Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:41

Angela_ schreef:
Oh, vanmorgen op de weegschaal gaf de schaal eerst 69.8 aan, maar toen sprong hij toch nog over naar 70.0.. Oeh wat baalde ik, ik mag een stuk taart als ik onder 70 kom, om het te vieren :D

Ik heb sinds mijn 16e niet meer onder de 70 gewogen..

wel echt super dat je al zoveel bent afgevallen
dat vind ik een prachtige idee!!
als ik onder de 70 zit mag ik een appelflap :D(nog 7,6 kilo te gaan)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:42

Goedemorgen mensen :wave:

Lees dat jullie al weer flink gekletst hebben.
Ik werd van het weekend even verleid door wat lekkers bij mijn schoonmama maar nu gaat het wel weer goed.

Ga vandaag weer voor het eerst op de weegschaal :=

Zijn er ook nog mensen die als zoetbeleg appelstroop eten?
Ik dacht dat wel goed was. weinig calorieën en veel ijzer toch?

Angela_ Waah goed man! bíjna. Echt knap :j

Anoniem

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:48

Ik eet ook appelstroop, maar dan wel met kaas erop! Heerlijk!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:53

Angela_ schreef:
Ik eet ook appelstroop, maar dan wel met kaas erop! Heerlijk!

vind ik een mooi plan als middageten ;)

O:meusli met melk
T:ontbijtkoek
M:boterham met appelstroop en kaas, boterham met rookvlees, beschuit met pure hagelslag
T:iets van fruit
A: aardappels, ?, verse worst
T:

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:12

Ik meld me hier ook maar (weer) eens :+. Laatste keer toen ik hier was ben ik gestart op 73/74kg (bij 1.64) en wilde ik naar 65kg. Ik ben tot aan de 69/70 geraakt en toen had ik geen zin meer :Y). Maar ben tot hier toe wel op dat gewicht blijven hangen, zo rond de 69,5. Maar moet nu toch eens richting die 65 geraken...

Slechte timing wel, midden in mijn examenperiode (die nog tot eind januari duurt), maar tegelijk ook heel goed. Examenperiodes zijn altijd héél kwalijke periodes, dus een beetje extra opletten zodat ik niet bijkom is ook al prima!

Plan vandaag:
O: smoothie met magere yoghourt met banaan en beetje hagelslag
T: manderijntje
M: drie bruine boterhammen met salami (van weightwatchers :Y), extra light)
T: /
A: pasta met aubergines,mozerella en tomaat (diepvries, geen tijd om te koken :+)
T: zure uitjes? (hangt af van de zin)

Trouwens, las hier ergens een discussie over KAAS. Of dit al dan niet goed is... Gezond zal het wel zijn, maar kaas is echt een ongelofelijke dikmaker. Mijn zus heeft een tijd weightwatchers gedaan, waar er met punten (naar gelang calorieen ed) gewerkt wordt... Kaas zijn daar echt enorm veel punten, dus als je de keuze hebt: ofwel de heel magere (minder dan +20), ofwel vervangen door iets anders (gewoon ham of kipfilet).
Nog iets waar ik bij weight watchers ERG van geschrokken ben: Cornflakes telt gigantisch door! (ook de specialK, die telt evenzeer door als alle andere soorten). Heb ik toen maar meteen geschrapt van mijn menu :Y)

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:19

ik eet dus elke dag meusli(specialK of quaker balans), oke dat is geschrapt :+

heb net is zitten rekenen gisteren 1500 kcal op.. en hele dag niks uitgevoert van beweging vandaar dat het niet hard gaat :Z

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:52

NiNa_14 schreef:

Op zich als je kijkt in hun puntenlijst valt het wel mee (2punten voor specialK cornflakes, ik zou bv met 70kg bij 164-beperkte lichamelijke beweging- ongeveer 18punten per dag totaal mogen eten), maar als dan bekijkt.... die 2 punten is voor 30gr. Ik weet niet of je ooit al eens 30gram cornflakes hebt afgewogen, maar dat is praktisch niks :Y).

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:59

tantjeuh schreef:
NiNa_14 schreef:

Op zich als je kijkt in hun puntenlijst valt het wel mee (2punten voor specialK cornflakes, ik zou bv met 70kg bij 164-beperkte lichamelijke beweging- ongeveer 18punten per dag totaal mogen eten), maar als dan bekijkt.... die 2 punten is voor 30gr. Ik weet niet of je ooit al eens 30gram cornflakes hebt afgewogen, maar dat is praktisch niks :Y).

ik weeg elke dag percies 30 gram af :o

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:02

Goedemorgen!

Bij mij gaat het ook niet zo hart, ik wil sneller!! Vind het echt frustrerend, niet meer lekker snoepen of iets wat ik anders wel deed, de hele dag water drinken en dus niets anders meer en amper tot niets af vallen! iemand tips ?

O: 2 bruine broodjes met kipfilet
L: 1 bruin broodje kipfilet & 2 plakjes ontbijtkoek kaas.
T: Appel
A: Spinazie alla creme, met schnitzel en aardappels (daar neem ik er maar 1 of 2 van).
T: ??

Ik eet mijn boterhammen zonder boter trouwens.
En heb sinds het afvallen wel een pijnlijke zeren buik/maag

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:03

NiNa_14 schreef:

Serieus :D ? En jij komt daar mee toe? God, als ik dat als ontbijt zou moeten eten, dan ligt ik tegen 10uur tegen de grond...

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:08

Ik dacht ook altijd dat cornflakes goed was maar ik doe er wel meer in denk ik dan 30g. En over kaas, het staat toch ook in Sonja Bakker? Dus daarom dacht ik eigenlijk dat dat ook gezond was..

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:11

tantjeuh schreef:
NiNa_14 schreef:

Serieus :D ? En jij komt daar mee toe? God, als ik dat als ontbijt zou moeten eten, dan ligt ik tegen 10uur tegen de grond...

ik kom daarmee redelijk toe heb nu ook echt weer honger, net een cracot op..
maar als ik bijvoorbeeld echt iets actiefs ga doen dan moet ik ookwel meer ontbijten hoor ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:12

Ik vind wit brood heerlijk maar neem het niet. Zit echt niks in qua voedingstoffen maar wel veel koolhydraten/vet.

Dan maar volkoren brood. Het went wel.
Net als Optimel vla met 0% vet. Vergeleken met slagroomvanillevla is het goor maar als je niks anders meer hebt, dan is het best te eten....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:12

Zoet beleg wat mag: appelstroop, vruchtenhagel, en als je hagelslag wil, dan liefst zo puur mogelijk. ;)

Vandaag jarig... dus zal wel niet zo'n beste dag worden voor mij. :o

Ik vier het pas vrijdag, maar al wel gebak getrakteerd.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:14

Duke schreef:
Zoet beleg wat mag: appelstroop, vruchtenhagel, en als je hagelslag wil, dan liefst zo puur mogelijk. ;)

Vandaag jarig... dus zal wel niet zo'n beste dag worden voor mij. :o

Ik vier het pas vrijdag, maar al wel gebak getrakteerd.

gefeliciteerd!!
zondigen op je verjaardag mag vind ik

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:27

Appelstroop met kaas? Heb ik echt nog nooooit van gehoord :Y)
Grappig.

tantjeuh: knap dat je toen toch op gewicht bent gebleven :)
Ik zit ook midden in m'n tentamens nu, idd "eet-periodes"

Duke: is pure hagelslag beter dan bijv melk ja? Nooit geweten :=
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Verjaardag is inderdaad absoluut een uitzondering waard :j

Ga vanavond boerenkool maken. Nu al zin in :9

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:37

Als traktatie bij de koffie mag je ook chocolade eten, als deze maar zo puur mogelijk is (70%). Toen ik aan het SB-en was, nam ik 's avonds bij de koffie/thee, twee kleine stukjes donkere chocolade. ;) Is misschien wel weer een idee om dat te gaan doen, trouwens. Kan je toch een beetje snoepen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:41

Nann__ schreef:
Ik dacht ook altijd dat cornflakes goed was maar ik doe er wel meer in denk ik dan 30g. En over kaas, het staat toch ook in Sonja Bakker? Dus daarom dacht ik eigenlijk dat dat ook gezond was..

Ongezond is het ook niet :). Het is alleen niet echt 'mager' beleg te noemen... zeker in vergelijking met kipfilet/kalkoenfilet/magere ham, daar zit heel wat minder calorieën en vet in.
Vergelijking, ik neem er wederom WW bij (doe zelf geen ww, maar vind hun puntenindicaties altijd wel handig om te beoordelen of iets "goed" of "niet zo goed" is...) kalkoenfilet is 1punt voor 50gram. Als je naar de héél light kaas gaat kijken: Light kaas Belligne, 5% = 1 punt voor 30gram. Leerdammer is 3 punten voor 30gram. Beemster Light is 3,5punt voor 45gram

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:46

hebben jullie dat ook dat overdag is het best makkelijk om op te letten met wat je eet en dat dat savonds toch stuk moeilijker is.
en dat je dan dus ook vlugger zondigt..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:52

Vandaag:

O: 250 gr optimel kwark
T: mineola
L: 2 crackers kipfilet en 1 met 30+ kaas, beker optimel en evt 2 kiwi's
T: snelle jelle
D: aardappels, spinazie a la creme en een eitje
t: ??

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:54

Die trek die je 's avonds krijgt, gaat - als je er niet aan toegeeft - na ongeveer 2 weken over. Is kwestie van gewenning. Dat wordt steeds makkelijker. Ik vind juist overdag de valkuilen, want dan word je meer blootgesteld aan lekkere dingen (je loopt langs de bakker, supermarkt, kantine, snackautomaat, etc.). Als je 's avonds niets in huis hebt, valt er ook weinig verleiding te vinden.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:54

Duke proficiat trouwens!!

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:55

Gefeliciteerd Duke :+

Mijn moeilijke moment is altijd tussen het thuiskomen en warme eten.. Ben meestal rond 16.20 thuis en wij eten rond 17.00.. Dat vind ik echt het moeilijkste moment van de dag. ´s avonds ben ik altijd bij de paarden, dus dan is het goed te doen..

Is muesli ook zo slecht dan? Of alleen cornflakes. IK eet nu 's ochtends muesli met magere yoghurt. Word je heel vol van.

O Muesli met magere yoghurt
T -
L 2 volkoren broodjes met Slankie smeerkaas
T Appel
D Stamppot boerenkool met rookworst.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:57

Duke schreef:
Die trek die je 's avonds krijgt, gaat - als je er niet aan toegeeft - na ongeveer 2 weken over. Is kwestie van gewenning. Dat wordt steeds makkelijker. Ik vind juist overdag de valkuilen, want dan word je meer blootgesteld aan lekkere dingen (je loopt langs de bakker, supermarkt, kantine, snackautomaat, etc.). Als je 's avonds niets in huis hebt, valt er ook weinig verleiding te vinden.

ik zie nooit zo veel op weg naar school en vind de dingen op station veelste duur(toch voordeel aan arme student zijn)
zit nu bijna altijd thuis samen met mijn vader die thuis werkt, wij controleren elkaar als een van de 2 wil snoepen :+
denk dat dat wel scheelt..

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:02

Heb ook vooral 's avonds last van. Maar nu inderdaad geen lekkere dingen meer in huis en tandjes poetsen en daarna pas lekker lui op de bank film kijken helpt ook wel.

Net op de weegschaal geweest..
Moet weer flink gaan sporten want er is weer iets bij gekomen :=