[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:32

Dan zou ik naar een goede piercer gaan en je vragen stellen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:49

Anoniem schreef:
Hoe zit het eigenlijk qua onderhoud met een tongpiercing ? (Of die nou net gezet is, of dat deze er al een langere tijd in zit)
Want je hoort zo veel verhalen dat je inderdaad niet mag roken, alcohol drinken + dat je constant moet spoelen met allerlei zooi (bv. ná het roken gelijk).

Of valt dat stiekem toch best wel mee ?

Veel onderhoud? Nee hoor. Helemaal niet. Het enige wat ik doe is elke ochtend en avond 'm meepoetsen samen met mijn tanden. ;)
Toen hij net gezet was spoelde ik 's ochtends en 's avonds met water met wat zout erbij. Ik heb nergens last van gehad, niet van zwelling en niet van pijn, ik kon meteen alles eten en nu nog steeds. Ik rook niet, heb wel netjes een paar dagen gewacht met alcohol en nooit ergens last van gehad.
Ik haal hem er eigenlijk ook nooit uit, alleen om te wisselen maar dat heb ik twee keer gedaan. :+

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:24

Anoniem schreef:
Tja, want op de ene site lees je weer heel andere verhalen dan op een andere site ... Zo ook die idianenverhalen. Zó tegenstrijdig.
Ik zie af en toe door de boven het bos niet meer :=
Wil natuurlijk wel eerst wat juíste informatie op doen ;)

Als er 1 piercing is die weinig onderhoud nodig heeft dan is het wel in je tong... ;)

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:20

Ik poets mn tongpiercing gewoon mee als ik mn tanden poets.. Poets mn tong ook, maar dat deed ik altijd al.

Ik kan weer een beetje eten, en de zwelling is alweer weg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 10:55

@ Urselin ; en dan krijg je dat weer ... Wat is nou een goede piercer ? Ik heb mijn navelpiercing in Breda laten zetten, bij BodyMX. De een is er helemaal weg van, de ander juist weer niet :roll: Ik vond dat alles gewoon heel netjes en steriel werd gedaan, ook met veel uitleg :j
Op die site staat ook wat informatie, maar typ maar eens op google 'tongpiercing' in er het begint al gelijk met 'tongverlamming, geen smaak meer, tandslijtage' etc :=

Dus ik denk dat ik het maar beter hier kan vragen, aan mensen die het zelf ervaren hebben :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 12:42

Ik heb mijn piercings ook bij BodyMX laten zetten :j
Ik heb er eerlijk gezegd (nog) geen slechte ervaringen over gehoord.
Je krijgt goede informatie, verzorgingsproducten, je kunt altijd hen om advies vragen, er wordt goed gelet op hygiene en ze hebben een 24-uurslijn. Geloof dat de medewerkers ook een verpleegkundige opleiding hebben gehad.
Zo'n shop is in mijn ogen goed.

Slijtage aan je tanden heb je als je met je piercing gaat spelen of als je piercing vaak tegen je tanden aan komt.
Verkeerd piercen is gevaarlijk inderdaad, daarom moeten de piercers ook goede kennis van de anatomie van de tong hebben.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:04

@Urselin: Zoveel risico's zitten er niet aan het piercen van een tong hoor ;). Verlammingsverschijnselen/ smaakverlies e.d. zijn echt fabeltjes. En zo'n enorme anatomie heeft een tong niet, op een aantal aders na die prima te zien zijn :).

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:31

Mijn punt was alleen dat je bij een goede piercer weinig risico loopt ;)
Verkeerd piercen lijkt me sowieso niet ongevaarlijk.

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:01

Oee; waarschijnlijk donderdag m'n navelpiercing! Ben zenuwwachtig! :D
Het is alleen midden in m'n tentamenweek(en). Ben bang dat ik er last van ga krijgen of valt dat mee?

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:23

Nee daar heb je totaal geen last van! Gewoon laten zetten dus in je tentamenweek :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:25

xTralala schreef:
Oee; waarschijnlijk donderdag m'n navelpiercing! Ben zenuwwachtig! :D
Het is alleen midden in m'n tentamenweek(en). Ben bang dat ik er last van ga krijgen of valt dat mee?

ik heb 'm vorige week vrijdag laten zetten en heb er tot nu toe nog helemaal geen last van gehad, ook meteen na het zetten niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 14:18

urselin schreef:
Ik heb mijn piercings ook bij BodyMX laten zetten :j
Ik heb er eerlijk gezegd (nog) geen slechte ervaringen over gehoord.
Je krijgt goede informatie, verzorgingsproducten, je kunt altijd hen om advies vragen, er wordt goed gelet op hygiene en ze hebben een 24-uurslijn. Geloof dat de medewerkers ook een verpleegkundige opleiding hebben gehad.
Zo'n shop is in mijn ogen goed.

Slijtage aan je tanden heb je als je met je piercing gaat spelen of als je piercing vaak tegen je tanden aan komt.
Verkeerd piercen is gevaarlijk inderdaad, daarom moeten de piercers ook goede kennis van de anatomie van de tong hebben.

Ik heb daar zelf inderdaad ook geen slechte ervaringen mee, alleen maar goede eigenlijk tot nu toe ;)
En wat je daar typt, klopt inderdaad :j

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:41

Oo; dat is dan mooi! Was bang dat ik er zo'n last van zou hebben dat ik niet kan zitten :+

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:51

Ik had vandaag mijn bestelling van aop binnen gekregen! ik blij! :D
Ik had een navelpiercing besteld en staafje voor mijn helix en 4 verschillende balletjes.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:24

Beste mensen,
Ik ben heel erg aan het twijfelen en hoop dat jullie mij raad kunnen geven.
ik twijfel tussen een schuine labret een tongpiercing.
vindt het beide mooi, maar voordeel van tong is groeit makelijk dicht waneer je het niet meer zou willen en is niet vaak zichtbaar bv voor werk.
nadeel is dat het een riskante onderneming is heb ik vernomen.
labret blijft altijd wel een beetje open als je hem eruit haalt?
hopelijk hebben jullie meer raad.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:30

Hoezo een riskante onderneming?
Als je het topic doorleest zie je dat er alleen maar positieve verhalen zijn over tongpiercings! :j :)

Edit; en je vraag over labret; een vriend van mij had er heel lang 1 en daarna eruit gehaald. Je ziet het alleen maar als je het weet. Valt echt amper op.

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:33

Ik heb hier en daar ook negatieve ervaringen gelezen op andere site's.
Daarmee dat ik hier nog eens vraag omdat er van jullie zijn die deze piercing hebben. :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:35

Tja, als je gewoon naar een goede piercer gaat die hygiënisch werkt etc dan kan het bijna niet fout gaan..

Ik heb er hoogstens 4 dagen 'last' van gehad (moeite met eten) en daarna was het klaar.

Maar wat bedoel je precies met 'riskante onderneming'?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:36

mijn labret is nog heel zichtbaar helaas... is er al jaren uit

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 08:32

Aders die geraakt worden, infectie's die opduiken, tanden beschadiging, problemen bij je tongriem , of voor te slikken,..
je hoort best wel veel; daarom twijfel ik ook of ik niet gewoon die labret laat zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:16

Ik heb in november mijn navelpiercing laten zetten, en heb hem vorige week uitgehaald (na heel lang draaien en draaien, hij zat vast)
Ben daarna helemaal vergeten mijn nieuwe erin te doen.. Dus heb een nacht geslapen zonder.
De volgende dag direct m'n oude er weer inzetten want kon mijn nieuwe niet meer vinden (Achteraf dom natuurlijk, had hem klaar moeten leggen).
Maar ik kreeg hem er niet meer door.. Kon geen gat meer vinden en toen nog met een naald geprobeerd.
Maar dat deed erg zeer en die naald was niet steriel dus heb nu al 5 dagen zonder piercing geslapen.
De buitenkanten zijn al bijna dicht en vandaag ga ik waarschijnlijk een nieuwe laten zetten..

Iemand ervaring of het juist zeerder doet of minder?
Het begin is dicht (de onderkant waar ie als eerste doorheen moet), maar het bovenste gaatje lijkt nog een beetje open en vanbinnen is het ook nog open.
Je voelt echt nog zo'n bobbeltje als je dat vel vastpakt, net als in je oor.
De eerste keer deed erg zeer bij mij.. vind het echt verschrikkelijk dat het opnieuw moet en heb er zo'n spijt van dat ik hem er uit heb gedraaid.. ;(

Ik ben echt bang dat het weer zo zeer doet..
Als alles doorgaat ga ik om 3 uur heen..

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:10

Niet alleen aan een tongpiercing kleven risico's en nadelen.
Die heb je bij alle piercings, zelfs doodgewone oorbellen.

Ik heb mijn tongpiercing inmiddels 7 jaar en 0,0 problemen mee :)
Maar je loopt idd risico dat je tanden wat beschadigen, maar dat doet een (schuine)labret ook, die ook je tandvlees dusdanig kan irriteren dat het terugtrekt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:06

vicksytje schreef:
Aders die geraakt worden, infectie's die opduiken, tanden beschadiging, problemen bij je tongriem , of voor te slikken,..
je hoort best wel veel; daarom twijfel ik ook of ik niet gewoon die labret laat zetten.

ik heb persoonlijk ervaren dat de labret meer problemen geeft, mijn labret heeft al mijn tandvlees weggeschuurt aan de binnenkant helemaal tot aan de wortel, dat komt nooit meer terug, 1 goeie tik op mijn 2 ondertanden en ze liggen er dus uit.

mijn tongpiercing zit ver naar achter en tikt dus niet tegen me tanden, dus heeft ook nog geen beschadegingen veroorzaakt.

dus tjah..

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 13:22

Bedankt voor jullie raad! :)
Twijfel wel nogsteeds welkeen ik het liefste wil. :D
Wil het eigenlijk al best lang, maar sedert dat een vriendin van mij er ook steeds over begint kriebelt het weer.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:10

Iemand ervaring met een microdermal in de pols in combinatie met paardrijden? :)