Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:37

Ik heb een keer gehad dat ik een paard aan de molen zou zetten, bij de molen aan kwam en alleen het halster en touw bij me had. Paard stond nog in de stal :+

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:41

Maf zijn die dingen he?! En heel confronterend op dat moment. Achteraf kan je er gelukkig wel om lachen en je niet voorstellen dat dat kan. Dan voel je je erg blond, maar je kan en weet op dat moment gewoon niet beter.
Sleutels terugvinden in de vriezer? Onder de douche zet ik de shampoo etc. in een bepaalde volgorde neer, als ik hm gehad heb, zet ik de fles op de grond. Bleek dat ik zo vaak m'n haar waste tijdens elke keer douche enzo, ging gewoon zonder door te hebben tig keer het hele doucheritueel af.. Zo weet ik, op de grond = gehad!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:43

Ja idd de simpelste dingen terugvinden op de vreemdste plekken!

Heb ook een keer mijn voordeur wagenwijd open laten staan. Gewoon weggeaan :?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:43

inderdaad......... gewoon bij de winkel staan en het niet meer weten :) :)

alles ook kwijt zijn, ben ik ook erg goed in op dit moment :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:46

Gezellig dat je mee kletst Kiwiko, hoe vervelend de oorzaak ook is!

Heb ook wel eens gehad dat ik met Jack, de hond, ging lopen.. Op een gegeven moment was ik dat vergeten.. Ik dacht, wat deed ik ook alweer? Ohja, Jack! Kwijt.. :(:) Gelukkig liep er een bekende in de buurt die hm was tegen gekomen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:47

haha had jij even het geluk dat je ook net een lekkere puberende Border Collie had ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:49

Die puberende border maakte daar natuurlijk gelijk van.. }> :D

Maar nu is de puberende border, met 9,5 maand, opeens z'n puberstreken kwijt! Of zou ie ze stiekem verstoppen en weer tevoorschijn halen als wij vergeten zijn dat ie aan het puberen was :=

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:49

kom er wel weer overheen.......... tis nu gewoon even klote :) ik moet nog veel werk doen voor de curator, dus ik kan nog niet instorten........ maar over een week of twee a drie heb ik mezelf een week "vrij" gegund met 3 dozen rose en lekker weer !! :D :D

en daarna gaan we weer voor goede moed aan ons volgende avontuur beginnen :) :)

maar nu, nu ben ik echt geen stuiver waard joh!! :) :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:53

Nou dat lekkere week vind ik wel een strak plan :j

Probeer nu ook waar je kan toch je rust te pakken

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:55

Zeker een goed plan Kiwiko, wees alleen niet bang dat je die weken instort omdat je even niets hoeft. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, hoop dat het niet het geval is!!
Gun je een heerlijke week zon, met rose en sanne!

Hoe is het met je breuken?

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:12

Jeeeeetje wat gaat het snel!

Kiwiko, heb je al een beeld wat je wilt gaan doen als dit helemaal is afgerond en je tot rust bent gekomen?

pw, vervelend dat je je niet zo prettig bij de hapto voelde.. probeer wel door te zetten, is weer iets waardoor je kan groeien :)

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:16

hehe dat vergeten komt heel herkennend over. Vaak zoek ik naar iets en heb ik het gewoon in mijn hand vast!!
of ik ga bijna vertrekken, leg alles klaar op tafel en heb natuurlijk niet mee.
Of ze vragen me iets te onthouden, ja dat moeten ze precies niet vragen;-)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:18

naah armen gaan redelijk, ik kan nog niet alles......... maar kom al een eind :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:19

Haha volgens mij kwam je dat al snel.
Je bent een doorzetter of je bent het niet ;)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:25

Blegh.. weer een dag, had gehoopt lang te slapen, zodat er een deel van de dag al om zou zijn. Maar helaas..
Heb vanavond een etentje met het werk, hoe graag ik ook mee wil.. heb geen idee hoe ik dat ga doen.
Wil me het liefst ver ingraven en een winterslaap houden.. alhoewel, lenteslaap..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:27

Sterkte Maaike...
Hopelijk kom je de dag een beetje door. :(:)

Ik heb zelf wel goed geslapen, voel me redelijk uitgerust en ga nu lekker naar het zwembad :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:24

Huisarts gesproken, het is iets met m'n evenwichtsorgaan. Ben er vandaag gewoon zo misselijk van, zo heftig is het. Kan weken/maanden duren voordat het verbeterd. Fysio zou kunnen helpen, daar liep ik al voor m'n rug, dus kaart het maandag wel even aan. Als dat niet helpt, terug naar de huisarts..
Ik baal er behoorlijk van. Laat ik het zo zeggen, ik mankeer lichamelijk ook nogal het een en ander. Dit is voor het eerst dat ik heb gehuild omdat er wéér wat bij komt. Heb de ene tegenslag nog niet verwerkt, of de volgende komt er bij.
Het is zo uitputtend, huisarts zijn ook, het zijn echt aanvallen, die bij beweging komen opzetten. Elke aanval duurt ong een minuut, maar elke beweging komt er weer een nieuwe aanval.. Je wordt er zo naar en moe van..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:40

Hé, wat gaan jullie weer snel. (of ik langzaam)

kiwiko Welkom, wat jij zo met je personeel mee gemaakt heb heb ik met mijn werkgever. Ik zit nog op mijn loon van mei te wachten. :( Op advies van advocaat gedreigd binnen een aantal dagen te betalen of anders................ Word er niet goed van -:(- inkomen hebben ze wel, betalen ho maar. (zullen het wel weer vergeten zijn, gebeurt nog wel eens) Ik krijg van die lekker dreig brieven van instanties met als..... incasso bureau........afsluiten.........uitzetten..........geen levering meer ..........stop zetten van. Kan er wel bij. Ben nog niet overspannen en deprie genoeg 8)7 . Nog ff en ik woon in een tent (als die niet ook in beslag word genomen). Ik walg van zulke dingen :r Dus ik voel heeeeeel erg met je mee en wens je veel sterkte de komende tijd. Dat dit soort uitbuiters vrij rond mogen lopen.

pw Lekker gezwommen? Of waren er weer dames die hun eigen regels hebben. Moeite hebben met mensen in je persoonlijke ruimte staat dat gelijk aan afstandelijkheid? En gaat het om iemand die lichamelijk te dicht bij je komt of emotioneel? Kan me er even geen beeld van vormen.

maaaike Leuk, een puber border. Geloof me, die heeft zijn streken nog steeds. Is ie ook adhd-erig? Veel van die borders hebben te veel energie. Balen dat het met je evenwicht orgaan te maken heeft, weet je of dit door een virus of bacterie veroorzaakt word? Sterkte :(:)

Hoe gaat het met de rest, iemand last van de regen/onweer buien? Het is mij te drukkend, ik verlang naar veel en lang slapen :Z Wel met ventilatortje aan voor een koel briesje.

Ben afgewezen voor telefonisch verkoper (of had ik dat al eens gemeld >;) ) Heb gister schriftelijk bericht gehad, vond ik netjes komt niet vaak meer voor dat je te horen krijgt dat je het niet geworden bent.
Vergeten doe ik ook nog steeds erg, is dus nog lang niet goed met me. Ik heb ook vaak dat ik zie dat er opgeruimd moet worden, maar doen ho maar. Ik sta er bij kijk er naar, maar doe niks. Kan het ook niet verklaren, het dringt niet door op een of andere manier. 'S nachts word ik wel eens wakker en vraag me af of ik mijn pony's wel heb binnen gezet. Dan kan ik daar weer lang van wakker liggen. Straks komt arbeidsdeskundige, zit stiekem te stressen.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:33

Aikon; het heeft zowel niet met een bacterie als een virus te maken. Ik kreeg nogal een hoop info, maar als ik het goed begrijp zijn er oorsteentjes (of oorkristallen, hoe je het wilt noemen) losgeraakt (komt normaal door verwaarloosde infectie of een hoofdtrauma, naar mijn weten geen van beide) en in mijn evenwichtsorgaan terecht gekomen. Dit veroorzaakt continue aanvallen van duizeligheid. Dit is dus ook moeilijk te behandelen. Kan vanzelf weer over zijn, maar kan dus nogal een tijd duren (soms weken tot maanden)..

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:58

Da's balen te horen. Dit kan je er niet ook nog bij hebben. Hoop voor je dat het snel over gaat.

De deskundige is net weg. Ik ben voorlopig voor 100% afgekeurd!! Er vind dus nu een 2 strijd in me plaats, zo van: yes rust en chips nee he k*t (3x). Weet niet of ik nu huil van blijdschap of frustratie. Werkgever moet ALLES betalen, zal ie blij mee zijn. Ik krijg de uitkering wel via UWV, dus stabiele betaling, geeft wel rust. Wat voor mij belangrijker is is IK MAG/MOET PAARDRIJDEN. Deskundige vind het niet nodig om de hele dag thuis te zitten terwijl ik veel ontspanning heb door paardrijden. Werkgever mag dat niet verbieden!!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:06

ik als werkgever zou dan zeggen.... heee, als je kan paardrijden kan je ook werken :) :)

ik snap je dilemma wel hoor....... en zoals ik al zei, ben zelf ook over het randje nu..........

Vinden jullie het vervelend om een werkgevers point of vieuw hier te moeten aan horen??? als dat zo is moet je het zeker zeggen......... en als dat niet zo is moet je dat ook zeggen.......

Ik zit nu in de lastige situatie dat ik zelf een soort van arbeidsongeschikt ben, maar wel werkgever :)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:18

goedemiddag!
Eh...mag ik me aansluiten Aikon d'r samenvatting?
En lastig inderdaad Kiwiko...

Ik zit ook overspannen thuis, nja, werk weer 6uur per dag, maar ik was overspannen van mijn eigen gedachtes, besluiten, verleden en daardoor liep ik ook al jaaaren op mijn tenen op het werk door bepaalde collegas.

Ik moest wel blijven paardrijden zei de arbo-arts, en mijn hoofd van het werk zei het ook!
Omdat je daar ook positieve energie voor terug krijgt! Maar geloof mij, zelfs daar had ik geen zin in, en zo reed ik ook maar 1 of 2 keer in de week, alleen als ik les had, en in mijn ergste periode, ging ik savonds naar springles, terwijl ik over de hele dat maar 1 beschuit had gegeten......
Ook omdat ik van thuiszitten alleen maar negatiever werd, heb in totaal dan ook maar 10 week ofzo echt helemaal thuis gezeten. Ook omdat ik wilde blijven werken, want wat zouden anders mijn collegas zeggen.....hele foute gedachte want, ze kletsen toch wel! en een lieve collega zei: meid, je trekt het niet meer, bel de arbo, nu! want ind, ik jankte zowat de hele dag, at niks, was zo duizelig als wat, maar wilde blijven werken omdat ik bang was voor paar collegas! blij dat ik in deze periode toch echt veel geleerd heb van: collegas zijn maar collegas, en niet je vrienden, en zeker niet je baas!
en ben heel blij met onze bazin, want die steunde mij eigenlijks in heel veel dingen, omdat ze het zelf ook van dichtbij heeft meegemaakt! heb echt veel aan haar gehad, veel met haar gepraat enz enz enz....

maar hoe dat bij jou er aan toe gaat kiwiko, echt belachelijk van je werknemers!

en over dingen vergeten.....nou daar heb ik nou helemaal geen last van.....not haha....
ben echt ook zo vergeetachtig als weet niet wat, vooral met dingen vertellen die ik al "maar"10.000 keer verteld heb haha.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:29

Nee hoor. kiwiko Geef je mening maar.

Het werk dat ik deed is niet te vergelijken met 2 á 3 keer per week een 0,5 uur tot 1 uur rijden (en dan nog niet eens intensief EN met hulp). Ik werkte als allround paarden verzorgster bij een grote stal. Daar ben ik nu dus ook totaal voor afgekeurd. Werkgever is risico drager wat wia betreft. Zijn fout, niet de mijne. Het rijden is al meerdere malen de afgelopen 2 jaar door artsen, therapeuten en psycholoog voor geschreven als THERAPIE.

bombomelo Dank je voor je bijval. Ik zie er erg naar uit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:33

waarom is de werkgever risicodrager?

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:40

Een werkgever kan kiezen om wel of niet te verzekeren voor het geval dat personeel in de WIA terecht komt. Hij heeft het risico genomen om hier niet voor te verzekeren, daardoor is hij risico drager, komt er wel 1 in de WIA moet ie zelf betalen tenzij hij hier op een of andere manier tegen verzekerd is bij zijn eigen verzekeringsmaatschappij. Bezuinigen is mooi, maar heeft wel gevolgen.