Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:50

Nee, dat lijkt me inderdaad niet meevallen... Zeker als ze dan gehaald moet worden en ze het dus niet onder controle krijgen.. Gelukkig is alles goed afgelopen!

Ja, ik teken er ook voor om overtijd te gaan! Mijn vriend roept namelijk heel hard dat ze in november geboren word en ik zeg december. En ik wil natuurlijk gelijk hebben :P

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:52

@Marius, zo dat is wel heftig ja! Waarom moesten jullie naar een ander ziekenhuis?

Joyckuh schreef:
Ja, ik teken er ook voor om overtijd te gaan! Mijn vriend roept namelijk heel hard dat ze in november geboren word en ik zeg december. En ik wil natuurlijk gelijk hebben :P

_O-
Als het maar geen 5 december wordt dan.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:53

Mijn gevoel zegt 6 december. Dat staat ook al op de proefdruk van de kaartjes :P

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:55

Haha, bij ons staat de 14e op de proefdruk. En natuurlijk een zelfbedachte tijd en gewicht (3420 gram :D , ben alleen bang dat ik dat omhoog moet bijstellen)..

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:59

Bij ons staat er 3500 gram. Dat mocht mijn vriend verzinnen, errug origineel he?
Ik hoop voor je dat het gewicht niet hoeft te beginnen met een 4! Of nog hoger :=

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:02

Nee, dat hoop ik ook niet :=
Ik heb voor de zekerheid ook babykleertjes in een maatje groter ingepakt..

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:03

Ook hier nog steeds niets...officieel 4 dagen over tijd nu.
Heb net een paar straie erbij gekregen, de eerste in deze zwangerschap, wat balen zeg nu net op het laatst!
Waarom zit hij toch ook zo lang????

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:04

Ah dat is zeker balen, zo op het laatste moment.. Ik heb ze al een paar weken, dus die paar extra die er nu bij komen vallen niet echt meer op 8-)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:05

Omdat je nog steeds eet :P Uithongen was het toch? :P

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:09

Schiet nog niet zo snel op bij jou dus semenamy..

Wij moesten overgeplaatst worden omdat mn dochter een infectie heeft gekregen bij de geboorte, dr longetjes werkten niet mee, ze moest geintubeerd worden maar dit konden ze in Heerenveen niet doen.
Haar bloed was te dik dus ze heeft ook nog een bloedtransfusie gehad.. Wij waren rond half 12 in Groningen, mn dochter pas om een uur of 2/3 weet ik veel, in ieder geval veel later.
Ze hebben mij morfine gegeven voor de rit dus ik zag de hele wereld voor een doedelzak aan.
Maar jeetje wat duurt wachten dan toch lang, helemaal omdat de kleine normaal voor je uit gaat..
Dat hadden we dus ook verwacht en niemand wist wat ze deden of waar ze was heel vervelend.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:12

marius schreef:
Dat hadden we dus ook verwacht en niemand wist wat ze deden of waar ze was heel vervelend.

Aah, wat een nachtmerrie!

Moest wel even lachen om de doedelzak :')

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:14

Raar goedje is het..
Ik wist niet eens meer wie er geweest waren en viel tijdens bezoeken gewoon in slaap..
Erg gezellig was ik denk ik.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:16

Haha...was het geen Pethidine? Dat is idd een heel raar goedje..word je stoned als en garnaal van!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:20

semenamy schreef:
Haha...was het geen Pethidine? Dat is idd een heel raar goedje..word je stoned als en garnaal van!

Ja, dat is zalig spul <3

Marius: Hoe lang heeft jullie dochter uiteindelijk in het ziekenhuis gelegen?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:30

Nee ze hadden het over morfine.. en ik werd er ook niet blij van eerder suf en misselijk haha..
Helaas..
Joyckuh: ze heeft een week in groningen gelegen en daarna nog een weekje in Heerenveen, dus al met al was ze gelukkig na 2 weken alweer thuis.
Maargoed, het is wel een beetje een domper aangezien een kindje van 36 weken wat qua groei en alles goed doet het inprincipe zelf zou moeten kunnen..

Heb nu een heerlijke dochter niks meer van haar ziekenhuis periode te merken!
Nooit ziek geweest helemaal niks hooguit een keer goed snotterig met tandjes die doorkwamen.
Drukke actieve meid.. Heerlijk.. <3

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:38

SemenAmy, je bent veelste goed voor je hummel,je moet hem toch echt duidelijk maken dat de huur al is stopgezet ;)

Marius,heftig hoor maar gelukkig merk je niks aan haar!
Ons middelste heeft in 2008 in het z-huis gelegen wegens een neurologisch virus en daar ondervinden we nu helaas nog hinder van.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:07

@Marius..pethidine is een soort morfine.

Kweet het ben ook te goed voor d ekleine maar ja..wil voor mezelf ook nog steeds goed zijn en blijven eten.. ;)

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:14

Marius: Heftig! Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden!

Als jullie nu maandag gaan bevallen he, dan is Jari jarig :P Hele mooie dag!

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:23

Hmm.. nouja zou best kunnen... maar ik werd er niet beter van in ieder geval..

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 12:42

Ik moet maandag wel..mits hij het weekend niet zelf komt!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:44

Heeft je kleine al een uitzettingsbevel gekregen Sem????
Sjonge, hij houd het uit he??

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:44

Ik snap hem best, het is een erg defintief afscheid van de oude woning, daar kan hij nooit meer naar terug... Ik zou dat zelf ook tot op het laatste moment willen uitstellen :P

Het is alleen niet te hopen dat er van uitstel afstel komt :')

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:50

Een bevalling is het mooiste wat je als vrouw kan overkomen. Het is even afzien maar het is meer dan de moeite waard. De pijn ben je al weer snel vergeten als je dat kleine hulpeloze moppie ziet.
En mannen kunnen hier niet over mee praten, dat is het leuke.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 18:08

Nou hopen dat ie toch wel uit zichzelf gaat komen hoor! :j

Ik ben fmiddag bij de gyn geweest, en ik had in het begin echt zoiets van: oh.... my.... god.... wat is dít?! := Die vent was zó.... raar.... dat ik serieus rond heb lopen kijken naar verborgen camera's ofzo.
Hij kon zijn handen niet stil houden en was continue met dingen aan het rondbewegen en dan vloog er weer eens een pen door de lucht en weetikhetallemaal niet!
Vervolgens vroegtie of ik de uitslagen van mn laatste echo's mee had, maarja... die had ik niet want die gingen allemaal regelrecht naar mn vk, die heb ik nooit gezien. Dus hij mn vk bellen, zoooo wastie een potje bot zeg! :oo Hij had wel gelijk hoor (hij zei dat het hún probleem was dat die dingen in een laatje lagen en niet mee gegeven waren terwijl het een spoedverwijzing was en dat hij me anders net zo goed volgende week pas hoefde te consulteren), maar hij zei het echt wel een beetje bot :=
Dus ik zat mijn moeder al aan te kijken met een blik die pure wanhoop uitgestraald moest hebben, want ze schoot in de lach. Ik zag het echt niet zitten om aan hém mijn angsten over te moeten brengen. Ik wist zeker dat die toch niet aan zouden komen...

Anyway, na 4 telefoontjes later en de gegevens eindelijk te hebben mocht ik dan naar de 'kamer hiernaast' en mocht ik in die stoel gaan zitten (je voelt je net zo'n kikken :+). Godzijdank hoefde ik niet in mn blote kont (zou ik dus echt neit comfi hebben gevonden bij hem!) en voelde ie aan mn buik en daarna maakte ie een echo.
Nu moet ik zeggen, hij legde alles netjes uit en liet helemaal zien wat ie nu zag enzo. Dus op dat moment had ik zoiets van: hmm, misschien van je wel mee :j
Dus mn moeder vroeg of ze nu wel of niet ingedaald was...

Nou niet dus! Verre van zelfs, want ze ligt hoog boven mn bekkenrand! Daarnaast is ze ook nog eens behoorlijk groot en is er verder geen belemmering tot indalen. Ik sta nu onder controle bij het ziekenhuis en word dinsdag getest op zwangerschapsuikers (wat volgens mn vk al met mn 30ste week is gebeurd en alles was goed, dus zal wel nix uitkomen).
Toen vertelde ik hem dus van mijn angst dat ik straks 8u lang persweeën heb, er nix gebeurd en ik uiteindelijk met spoed naar de ok word gereden en onder zijl ben zodra mn kindje ter wereld komt. Nou daar luisterde ie heel goed naar en wist me ook heel goed gerust te stellen :j. Hij vertelde de nadelen van een keizersnede, maar ook de voordelen en kon me in ieder geval beloven dat ze de bevalling heel laagdrempelig gaan houden. Dit had mn vk ook wel gezegd, maar hecht iets meer waarde aan wat de gyn. zegt. (Dit omdat hij toch echt diegene is die moet beslissen of het een keizersnede word ja of nee).
Dus ik kan nu in ieder geval gerust zijn dat ze me niet te lang voor niks door laten persen en dat ze rekening houden met de voorgeschiedenis en mn angster :j Erg fijn en voel me ook een stuk geruster!

Nu moet ik dinsdag dus voor die suikertest en vrijdag weer een controle! Mijn moeder en ik hebben allebei het gevoel dat die kleine (noujaaaa klein???? :?) niet gaat indalen, maar we zijn erg blij met de goede begeleiding!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 19:26

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad,dan heb je ook iets meer rust! Hopen dat ze nog gaat indalen dan maar.
Mijne ligt al weken strak voor de uitgang en laat het toch afweten! Hij heeft idd een uitzettingsbevel gekregen haha dat klinkt ook wel grappig!
Vind het alleen nog steeds doodeng brr...