Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:12

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen, maar ik kom niet wijzer uit internet. Ik zie hier goede tips, dus ik stel mijn vraag graag hier! :D

Ik heb een tijd geleden, 1/2 maanden geleden mijn haar laten blonderen. Ik heb nu uitgroei van meer dan 5 cm. Ik heb van mezelf donkerblond haar, dus het verschil is goed te zien. :j

Nu wil ik morgen mijn haar weer verven met een donkerblonde kleur zodat ik richting mijn eigen haarkleur ga en het netter kan uitgroeien. Ik heb erover gedacht om het zo uit te laten groeien, maar het verschil word steeds groter en lelijker.

Nu mijn vraagje; kan ik überhaupt mijn haar wel verven? Of wordt het dadelijk zwart/groen/paars/blauw etc? En moet ik een speciale tint of kleur verf nemen?

Bedankt alvast! :)

Saskia_Omar

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:12

Toen ik van geblondeerd haar naar bruin ging kon dit wel, maar moest ik of een roodtint gebruiken (dus goudbruin of iets dergelijks) of eerst ontkleuren..

Als je dit niet doet heb je een grote kans dat er een groene tint over je haar komt.

Succes!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 20:17

_vivi_ schreef:
Ah cool marlyn! bij saskia zeker :P
Wel hier een foto showen hoe het word :D

Nancy, ik vind schuin ook wat vlotter staan bij je, die rechte pony maakt je wat serieuzer qua uitstraling, je lijkt dan wel wat ouder.
Of je zou je pony recht moeten doen a la katy perry style, hoeft niet zo kort maar die loopt iets rond, maar dan omhoog inplaats dat die naar beneden rond geknip is met je haar mee.
Voorbeeldje wat ik bedoel:
http://stellarmagazine.files.wordpress.com/2009/07/katy-perry-long-bob-hairstyle-with-bangs-09.jpg

:j :D

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 23:24

wendyP schreef:
Knip je dat bij jezelf? :o

Ja, en hij staat leuk ook nog. :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 09:48

Toch maar even een paar fototjes
Afbeelding
Ik kijk wel facking schagerijnig :P die stomme foto's wilde niet lukken, het was best donker in huis doordat het buite regende, dan trekt mijn cameratje van me mobiel het niet...

Maar het was dus tot mijn kont, en nu kan ik er nog maar net bij als ik mijn hand op mijn rug leg...

Afbeelding
Nog even een foto bijgevoegd, hier kan je een beetje zien hoe lang het nog is...

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:27

Megamutsj schreef:
wendyP schreef:

Knap!! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:14

Megamutsj, dat vraagt uiteraard om foto's!!!

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:23

Heeft iemand ervaring met eigen merk kruidvat verf?
Ik heb nu heel donker blond haar licht bruin haar, ik ga het nu chocolade bruin verven denk ik.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 13:33

Ik zal een dezer dagen een foto plaatsen :P
Hij is net boven mijn wenkbrauwen, en het was zo lang dat het tot halverwege mijn kin kwam.

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 14:58

Megamutsj schreef:
wendyP schreef:

Oh ben benieuwd hoe je pony eruit ziet :D
Ik knip ook altijd zelf m'n pony, net zo makkelijk en gratis :D

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:02

Hier een foto.. let niet op mijn kop :+
Heb hem normaal altijd wat langer, maar vond deze lengte wel leuker!
Heb tot mijn 16e een pony gehad, steeds zelfs geknipt. Daarna 3 jaar zonder met af en toe een pony.
Nu wou ik hem weer haha. Schaar erin en dit is het resultaat :)
"Pony" was overigens tot halverwege mijn kin..

Afbeelding
Afbeelding
En 1 iets verder weg..

Normaal heb ik donkerblond haar, had er laatst een donkere kleurspoeling in gegooid :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 19:19

wendyP schreef:
Heeft iemand ervaring met eigen merk kruidvat verf?
Ik heb nu heel donker blond haar licht bruin haar, ik ga het nu chocolade bruin verven denk ik.

Heel slecht :n

Edit: verduidelijking, ik heb het dus over die verf!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:28

ziet er leuk uit Muts!!!

je gezicht komt er mooi door uit :)

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:44

XNats: Ik had destijds uitgroei tot net boven mijn oren. Mijn eigen kleur is donkerblond en derest was een paar tinten lichter. Die uitgroei was niet echt hinderlijk ofzo maar ik was het op een gegeven moment toch wel zat. en toen heb ik vanaf dat het geblondeerde begon er verf in gezet van loreal(die zonder ammoniak) en dan 1 tint lichter als donkerblond. Eindresultaat was precies dezelfde kleur als mijn eigenhaar.

Heb het ook weleens van blond naar bruin gehad en toen moest ik het wel voorpigmenteren maar bij van blond naar donkerblond ging het gewoon goed, zonder dat het groen of grauw werd.

Megamutsj: Vind zowel de kleur als je pony echt super goed bij je staan!

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:58

Ik zou echt de guts niet hebben om bij mezelf een pony te knippen, maar hijs goed gelukt!
Ik heb dus ongeveer 2 weken geleden mijn haar geverfd, wilde het iets lichter maar het is dus aardig rood uitgepakt. Mijn eigen haarkleur is donkerblond en nu is het meer roodblond. Yukkie... Maar het probleem is: ik krijg die kleur er niet uit! - logisch - Ik ben als een gek aan het wassen met head and shoulders (en daarna lekker lang conditioner erin, zodat het niet te droog wordt) en de kleur is wel ietsjes lichter, maar ik wil het er gewoon uit. Nu zie je dus ook langzaamaan uitgroei en vind ik het echt niet mooi meer. Mijn moeder vertelde mij dat bij haar en mijn zus de verf altijd wat roder uitpakt. Ik wil dus weer terug naar mijn eigen kleur, maar wat kan ik het beste doen? Met H&S blijven wassen met heet water of terug naar mijn eigen kleur? Geen idee hoe ik mijn eigen kleur ga vinden en of het dan niet weer rood uitpakt. Het rode is ook vooral bij de roots, dus bovenop mijn hoofd. Uiteindes zijn aardig mijn eigen kleur. (Klinkt vreselijk, maar het valt mee haha) Oke, een lekker onsamenhangend verhaal, maar wat zouden jullie doen:

Naar de kapper en wat meer uitgeven voor een goed resultaat - hopelijk - met de kans dat het rood uitslaat of lekker blijven wassen met h&s?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 20:41

Renee__ schreef:
Ik zou echt de guts niet hebben om bij mezelf een pony te knippen, maar hijs goed gelukt!
Ik heb dus ongeveer 2 weken geleden mijn haar geverfd, wilde het iets lichter maar het is dus aardig rood uitgepakt. Mijn eigen haarkleur is donkerblond en nu is het meer roodblond. Yukkie... Maar het probleem is: ik krijg die kleur er niet uit! - logisch - Ik ben als een gek aan het wassen met head and shoulders (en daarna lekker lang conditioner erin, zodat het niet te droog wordt) en de kleur is wel ietsjes lichter, maar ik wil het er gewoon uit. Nu zie je dus ook langzaamaan uitgroei en vind ik het echt niet mooi meer. Mijn moeder vertelde mij dat bij haar en mijn zus de verf altijd wat roder uitpakt. Ik wil dus weer terug naar mijn eigen kleur, maar wat kan ik het beste doen? Met H&S blijven wassen met heet water of terug naar mijn eigen kleur? Geen idee hoe ik mijn eigen kleur ga vinden en of het dan niet weer rood uitpakt. Het rode is ook vooral bij de roots, dus bovenop mijn hoofd. Uiteindes zijn aardig mijn eigen kleur. (Klinkt vreselijk, maar het valt mee haha) Oke, een lekker onsamenhangend verhaal, maar wat zouden jullie doen:

Naar de kapper en wat meer uitgeven voor een goed resultaat - hopelijk - met de kans dat het rood uitslaat of lekker blijven wassen met h&s?

Ik heb ergens gehoort dat anti roos shampoo ook werkt, of het klopt en goed is weet ik niet :P

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:09

Ik wil eigelijk iets met mijn haren doen, maar ben er nog niet echt uit wat!
Ik heb nu half lang haar, maar het wordt lang (laat het groeien)
Nou heb ik toenstraks iets heel moois gezien wat mij echt super lijkt maar weet niet of het mooi is en of dat lukt.
ik heb heel blond haar vanmezelf, maar zou er wat lichte of/en donkere plukken door heen willen zoiets
Afbeelding
En verder zou ik nou echt eens willen weten hoe je deze effecten krijgt met je haren! ik ben nou al zo lang bezig maar het lukt niet zoals ik wil!
http://3.bp.blogspot.com/_9Zf_P9g6cuo/SdyrbPNseyI/AAAAAAAADrk/IdldPOJW23w/s800/long-summer2.jpg
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:BQSeqHneecmauM:http://www.milenahair.com.au/images/portfolio2/hair-4%20blonde%20wave%20girl.jpg&t=1

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:23

Is er eigenlijk 'goed' blondeerspul wat je zelf kan doen? Blonderen is nooit goed maar ik zou graag het minst slechte middel gebruiken. Ik heb wel Guhl oplichtend en blondeerspray gebruikt, maar dat is niet echt goed voor je haar...

Ik zoek eigenlijk iets waarmee je dus plukken in verschillende tinten kunt laten oplichten. Ik heb van mijzelf heel donkerblond haar.
En nee ik wil het niet bij de kapper laten doen.

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:54

Hey iedereen. Ik vraag me af op welke manier ik de mooiste krullen in mijn haar kan krijgen. Het is voor één dag, dus geen permanent.

Ik heb halflang fijn/steil haar, ongeveer tot aan mijn sleutelbeen. Ik wil geen kleine afrokrulletjes, maar grote krullen. Krultang of laten brushen of?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 18:13

Musetta schreef:
Hey iedereen. Ik vraag me af op welke manier ik de mooiste krullen in mijn haar kan krijgen. Het is voor één dag, dus geen permanent.

Ik heb halflang fijn/steil haar, ongeveer tot aan mijn sleutelbeen. Ik wil geen kleine afrokrulletjes, maar grote krullen. Krultang of laten brushen of?

Ik deed het altijd zo: Haar wassen, mousse op handoekdroog haar en hittebeschermer erin (maar als je dat niet doet is dat geen ramp) en dan wachten tot het droog is of fohnen. Daarna pluk voor pluk, eerst haarlak erin, zorgen dat het droog is en dan de krultang in. Wachten tot het warm is en daarna de pluk vastzetten met een speldje en helemaal laten afkoelen. Veel mensen laten het weer los als het nog warm is en dan zakt de boel dus helemaal in. Verder veel haarlak :P

Het kan ook met een carmenset, daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:05

alovej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:20

Haayy allemaal :)

Ik wil graag me haar wit/zilver achtig verven , en dan mijn pony paars verven .
Ik heb van mezelf blond haar.
Moet ik het laten ontkleuren?
En is dit heel slecht voor je haar?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 14:48

Marjolein: shuine pony staat meestal wel goed. Ik zou voor highlights gaan, je haar is over het algemeen vrij donkerblond dus denk dat lowlights niet zoveel zin heeft.

Alovej: Is je haar lichtblond of donkerder? Het beste resultaat krijg je door eerst te ontkleuren en daarna zeer licht asblond erover heen te gooien. En dan blijven wassen met zilvershampoo. Het is wel slecht voor je haar, mijn haar is er ook een stuk dunner van geworden, maar gelukkig had ik van mezelf een dikke bos. Maar ik ben dan ook in tussen stappen van zwart naar witblond gegaan dus dat is nog een stukkie slechter.

Het word er wel een stuk droger van, met wassen ben ik vaak een uur bezig om eerst zilvershampoo te laten intrekken en weer uit te spoelen,gewone shampoo, conditioner en daarna nog eens een masker in laten trekken en uitspoelen.
+ 20 flesjes serum,leave in conditioner en noem het maar op :P
en tussendoor ga ik dan ook steeds de douche in en uit omdat m'n moeder anders niet vrolijk word.

je houdt er een leuke hobby aan over in ieder geval :o

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:57

wendyP schreef:
Ik heb ergens gehoort dat anti roos shampoo ook werkt, of het klopt en goed is weet ik niet :P

Head and shoulders ís anti roos :)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 00:37

alovej: Het licht eraan hoe wit jou eigen haar zelf ik, maar er is een grote kans dat je je haar moet ontkleuren.
Dit is niet al te goed voor je haar, daarvoor moet je ook eerst naar de kwaliteit van je haar kijken.

Maar het lijkt me ook wel verstandig om zoiets in een kapsalon te laten doen, daar kunnen ze je alle advies geven.
Ik werk zelf ook in een kapsalon en heb veel ervaring met mensen die terugkomen omdat het mis is gegaan.