Tijd geleden nog een collega donor laten worden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Rosannee_ schreef:maar aan de andere kant lijkt het me ook moeilijk voor de nabestaanden, zie je er nog wel normaal uit na die operatie en kan er een gewone begrafenis/crematie komen?
Coconut schreef:Nee, ik ben geen donor
Naath86 schreef:Ik ben wel donor, maar ik heb het afgelopen half jaar ook ernstig getwijfeld hierover..
Mijn moeder is in mei overleden en daarvan wiste wij niet wat ze wilde, dus wij moesten een keuze maken. Op dat moment lag mijn moeder te vechten voor haar leven en heeft het heel moeilijk gehad. Wij wilden het haar niet aan doen om nog zo'n 12 uur te blijven vechten, "alleen maar" om haar organen af te staan. Het traject van overlijden tot aan orgaandonatie is nog veel te langdradig en te ingewikkeld om daar zo gemakkelijk over te beslissen. Er is een speciaal landelijk OK-team hiervoor, er moeten allerlei testen worden uitgevoerd en er moeten nog geschikte kandidaten gevonden worden.. Het is jammer dat hier niks over verteld wordt, dat wordt allemaal pas duidelijk op het moment dat het werkelijk moet gebeuren. Als iemand al op sterven ligt, dan wil je iemand niet laten lijden en kies je voor die persoon zelf. Ik had er niet aan moeten denken dat mijn moeder nog 12 uur had moeten vechten voor haar leven om het leven van iemand anders makkelijker te maken. Klinkt misschien heel egoïstisch, maar dat doe je op dat moment denk ik ook..
)
Mijn ogen zijn ook niet goed genoeg en m'n lever dan ook niet meer. Maargoed, dan houd ik natuurlijk nog wel heel veel andere organen over. MyHorseGirl schreef:Nee ik ben geen donor.
Waarom? Ik weet het niet. Heb me er eerlijk gezegd nog niet heel erg in verdiept en weet ook niet of ik het idee fijn vind om zonder organen begraven/gecremeerd te worden. Het is gevoelsmatig. Vind mezelf hier ook vrij onduidelijk in. Aan de andere kant lijkt het me wel een heel erg mooi iets om iemand te helpen met mijn organen als ik er niet meer ben. Je leeft dan op een bepaalde manier in iemand voort. Althans, zo zie ik het.
Weet trouwens niet of iemand mijn organen überhaupt zou willen hebben na een wild studentenleven.Mijn ogen zijn ook niet goed genoeg en m'n lever dan ook niet meer. Maargoed, dan houd ik natuurlijk nog wel heel veel andere organen over.
dus met een klein stukje van je lever dat wel gezond is zijn ze ook blij
en je bent niet de enige die veel feest in zijn leven. Ook de kwalititeit van je ogen maakt waarschijnlijk niet veel uit en er is nog veel meer wat ze kunnen gebruiken.