Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 17:39

Die mening deel ik ook, probeer het in ieder geval je hebt die dingen niet voor niets!
Met mensen die al meteen zeggen dat ze FV gaan geven heb ik altijd een beetje moeite, ik ben niet anti-FV en superpro-BV maar ik vind dat je dit tegenover je kind wel een beetje verantwoord bent!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:02

Ik heb er eigenlijk nooit zo met mensen over gesproken of verder over nagedacht. Idd zoals Cyntje zegt....die dingen heb je niet voor niets......ik ga ervoor. Is hier ook nooit thema geweest, maar gewoon tussen mij en hubbie al een vanzelfsprekendheid. En wat anderen ervan vinden.....i don't care. Is inderdaad ons kind. Mijn zus is 1.10 dit jaar bevallen en heeft alles geprobeerd maar daar lukte het ook niet. Die kolft nu en geeft dus alsnog BV maar dan via de fles.

Ik kan het met m'n werk niet combineren aangezien ik een buitendienst functie heb. Ben dus de hele dag onderweg, in de auto en naar klanten. Wordt dan toch lastig op een parkeerplaats.......zal dan een combi gaan worden tussen BV en FL. Heb zowiezo nog een maand vakantie aan m'n verlof geplakt om de BV optimaal te kunnen benutten.

Vind het toch wel bijzonder om de verschillende opvattingen te lezen over BV/FL.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:08

MamboBeach schreef:
Nou, ik kreeg een anti-biotica en moest gaan kolven, ik was net thuis uit het ZH. Verpleegkundige heeft arts gebeld en arts zei dat ik borst mocht geven omdat er niets bewezen was. Maargoed, ik zat er wel even mooi mee en zat best in de zenuwen... Ik had ook geen FV staan thuis.

Bij mij hetzelfde verhaal... ik kreeg op een vrijdag (tegen de avond) een BO. Ik was dus erg blij dat ik al een kolf in huis had, en daar ook al mee geoefend had.. De antibiotica mocht ik van de arts bij de apotheek ophalen zonder dat ie mij gezien had. Mijn verhaal was duidelijk genoeg :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:09

Maar dat is toch ook een prima oplossing in jouw geval :j
Je benut het idd optimaal maar zweert het niet meteen al af want het zal toch wel niet lukken met je functie ;)

En voor kolven en dan flesvoeden heb ik ook respect hoor, dat is nou eens veel werken hebben aan voeden! :j +:)+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:10

Oja, en de stuwing kreeg ik de zondag ervoor :+. Om de een of andere reden heb ik dat soort dingen altijd in het weekend...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:12

Ik heb alleen de 3de dag na de bevalling last gehad van stuwing, verder helemaal niet meer :n
Soms als ik elders ben en Chiara bij de oppas maar dan zelfs dan niet eens heel erg.

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:14

Ik heb nog helemaal niets in huis qua BV/FV, ja een paar voedingsbh's :D Beval zowiezo in 't ziekenhuis (dat is gebruikelijk in Duitsland) en dan blijf ik zo'n 4 dagen tot de 1e prikjes van de baby. Ga er vanuit dat ze me dan wel op weg geholpen hebben en zo niet.....dan heeft hubbie snel de spullen gehaald die nodig zijn. Mocht het allemaal super verlopen en ik kan/mag na één dag naar huis, dan doe ik dat natuurlijk. De Duitsers kennen geen kraamhulp en blijven de kraamperiode in 't ziekenhuis. Wij nederlanders zijn daar heel anders in.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:18

Bij mij begon het een beetje op de derde dag, maar de vierde dag was het echt heel erg. Na het afkolven ging het even beter. Blijkbaar was het toch niet helemaal goed leeg iedere keer, want de vrijdag daarna kreeg ik dus een borstontsteking. Daar was ik na het weekend trouwens echt weer helemaal vanaf. Met zo'n 9 maanden kreeg ik weer een borstonsteking. Verder alleen maar heel erg genoten :j

Mijn voeding is trouwens nu echt heel erg aan het terug lopen. Laelia wil steeds korter bij mij drinken, vooral 's avonds. Om haar de nacht wel te laten doorslapen krijgt ze sinds gisteren een flesje na de borstvoeding. In de ochtend drinkt ze nog wel echt een goede voeding. Ik ben dus bang dat ik niet heel veel langer als een jaar borstvoeding ga geven. Binnenkort wil ik er ook weer een keertje foto's van laten maken door manlief. Een blijvende herinnering aan de borstvoedingsperiode :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:19

Daar zat ik laatst ook aan te denken, nog een keer een leuke BVfoto :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:21

Boya schreef:
Ik heb nog helemaal niets in huis qua BV/FV, ja een paar voedingsbh's :D Beval zowiezo in 't ziekenhuis (dat is gebruikelijk in Duitsland) en dan blijf ik zo'n 4 dagen tot de 1e prikjes van de baby. Ga er vanuit dat ze me dan wel op weg geholpen hebben en zo niet.....dan heeft hubbie snel de spullen gehaald die nodig zijn. Mocht het allemaal super verlopen en ik kan/mag na één dag naar huis, dan doe ik dat natuurlijk. De Duitsers kennen geen kraamhulp en blijven de kraamperiode in 't ziekenhuis. Wij nederlanders zijn daar heel anders in.

Waar woon jij ergens in Duitsland Boya?

Omdat Laelia in stuit lag, ben ik trouwens naar een ziekenhuis in NL gegaan. Een natuurlijke stuitbevalling durfden ze bij ons (kleve, bij Nijmegen) niet aan... Dat zou zoiezo een keizersnee worden, en dat wilde ik niet bij voorbaat.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:23

Cyntje schreef:
Daar zat ik laatst ook aan te denken, nog een keer een leuke BVfoto :j

Als de voeding nog steeds loopt, dan wil ik misschien wel een foto laten maken op de huishoudbeurs (negenmaandenbeurs). Dat heb ik vorig jaar niet gedaan, maar ik zit eraan te denken om dat dit jaar wel te doen als dat kan...

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:25

Angela, ik woon bij jou om de hoek....regio Kleve. Ik ga in het St. Antonius Hospital bevallen. Had jij een Hebamme in Duitsland? Want bij ons in de Hebamme Praxis staan ze niet negatief tegenover een stuitbevalling? Tot nu toe ligt mijn beebje goed. Ben je in de Radbout bevallen?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:31

Dat dacht ik al dat je hier om de hoek zat, maar ik was er niet zeker van ;)

Ik had wel een hebamme in duitsland, Marina van Holt. Ik heb in duitsland zowel in Goch, als in kleve, als in Geldern gevraagd, en er was maar 1 arts in Geldern die het wel aandurfde. Die was alleen op vakantie.. De andere artsen deden zoiezo een keizersnee werd me toen gezegd. Misschien zijn ze wel veranderd en durven ze het nu wel aan? Mijn gynaecoloog stond er ook niet afwijzend tegenover, maar wilde het ook niet doen (drs. Buschfeld in Kleve).

Heb jij trouwens kraamzorg kunnen regelen Boya?

ik ben in het cwz bevallen, daar kon ik als snelste terecht voor een draaipoging (die niet gelukt was). Een dag later kwam ik terug met gebroken vliezen :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 18:45

Dan zit ik ook bij jullie om de hoek ik ben ook in het CWZ bevallen :+

Mijn vliezen braken midden in het restaurant van het CWZ toen ik op controle kwam ( 39w6d) ivm waarschijnlijk ZSvergiftiging terwijl het dus gewoon de bevalling was die op gang kwam :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:54

In het restaurant! hihihihihihi... Ik was echt blij dat het hier thuis op de bank was. Gelukkig zat ik op een apart kussen, waardoor de bank droog bleef :D. Toen snapte ik ook waar die kraammatjes handig voor zijn als je niet thuis bevalt, want die kraammatrassen voor in je ondergoed kunnen dat vruchtwater niet echt aan :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 18:56

Deest is trouwens vlakbij waar ik vroeger werkte als bijbaantje.. je kent het vast wel: De loef in Winssen :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:06

Angela schreef:
MamboBeach schreef:
Nou, ik kreeg een anti-biotica en moest gaan kolven, ik was net thuis uit het ZH. Verpleegkundige heeft arts gebeld en arts zei dat ik borst mocht geven omdat er niets bewezen was. Maargoed, ik zat er wel even mooi mee en zat best in de zenuwen... Ik had ook geen FV staan thuis.

Bij mij hetzelfde verhaal... ik kreeg op een vrijdag (tegen de avond) een BO. Ik was dus erg blij dat ik al een kolf in huis had, en daar ook al mee geoefend had.. De antibiotica mocht ik van de arts bij de apotheek ophalen zonder dat ie mij gezien had. Mijn verhaal was duidelijk genoeg :+

Ik ook vrijdagavond maar ik ben dus gewoon door gegaan met BV te geven! :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:09

Angela schreef:
Deest is trouwens vlakbij waar ik vroeger werkte als bijbaantje.. je kent het vast wel: De loef in Winssen :)

:= Ken ik zeker :+
Men krijg gewoon kippenvel. Ik heb er gewerkt van mijn 15de tot afgelopen maart 2009.
Mijn partner is er al werkzaam vanaf zijn 16de en is daar nu ass.bedrijfsleider. Nu is het sindskort een Jumbo ;)
Ik heb voorheen in Winssen gewoond, woonde er om de hoek. Hoe klein is de wereld :')

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 19:13

Daar hebben wij elkaar ook leren kennen, al begreep hij de hints niet zo :')

Maar ik ga ff eentje drinkie geven op de bank dan kunnen wij ook even rustig eten zo :=

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:20

Ik heb mijn man via iemand bij de Loef leren kennen. Ik ging eigenlijk bijna niet met haar om, maar moest plotseling ineens hallo tegen haar zeggen toen ik zag wat voor een lekker ding ze had meegenomen (en dat was niet haar vriend, maar een vriend) :)

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:42

Zit ook bij Frau drs. Buschfeld, da's toevallig :D en bij Hebammenpraxis Rundum. Kraamhulp is nog onduidelijk. Er zijn inmiddels gesprekken geweest tussen Kraamhulp Gelderland en de Hebammenpraxis, heb nog niet gehoord wat daar uit gekomen is. Ik zie wel hoe 't gaat. Beide moeders willen graag een week in huis komen als hulp, dus da's handig om achter de hand te hebben. Pijnbestrijding zijn ze in Duitsland vrij snel mee, maar als het even kan wil ik een keizersnede wel voorkomen. Heb vorig jaar al een week in 't St. Antonius gelegen ivm een acute blinde darm ontsteking EN een endometriosecyste, dus heb al wat van de zorg mogen 'proeven'. Ik omschreef 't als All Inclusive, niets dan lof. Dus wat dat betreft ga ik redelijk onbevangen deze periode in (misschien wat naief :P )

Cyntje ook al zo dichtbij, alhoewel ik topografisch niet zo goed ben in deze regio. Ben import he hihihi.

Wat een toestand.....als je vliezen breken in 't restaurant. Gelukkig was het het restaurant van het CWZ :D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:51

@ boya: ik had volledige kraamzorg geregeld via het groene kruis (zitten in limburg). En daar hadden ze ook nog eens geen tekort, waardoor ik echt alle uren kreeg. Ik was er echt heel erg tevreden over. Kraamhulp gelderland vond dat ik te ver weg woonde...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:00

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:03

Hey bedankt. Ik zal morgen nog eens bellen zowel met Gelderland als met Limburg. Is toch wel prettig als 't duidelijk is.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 20:05

Ja het was ook erg hilarisch in het ziekenhuis op dat moment, ik stond in de spotlights en als ik ergens niet van hou is het dat wel :=
En het bleef maar lopen, komt er een dweilploeg naar me toe enzo, rolstoel etc :+