Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:19

Jemig Mirkim wat vervelend zeg! en je was net zo lekker fanatiek bezig, tijdens de ladiesrun van Groningen had je ook al zo'n mooie tijd neegezet.
Heb je zomaar ineens die blessure opgelopen of overbelast ofzo?

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:20

Ik wou 20 minuutjes gaan hardlopen.. manman ben na 10 minuutjes alweer thuis. Onweer, harde regen en harde wind maakte het helemaal niet fijn om te lopen

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:29

Das inderdaad niet echt motiverend om lekker te gaan hardlopen.
Hopen dat het morgen ochtend een beetje beter is, dan wil ik weer gaan lopen..

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:30

Totaal niet motiverend :P Vind het al heel wat dat ik 10 minuten heb volgehouden in de hoosbui :P Lag meteen 2cm water :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:35

He bah Mirkim, dat is wel klote voor je :(:)
En als je nou die brace aangemeten krijgt, is er dan nog kans?
Ik zou er toch maar mee oppassen, nu ben je nog jong, zou toch wel heel vervelend zijn als je zo niks meer kunt, laat staan rennen..

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:38

ik zou me hier graag willen melden en heb gelijk een vraagje: ik vind hardlopen ook heel leuk alleen als ik loop heb ik altijd een soort van kramp in mijn benen. Dit maakt het lopen niet erg prettig terwijl ik het verder wel erg leuk vind. Weet iemand hier hoe je dat kan veranderen?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:40

Kramp heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
Doe je wel een goede warming up?
Ik wandel meestal even een stukje voordat ik ga hardlopen maar eigenlijk is dat niet echt een goede warming up.
Je moet denk ik goede rek en strek oefeningen doen, hakken tegen de billen aan tikken enzo..
En misschien moet je eerst beginnen met wat joggen en dan langzaam wat opbouwen dat je harder gaat. Misschien dat de kramp dan ook minder is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:41

Oh wat balen Mirkim!

Hier valt het weer nog wel mee, het waait wel enorm en ik zie wel heul donkere wolken langsdrijven, maar vooralsnog is het droog.

Had overigens weinig last van de wind met lopen, waaide wel lekker uit zo.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:50

Kurida, bedoel je geen verzuring van je benen?

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:56

zou ook kunnen, meestal loop ik eerst zo'n 500 meter dan rekken en daarna verder lopen, maar ik voel het al als ik de straat nog niet uit ben weet niet hoe verzurening voelt?

edit: ik weet al hoe het voelt net aan mijn moeder gevraagd :o
Laatst bijgewerkt door kurida1 op 24-08-10 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:58

Ik voelde m'n benen vandaag ook, maar dit was zeker geen kramp..
Tja.. hoe voelt verzuring, beetje lastig uit te leggen.. :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:08

Verzuring is kramp van teveel inspanning. Als in een hele lange tijd met je rug tegen de muur staan en je benen in een hoek van 90 graden. Op het laatst krijg je kramp in je bovenbenen omdat je spieren verzuurt/vermoeid raken.

Ik zou 5 min inwandelen, dan wat rek en strek oefeningen doen en dan heeeeeeeeel langzaam gaan opbouwen met een schema. Zoals bijvoorbeeld Start to Run of Runningcoach op een MP3 of zelf een schema bijhouden dat je van i-net hebt gehaald. Er zijn er zat te vinden.

Ggggrrrrr :( het lijkt hier wel nacht, met veel wind, regen en flitsen. IK WIL LOPEN!!!!!!! Zit hier helemaal startklaar met mijn hardloopkleren te wachten tot het weer een beetje normaal is buiten. Wilde niet te laat gaan, kon ik nog even douchen en dan bijtijds slapen, ben een beetje moe, heb wat problemen om weer in het ritme te komen van werk etc na de vakantie ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:56

Net toch geweest, bui was hier om 21 u weg, dus schoenen aan en lopen maar. En wat een mooi gezicht, liep op de dijk langs het water, aan de ene kant boven het water een oranje/roze lucht van de ondergaande zon en aan de andere kant boven de stad een inkt zwarte lucht met flitsen. Super gaaf om dat te zien :j

Hoefde maar 5x2 min lopen en 1 min wandelen ertussen, dus was ook zo weer thuis. Zo nog even douchen en dan heerlijk slapen, als dat lukt... stuiter, stuiter, stuiter, heb energie voor 10 :):)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:08

Lief allemaal, dank jullie... :) Natuurlijk is het niet heel erg, ik bedoel, als de rampen niet groter worden... Maar toch baal ik er wel wat van. Ik heb er echt wel veel lol in.. En ik moet ook niet op de zaken vooruit lopen. Ik krijg inderdaad straks die brache, maar dat die fysio nu met dit nieuws kwam, vond ik niet zo grappig..

Pebblesther schreef:
Jemig Mirkim wat vervelend zeg! en je was net zo lekker fanatiek bezig, tijdens de ladiesrun van Groningen had je ook al zo'n mooie tijd neegezet.
Heb je zomaar ineens die blessure opgelopen of overbelast ofzo?

Dat vind ik ook het lastige, want ondanks dat ik net begonnen was met überhaubt het hardlopen was mijn tijd super en ik weet ook echt wel dat ik het kan!! :j
Mijn blessure is ontstaan in december. Toen zat ik op een tafel en mijn voeten zweefden even boven de grond. Ik sprong van die tafel af en zette tegelijk de draai in, omdat ik me moest haasten. Toen ik verder liep voelde ik pijn en hoeverder ik kwam, hoe slechter ik begon te lopen totdat ik er helemaal niet meer op kon staan. Allemaal ellende, naar het ziekenhuis, foto's maken, uiteindelijk bleek het mee te vallen en na 1,5 week kon ik weer zonder krukken rondhobbelen. Eind januari zei de fysio dat ik wel weer kon gaan sporten (o.a. schaatsen én hardlopen), maar ik wachtte hier even mee..
Ik heb in die tijd het rustig aan gedaan en in april ben ik begonnen met hardlopen en ik heb eigenlijk nooit geen rekening meer gehouden met die knie. Conditioneel ging die opbouw supergoed. Toch kreeg ik af en toe last van mijn knie. Ik ben toch wel iemand die snel over mijn pijn heen loopt. Met die ladiesrun in gedachten wilde ik niet rustigaan doen... Dus het is een combi van verschillende factoren... Ik heb die knieband zo op z'n lazer gegeven, terwijl het nog wel enigzins een zwak punt is en ik daar geen rekening meegehouden heb.. Plus nog een feit dat mijn knieën altijd al een zwakke plek geweest is, maar ook dat is een lang en saai verhaal.. :)

@ Kurida, aan het begin had ik ook wel kramp, maar pas natijd, en dan vooral 's nachts... := Voor mij was het een kwestie voor doorzetten! ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:18

Kurida, ik kreeg ineens een :)* Geen idee of het helpt...

Tijdens mijn zwangerschapsgym (de pufclub) kreeg ik het advies een banaan te eten wanneer je 's avonds of 's nachts kramp had in je benen/kuiten. Daar schijnt iets in te zitten (dacht magnesium) wat de kramp tegengaat.

Misschien voor het lopen een banaantje eten? :9 Het valt te proberen.

Mirkim, misschien heb ik het gemist, maar is het een fysio of een sportfysio? Mijn voorkeur zou uitgaan naar het laatste, die heeft toch iets meer kijk op de zaak/knie.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:30

Het is inderdaad sportfysio, hetbommeke :)

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:59

|( niet hardgelopen vandaag... ik zou in Diever gaan lopen maar we moesten beslist op zoek naar een andere auto. Dat is dan ook wel gelukt maar ik was te laat terug thuis om en nog warm te eten, en nog naar Diever te rijden, en dan te gaan lopen...
Daarbij was het hier echt heel slecht weer, dikke hagelstenen, onweer en heule harde woei... geen weer om naar buiten te gaan.
Zo rond 21.15 ben ik met de hond gaan lopen, toen was het droog. Bij terugkomst wilde ik nog wel even gaan hardlopen want het leek nu droog te blijven... maar tis zo snel donker dat ik niet meer ben gegaan. En nu baal ik daar dus van!

Afgelopen winter liep ik toch ook gewoon in het donker... op de een of andere manier heb ik even het lef niet om het dorp uit te gaan in het donker ;(

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:00

Balen Mirkim, helemaal als je leuke ambities hebt zijn blessures niet fijn.
Wel fijn is het dat die sportfysio eerlijk tegen je is en je nu al probeert iets "in te dammen". Hopen dat de brace voldoende steun zal geven.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:01

Jeetje vervelend zeg mirkim. Wel goed dat je in het begin zo rustig aan gedaan hebt maar toen je eenmaal weer begon met sporten ben je dus toch iets te hard van stapel gelopen.
Maar dat is ook begrijpelijk, het gaat allemaal lekker, conditie wordt steeds beter. En je knie ben je dan eigenlijk alweer vergeten.
Hoop echt dat het snel geneest en dat je er niet altijd last van blijft houden!

Hetbommeke: dat was dan inderdaad niet zo'n zware training. Maar lekker is dat he zo aan het einde van de dag, mooi uitzicht erbij en gaan met die banaan! Fijn dat je toch nog gegaan bent :) Ik vond het trouwens vrij fris buiten na de buien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:09

Wat vervelend Mirkim! :(:)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 07:59

Pebblesther, het was inderdaad fris. Voor het eerst sinds tijden dat ik mijn hardloopjack weer over mijn shirt aan had.

En 's avonds hardlopen is voor mij een betere tijd dan 's ochtends. Ben al geen ochtendmens en dan ook nog lopen :n Heb veeeeeeel meer energie 's avonds.

Sjuutje, ik had het ook hoor, met dat donker worden, we moeten er gewoon weer even aan wennen dat de dagen korter worden. Mag straks de kerstboomverlichting weer aan mijn peerd hangen als ik 's avonds naar buiten ga :')

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:36

Jouw fysio is in ieder geval realistisch en het klinkt nog best ok hoor... :(:)

hetbommeke, dan zat jij aan de "verkeerde" kant van het Gooimeer... :j Hier (het Gooi) was er dus enkel een beetje gespetter...

Ik loop zowel 's avonds als 's ochtends fijn, maakt me niet zo veel uit. Ik moet alleen wel, als ik 's ochtends loop, eerst de hondjes uitlaten, dan zijn m'n spieren wakker... :D

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:38

oke bedankt voor de tips ik ga vanavond een rondje hardlopen met een banaan :Y)

HorseRunner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:08

He bah MirKim, daar word je ook niet blij van. Die rotblessures ook he. :(:)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:12

He das balen Mirkim. Hardlopen bij mij gister ging heeerlijk. Het was ook wel een erg makkelijk lesje. Ben ik week 2 begonnen. 3 maand terug ben ik geeindigd in week 7. Helaas moest ik toen stoppen. Nu dus weer opgepakt en hoop dat ik het nu wel vol kan gaan houden. Gister motiveerde in ieder geval wel enorm. Wat een heerlijk voldaan gevoel toch als je dan thuis komt. Het liefst zou ik vandaag weer gaan :P

Ik was gelukkig voor de enorme bui geweest. Ik liep om 19.00 en om 20.15 barste hier de bui incl onweer los