Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dakpan schreef:Bij mij was het uitstrijkje ook 2x niet goed. Allebei de keren 3a. Volgende week moet ik naar de gyn voor verder onderzoek. Het half jaar wachten vond ik gekmakend, het bleef in mijn gedachten terug komen.
Nu wil ik volgende week vragen of het geen optie is om heel de baarmoeder maar weg te laten halen, ik weet toch al heel wat jaren heel erg zeker dat ik geen kinderen wil, dus meerwaarde heeft het 'ding' voor mij niet. Heeft iemand daar ervaring mee, die daar over wil vertellen?
dakpan schreef:Bij mij was het uitstrijkje ook 2x niet goed. Allebei de keren 3a. Volgende week moet ik naar de gyn voor verder onderzoek. Het half jaar wachten vond ik gekmakend, het bleef in mijn gedachten terug komen.
Nu wil ik volgende week vragen of het geen optie is om heel de baarmoeder maar weg te laten halen, ik weet toch al heel wat jaren heel erg zeker dat ik geen kinderen wil, dus meerwaarde heeft het 'ding' voor mij niet. Heeft iemand daar ervaring mee, die daar over wil vertellen?
kobuss1 schreef:Dat zullen ze zomaar niet doen hoor, das een hele ingreep! Aangezien je dan de rest van je leven hormonen moet slikken omdat je anders wat mannelijk gaat worden. Je vrouwelijke hormonen worden volgens mij ook daar aangemaakt namelijk. Omdat je geen kinderen wil is geen reden om je hele kraamkamer te verwijderen en denk dat je dat ook niet moet willen...Er zijn nog andere mogelijkheden om het krijgen van kinderen tegen te gaan namelijk
Tina1965 schreef:Ik schrik ervan dat er nog steeds vrouwen zijn die deze controle niet laten doen. En als ik dan de redenen lees word ik er best pissig om. Maar goed, uiteindelijk moet iedereen daar zelf over beslissen en prioriteiten in zijn of haar leven stellen.
Als ik kijk welke impact een afwijkende uitslag op je leven kan hebben...en niet alleen op dat van jou, maar ook van je partner, kinderen, familie, vrienden etc.
Dan kun je er niet meer onderuit om iets te laten doen, tenzij je graag dood wilt....op tijdstippen die jou misschien niet zo goed uitkomen, in je misschien drukke agenda, dan moet je letterlijk met je billen bloot, dan komen schrik en angst om de hoek kijken.
Ben er zelf ook geweest. 6 1/2 jaar geleden 3A, met alle behandelingen en ingrepen die erbij horen, hevige bloedingen, 5 jaar goede uitslagen en net bij mijn eerste reguliere 5-jaarlijkse weer een afwijking. Gelukkig maar PAP 2, maar toch. Dat halfjaar wachten zat me ook niet lekker. Twee maanden geleden PAP 1 en over een jaar weer terugkomen.
Ik wil bij deze iedereen die in de molen zit een hart onder de riem steken en duimen dat jullie er goed doorheen komen. Sterkte!!!!
Tina1965 schreef:Ben er zelf ook geweest. 6 1/2 jaar geleden 3A, met alle behandelingen en ingrepen die erbij horen, hevige bloedingen, 5 jaar goede uitslagen en net bij mijn eerste reguliere 5-jaarlijkse weer een afwijking. Gelukkig maar PAP 2, maar toch. Dat halfjaar wachten zat me ook niet lekker. Twee maanden geleden PAP 1 en over een jaar weer terugkomen.
CD28 schreef:Mocht jij nu na 2 maanden een nieuw uitstrijkje laten doen of lees ik dat fout en heb je ook een half jaar moeten wachten? Bij mij zeiden ze dat het op z'n vroegst na 5 maand mag. Wij zijn dan op huwelijksreis, om thuis te komen en dan een brief te vinden trekt me ook niet. Maar langer wachten ook niet..
Weet iemand hoe het zit met zo'n uitslag en eventuele zwangerschap. Ik ben halverwege de 30, pas getrouwd en ja het zou ons leuk lijken als er een kleine zou komen. Mijn man (dat klinkt nog zo leuk) wil graag dat ik nu stop met de pil. Ikzelf ben bang dat, stel dat het niet goed is bij de volgende controle, ze misschien geen behandeling kunnen doen als je zwanger bent.. En nu heb ik natuurlijk nog de keuze om mijn eigen gezondheid voor te laten gaan. Ik heb echt geen idee hoe dit zit en nee ik heb ook niet gebeld met een dokter.. probeer er momenteel zo min mogelijk aan te denken, een half jaar is zo lang en dan word ik er gek van.
Cookies schreef:Ik heb een pakket thuis gekregen, dan mag ik het zelf doen en opsturen. Nog meer mensen zoiets gehad?
aikon schreef:Ik ben vandaag geweest voor een uitstrijkje + klein onderzoek wegens vaak ongesteld zijn. Kreeg ik van de arts te horen dat ik van de lijst geschrapt word wegen te nauw zijn en de baarmoeder zit te diep. Ze kan er niet bij. De uitslag zal naar alle waarschijnlijkheid geen uitkomst bieden omdat het nemen van een monster te moeilijk was. Het zou voor mij dus alleen in een ver stadium bekent worden als ik kanker daar heb.
Zijn er meer die tegen dit probleem aanlopen?
aikon schreef:Dat vraag ik me dus ook af. Ha zegt dat ik echt te smal ben voor zo'n normale eendenbek. Is er maar in twee maten en de kleinste is dus niet lang genoeg. De grote kan ze niet eens spreiden, doet verdomd zeer ook nog. *zou nog gaan paardrijden, maar doe het morgen wel is nog te gevoelig*
Mijn moeder maakte al de opmerking dat ik dan toch maar kinderen moest krijgen, dan werd het wel ruimer.Dus niet
![]()
Een eventuele door verwijzing naar een gynaecoloog had volgens haar ook geen zin, die kon niet meer dan wat zij kon.