Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:53

Arabesk schreef:
interessante link over voeten, landen en afrollen

http://docs.google.com/View?docid=d7hz6t4_11cjs5kf

Het is ook zo dat deze techniek doorgaans het beste werkt bij de lichtgewichten onder de renners zoals die super-marathon-afrikanen en misschien de lichte dames onder ons.

De zwaardere types hebben nóg meer baat bij de middenvoetslanding :j oftewel, wederom niet op de hiel terecht komen, óók niet helemaal op de voorvoet, maar wél op het deel van de voet waar nog enige elasticiteit in zit; de middenvoet :j

Ik ben nooit een hielloper geweest (godzijdank) op de voorvoet landen zorgde bij mij voor helse pijnen, maar de middenvoet werkt voor mij perfect :)

zo. Ik ga me ook maar eens klaarmaken voor 30 minuten rondhobbelen. Audiobook op de mp3 en rondhobbelen maar :D super intellectueel bezig ik

Mirkim

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic - III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:26

@ KDS, goed gedaan! Het komt straks allemaal vanzelf hoor! Ik ren nu met gemak 8 minuten achter elkaar, aan het begin nooit gedacht dat het me zou lukken! Gewoon doorgaan :j

Ik zal me toch maar iets meer gaan inlezen in het technische aspect van het hardlopen, merk ik...

Ik ben net wel op pad geweest. Ik voelde me niet helemaal okay, dus ik had mezelf al voorgenomen om niet al te fanatiek van start te gaan. Aan het begin ging nog wel, maar na een half uur kon ik niet meer en ben ik terug naar huis gelopen. Een hele stap, aangezien ik meestal mezelf nog vasthoud aan lijstjes en schema's en daar niet zo snel van afstap. Maar ik heb nu echt geluisterd naar mezelf en dat was dat het vandaag gewoon niet goed lukte. Misschien dat ik morgen nog even een kwartiertje ga hardlopen (en als ik zin heb om de stad in te gaan, ga ik nieuwe hardloopschoenen kopen! ), en dan pak ik donderdag het schema weer op!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:51

Zo, net 30 minuten aan het hobbelen geweest en dit keer had ik de hond mee in plaats van het paard :D
meneertje had energie over, hij heeft 30 minuten voorop gelopen al kwispelend voor me uit :D

Ik had een julius k9 tuigje voor hem kopen in camo kleur met de tekst 'coach' erop :D
http://www.gnhondensport.be/images/power-mini.JPG

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:03

Die's cool! Mr. B. wilt die ook!
Waar kan je ze kopen/bestellen?

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:06

wat ik me afvraag... met bijvoorbeeld de dam tot damloop mag je zeker niet met een hond hardlopen??

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:07

Geen idee, ik heb geen honden gezien in ieder geval. Zou je ff de organisatie moeten bellen/mailen denk ik?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:23

Ik ben gister met STR deel 1 begonnen, kon dr op eenn gegeven moment welk vermoorden :o !
Ik ben dan ook na 1-1 1-1 2-2 afgehaakt op de helft van de les.
Vindt dat ik het zelf beter kan dan zij. Ik moet oppassen met mijn zwakke knieen/enkels
Ik loop bergje op/af dan ben je net aan het rennen, moet je een bergje oprennen dat werd hem niet :+
Ook is het hier gemiddeld 15 graden warmer, dus ik doe het op mijn antiliaanse tempo :+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:24

Vanochtend les 13 gelopen. En ik heb verdorie nog steeds moeite om fatsoenlijk de 5min uit te lopen. Net de laatste halve minuut red ik steeds niet :\

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 22:42

Honden zijn niet toegestaan op het parcours van de dam tot dam, en eerlijk gezegd zou ik dat niet willen ook. Het is één van de drukste lopen in Nederland, lopers letten dan niet op honden, en ze raken dan heel makkelijk in de verdrukking.

Er is wel zoiets als canicross :D maar dat is maar tot 5000 meter :+

Voor die vroeg, de tuigjes:
http://www.k9winkel.nl/catalogsearch/re ... k9&x=0&y=0

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 07:14

KDS schreef:
Jongens, ik heb vandaag (eindelijk) les 1 uitgelopen... dit is ook de eerste keer dat ik voel dat mijn spieren het zwaar vinden... toen ik begon voelde ik al wat spierpijn van de vorige keer (en gisteren de hele dag gestaan op een feestje... ook zwaar voor je knieen kwam ik achter) maar ik geloof dat ik het nu voor het eerst fijn vind dat ik een dag 'vrij' heb hierna... :o
Hoe erg eigenlijk, hoe kan ik ooit de rest doorkomen als 1 al zo zwaar is }:0

les 1 is heel zwaar want je gaat vanuit niets naar iets, je zal zien dat les 2 goed te doen is :j

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:16

Roane schreef:
Honden zijn niet toegestaan op het parcours van de dam tot dam, en eerlijk gezegd zou ik dat niet willen ook. Het is één van de drukste lopen in Nederland, lopers letten dan niet op honden, en ze raken dan heel makkelijk in de verdrukking.

Er is wel zoiets als canicross :D maar dat is maar tot 5000 meter :+

Naast het feit dat het gevaarlijk is, zou het ook gewoon niet fair zijn om mensen met honden toe te laten :). Met een goede hond kan je wel eens een serieus voordeel hebben... een hond met wat tempo in zijn lijf trekt jou tempo namelijk ook makkelijk naar boven.

De canicross (in België toch) is normaal een afstand tussen de 4500meter en de 8000meter. De cani-run tussen de 2000 en de 3500 meter. Maar een canicross gaat vaak echt wel in een behoorlijk tempo hoor :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:46

:wave:

Ik mag vanavond weer :j Had gisteren nog wat last van zware benen, dus even een extra rustdagje ingebouwd en dan vanavond ga ik weer.

Wie loopt er nou allemaal mee de 6de in Groningen, ladiesrun??

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:49

Arabesk schreef:
les 10 gelopen.... beetje frusti omdat ik al bij les 19 was, maar door die blessure heb ik een tijd niet gerend en pakte ik nu een stuk of wat lessen terug in het programma

ah joh, je bent toch zo weer waar je was :(:)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 08:56

Wat grappig dat verhaaltje over blote voeten.

Toen ik mijn schoenen ging aanmeten bij runnersworld, moest ik ook op blote voeten een stukje door de zaak heen rennen en die vent zegt " Land je altijd op je voor voet"
Uhh neeh, maar met blote voeten kennelijk wel. Het kostte me moeite om normaal te lopen, zoals ik met schoenen ook doe.
Het is wel goed voor je kuitspieren om op die manier te lopen volgens mij :-)
Maar ik zou het geen 1000 meter volhouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:11

Toevallig stond er een stukje over canicross in de runnersworld van deze maand. Erg leuk stukje moet ik zeggen. Er stond in dat je eigenlijk altijd boven je eigen tempo loopt, en dat je door je hond voorgetrokken wordt en zo vele hogere snelheden worden gehaald.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:18

Ik heb even gekeken naar het parcours van de ladiesrun en die is niet zwaar :n Het zijn rondjes van 2,5 km dus dat moet te doen zijn :j
Ik had het erger gevonden als er linksom gelopen werd en je dus bij de Herestraat omhoog zou moeten, twee keer. Nu loop je dus naar beneden ;)

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:24

Maar als je toch 2 keer omlaag gaat moet je toch ook 2 keer omhoog?? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:30

Yonker schreef:
Maar als je toch 2 keer omlaag gaat moet je toch ook 2 keer omhoog?? :=

Je kan ook heel langzaam omgaan gaan, zodat je het eigenlijk niet ziet, maar toch behoorlijk merkt in je benen. Vals plat noemen ze het. Geef mij maar een echte berg, dan pas ik automatisch mijn lopen aan en is het minder zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:30

Oh, en ik ben lid geworden van de atletiek vereniging!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:32

nee dat gaat geleidelijk, dat merk je eigenlijk niet.
Als je de Herestraat omhoog moet zie je dat in eerste instantie niet maar voel je het wel.
Ik heb me al zitten afvragen waar we dan weer omhoog zouden moeten, maar volgens mij gaat dat gewoon gaande weg die 2,5 km :j Daar merk je dus niet zo heel erg veel van ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:41

Die tuigjes zijn echt gaaf. Ik wil er ook een met coach erop hahha
Cool!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:42

Angela_ schreef:
Toevallig stond er een stukje over canicross in de runnersworld van deze maand. Erg leuk stukje moet ik zeggen. Er stond in dat je eigenlijk altijd boven je eigen tempo loopt, en dat je door je hond voorgetrokken wordt en zo vele hogere snelheden worden gehaald.

Inderdaad! Staat dat stukje toevallig ergens online?

Als mijn conditie er nu nog wat op vooruit gaat wil ik ook starten met die canicross.. nadeel is dat hondlief niet wil trekken :+. Hij loopt al jarenlang wedstrijden in gehoorzaamheid, en heeft van kleinsaf geleerd dat hij niet mag trekken.... leer dat maar eens terug aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 11:44

Geen idee, de runnersworld is wel gewoon te koop bij de readshop en dergelijke. Helaas heb ik geen scanner, anders had ik het wel in kunnen scannen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:46

ik mag vanavond weer! *\o/* de 30 minuten gaan mij steeds gemakkelijker af!
had dat nooit verwacht!

veel plezier met lopen allen.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:59

Jij ook veel plezier amazone en fijn dat het zo goed gaat...

Ik heb eigenlijk ook zin om te gaan lopen vanavond maar ik moet rust houden vandaag hahaha... Ik begin het gewoon jammer te vinden... Raak is straks echt verslaafd :P