Puisten, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:52

xXEviIXx schreef:
het is vast al gezegt maar ik hoorde vandaag bij bio dat de pil er ook tegen helpt ;)
naar de huisarts dus :+

De Diane-pil helpt niet altijd :) .

Remark

Re: Puisten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:55

ik weet neit welke pil het is maar me docent zei het dus dat zal wel waar zijn...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:55

Wat Focusses zegt :j 's ochtends en 's avonds.
Nu moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat ik heeeel soms wel sjoemel, en dan vooral op zondagochtend. Dan ga ik opstaan en meteen met de hond naar het bos, dan doe ik het niet.

Van de gewone pil gaat het trouwens neit over. Die slik ik al sinds mijn 17e, dus 10 jaar, en nee, het is niet weg.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:56

xXEviIXx schreef:
ik weet neit welke pil het is maar me docent zei het dus dat zal wel waar zijn...

Drogreden op basis van autoriteit :) . De pil die tegen puistjes werkt is namelijk de Diane pil, maar die werkt niet bij iedereen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:56

Majo schreef:
Wat Focusses zegt :j 's ochtends en 's avonds.
Nu moet ik er wel eerlijk bij vertellen dat ik heeeel soms wel sjoemel, en dan vooral op zondagochtend. Dan ga ik opstaan en meteen met de hond naar het bos, dan doe ik het niet.

Van de gewone pil gaat het trouwens neit over. Die slik ik al sinds mijn 17e, dus 10 jaar, en nee, het is niet weg.

Ik smokkel standaard zaterdagochtend, foei :+ Maar dan ben ik al zo uit m'n ritme met uitslapen :=
Ik moet het echt niet meer dan 2 dagen niet doen, want dan krijg ik geheid een rommelige huid. Maar een keertje kan geen kwaad.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:57

ik heb het over DE pil haha
je weet wel, die is eigenlijk om neit zwanger te worden...
we zijn met een heeeeel leuk hoofdstuk bezig!
nott

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:59

De diane-pil is een pil ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:59

xXEviIXx schreef:
nott

Ja ik ook, misschien wat beter opletten bij bio :') ? . Die pil heet toch echt de Diane. Je hebt ook de Yasmin, en de mijne heeft de mooiste naam: Microgynon :')

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:00

Oe, maar das wel belangrijk hoor! Geen pil en hoppa, 6 beebies ;)
Maar van de gewone pil maakt het dus geen bal uit, de Diane pil kan wel schelen. Heb ik van horen zeggen ;) Zeg maar tegen die docent van jou dat ie zich beter moet verdiepen in wat ie jullie moet leren :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:01

Focussed schreef:
en de mijne heeft de mooiste naam: Microgynon :')

Die heeft volgens mij 75% van slikkend Nederland ;) Ik HAD die ook altijd, totdat het ziekenfonds een goedkopere versie aanbood, die heb ik nu. Geen idee meer hoe die heet... Iets met een S.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:02

Majo schreef:
Focussed schreef:
en de mijne heeft de mooiste naam: Microgynon :')

Die heeft volgens mij 75% van slikkend Nederland ;) Ik HAD die ook altijd, totdat het ziekenfonds een goedkopere versie aanbood, die heb ik nu. Geen idee meer hoe die heet... Iets met een S.

:+
Ik heb zelfs nog de sloeberigste, de Microgynon van apothekershuismerk :')

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:02

zon helpt.. of zonnenbank..
het zorgt iig voor vitaminen in de huis en droogt puistjes uit.
ik heb er nooit last van gehad maar mijn zusje des te meer.
die smeerde dan ook trouw iedere morgen dr geizcht af met camouflage spul.. met als gevolg dat ze de porien lekker dicht smeerde en er nog meer puistjes bij kreeg.
mijn advies zou dus zijn, geen make-up(!!!) lekker in de zon of onder de zonnenbank en met een milde reiniging je huid schoonmaken smorgens en savonds..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:05

Ik moet zeggen... sinds ik mijn huid netjes twee keer daags schoon ben gaan maken begon bij mij de ellende... allergische reacties e.d.
Het is nu wel beter maar nog niet terug naar hoe 't was! Pfiew, was het maar weer zo, alleen iets druk op mijn voorhoofd en snel vet, maar daar kon ik nog veel aan doen!

Kwam vandaag langs de Etos dus heb een potje Vitamine B mee genomen. Voor die paar euro makkelijk te testen of 't helpt. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:14

Over de werking van vitamine B ben ik het niet helemaal mee eens. Ten eerste zul je eigenlijk altijd al een overschot binnen krijgen via je voedsel, B zit namelijk vrijwel overal in. Vlees, vis, noten, volkorenproducten, graanproducten, eieren, sojabonen groene groenten en zuivel. Als je extra bijslikt zal dat geen verschil maken, overschot plas je weer uit.
Daarbij werkt vitamine B in hoofdzaak enkel voor goede vetafbraak uit voedsel, dus het verbeterd de stofwisseling, en voor aanmaak van rode bloedcellen. Van de 12 soorten B vitamines werken alleen B2 en B8 mee aan de huid. Maar dat doen andere vitaminen ook.

Maar idd, voor die paar euro kun je het best eens proberen :j

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:17

Focussed schreef:
xXEviIXx schreef:
nott

Ja ik ook, misschien wat beter opletten bij bio :') ? . Die pil heet toch echt de Diane. Je hebt ook de Yasmin, en de mijne heeft de mooiste naam: Microgynon :')

whahahahah, daar hebben we het neit over gehad hoor :+
niet echt belangrijk om te weten dat het diane of yasmin heet hhaah
naja als je het nodig heb,... maar dan moest je naar de huisarts ofso

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:19

Lijkt me eerder wel belangrijk om te weten hoe die heet, anders wil je de Diane voor je acne en krijg je de Yasmin mee naar huis. En ja, de pil kun je de eerste keer alleen op voorschrift krijgen, daarna kun je hem onbeperkt halen bij de apotheker.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:31

Focussed schreef:
Over de werking van vitamine B ben ik het niet helemaal mee eens. Ten eerste zul je eigenlijk altijd al een overschot binnen krijgen via je voedsel, B zit namelijk vrijwel overal in. Vlees, vis, noten, volkorenproducten, graanproducten, eieren, sojabonen groene groenten en zuivel. Als je extra bijslikt zal dat geen verschil maken, overschot plas je weer uit.
Daarbij werkt vitamine B in hoofdzaak enkel voor goede vetafbraak uit voedsel, dus het verbeterd de stofwisseling, en voor aanmaak van rode bloedcellen. Van de 12 soorten B vitamines werken alleen B2 en B8 mee aan de huid. Maar dat doen andere vitaminen ook.

Maar idd, voor die paar euro kun je het best eens proberen :j

Dat is jammer, want ik ben het er wel mee eens. ;)
Zoals ik hier al eerder heb geschreven, sinds ik vitamine B complex slik; geen puistjes, onzuiverheden en vettige huid meer.

En klopt, er zit in heel veel voedsel wel vitamine B. Maar is ook maar minimaal. Je komt meestal echt niet aan je dagelijkse hoeveelheid hoor. :)

Ben zelf heel tevreden.

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:32

Majo schreef:
Stap 1: je maakt je gezicht kletsnat, pakt wat stap 1, maakt het schuimend in je hand, smeert je hele kop in en met water haal je het er weer af. Pak een handdoek en DEP je gezicht droog. NIET WRIJVEN!
Stap 2: doe een watje op het flesje, en draai het flesje om. Hetgeen wat op het watje zit, strijk je over je gezicht. Was daarna je vingers.
Stap 3: smeer de creme op je kop en klaar!

Ja nee dat is nogal logisch lijkt me haha
Maar ik bedoel, hoe doen jullie het als jullie de makeup aanbrengen de foundation
doen jullie dat meteen over stap 3 of over stap 3 nog een dagcreme?
Ik gebruik namelijk geen dag creme van clinique vind hem niet super !!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:33

Je komt met gemak aan je dagelijkse hoeveelheid hoor :j Tenminste als je een normaal eetpatroon hebt. Al denk ik met weken op McDonaldsvoedsel leven dat dat zelfs nog geen probleem moet geven, veel vlees = veel vit. B.

Maar goed dat het voor jou werkt toch :) .

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:34

DON___RUBIN schreef:
Majo schreef:
Stap 1: je maakt je gezicht kletsnat, pakt wat stap 1, maakt het schuimend in je hand, smeert je hele kop in en met water haal je het er weer af. Pak een handdoek en DEP je gezicht droog. NIET WRIJVEN!
Stap 2: doe een watje op het flesje, en draai het flesje om. Hetgeen wat op het watje zit, strijk je over je gezicht. Was daarna je vingers.
Stap 3: smeer de creme op je kop en klaar!

Ja nee dat is nogal logisch lijkt me haha
Maar ik bedoel, hoe doen jullie het als jullie de makeup aanbrengen de foundation
doen jullie dat meteen over stap 3 of over stap 3 nog een dagcreme?
Ik gebruik namelijk geen dag creme van clinique vind hem niet super !!

Nee ik doe gewoon stap 3 en dan make-up. Maar sinds ik Clinique gebruik hoef ik ook geen foundation meer op. Heel soms nog in de winterdagen als ik er echt lijkbleek uit zie, maar niet meer voor onzuiverheden :n .

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:35

Focussed schreef:
Lijkt me eerder wel belangrijk om te weten hoe die heet, anders wil je de Diane voor je acne en krijg je de Yasmin mee naar huis. En ja, de pil kun je de eerste keer alleen op voorschrift krijgen, daarna kun je hem onbeperkt halen bij de apotheker.

ik heb de yasmin heb je daa ook ervaring mee?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:38

Yasmin werkt niet tegen acné/puistjes :)

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:40

oke, maar mij werd steeds gezecht dat een dagceme zo belangrijk was..
Maar, gebruik jij ook foundation/ en ook die van clinique? ze raden mij even beter aan
de heb ik vandaag gebruikt ik weet alleen niet kijk binnen ben ik zo egaal
kijk ik buiten in een spiegeltje, dan zie je gwn zn masker efect.. of ik kijk teveel hahahah :+

Yasmin helpt niet men je dat?
ik had mycro eerst indd, toen zei ik dat ik lst had van onzuiverheden toen zei de dokter
ik wil je de yasmin laten proberen.. hoezo helpt ie niet :o :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:43

Kan je ietsje netter typen, ik heb een beetje moeite met je zinnen en interpunctie _O-

De Diane staat bekend om het feit dat hij kan helpen bij acné en puistjes. Van de Yasmin is niks bekend dat hij zou helpen.

Ik heb ook foundation van Clinique maar ik heb de Superbalanced. Ik heb geen masker effect. Maar een maskereffect krijg je ook als je veels te veel je hele gezicht onder smeert..

DON___RUBIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:45

Focussed schreef:
Kan je ietsje netter typen, ik heb een beetje moeite met je zinnen en interpunctie _O-

De Diane staat bekend om het feit dat hij kan helpen bij acné en puistjes. Van de Yasmin is niks bekend dat hij zou helpen.

Ik heb ook foundation van Clinique maar ik heb de Superbalanced. Ik heb geen masker effect. Maar een maskereffect krijg je ook als je veels te veel je hele gezicht onder smeert..

Sorry kort altijd alles af !!
I am sorry haha.. Nou nee dat kan echt niet, want ik dep het minimaa op mn gezicht
heb je de even better nooit gehad?