar fluiten.
En goedkoop is het ook al niet.

Da-re, zware kruiwagens sjouwen,voer zakken slepen,stal uitmnesten heb ik ook gedaan in de zwangerschap met bekkeninstabiliteit, het is maar net waar je prioriteiten liggen.
Ik heb dan wel een man die alles van me wil overnemen toen en nu, maar het ligt maar net aan je eigen instelling.

Jeetje, jullie weten wel allemaal goed te vertellen hoe slecht het is voor de baby heah??? Maar daarbij gaan jullie wel even voorbij aan het feit dat ik net een zéér moeilijke keuzen heb gemaakt door uit een relatie te stappen die pas écht slecht zou zijn geweest voor een kind. Ik heb zeer bewust de beslissing genomen om er alleen voor te staan, op 20 jarige leeftijd, om maar te zorgen dat mijn kind niet op hoeft te groeien in spanning en strijd. Ook is het héél makkelijk om voorbij te gaan aan het feit dat ik NU alles wil regelen, zodat straks als het kind geboren is er niks meer geregeld hoeft te worden en alleen maar regels nageleefd hoeven te worden.

Daarnaast weet ik dat een gezin beter zou zijn dan gescheiden, maar dan hebben we het hier wel over een goed functionerend en gezellig gezin! Niet papa en mama die dagelijks aan het ruzieën zijn enz enz. Dus nogmaals: voordat jullie weer zo lekker van de toren blazen over hoe slecht ik bezig ben voor mijn kind, denk eerst eens even na wat je in mijn situatie had gedaan en of JIJ/JULLIE het wel zo perfect zouden kunnen regelen.

Enne... mijn instelling is dus belabberd als ik vind dat vriendlief dingen hoort over te nemen van zijn vriendin??

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:48

Ik kom er later op terug, ik moet zo eerst 2 van mijn 3 kinderen van school halen.