Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Ik heb dystrofie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:05

Je kunt ook aangepast les krijgen. Of je neemt les in een automaat. Dat zou ik doen als ik een rijbewijs zou gaan halen. Hoef je ook niet te klooien met briefjes van de huisarts ;)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:09

Ja probleem is dan dat je de auto ook aangepast moet hebben.

Aangezien ik toch alleen korte stukjes kan rijden is het voor mijn man heel vervelend als hij steeds in een aangepastte auto moet rijden omdat ik af en toe even een stukje ga rijden.

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:12

Dat is idd heel lastig Lian, jeetje.. Gaat fietsen wel goed of is dat ook lastig?

Is het bij jullie ook zo vreselijk slecht weer? Ik word er een beetje chagrijnig van..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:14

LADPR schreef:
Ja probleem is dan dat je de auto ook aangepast moet hebben.

Aangezien ik toch alleen korte stukjes kan rijden is het voor mijn man heel vervelend als hij steeds in een aangepastte auto moet rijden omdat ik af en toe even een stukje ga rijden.

Welnee alleen een automaat ;) En er zijn simpele aanpassing die je er weer makkelijk af kunt halen zoals zo'n draaiknop op je stuur wat je vaak ziet in een vrachtwagen. Je man moet alleen in een automaat gaan rijden, dat valt toch mee?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:19

Automaat rijden wordt niks, wij hebben er zo vaak aanhangers en trailers achter hangen. Een schakel auto trekt vaak makkelijker dan een automaat. Plus dat we een goede auto hebben, ga niet even een nieuwe kopen omdat het makkelijker is met afrijden voor mij.

Fietsen is een ramp hier. Buiten het feit dat ik zo weinig energie heb door de pijn doet elk hobbeltje ook gewoon zo veel zeer.

Als ik alleen weg ga pak ik mn brommer. Dan ben ik snel waat ik wezen moet.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:21

Ik heb een electrische fiets :) Werkt erg goed je moet alleen niet vergeten hem op te laden :P

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:23

Haha ja nou ik stond dus vorige week met die hoosbuien mooi zonder benzine.
Een van de paarden was aan de wandel gegaan dus gauw naar stal vertrokken om iedereen weer op zijn plek te zetten, mooi vergeten te tanken. Gelukkig zit er een brommer zaak vlak bij stal en die had gelukkig nog een paar slokjes staan voor me, hihi.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:51

Ik hoop toch wel dat ik auto kan blijven rijden anders heb ik eeeeennnn gggrrrroooooot probleem. Ben namelijk vrachtwagenchauffeusse. Voor de rest gaat het wel redelijk. Vanochtend veel hinder gehad tijdens het sporten met me trainingsbroek. Moest hem gewoon oprollen.. :(

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 10:55

Oh, wat lastig Deeday, dat je broeken zo pijn doen!

Ik lees hier trouwens een hoop leuke hobby's, puzzelen en wandelen enzo. :) Misschien trek ik ook wel weer eens een puzzel uit de kast.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:18

Goeie morgen ,

Ik zal me eigen ook even voorstellen.
Achter de naam xwhitneyx Schuilt Sandra 23 jaar woon in het zeeuwse vlissingen samen met mn jeugdliefde , 3 poezels waarvan 1 op stal woont , bij mijn tinkerdametje van 2 en mn vriend heeft een tinkerdame van 9 die drachtig is.
werkzaam op therapeutische wijze in de thuiszorg ( 2 ochtende van 7.30 tot 11.30 )

Ik heb nu zo ruim 7 jaar dystrofie , dit is gekomen toen er een paard ( nog niet eens mn eigen paard ) op mijn linkervoet ging staan er niet vanaf wilde.. na huisarts bezoek werd er me verteld oohh t is een kneuzingkje.. dus ik ben door blijven lopen met '' mijn kneuzingkje '' tot t erger en erger werd.. ( blauw/grijs/paars/ vlekken , ijskoud enzz )
Na vele onderzoeken kreeg '' mijn kneuzingkje '' naam dystrofie en leer er maar mee leven
In de loop der jaren ging het wisselend van goed tot erge pijnen , huisarts bezoeken werden beantwoord neem maar een paracetamol je bent uitbehandeld :(
Nu sinds vorig jaar oktober kreeg ik een terugval nog erger als toen t ontstond , belande in een rolstoel en kon niets mijn wereld storte in ( was net afgestudeerd ) , heb godzijdank een lieve vriend die altijd positief is gebleven en mij zorg heeft gegeven waar nodig is..
Ik ben toen zelf op t internet gaan speure voor behandeling en ben toen uitgekomen in het MC erasmus in rotterdam en , nu na vele medicaties en 2 blokkades verder loop ik weer ,verzorg en rijd nu zelfstandig de paarden en werk 2 ochtenden therapeutisch
voel me opzich wel goed.. heb nu alleen de laaste 3 weken weer wat last t gaat wel maar zit echt op t randje van pijn/geen pijn :S
verder waren en zij mijn hobby's als ik minder ben , bokken , tekenen ( strip ) kinderboekjes , lezen , tv , tog mijn paarden verzorgen :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 12:08

Ik rij ook gewoon auto. (als ik niet aan de tramalantjes zit :+ ) Schakelauto alleen als ik zeker weet dat ik niet veel hoef te sturen en schakelen tegelijkertijd. Dat zorgt voor wazig uitzicht. ;( Ik rij ook wel in automaten, maar vind dit 3x niks. Ik heb te horen gekregen dat ik me eigenlijk moet laten keuren door CBR, maar dat de kans groot is dat ik alleen nog maar automaat mag rijden. (deze kan best wel een trailer trekken, mijn pa rijd in zo'n ding ook met trailer/aanhanger) Dat wil ik niet. :n Ik heb nog zitten denken of een engelse auto niet een mooie oplossing is. Stuur aan de verkeerde kant, dan kan ik met links schakelen, met rechter arm sturen. :D

Fietsen doe ik alleen met brace om, anders heb ik te veel last van het gestuiter.

@ deeday, vrachtwagens zijn er tegenwoordig ook in automaat? Er in en uit klimmen is misschien wat moeilijk, maar dan kan je je werk wel blijven doen. Laat een ander maar laden en lossen ;) Vervelend dat je geen stof op je been verdraagt.

@chocobrootje, ik vraag me af hoelang het dan gaat duren voor we van de weg gehaald worden. "Dames even blazen" _O- :')

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:14

Hahaha ik blaas wel :)) Die tramadol vinden ze toch niet zonder bloedproef ;) :P
Trouwens hou je er rekening mee dat er een dikke mogelijkheid is dat jij niet verzekerd bent als je nu in een auto rijdt? Je moet het even opzoeken maar ik meen dat als jij iets mankeert en toch gaat rijden je jezelf en andere "opzettelijk" in gevaar brengt en dus niet verzekerd bent.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:22

@ Aikon ja dat klopt die zijn er ook in automaat, maar de mijne is schakel :( En iemand anders laden en lossen dat kan helaas niet in elke situatie, word als vrouw wel veel gematst. En ach we zien het wel zit nu nog in me revalidatie proces na me operatie dus werken mag ik nog niet.

De stoffen aan me been niet kunnen verdragen is per dag verschillend het ene moment kan ik me sokken en broek wel verdragen en de dag erna is het helemaal mis.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 12:32

@chocobrootje, Ja dat klopt, vandaar dat mij verteld is dat ik me eigenlijk moet laten keuren. Als ik in een schakelauto betrokken raak bij een ongeval ben ik de pisang. Met een automaat zullen ze dan niet zo moeilijk doen, maar toch. Ik heb gehoord van iemand (heeft zijn poot in het gips) Dat hij aan gehouden was, auto en trailer mankeerde nogal wat en hij gaf gas met een kruk. Hij heeft een waarschuwing gehad en mocht door rijden. 'T was dat iemand er bij was, anders had ik hem niet gelooft. Het licht erg aan wie je tegen komt en hoe je rijd.

@deeday, ik een paar chauffeurs die echt niet willen laden of lossen, blijven ook mooi zitten. Wat vervoer jij? Naar dat het zo per dag verschilt. Lijkt me lastig in de winter, bbbrrrrr.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 13:18

ik heb trouwens mijn rijbewijs niet eens.. ivm dat de dystrofie in links zit.. nu zou ik dan wel voor een automaat kunnen maar :n ik weet t niet heb ook veel angst om auto te rijden , vind t bij andere in de auto zitten ook niets :?
gelukkig als ik weg moet kan k nu de fiets pakken en anders brengt me vriend me

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 14:05

@whitney, lijkt me niks om bang te zijn bij andere in een auto. Zal wel het zelfde voelen als angst voor vliegen, vliegtuigen daar krijg je mij echt niet in. :n
Ik heb het foto spammen ontdekt, sorry moet mijn kerels even showen :D Afbeelding
Dit is Ynos, 7 jaar 1.48
Afbeelding
Dit is Aikon, 4 jaar 1.55

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:08

:wave:

Zou ik mij hier mogen melden? Ik werd hier op gewezen door 'chocobroodje'.
Heb 1,5 geleden postraumatische distrofie gehad wat redelijk over is gegaan. Wel kan ik me tenen niet meer perfect bewegen als de andere tenen van me linker voet.

Nu ben ik vanacht wakker geworden met aardig wat steken zo ineens door me distrofie been. Ik werd helemaal gek,en het deed zo ontzettend veel pijn.
Als ik me been verschoof, of bewoog ging er echt een pijn schuit er door heen.

Nu ben ik thuis en kan d'r niet meer op lopen, en 't is al helemaa paars en dik ... We gaan straks weer naar de HA dus ben benieuwd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 15:59

Denk dat je hier prima op je plekje bent ;) En zoals ik al zei ga niet meteen paniekeren want daar schiet je niks mee op, door stress (reacties) wordt het alleen maar erger.
Zorg dat je huisarts je direct door verwijst naar een goede revalidatie arts!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:19

@ aikon .. ja t is niet dat ik dan superbang ben ofzo bij andere in de auto .. zit alleen echt niet op mn plek.. ik let te veel op in het verkeer ( bij alles is t haast oehh kijk uit :o ) nu heb ik t redelijk onder controle dat de bestuurder niet echt veel last van heb maar tog neit echt fijn.. ben altijd blij als de bestemming heb bereikt

Leuke paardjes heb je

Sanne welkom en nou succes meid bij de HA klinkt niet fijn

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:43

@ aikon het zijn inderdaad een stel knapperds :j Al vind ik de jongste echt nog een puppy ;)

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:50

Aikon: wat een knapperds.
Mag ik vragen wat je tegen een automaat hebt? Ik heb er wel een en daar trek ik met gemak een trailer mee. En heb ook niet het idee dat ik dan voorop in de file kom te rijden.

Sanne, succes bij de huisarts

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:26

Ben ik weer ...... Slecht nieuws.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:51

spannend sanne

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:13

De distrofie is weer terug gekomen, en ik loop weer op krukken ..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:17

He das een tegenvaller. Maar komt vast wel weer goed. Wat zei de arts?