[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:54

Ligt eraan hoe erg die pukkels zijn. Ik ben blond en die zijn echt MEGA ROOD altijd midden op mijn wangen echt...nee dat moet ik niet hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:56

Het zijn ook gewoon rotdingen :P

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:10

Zonnetje81 schreef:
Biedt dus weinig perspectief :+ Naja misschien nog 1 maandje aankijken of het erger wordt. De pukkeltjes zijn deze week begonnen.

toen ik net van de hormonen af was was het in het begin echt vreselijk! word nu langzaam aan minder en minder :) maar t duurt wel ff! ik was t wel elke dag met clearasil :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:17

Het is nog niet extreem rampzalig maar ik zit er gewoonweg niet op te wachten...erger moet het ZEKER NIET worden.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:58

Anders moet je een ant-acnee product gebruiken. Vichy en Avene hebben allbei een goede lijn tegen acnee, kun je in de apotheek kopen. Vichy wordt in bijna iedere apotheek verkocht en Avene alleen bij mediq apotheken. Kost wat maar helpt geweldig! Ik heb er nu nog maar zeeeerrr zelden een en als er een komt blijft het klein. En hiervoor was het bij mij echt een drama!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:00

Ik voel me nu net een puber die advies krijgt :+. Ik denk dat ik dan liever gewoon die pil weer terug ga slikken :+

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 14:11

Hahaha ik heb de hoop opgegeven met de acnee! haha De pil zit ik nog wel even aan vast maar met de 24+4 gaat het goed gelukkig! Nog een jaartje of 1,5 en dan ga ik er tijdelijk mee stoppen hihihi

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:02

doerakje schreef:
Ik heb een tijdje een implanon gehad.. ik heb hem twee maanden gehad en ik ben twee maanden non stop ongesteld geweest! niet echt een aanrader in mijn geval dus..
iemand hier wel positieve ervaringen mee?

ja, ik...ik ben sinds ik de implanon gebruik niet ongesteld geweest...ook heb ik minder last van puisten en ben er dus helemaal blij mee...

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:16

Ik moet vandaag eilk mn ring uitdoen en stopweek houden, maar ik pak m deze x door omdat ik vd week operatie heb en das beetje vervelend om dan ongesteld te zijn als ik kreupel loop haha.
Dit wordt dan mijn 3e ding en ik heb het idee dat ik juist minder last heb van pukkels etc. wel soms wat meer afscheiding maar ach. meer in periodes.
Zonnetje, ik zou toch echt doorgaan met de nuvaring. Persoonlijk vind ik na 1 ring al een oordeel geven niet echt eerlijk, je moet alles wel de tijd geven natuurlijk. :) bij mij heeft de dokter gezegd, probeer het 3mnd en kom dan terug. maar omdat ik dus met mn been zit - gebroken - heb k vd week bij de apotheek maar nieuwe gehaald en ga k na de zomervakantie wel naar de dokter. Ik voel me er goed bij en heb er geen last van en vertrouw het wel. :)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 14:09

Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en ga inmiddels met mijn 4e pil beginnen omdat ik na jarenlang pilgebruik best veel last heb van doorbraakbloedingen, ook wel pilmoeheid/pilatrofie.

Van Diane-35 (slécht voor je libido!!!) naar Microgynon (slecht voor je huid!), naar Yasmin.... maar doorbraakbloedingen bleven gewoon bestaan. Nu heb ik als laatste pil optie de Trigynon gekregen, een 3-fase pil, waar ik hopelijk minder problemen door zal hebben.

Als dit niks is, dan weer naar de gyn en misschien Mirena spriraal. Zijn er mensen hier die erg last hadden van tussentijds bloedverlies waarbij de Mirena goed geholpen heeft? Ik heb er zelf wel veel info over opgezocht op internet en het schijnt toch best wel veel voor te komen, doorbraakbloedingen die pas ontstaan na jarenlang pilgebruik. Zijn hier meer mensen die er last van hebben? Heb namelijk wel een aantal interessante (wetenschappelijke!) artikelen er over gevonden.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:53

Ik zou het ook nog eventjes aankijken Zonnetje81, ik ben nu ook begonnen aan mijn 2e ring en had tijdens het gebruik van de 1e ring ook wat last van puistjes, maar nu helemaal niet meer. :) Meer afscheiding is sowieso normaal heb ik me laten vertellen, aangezien je lichaam toch ineens iets 'nieuws' te verwerken krijgt!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:59

Als het goed is word het na een paar maanden minder. Bij mij nam het na 4 ringen af. :))

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:34

Ik begin met een nieuwe pil. Kan ik dan beter een stopweek houden of hem gelijk doorslikken?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:47

Volgens mij beter stopweek, maar ik weet niet 100% zeker.. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:51

Vraagje, werden degene met nuvaring later ongesteld dan normaal met de pil als ze stoppen? Normaal zijn er in het weekend wel al voortekenen maar vandaag nog niks :+

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:20

Hoe bevalt de nuvaring hier bij de gebruikers? Spiraaltje durf ik toch niet aan eigenlijk, dus mss eerst de nuvaring maar eens proberen.
Is dat ding wel makkelijk in te brengen en er weer uit te halen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:21

Jibbel: ik heb nu 1 ring gebruikt, zit nu in stopweek. Erin en eruit halen is makkelijk, je voelt het ding niet zitten. Verder kan ik er nog weinig ove rzeggen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:23

Ok, en hoe zit het met je libido? Kun je daar al wat over zeggen? Want de laatste tijd met de pil was dat echt gedaald naar lage dieptes zeg maar..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:25

Daar merk ik nog geen positief verschil van. Dat was ook de reden om over te stappen voor mij... Maar misschien is het wel te kort nog of ligt het helemaal niet aan de pil...?

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:33

Ik gebruik de nuvaring nu sinds 2 weken! En ik moet zeggen dat hij tot nu toe ideaal is!
Eruit halen gaat makkelijk! je voelt hem verder niet zitten, moet zeggen dat mij libido op een laag pitje stond toen ik aan de pil was, en heb 2 weken de nuva ring en mijn vriend vindt het een geschenk uit de hemel (A)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:35

Na 2 weken, dat is wel supersnel.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:35

Hihi, ja dat vinden wij ook nu ik de pil niet meer slik (bijna 2 maanden). Dat er iets ander moet komen, is dus wel duidelijk!
En ik heb ook veeeel minder last van mijn buik/darmen!

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:43

_Tara_ schreef:

Hoe bedoel je dat, dat ik hem nu al ideaal vindt.. Tja kan over 2 weken of een half jaar weer anders zijn..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:44

BIj mij was het eigelijk andersom. Mijn libido met de Nuvaring is echt onder het nulpunt, terwijl dat met de Dianepil gewoon was.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 13:57

LauwtjuhLevi schreef:
_Tara_ schreef:

Hoe bedoel je dat, dat ik hem nu al ideaal vindt.. Tja kan over 2 weken of een half jaar weer anders zijn..

Nee dat je libido na 2 weken daar al op reageerd, op die nuvaring.