Ti_Amo schreef:Week 16
Oefenen met de ademhalingsbeweging. Je baby is nu 15 cm en 120 gram.
Je baby
De baby haalt de benodigde zuurstof uit jouw bloed. Ademhalen is dus niet nodig, maar je baby begint de ademhalingsbeweging wel al te oefenen. Dat doet hij door vruchtwater in zijn longetjes te brengen en het er daarna weer uit te persen. De stembanden zijn inmiddels klaar. Die kan je kind alleen nog niet gebruiken, want zonder lucht kan hij er geen geluid mee maken.
Het huidje van je baby wordt beschermd door een witte, beetje vette substantie die zoet ruikt. Het beschermt de dunne en tere babyhuid in het vruchtwater. Vaak kun je nog iets zien van dit huidsmeer na de geboorte. Na de geboorte de baby ook niet meteen gewassen. Het natuurlijke huidsmeer beschermt ook de babyhuid na de geboorte.
Het is zo makkelijk om een kind te maken, maar om daar de verantwoording voor te nemen is een ander verhaal.
Je zegt nu dat je wel kinderen wilt rond je 30e, dan heb je toch alsnog last gehad van depressies dus dan vind ik dat gelijk geen goede reden meer om nu een abortus te ondergaan.
Waarom wil je je kindje niet laten adopteren? Omdat je dan de 9 maanden uit moet dragen en bevallen, want als je zegt dat je er dan al aan gehecht bent, zou dat nu ook al moeten want het is al een compleet mensje ondertussen.
Ik vind zoals al eerder is geplaatst ook dat je het roken niet de schuld kan geven van uitblijvende menstruatie e.d. en ik vind het helemaal kwalijk dat je stopt met de pil en toch seksueel actief bent zonder voorbehoedsmiddel, neem dan een spiraaltje, een prikpil of desnoods een condoom.
Ik hoop echt zoals ik al eerder heb gezegd dat je geen spijt krijgt van je beslissing, ik ben nu zelf 32 weken in verwachting van een dochter, had er ook niet zelf voor gekozen om het zo maar te zeggen maar ik ben er wel voor de 100% voor gegaan terwijl ik eigenlijk op straat stond zonder huis e.d. Nu heb ik een huisje gevonden en heeft mijn dochtertje al een hele mooie prinsessenkamer, wie had dat ooit gedacht!!!
Ik geloof dat als je het kindje houdt dat alles op zijn pootjes terecht komt.
Vind je dit zelf gepast? En wil je even op Triversum Alkmaar kijken wat er gebeurd met geadopteerde kindjes? Hoe ze dealen met het feit dat ze zijn 'weggegooid' zoals ze dat noemen? Wil je weten hoe een hechtingsstoornis invloed heeft?
Er van uit gaan dat een adoptie of acceptatie van het kindje voldoende is vind ik zo naief.