Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

__Marije__ schreef:Heb je last van je bil naar het spuiten? Dan moet je echt vragen of ze de vloeistof langzamer in willen spuiten als je weer spuiten krijgt.. want in je bilspier zou je het eigenlijk bijna niet mogen voelen, en al helemaal niet een paar dagen
Medicijnen is eigen risico, dus ik denk de spuiten ook.. Maar ik zit daar toch al ruim overheen

Barbara1975 schreef:de huisarts zit hier op de hoek dus ben er zo. Nee protocol in duitsland is dat vit. b12 rechtstreeks in de aderen gespoten wordt omdat er anders teveel vitamine b12 verloren zou gaan.
mijn waarde is nu redelijkgoed.
vloeistof moet heell langzaam ingespoten worden anders is het echt pijnlijk. Toen ik zelf in mijn been spoot deedk dit ook heel langzaam en voelde er nooit wat van. zat een enorme naald aan die spuit maar voede er niks van omdat ik pcies wist waar ik moest prikken
...geen twijfel over mogelijk hoor. En je zal misschien bedoelen iedereen in NL..maar ik woon in Duitsland en in duitsland is gelukkig de medische zorg een stuk vooruitstrevender en
Lekker dan...
) dus ik weet in ieder geval hoe het voelt voor die mensen dus hoop dat ik eht wel goed doe hahaha!
Ik ga straks met de griepprikken oefenen, dan leer je het in een dag
darwin schreef:Ik ben er net per toeval achter gekomen dat ik een laag B12 gehalte heb.
Ik ben 2 weken geleden van reumatoloog gewisseld en die heeft uitgebruid bloed en rontgenonderzoek gedaan en hij belde net voor de uitslag.
Het zag er allemaal rustig uit , alleen viel er 1 waarde heel erg op, en dat was de B12, die moest volgens hem minstens 140 zijn en bij mij was hij 83, hij had het eigenlijk nog nooit zo laag meegemaakt.
Ik weet ook niet of ik er last van heb, want ik heb dus ook reuma en hernia's en heb dus altijd pijn en ben altijd moe, maar die vermoeidheid kan dus ook door die B12 komen.
Nu moet ik ook naar de HA voor injecties, ben benieuwd of ik verschil merk.
Dus je hebt wel bloedarmoede, maar geen laag Hb.. Kentaro schreef:@Tulandro, als het goed is kunnen ze ook prikken op een stofje (weet de naam niet..) waaruit ze op zouden kunnen maken wat de reden is van een te laag B12 gehalte! (dat is tenminste van de week bij mij gedaan)
Dat klinkt een stuk eenvoudiger dan hoe ik het heb gedaan. Heerlijk hoor, zo'n lakse huisarts als die van mij. Heeft iemand enig idee hoe dat stofje heet?