wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:40

Nou zo jong ben ik niet hoor haahaaha maar het valt idd wel op

Ja je kan er 80 mee worden en eigenlijk doe ik net zoveel als voordat ik ziek werd ben alleen sneller moe
maar dan neem ik mezelf even in 8 ..

Inslapen... lekkere warme douche voor je je bedje in duik helpt bij mij altijd wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:44

@Mando
Kom op zeg 44 jr is jong!

Ben zelf 34 dus...... nog ff dan hoor ik bij de 40 plus club!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:46

Hahahah maar zo voelde ik me een jaar geleden niet hahahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:40

Ha,ha,ha ik zeg altijd leeftijd is maar een getal!

Mja dat zal de schildklier wel op z'n geweten hebben he!

Het is een klein kliertje ma oh wat heb er een last van als dat ding zijn werk niet naar behoren doet!

Zag in je profiel dat je in Drachten woont, woon ik nu vlakbij, ik woon in Ureterp, misschien keertje samen paardrijden!?

Btw heb jij je paard(en) bij huis staan of bij een pensionstal!?

Groetjes Rinda

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:52

ook ik ben nog jong nu 20 en 9 toen ontdekt werd.
bij ons kunne we 5 dage in de week prikke maar alleen tussen half 9 en 9..
waarom weet ik niet ..
wwat een verhalen hier en wat naar dat zoveel mensen zoveel klachten hebben.

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:27

Pfh ik heb de laatste tijd best wat klachten.
Vaak duizelig, snel misselijk, vergeetachtig, snel chaggie.
Blijkbaar hoort dit dus ook bij een te langzaam werkende schildklier? Dus dan zullen mijn waardes wel weer niet goed zijn...
Binnenkort dan maar weer even laten prikken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:36

@Paardenmiep

Zou het wel doen als ik jou was!
Beter een keer voor niks dan dat je te lang loopt met klachten!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:39

Ik ook hoor paardenmiep.

Ik zit nu op 8 uur werken en vandaag ging het mis.

Ben sinds zaterdag kouwelijk, zweverig, moe, pijn in mijn lijf enz enz
en in de nacht drijf ik echt mijn bed uit.
Dus werd alweer alert.
Moest toch gisteren prikken dat kwam goed uit maandag naar de endo.

En dan 2 van die slechte nachten vanmiddag dacht ik...zoeken jullie het maar uit
ik ga mijn nest in.
Verwarmingsmonteur moest komen (nee daar had ik het niet koud van)... en paps was er
en die schopte me nog net niet naar bed.

Normaal zou ik heel stoer mijn 8 uur volmaken maar vandaag even niet.
Heb ik eigenlijk nog nooit gedaan maar vandaag trok ik het gewoon even niet meer.

Nouja we zien maandag wel

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:47

Wat ben ik blij dat ik bij van Meerendonk terecht gekomen ben als ik al die ellende hier zo hoor; alleen als je natuurlijk schildklierhormoon slikt, krijg je T3 binnen, in de reguliere medicatie zit alleen T4. Dat is bij mij goed, maar de omzetting naar T3 niet.

@Joenalie1: Je kunt toch alsnog naar een andere arts (b.v. Paul v. Meerendonk) gaan voor natuurlijke medicatie?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:53

Ach wat is ellende... je accepteert het en je zal er mee moeten leren leven.
Zou v Meerendonk ook Hasimoto kunnen genezen?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:51

Ik heb even een vraag voor de mensen die 'savonds Thyrax slikken.
Hoe hebben jullie de overgang van 's morgen snaar 's avonds opgebouwd? En hoeveel tijd moet er tussen de laatste maaltijd en de thyrax zitten?
Ik moet vaak rond half 5 de wekker al zetten als ik moet werken. Door de medicijnen moet ik het dus eerder zetten. Vind het irritant want je rust wordt toch onderbroken! Dus ik wil ook de thyrax graag 's avonds gaan slikken!

Slikken jullie altijd op het zelfde tijdstip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 00:02

Melissa schreef:
Hoe hebben jullie de overgang van 's morgen snaar 's avonds opgebouwd? En hoeveel tijd moet er tussen de laatste maaltijd en de thyrax zitten?
Ik moet vaak rond half 5 de wekker al zetten als ik moet werken. Door de medicijnen moet ik het dus eerder zetten. Vind het irritant want je rust wordt toch onderbroken! Dus ik wil ook de thyrax graag 's avonds gaan slikken!

Ha hier komt de pleeg om het hoekje kijken:

Na de maaltijd moet je minimaal drie uur wachten eer je maag weer leeg is!

Echter er zijn mensen met een trager werkende maag,
en er zijn mensen met een sneller werkende maag!

Daarom is het advies om de thyrax een half uur voor het ontbijt in te nemen maar dit is dus geen gebod of zo hoor!

Het is maar net waar jij je prettig bij voelt, het is soms even zoeken naar de balans!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 00:09

linky schreef:
Wat ben ik blij dat ik bij van Meerendonk terecht gekomen ben als ik al die ellende hier zo hoor; alleen als je natuurlijk schildklierhormoon slikt, krijg je T3 binnen, in de reguliere medicatie zit alleen T4. Dat is bij mij goed, maar de omzetting naar T3 niet.

@Joenalie1: Je kunt toch alsnog naar een andere arts (b.v. Paul v. Meerendonk) gaan voor natuurlijke medicatie?

Ik leef al 12 jaar met deze "ellende" en ik heb gewoon geaccepteerd dat ik moe ben en dat ik zo nu dan een hartritme stoornis heben dat ik langer spierpijn heb en vaker last heb van krampen, tijdens paardijden had ik trouwens wel minder last van krampen!

Wat ik vooral erg vervelend vind is de moeheid, soms ben ik zo moe dat ik niet eens de kracht heb om een hekje o.i.d. te openen, dan moet ik het van mijn wilskracht hebben en gelukkig heb ik daar wel heel veel van :j

Ik zal de naam es googlen Linky!

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 01:45

Ah balen mando :(:)
Wanneer krijg je uitslag van bloedonderzoek?
Ik voel me de laatste tijd ook steeds vaker zo inderdaad.. Moet eigenlijk pas in juni weer prikken maar ik ga morgen wel even bellen of ze een formuliertje klaar willen leggen, want hier word ik ook niet blij van.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 10:00

Ik heb een vraag en voor jullie een hele rare vraag misschien? Maar ik ben iets op het spoor,hebben jullie last van entiteiten in huis?

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 11:33

wat is dat:p

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:02

Melissa schreef:

Ik had in de ochtend geslikt en ging gewoon dezelfde avond in de avond slikken
Ik doe dit nu al 12 weken en ben er dolgelukkig mee.
Mijn endo adviseerde dat toendertijd.

Je moet ze gewoon nemen voor je gaat slapen.. en vwb eten, je moet je niet om 9 uur volproppen en om 10 uur je thyrax nemen

Al heb ik soms ook wel dat ik net als gisteren om half 10 een bak chips weg zit te knauwen en dan denk.. ow ja chips... moet zo mijn thyrax innemen
Ja het is goed hoor ....

Ik vind het ideaal

marleen, nee... wij wonen hier nu net 4 weken.. weet niet wat er in het andere huis was maar dat was ook niet mijn thuis om maar zo te zeggen
Hoezo... doen die je schildklier om zeep helpen....
Dan moet je dat vrouwtje die in de Flair altijd schrijft eens raadplegen.

maandag weer naar de Endo dus ben benieuwd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 13:04

Citaat:
Na de maaltijd moet je minimaal drie uur wachten eer je maag weer leeg is!

is ook alweer achterhaald hoor volgens mijn endo..

Als je er 2 uurtjes tussenhoud is het ook goed.
Als je maar niet propvol zit...

De wijze woorden van mijn Endo...

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:29

Melissa schreef:

Ik ben de volgende dag pas 's avonds gaan slikken, dus dan bijna een dag zonder. Ik had er wel rekening mee gehouden dat ik me die dag niet fit zou kunnen voelen en ben dus op een 'rustige' dag overgestapt van 's morgens naar 's avonds.
Het bevalt me nog steeds erg goed.
's Avonds eten we meestal rond half zeven en rond elf uur slik ik de Thyrax. Eerst at ik dan echt helemaal niets meer na het avondeten, maar ik ben daar wel iets makkelijk mee geworden. Een stukje fruit of een koekje, daar doe ik niet moeilijk over. Ik merk ook niet dat het wat uitmaakt eerlijk gezegd.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 15:31

Fijn he....

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:50

Ik ga denk ik ook overstappen, zal zeker wel wat schelen! Ik ga morgen even met mijn huisarts bellen om te overleggen! Bedankt voor de adviezen!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:53

Je bent in de ochtend niet meer zo moe.. maw je heb geen opstartproblemen van 2 uur dat is zo fijn.
En je kan het gewoon doen hoor je hoeft daar niet voor te bellen, probeer het gewoon een maandje bevalt het niet ga je terug.

Maar ik gaf aan dat ik ook vroeg opstond voor mijn pilletje en toen kwam ze met dit advies.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 21:59

Ik heb het ook niet met de arts overlegt hoor.
Natuurlijk kun je dat wel doen, maar als hij er te kort vanaf weet zal hij het je afraden. Het staat tenslotte in de bijsluiter dat je het 's morgens moet slikken.
Ik werd er vrij sjachereinig van iedere ochtend een half uur voor ontbijt de pilletjes te moeten slikken. Het is niet zo heel veel moeite, maar ik vond het confronterend......iedere ochtend opstaan met het idee dat je niet zonder die pillen de dag fatsoenlijk door kon komen. Het werkt psychisch voor mij ook beter om ze 's avonds te slikken.
En vanaf dag 1 kwam ik al een stuk fitter mijn bed uit. Net als Mando zegt: je hebt geen uren meer nodig om bij te trekken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:09

Klopt, ik vind het ook minder confronterend om in de avond te slikken, in de ochtend ben je er zoooo mee bezig.
Dan wordt je wakker denk je nou over een half uur je pilletjes en dan pas eten of koffie

Nu denk ik.. ow naar bed, even naar de badkamer, ow ja mijn pillen en ik stap mijn bedje in..

Nu ook hebben pas half 8 gegeten en nu neem ik mijn medicijnen .. gaat helemaal goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:20

Ik neem de pilletjes wisselend in dan weer eens smorgens dan weer eens s'avonds, hte maakt bij mj geen verschil!