Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:29

Ik heb het soms ook moeilijk om aan genoeg kcal te komen, maar toch gezond te blijven eten. Ik blijf liever weg van de koeken of chips, omdat ik weet dat ik me daar makkelijk aan 'overeet' en er alleen maar meer zin van krijg

Mijn dag:
O: 60gr allbran, 125gr magere yoghourt, kiwi
T: banaan
M: 250gr rauwe groenten (komkommer, sla, tomaat, worteltjes), 2 bruine pistolets
T: 2rijstwafels
SPORT: half uurtje hardlopen
A: ratatouille (courgette/aubergine/rode ui/tomaat) met paar blokjes kip (50gr) en 4donkere boterhammen

Hiermee heb ik het gevoel dat ik gezond eet, niet te veel maar ook niet te weinig eet, geen honger heb,... maar ik zit er ook maar mee op 1200kcal.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 07:35

Ok ik meld mijzelf ook maar even...
Beetje als een stok in de deur. Net een weekend weg geweest en natuurlijk niet helemaal aan dieet gehouden. Ben al veel afgevallen, stil gestaan, weer goed begonnen en toen op vakantie gegaan. :7
Vanmiddag naar de dieetiste en dan weer fris de week tegemoet.
Maar eerst een ander obstakel, ik moet om 13.00 uur boodschappen doen en heb dan nog niet gegeten (ga ik dat redden?)!!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:32

Mag ik mij hier ook weer melden :wave:

Ik heb vorig jaar rond deze periode ook mee gedaan. Ik wil weer even een 2/3 kilo kwijt. Om straks weer goed in bikini te kunnen :)Vo

08.00 2 crackers met 30 plus kaas en een kop thee.
11.00 Appel en een cracker met kaas
13.00 3 boterhammen met mager beleg, cup a soup tomaat
15.00 eierkoek
18.00 nog niet bekend
21.00 magere yoghurt met warme appel

Volgens de calorienchecker zit ik hiermee op 946 calorieen.

Beweging wordt 40 minuten met de hond wandelen, en 20 minuten fietsen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:03

Beetje weinig calorieën Steffie!

Mijn dag vandaag:
O: kommetje magere melk met Allbran, Vitalu cracker met light jam en kopje thee
T: 2 kopjes koffie, pakje crackertjes
L: 2 volkoren boterhammen met anijshagel, 2 Vitalu crackers met light jam, kopje Optimel
T: Appel
A: Aardappelen, rode bieten, varkenshaasje en een kommetje yoghurt met beetje vla na.

Calorieën: 1431

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:14

Steffie zal het avondeten nog niet hebben meegerekend, aangezien ze dat nog niet weet, neem ik aan. ;)

@Diaan: 2 kilo afvallen is al een hele opgave (voor mij in ieder geval). Ik doe er ongeveer een maand over. Dus dan is een traktatie wel op z'n plaats. Maar jij al 1,7 kilo! Het gaat helemaal goed joh!!!

Ben ongesteld en dat merk je gelijk op de weegschaal. Niets afgevallen. Maar ook niets aangekomen. Meestal ben ik een halve tot hele kilo zwaarder. Dus eigenlijk valt het dus mee.

O: vk-bol met 20+kaas en rode paprika
T: appel
L: vk-bol met 20+kaas en rode paprika, crackers met magere geitenkaas, verder nog even kijken in de kantine
T: zakje Keloggs mini-breaks
A: aardappel(puree denk ik), erwten en crispino's (soort vissticks)
T: ?

Ik ga vanavond een taart bekleden met marsepein (Jaaaa, Diaan, ik heb vanavond een workshop! En dat is dus weer de eerste keer na onze gezellige middag dat ik een taart ga versieren :D :Y) ). Nu maar hopen dat ik niet ga snoepen. :=

Ongesteld + taart = slechte combi

Gisteravond trouwens wel weer braaf wezen sporten.

Toess

Re: Verstandig afvallen voor Jo-jo'ers deel5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:17

Ik ben nog niet wakker :+
Gister te lang met de buurtjes bij elkaar gezeten. Zouden even een half uurtje een "vergadering" houden over de speeltuin die we willen maar uiteindelijk lag ik 23.00 pas. :O

Diana, inderdaad knap die 1,7 kilo!

Duke, ik wil wel een foto van die taart zien dan hoor!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:19

Gezellig toch! :D

Ik zal foto's maken. Maar dan niet in een topic over afvallen plaatsen. ;) Zet ik wel in het Framboosjestopic neer, want wordt (als het goed is) een prinsessentaart voor de meiden. ;)

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:23

Jaa was super gezellig, we hebben hier echt een leuk hofje!
Ze willen de speeltuin in het hofje voor ons doen, maar daar is altijd ruzie en er woont een alcoholist. Dus geen van ons hofje wil zijn kinderen daar laten spelen, dus nu zijn we druk bezig met de gemeente over te halen om ook in ons hofje een speeltuintje te plaatsen, wij zitten toch in het midden.

Is goed, zie ik hem daar tegemoet :+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:46

ooo ik heb nu al trek en moet ook nog naar de AH boodschappen doen voordat ik kan lunchen.
Moet ook om 14.00 uur bij de dieetiste zijn dus dat wordt wat!

ik ga vanavond gevulde paprika met gehakt en pasta maken <3 *D

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:50

Waarom eet je niet wat dan? Er is toch wel iets eetbaars in huis?

Ik ga nu mijn GIGANTISCHE afwas doen... Gister werken, sporten, vergadering dus geen tijd (was ook nog es om 17.00 in slaap gevallen tot 18.00) en nu zit Robin nog op de peuterspeelzaal dus kan mooi nog even.

Ik heb trouwens mijn varkenshaasje gisterochtend uit de vriezer gehaald en in de magnetron gezet (niet aan gehad hoor ;) ) en vanochtend kwam ik erachter dat ik ze vergeten was in de koelkast te doen, ze zien er een beetje bleekjes uit. Zou ik ze nog kunnen eten vanavond? Ze liggen nu wel in de koelkast.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:41

Anna-Jelly schreef:
Waarom eet je niet wat dan? Er is toch wel iets eetbaars in huis?

Ik ben op mijn werk, dus ook niet wat eetbaars echt.

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:05

Hello!

Mijn schema so far:
o: 1 glas versgeperste jus
*12 km fietsen
t: 1 voorverpakte kipsandwich (best vies eigenlijk), 1 pakje liga milk break
l: 2 witte bolletjes met kipfilet en kaas, 1 krentenbol
t: niets
*edit: 12 km terug fietsen
a: ik denk een maaltijdsalade met sperzieboontjes ofzo

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:35

Zo, gisteren een groot deel van onze terras schoon geborsteld. Dat is toch best een pittige work-out haha. Vandaag heolpen met paardjes in de wei zetten (de tweede dag, dus sommigen zo gek als een deur).

Wat ik gegeten heb

Gisteren

O: glas ontbijtdrink
T: knijpfruitje
L: 2 btr met banaan
T: paar lange vingers en limo
A: Kip uit de oven met tuinkruidensaus (zelf gemaakt, extra yoghurt erin) en appel-kerrie saus (ook zelf gemaakt) met chips :o en komkommer en paprika
T: Thee met koekje.

Ik had deze kip zondag met bowlen gewonnen en traditie is dan in ons gezin dat we dat op deze manier opbunkeren...

Vandaag:

O: glas ontbijtdrink
T: plak ontbijtkoek met halvarine en witte druivensap
L: 2 ger btr met kipfilet
T: stukje boterkoek en limo
A: dat wordt mie met veg. stukjes en veel roerbakgroentes
T: dat wordt hopelijk alleen vruchtenkwark (man is vannacht weg, dus moet me inhouden niet te gaan snaaien zo alleen op de bank)

Ben verder je-weet-wel dus voel me dik, opgeblazen en ellendig. Houd meestal zo'n 1,5 kilo aan vocht vast...

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:40

Mijn dagje tot nu toe vandaag;
O: krentebol en een plakje ontbijtkoek + glas optimel
T: Appel
M: 3 stuks brood, 2 met halvajam en 1 met 20+ smeerkaas
T: pakje sultana.

Weet alleen nog niet wat ik voor het avondeten ga klaarmaken..

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:42

@ Zilfstar; wat voor ontbijtdrink neem jij? En zit daar genoeg in dat je het daarop een paar uur kunt doen?

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 15:53

voor vandaag

O; niet al te veel tijd gehad
T;
M; 2 br boterhammen ei ham kaas, chocomel
T;komkommer yofresh
A; sla met van alles en nog wat erin, gebakken aardappeltje stukje vlees

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 17:17

Elmira schreef:
@ Zilfstar; wat voor ontbijtdrink neem jij? En zit daar genoeg in dat je het daarop een paar uur kunt doen?

Hele goede van Campina, en ik neem een volle portie van 200 ml. Ik kan wegens littekensweefsel in mijn maag (bij de maagportier van een vroegere maagontsteking) zo op de ochtend als eerste eten geen vast voedsel naar binnen krijgen. Dat doet pijn en blijft soms hangen. Bijv ook een te groot stukje vlees, biefstuk vooral staat daar bekend om bij mij. Heb ik een paar keer gehad, erg pijnlijk.

Nu ik de ontbijtdrink van Campina heb ontdekt (Goedemorgen! heet het) kan ik weer ontbijten zonder stress en pijn. In de loop van de ochtend lukt het dan om iets zachts zoals ontbijtkoek te eten of banaan bijv maar wel met drinken erbij! Met de lunch heb ik last met vers brood, want dat wordt echt een deegbal. Dat rooster ik dus bijna altijd. Dan gaat het weer wel.

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:27

O: kellogs special K met m.yogurt en vers geperste jus
* 10 km fietsen
T:-
* 3 paarden rijden
* 10 km fietsen
M: 2 vk met gebakken eitje en tomaat en 1 vk vruchtenhagel
T: appel en liga evergreen
A: 2 stukjes pizza met alleen wat kaas en kruiden, sla, 1 appel, 10 druiven
ze aten bij mij thuis patat en ik heb het gewoon kunnen weerstaan :D
T: -

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:04

Mijn dag:

O: 50gr allbran / 125gr magere yoghourt/ kiwi
T: appelsien & peer
M: 2roggevolkorenboterhammen/ bakje groenten (100gr)
T: appel
A: Pasta (120gr ongekookt) met aubergine/200gr champignons/10-12groene olijven (2el olijfolie)
T: ? (bakje noten denk ik, ofwel -nét iets ongezonder- een klein bakje cornflakes)

Ik zit de volgende dagen met VEEL fruit.. waar ik op kamers zit, kan je zo elke week een 'fruittas' of 'groententas' of 'studententas' (groenten en fruit) bestellen voor een paar euro's. Dan krijg je smaandags je tas, vol met biologische seizoensgroenten/fruit uit de streek. Ik had dus een fruittas.... 2bananen, 3peren, 4appelsienen, 3appel ! En dan nog mijn dagelijkse kiwi smorgens :9 . Probleem met het biologische/onbespoten fruit, is dat het écht geen weken goed blijft... Dat wordt dus eten :+

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 22:04

Zilfstar schreef:
Elmira schreef:

Hele goede van Campina, en ik neem een volle portie van 200 ml. Ik kan wegens littekensweefsel in mijn maag (bij de maagportier van een vroegere maagontsteking) zo op de ochtend als eerste eten geen vast voedsel naar binnen krijgen. Dat doet pijn en blijft soms hangen. Bijv ook een te groot stukje vlees, biefstuk vooral staat daar bekend om bij mij. Heb ik een paar keer gehad, erg pijnlijk.

Nu ik de ontbijtdrink van Campina heb ontdekt (Goedemorgen! heet het) kan ik weer ontbijten zonder stress en pijn. In de loop van de ochtend lukt het dan om iets zachts zoals ontbijtkoek te eten of banaan bijv maar wel met drinken erbij! Met de lunch heb ik last met vers brood, want dat wordt echt een deegbal. Dat rooster ik dus bijna altijd. Dan gaat het weer wel.

Dan is dat wel uitkomst zeg, dat is fijn :j
Zal er eens naar kijken in de Super :D

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:52

Ik heb ook wel eens de Goedemorgen van Campina. Ben ook niet zo'n ontbijter. Ik neem alleen wel het hele kleine pakje van 500ml :D Anders val ik om na een uurtje. 45kcal per 100 ml, dus voor een ontbijt valt dat nog wel mee.

Mijn schema vandaag:
o: Goedemorgen drinkontbijt + 1 eierkoek
t: niets (of nog een eierkoek bij trek)
l: 2vb met kipfilet, rosbief oid, 1 soepje
t: fruit
a: maaltijdsalade
* 1 uur bodypump of 1 uur zumba

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:03

Goedenmorgen :wave:

Gisteravond nog een halve muffin op _-:(

O: 4 aardbeien, schaaltje magere yoghurt en een granenbiscuit met appelstroop
T: Eierkoek
L: 3 crackers met mager beleg
T: Appel en een manderijn
A: Calleloni en schaaltje rauwkost

Vanavond na het eten 40 minuten op de crosstrainer :)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:04

tantjeuh schreef:
Ik zit de volgende dagen met VEEL fruit.. waar ik op kamers zit, kan je zo elke week een 'fruittas' of 'groententas' of 'studententas' (groenten en fruit) bestellen voor een paar euro's. Dan krijg je smaandags je tas, vol met biologische seizoensgroenten/fruit uit de streek. Ik had dus een fruittas.... 2bananen, 3peren, 4appelsienen, 3appel ! En dan nog mijn dagelijkse kiwi smorgens :9 . Probleem met het biologische/onbespoten fruit, is dat het écht geen weken goed blijft... Dat wordt dus eten :+

Lekker zeg!
Maar wat is appelsien?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:07

Steffie89 schreef:
tantjeuh schreef:

Lekker zeg!
Maar wat is appelsien?

je weet wel die grote oranje dingen die op een mandarijn lijken :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:12

Sinaasappels ?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Deau op 28-04-10 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt