Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 17:59

MamboBeach schreef:
Iemand zonder kinderen mag van mij zijn visie op tafel leggen ALLEEN vind ik wel dat als je eenmaal kinderen hebt er in de zin zo over mee kan praten dat het niet altijd zo eenvoudig is dat als het lijkt.

Dat kan ook zonder dat je kinderen hebt hoor :)

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:01

Ik denk ook niet dat iemand beweerd dat het eenvoudig is.Het lijkt me juist erg moeilijk. Maar juist een buitenstaander kan wel ooit net zien waar het "mis" gaat.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:26

Deze maatschappij is erg gericht op gezinnen en kinderen, dat is een feit. "Je word bijna verplicht om kinderen te krijgen, geeft vele voordelen, subsidies, kortingen..." (Dit zijn de worden van mijn zusje) Ik heb niks tegen kinderen, ben blij dat ze er zijn. Anders kort de bevolking hard in. Dan raakt het dorp waar ik in woon binnen 20 jaar de meeste bewoners kwijt. Maar ik mag toch wel hopen dat deze maatschappij heel wat schappelijker word. Dat nee ook echt nee betekend en niet blijven huilen tot mams het zat is en toe geeft. De mens is erg verandert en de maatschappij daardoor ook. Mijn zusje heeft ook 2 kinderen en we hebben samen verstelt gestaan wat er voor kinderen wel vergoed word, maar voor kinderloze volwassen weer niet. Hoe ouder je word hoe minder je vergoed krijgt. Dat zie ik bij mijn oma gebeuren, die word hulpbehoevender en krijgt steeds minder vergoed en moet meer zelf betalen. Ik moet nog maar afwachten als ik zo oud ben als haar (over 50 jaar) dat ik nog wel de zorg kan krijgen die ik nodig heb. Maar oma weet nu wel heel zeker dat ze maar van 1 kleinkind nageslacht heeft. Mijn zusje. Onze 2 neven zijn ook kinderloos, de ene is vrouwen schuw de ander homo. En dat alleen mijn neef in het wit trouwt. Dat zien wij niet zitten, trouwen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:49

Alet74 schreef:
Zijn kinderen die zich vervelend gedragen voor de kindervrijen/lozen een reden om voor het niet willen hebben van kinderen te besluiten? (want wie zegt tenslotte dat die van jou ook niet zo vervelend wordt - je hebt niet alles in de hand tenslotte)

Niet de reden, zeggen bovendien al die ouders niet dat hun kinderen heeeel anders zijn/worden? Maar als ik een openbare gelegenheid zit, en dan zo'n afgetobde moeder zie met 3 niet in de hand te houden gillende koters waar beide ouders dan vervolgens ruzie over krijgen dan vraag ik me wel eens af waar die mensen in vredesnaam mee bezig zijn :? Waarom doe je jezelf dat aan?? "omdat je er zoveel voor terug krijgt" -> wat dan??

Ik stoor me niet zozeer aan ouders met kinderen (al geef ik onmiddellijk toe dat ik in openbare gelegenheden altijd de meest kindvrije zone opzoek), ik erger me er wel aan dat het in deze feit bijna aan je opgedrongen wordt dat je moedergevoelens zou moeten hebben. En als je ze niet hebt dan wordt geacht dat je dat projecteert op een huisdier. Alsof je een huisdier met een kind kunt vergelijken :? (en toch is mijn hond een stuk hanteerbaarder dan de kinderen van mijn zwager en schoonzusje := )

Willen de kindervrijen ook niet trouwen? Dat vind ik ook zo'n vage redenatie van de maatschappij namelijk. Ik vind trouwen iets tussen mij en mijn partner, daar hebben eventuele kinderen toch niets mee te maken? (ja ik weet dat er bepaalde juridische handigheden inzitten, maar ik zie het huwelijk niet in eerste instantie als een zakelijke overeenkomst)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:38

Toen ik ging trouwen was ik nog niet van plan om ooit kinderen te gaan krijgen, integendeel zelfs! (en we trouwden vooral voor de gezellige dag ;) )

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:44

Ik moet wel zeggen dat het zien van de vervelende kinderen zeker niet meewerkt voor een kinderwens. Ook niet in hoe verwend ze zijn in spullen. En dan kun je wel zeggen daar hoef je niet in mee te doen. Maar als ze allemaal een wii hebben kun je ook niet steeds zeggen, jij niet, speel maar buiten.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:46

Waarom niet? Ik vind dat je best je eigen koers kunt varen, het ligt ook een beetje aan de leeftijd van een kind, maar vaak kun je dingen best uitleggen, waarom je iets wel of niet wilt/doet. En als dat gewoonte is, dan accepteert het kind dat wel. (nou ja, meestal waarschijnlijk :+ )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:54

MamboBeach schreef:
Voorbeeld:

Baby huilt... Je pakt baby op en kind stopt met huilen. Wat zeggen veel mensen, zie je, hij is verwend, nu al! :roll:
Wat een domme opmerking!
Natuurlijk stopt die baby met huilen, die voelt en ruikt papa of mama en het is vertrouwd!

En de baby laten huilen is ook niet goed, want dan hebben anderen daar 'last van'. :roll:

Hoe je het ook wendt of keert, het is lastig om het in de ogen van een ander goed te doen. :D

Dat schoppen tegen mensen die wél voor kinderen kiezen snap ik ook niet. Live and let live. Mijn keuze is het niet om aan kinderen te beginnen, maar ik snap waarom anderen er wél voor kiezen en ik zie niet waarom ik dat zou moeten veroordelen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:55

_sparta_ schreef:
Ik moet wel zeggen dat het zien van de vervelende kinderen zeker niet meewerkt voor een kinderwens. Ook niet in hoe verwend ze zijn in spullen. En dan kun je wel zeggen daar hoef je niet in mee te doen. Maar als ze allemaal een wii hebben kun je ook niet steeds zeggen, jij niet, speel maar buiten.

Héérlijk :D Kijk dat soort "vragen" heb ik nu nooit ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 19:59

Ik ben er nu 21 en al jaren gelukkig met mijn 1ste liefde, tevens mijn jeugdliefde, maar als hier het woord 'baby' valt gaan onze haren recht overeind staan :') Wij genieten ZOOOOO hard van het leven zoals het nu is, mijn man maakt carrière, ik heb verdere plannen, onze honden, katten en paarden zijn onze zorgenkindjes, wij hebben nu gewoon geen tijd voor een kind! En zin eerlijk gezegd ook niet...

Mijn zus heeft 2 kleine spruiten en mijn collega heeft er ook 1. Ik heb 3 zwangerschappen van de 1ste rij meegevolgd, heb mijn moeder leven zien schenken aan mijn 3 jongste zussen en ik zeg 'neen dank u' :D

Er wordt ook veel te veel gepushed door mijn schoonmoeder om 'vlug vlug' aan kinderen te beginnen, ik ben gelukkig met mijn man, maar wie zegt dat dat binnen 10 jaar nog zo is? Mijn zus staat nu ook in een vechtscheiding...

Ik en mijn man hebben bewust gezegd, GEEN kids voor mijn 30ste, daarna overzien we het wel nog eens ;)

Kriebels zijn er niet en in de planning passen ze ook niet. Ik vind zwanger zijn niet mooi en prachtig en baby's zijn leuk om te zien, maar niet hele dagen en het geschrei is er ook teveel aan :+

Verder heb ik alle respect voor mama's en papa's want ze doen een superjob als de kids uiteindelijk uitgroeien tot goede brave volwassen mensen +:)+

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:05

Wat trouwen betreft: ik heb er weinig mee. Voor mij voegt het niets toe aan mijn relatie, net als een kind.

Ik kan er in de toekomst misschien anders over gaan denken, maar in mijn geval is dat idd ook iets tussen mij en mijn partner, niet iets wat 'logisch' voortvloeit uit het feit dat we een X-aantal jaren bij elkaar zijn.

En trouwen kan altijd nog (bij leven en welzijn), daarbij ben je niet gebonden aan een biologische klok. :D

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:08

Trouwen doen wij ook niet aan. Zie er de meerwaarde niet van in. En gelukkig samen ben je niet daardoor. :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:10

Hier nog zo'n stel hoor...vaak is trouwen rouwen,gezeik als je uit elkaar moet...blegh.
Een feestje kun je ook geven zonder te trouwen :D ;)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:11

Trouwen en kinderen krijgen staat voor mij ook geheel los van elkaar. Het een kan prima zonder het ander. Dat is ieders eigen keus en niet iets wat de maatschappij zou moeten 'bepalen', maar toch zijn er mensen die een logisch verband (willen) zien.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:16

Och...de reactie is vaak hetzelfde hoor....niet getrouwd?en je woont toch samen?
Wordt ook vaak voor "niet normaal"versleten :+

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:18

Ook al ben ik nog geen 30 ook ik moet er niet aan denken om moeder te worden, al sinds de pubertijd denk ik er zo over en dat veranderd ook echt niet. Ik vind ze leuk hoor kinderen, hooguit een uurtje en dan ben ik blij dat ze weer uit mijn bestaan vertrekken. Ik heb er helemaal niks mee. Ik blijf liever lekker de vrijheid behouden, doen en laten waar ik zin in heb, ik verwen mijn neefje lekker veel en dat is genoeg. Mijn paard is mijn kind en meer komt er niet bij qua opvoedkundig project!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:23

Kijk en daarom hebben de noren een 'eigen' woord voor mensen die samenwonen. Samboer : oftewel samenwoner :D
Dat is hier heel normaal!Niets geen gezeur....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:25

Niet-getrouwd zijn is ook al niet meer gewoon? Zou voor mij op zich niet uitmaken. Gezien het feit dat we anders vast geen partnerschap hadden laten registreren (we zijn beide nogal laks met dat soort dingen) , is het maar goed dat we getrouwd zijn, hebben we dat in ieder geval ondervangen ;) Maar qua gevoel enzo is het echt niet anders dan niet-getrouwd zijn.
Betrap me er zelf ook wel eens op dat ik ons enige niet-getrouwde stel vrienden wel eens vraag of we nog een feestje kunnen verwachten. Maar dan niet omdat ik vind dat dat moet of hoort, gewoon om ze te plagen. (en weet dat ze nog wel plannen hebben) Zal ze de volgende keer voor de zekerheid nog maar even vragen of ze dat vervelend vinden, dat zou natuurlijk wel kunnen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:31

Tinky12 schreef:
Hier nog zo'n stel hoor...vaak is trouwen rouwen,gezeik als je uit elkaar moet...blegh.

Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit of je getrouwd bent of niet - als je samen een leven hebt opgebouwd en de relatie wordt verbroken is dat gewoon heel zwaar en ingrijpend. Of je wel of niet getrouwd bent maakt volgens mij dan niet enorm veel uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:37

Idd. Zowel emotioneel als zakelijk kan dat er behoorlijk in hakken, ook als je niet getrouwd bent. Denk alleen al aan de afwikkeling van het huis, als je dat samen gekocht hebt. Daarvoor hoef je niet getrouwd te zijn.
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-03-10 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:37

Alet74 schreef:
Niet-getrouwd zijn is ook al niet meer gewoon? Zou voor mij op zich niet uitmaken. Gezien het feit dat we anders vast geen partnerschap hadden laten registreren (we zijn beide nogal laks met dat soort dingen) , is het maar goed dat we getrouwd zijn, hebben we dat in ieder geval ondervangen ;) Maar qua gevoel enzo is het echt niet anders dan niet-getrouwd zijn.
Betrap me er zelf ook wel eens op dat ik ons enige niet-getrouwde stel vrienden wel eens vraag of we nog een feestje kunnen verwachten. Maar dan niet omdat ik vind dat dat moet of hoort, gewoon om ze te plagen. (en weet dat ze nog wel plannen hebben) Zal ze de volgende keer voor de zekerheid nog maar even vragen of ze dat vervelend vinden, dat zou natuurlijk wel kunnen.

Ik ben wel getrouwd maar meer zodat gewoon alles geregeld was dan dat ik perse wilde trouwen.
We hadden jaren geleden al een geregistreerd partnerschap laten opmaken, wat veel geld gekost heeft.
Maar omdat we een huis kochten moesten er dingen aangepast worden, daar moet je heel erg op letten met G.P dat alles erin staat.
We moesten dus naar de notaris voor het aan te passen, dat kost veel geld.
In plaats daarvan zijn we voor de wet getrouwd met een klein feestje.
We hadden gewoon leuke kleren gekocht maar geen trouwkleding.
Het feestje was met 50 mensen waar we echt veel mee hebben en puur omdat we dat zelf leuk vonden en het hoeft echt niet allemaal zo gloeiend duur te zijn.
We hadden een goede dj en een erg mooi buffet met alles daarop en eraan en het was een geslaagde dag en avond.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:39

Jesito, ben jij niet in de war met het samenlevingscontract?

Het geregistreerd partnerschap heeft namelijk dezelfde status als het huwelijk, met het enige verschil dat kinderen erkend moeten worden door de vader. En ook het GP kun je op maandagochtend voor een paar tientjes regelen bij het gemeentehuis. Daar heb je geen notaris bij nodig. Bij het ontbinden van een GP komt meer kijken dan bij het afsluiten ervan. ;)
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-03-10 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:39

Tinky12 schreef:
Een feestje kun je ook geven zonder te trouwen :D ;)

Ligt ook een beetje aan hoe volwassen je dingen op kunt lossen.
Een feestje is altijd leuk.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:40

Karin schreef:
Jesito, ben jij niet in de war met het samenlevingscontract?

Het geregistreerd partnerschap heeft namelijk dezelfde status als het huwelijk, met het enige verschil dat kinderen erkend moeten worden door de vader. En ook het GP kun je op maandagochtend voor een paar tientjes regelen bij het gemeentehuis.

Ik haal idd twee dingen door elkaar, ik heb het idd over een samenlevingscontract. :o

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:41

Karin schreef:
Maar omdat jij het goed doet, doet een ander het niet per definitie verkeerd. ;)

Dat zeggen Sparta en ik beiden ook niet ;)

DDW1190 schreef:
MamboBeach schreef:
Ik ken er 1, die zal ik eens in het topic halen! :D

Kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt, net of iedereen een kind moet krijgen...

vriendin van mij wou ook nooit kinderen..
maar nu is ze per ongeluk zwanger geraakt en staat ze er heel anders tegen over!

Die vriendin ben ik :+ (toch Mams? :D )

Heb al honderden malen moeten horen "dat ik nog wel van mening zal veranderen" maar dat is nog nooit gebeurd. Per ongeluk zwanger raken zal niet meer lukken, het is nog nooit mis gegaan, dus ZO vruchtbaar zal ik wel niet wezen :+
Maar ik moet er werkelijk waar NIET aan denken...