Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:48

Ti_Amo schreef:
Week 16
Oefenen met de ademhalingsbeweging. Je baby is nu 15 cm en 120 gram.
Je baby
De baby haalt de benodigde zuurstof uit jouw bloed. Ademhalen is dus niet nodig, maar je baby begint de ademhalingsbeweging wel al te oefenen. Dat doet hij door vruchtwater in zijn longetjes te brengen en het er daarna weer uit te persen. De stembanden zijn inmiddels klaar. Die kan je kind alleen nog niet gebruiken, want zonder lucht kan hij er geen geluid mee maken.

Het huidje van je baby wordt beschermd door een witte, beetje vette substantie die zoet ruikt. Het beschermt de dunne en tere babyhuid in het vruchtwater. Vaak kun je nog iets zien van dit huidsmeer na de geboorte. Na de geboorte de baby ook niet meteen gewassen. Het natuurlijke huidsmeer beschermt ook de babyhuid na de geboorte.

Het is zo makkelijk om een kind te maken, maar om daar de verantwoording voor te nemen is een ander verhaal.
Je zegt nu dat je wel kinderen wilt rond je 30e, dan heb je toch alsnog last gehad van depressies dus dan vind ik dat gelijk geen goede reden meer om nu een abortus te ondergaan.

Waarom wil je je kindje niet laten adopteren? Omdat je dan de 9 maanden uit moet dragen en bevallen, want als je zegt dat je er dan al aan gehecht bent, zou dat nu ook al moeten want het is al een compleet mensje ondertussen.

Ik vind zoals al eerder is geplaatst ook dat je het roken niet de schuld kan geven van uitblijvende menstruatie e.d. en ik vind het helemaal kwalijk dat je stopt met de pil en toch seksueel actief bent zonder voorbehoedsmiddel, neem dan een spiraaltje, een prikpil of desnoods een condoom.

Ik hoop echt zoals ik al eerder heb gezegd dat je geen spijt krijgt van je beslissing, ik ben nu zelf 32 weken in verwachting van een dochter, had er ook niet zelf voor gekozen om het zo maar te zeggen maar ik ben er wel voor de 100% voor gegaan terwijl ik eigenlijk op straat stond zonder huis e.d. Nu heb ik een huisje gevonden en heeft mijn dochtertje al een hele mooie prinsessenkamer, wie had dat ooit gedacht!!!

Ik geloof dat als je het kindje houdt dat alles op zijn pootjes terecht komt.

Vind je dit zelf gepast? En wil je even op Triversum Alkmaar kijken wat er gebeurd met geadopteerde kindjes? Hoe ze dealen met het feit dat ze zijn 'weggegooid' zoals ze dat noemen? Wil je weten hoe een hechtingsstoornis invloed heeft?

Er van uit gaan dat een adoptie of acceptatie van het kindje voldoende is vind ik zo naief.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:49

Lindy1982 schreef:
Eydis schreef:
Bah Ti_Amo wat onrespectvol om de algemene baby informatie in dit topic neer te zetten, misselijk! %)

Edit: De rest van je reactie vind ik wel goed hoor! Alleen dat eerste deel niet.

hoezo onrespectvol ik snap dat goed als toekomstige mama en als mama zijnde het is de realtiteit

Ik snap het wel hoor, maar in de context en keuze van de TS en het topic vind ik het persoonlijk niet gepast maargoed.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:49

MarcoBorsato schreef:
Vind je dit zelf gepast? En wil je even op Triversum Alkmaar kijken wat er gebeurd met geadopteerde kindjes? Hoe ze dealen met het feit dat ze zijn 'weggegooid' zoals ze dat noemen? Wil je weten hoe een hechtingsstoornis invloed heeft?

Er van uit gaan dat een adoptie of acceptatie van het kindje voldoende is vind ik zo naief.

AMEN! _/-\o_

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:50

Ik vind de reactie van ti_amo ook zeer ongepast, respecteer de mening van een ander nou eens, jouw belevenis is niet hetzelfde als een ander.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:51

Ir111 schreef:
Ti_Amo schreef:
Ik geloof dat als je het kindje houdt dat alles op zijn pootjes terecht komt.

Daar geloof ik niets van. Voor jou is het gelukkig wel zo uitgepakt maar om er vanuit te gaan dat dat altijd zo werkt, nee.

Overigens denk ik dat in dit geval je niet alleen het kind een trauma bezorgd door het te laten adopteren maar ook de moeder. Wie is daar bij gebaat?

En de moeder zou geen trauma krijgen nu ze het weg laat halen terwijl ze wel dondersgoed weet dat het een compleet mensje is wat daar in haar buik groeit door haar eigen fout. Misschien kan ze dalijk helemaal geen kinderen meer krijgen en dan is het ook opeens een trauma, verder ken ik genoeg kinderen die zijn geadopteerd, en die blij zijn dat ze een leuk leven hebben bij mensen waarbij ze heel erg gewild zijn.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:53

Ti_Amo, je mag anders ook een dagje met mij meelopen?
Ik werk als begeleider in gezinnen met kinderen die onder toezicht staan en bedreigd worden in hun ontwikkeling. Alles behalve een stabiele leefomgeving...en helaas zijn dit vaak toch erg jonge ouders al dan niet alleenstaand en met psychiatrische problemen.

Edit: En dat is écht niet wat je een kind aan wilt doen, als hulpverlening sta je al met je handen in het haar met wat voor problemen het hele gezinsysteem te maken krijgt, en met name de jonge kinderen die er zélf niet voor gekozen te hebben om in zo een gezin geboren te worden.
Daarom vind ik het een dappere en knappe beslissing van de TS! Omdat ik helaas ook dagelijks de keerzijde zie in mijn werk.
Laatst bijgewerkt door Eydis op 02-03-10 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:53

Mijn god, wat een walgelijke opmerkingen komen hier voorbij.
TS vraagt om steun niet om kansloze opmerkingen over wat de foetus allemaal doet of nog walgelijkere opmerkingen over moord.
Heel triest als je zelf geen kinderen kan krijgen of miskramen hebt gehad, maar ieders situatie is anders en goddank hebben we in Nederland de KEUZE of je het wil houden of niet.
Ik vind het echt sneu dat mensen op deze manier reageren op iemand die al geen makkelijke keuze heeft gemaakt.
Niemand kent de exacte situatie van TS en om je dan beter te voelen dan haar omdat JIJ wel je kind hebt gehouden...nee.
Als je niet tegen dit soort topics kan, hou dan lekker je mond.

TS, ik ben het volledig eens met je keuze en laat je vooral niet opnaaien door sommige opmerkingen hier.
Jij weet waarom je het doet en je hebt er het grootste recht toe!

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:55

zap schreef:
Dus als iemand er achter komt dat ze zwanger is na 4 weken (bv) is het wel te respecteren? Maar na 16 weken niet meer?

Hoeveel verhalen zijn er niet bekend dat men niet doorhad dat ze zwanger waren? Laatst hier nog op bokt, van een conours naar de verloskamer en zo zijn er nog zat verhalen ;)

goed iedereen zijn eigen mening toch, dat Ts geen kind wil is duidelijk en dat is haar keus, ik ben geen anti abortus dat zeker niet. wat mij zo tegenstaat is dat ze dat zelf niet eerder bedacht heeft. ze is tenslotte geen meisje van 15, maar een volwassen meid. die na 4 maanden eens bedenkt dat ze al die tijd geen menstruatie gehad heeft. om dat nou op stoppen met roken te gooien ???????/

maar goed je kan er lang of kort over ........ iedereen heeft hier een andere mening over. de mijne is duidelijk

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:55

Ti_Amo schreef:
En de moeder zou geen trauma krijgen nu ze het weg laat halen terwijl ze wel dondersgoed weet dat het een compleet mensje is wat daar in haar buik groeit door haar eigen fout. Misschien kan ze dalijk helemaal geen kinderen meer krijgen en dan is het ook opeens een trauma, verder ken ik genoeg kinderen die zijn geadopteerd, en die blij zijn dat ze een leuk leven hebben bij mensen waarbij ze heel erg gewild zijn.

En hoe is met die kinderen? Nu, of later? Ik ken GEEN geadopteerde kinderen die hier niet in meer of mindere mate een trauma aan over gehouden hebben. Hoe denk je dat het voelt als je eigen ouders je afwijzen, je niet goed genoeg vinden? Dat doet wat met een kind/mens, dat mag je niet onderschatten vind ik.

Ik kan me voorstellen dat TS geen trauma krijgt van/na de abortus. Ze kiest er heel bewust en goed beargumenteerd zelf voor. Je kunt nooit in de toekomst kijken natuurlijk maar mocht ze ooit 'spijt' krijgen van haar beslissing dat hoop dat ze het gevoel wat ze nu heeft, de overtuiging waarmee ze deze keuze maakt terug vindt. :j

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:56

Hoop gewoon dat TS mega goed na denkt wat ze doet..

Ik ben blij dat ik van een mooi wonder mag genieten en dat ik haar heb mogen krijgen na 5 jaar.........
Als ze straks wel kids kan krijgen en het lukt niet meer sla je je zelf voor je kop..
Het is gewoon zo mooi.. het mooiste wat je kan overkomen
en als het er eenmaal uit is kan je niet meer terug..

en ik zeg dit niet om op te naaien maar hoop dat TS er echt heeeeeel goed over nadenkt..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:57

stel he, ts had wel alles goed gedaan qua voorbehoudsmiddelen.. en toch raakt ze zwanger.. hoe waren de reacties van de tegenstanders dan geweest?

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:57

Ik haal even mijn post weg. Heb er nog over zitten denken en zoals hier zoveel word aangegeven, het is geen discussietopic maar een vraag om steun.
Mijn moederhart sprak nogal sterk eerder. Ik wil wel even zeggen dat ik het bij mijn onverwachte zwangerschap mss ook nog wel had kunnen laten weghalen (dacht er toen anders over), maar ik denk dat als ik dan later een kindje zou krijgen, mij enorm schuldig zou voelen.
Ik schrik er ook nog wel van dat je met 17 weken een perfect gezond kindje nog kan laten weghalen, maar dat is ook terzijde.

Ergens hoop ik toch dat je je nog bedenkt. Voor mij is het een verrijking en ik denk trouwens ook niet dat er ooit een perfect moment is om een kind te krijgen. Ergens komt het altijd onverwacht.
Laatst bijgewerkt door Elmee op 03-03-10 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:59

Idd Nobel, ben het helemaal met je eens.
Ik vind het ook beter om nu in te grijpen dan om een "kansloos" kind op de wereld te zetten.
Tuurlijk, het lijkt me vreselijk om dit te lezen als je zelf geen kinderen kunt krijgen,
maar wat heeft de TS daar nu voor een boodschap aan?

Misschien dat je je onderschrift iets beter in acht moet nemen Ti-Amo. ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 23:59

Ti_Amo schreef:

Ja. Zo kan het lopen. Een tante van mij heeft in haar studententijd een kindje laten weghalen van een vervelend vriendje, een miskraam gehad en een kindje verloren aan kanker. Zo cru kan het leven zijn. Maar moet je daar van uitgaan dan?

incaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:00

In een discussie mag men een poging doen om een ander te overtuigen zijn of haar mening/besluit te veranderen.
Vraagt TS om een discussie? Nee!
Dit is moeilijk te respecteren, dat blijkt..
TS zoekt hulp en steun. Dit geeft zij heel duidelijk aan.

Wat betreft de ongepaste posts:
"Een oordeel is een schot dat vaak de schutter treft en niet het doel"
Laatst bijgewerkt door incaro op 03-03-10 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:00

TS, heel veel respect voor jou en de keuze die je gemaakt hebt.
Volg dit topic al een tijdje stil maar hield steeds verstandig mijn mond dicht, nu zijn er gelukkig een hoop ongepaste opmerkingen verwijderd.

Ik vind het heel dapper van je dat je deze keuze durft te maken en met je verhaal hier durft te komen, want ook al heb je een SA, de reacties zijn niet altijd even leuk. Het is denk ik heel verstandig om gezien je omstandigheden deze keuze te maken, vooral als je zelf weet dat je je kind niet kan bieden wat het nodig zou hebben. En dat weet jij als de beste!

Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.
Kop op, alles komt goed! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:01

Stil word ik er van.

Abortus ben ik niet tegen. Kind is misschien niet beste voor de TS. Maar het tot 17,5 week laten komen en dan nog weg laten halen? Daar kan ik niet bij, daar word ik misselijk van en heb daar totaal geen respect voor. Had je verantwoordelijkheid eerder genomen.
De TS heeft het moeilijk genoeg lees ik, ik krijg in de posts van de TS niet echt mee dat ze het moeilijk heeft met de abortus, maar meer met zichzelf en haar omgeving.

Discussie krijg je op dit onderwerp, dat kan je van te voren bedenken.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:03

sassefras schreef:
maar een volwassen meid. die na 4 maanden eens bedenkt dat ze al die tijd geen menstruatie gehad heeft. om dat nou op stoppen met roken te gooien ???????

Ik wil verder geen discussie beginnen, maar als volwassen meid zijn er meerdere mogelijkheden waardoor je menstruatie een paar maanden uit kan blijven.
Dit hoeft niet altijd zwangerschap te betekenen maar kan ook te maken hebben met zowel geestelijke als lichamelijke klachten. Ik spreek uit ervaring.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:03

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:04

Voor de meeste mensen is een kindje krijgen het mooiste wat je kan overkomen.

Maar voor sommige mensen is dit gewoonweg niet zo, misschien wel het tegenovergestelde.
Leuk voor het kindje dat bij diegene ongewenst te wereld komt.

Niet voor iedereen is het het mooiste van de wereld, niet iedereen is hetzelfde. Iedereen is anders en iedereen voelt anders.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:05

Ik vind het echt walgelijk hoe weinig inlevingsvermogen mensen hier hebben. En hoe hard er geoordeeld wordt en hoe gemakkelijk er vergeleken worden met eigen situaties.

Denk je eens in dat je eigen dochter zwanger is op deze manier! Dan ga je toch ook eerst praten en niet gelijk over moord beginnen... De mond vol over opvoeding en je leuke kinderen maar een ander (van 22, dus ja, een jonge meid, die geen contact meer heeft met haar eigen moeder) afmaken...

Je weet niet hoe TS haar situatie is! Vraag daar dan eens oprecht naar en biedt hulp aan als je het zo belangrijk vind!

verder trek ik me terug uit deze discussie en ik heb getemd.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:07

Citaat:
Het is gewoon zo mooi.. het mooiste wat je kan overkomen

Dat vind jij maar wat je niet kent mis je niet.
En misschien bedenkt ts zich maar dat is niet aan ons.
Liever zo dan dat het kind geen leven heeft straks.(wel een leven maar geen leven naar de standaardnormen)
Laatst bijgewerkt door zigranta op 03-03-10 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:07

Voor zover ik kan lezen wist TS niet eerder dat ze zwanger was, dus ze heeft het niet expres zover laten komen lijkt mij.
In Nederland mag je tot ergens in de 20e week de foetus weg laten halen dus TS doet niks wat tegen de wet is.
Als je er geen respect voor hebt reageer dan niet.
TS zoekt steun geen mensen die " misselijk" van haar worden, daar word ik nou weer misselijk van.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:08

Topicstarter, respect voor je besluit. Ik werk al jaren in de jeugdzorg en zie de gevolgen van ongewenste kinderen en mensen die problemen hebben met zichzelf en daarnaast kinderen hebben. De gevolgen voor kinderen kunnen dramatisch zijn (heb al wat dingen langs zien komen als hechtingsproblemen etc). En ik ben ervan overtuigd dat kinderen al tijdens de zwangerschap "aanvoelen" dat ze niet gewenst zijn en hun eerste trauma oplopen. Ik heb er helaas genoeg ter wereld zien komen....
Je hebt een zeer moeilijk maar dapper besluit genomen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:11

Nou als mijn dochter zwanger raakt want dat vraag je je nu in te beelden.. dan ehm is het huis te klein.. :P

Nee ik ben opgevoedt met het volgende..

Je bent zo mans om te n e u ken
dan moet je ook voor de gevolgen zorgen..
en zo zal ik mijn dochter ook opvoeden

Ben niet tegen op de keuze die TS maakt hoop alleen dat ze mega goed nadenkt want terug draaien lukt niet meer
17 weken is namelijk al een kind.. en geen vrucht oid meer..

Ik heb de keuze rond 24 weken gehad.. niet omdat ik het niet wilde maar medische wat gelukkig een hele grote fout bleek te zijn en ze bleek kern gezond.. maar mijn maag draaide er van om..