Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:32

Ik heb dit topic net van begin tot eind doorgelezen. Ik persoonlijk wil geen kinderen omdat ik weet dat ik er nu niet klaar voor ben, ik uberhaupt nooit kinderen heb gewild. Maar om dan te lezen dat ik dan als vrouw geen kinderen zou mogen krijgen? Ik vind dit een erg nare opmerking. Naar mijn mening is er te weinig respect voor de mening van anderen binnen dit topic. Ik begrijp dat sommige mensen een kind niet zouden aborteren wegens alle bovenstaande redenen. Ik zelf zou het kind wel aborteren. Maar dat zeg ik nu. Ik weet niet wat ik zou doen mocht ik zwanger raken. Ik zou alle mogelijke opties wel bespreken met mijn partner. Ik ben het eens met gr_roos.
Tegen Pletje wil ik zeggen dat ik een beetje schrik van je reactie. Ik wil op dit moment geen kinderen, dus geen moeder worden. Betekent dit dan volgens jou dat ik nooit moeder mag worden? Ook niet als ik over 10 jaar van mening verander?
Ik hoop dat je hierop wilt reageren, ik ben benieuwd naar je mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:33

pharagirlke schreef:
Ik had het op de "wacht maar tot je groot en wijs bent dan wil je wel kinderen". Echt ik ben die zin zo moe gehoord...

Ik ben die zin ook zat, maar Robynn schrijft dat helemaal nergens, zeker niet in die quote die jij aanhaalde.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:33

Ik denk niet dat iemand die pertinent geen kinderen wil, wacht tot 22 weken met abortus...
Die zullen dat veel eerder laten doen, en ja, dan spreken we imo toch over een klompje cellen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:34

@ Adil, oke dat is dan duidelijk, maar het leek alsof je puur daar op doelde, maar goed dan is dat opgehelderd. Ze had als ik me niet vergis een mooie foto in haar profiel dus vandaar dat het mij in het verkeerde keelgat schoot, omdat het gewoon een heel mooi compleet mannetje was.

@ Roos, Ja daar heb je ook gelijk in, en ik noem ook niemand moordenaar

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:35

Ylana schreef:
Ik denk niet dat iemand die pertinent geen kinderen wil, wacht tot 22 weken met abortus...
Die zullen dat veel eerder laten doen, en ja, dan spreken we imo toch over een klompje cellen.

Dat denk ik ook...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:36

Joto schreef:
@ Adil, oke dat is dan duidelijk, maar het leek alsof je puur daar op doelde, maar goed dan is dat opgehelderd. Ze had als ik me niet vergis een mooie foto in haar profiel dus vandaar dat het mij in het verkeerde keelgat schoot, omdat het gewoon een heel mooi compleet mannetje was.

Ik heb de foto ook gezien en ik denk dat voor iedereen wel duidelijk is dat je daar gewoon niet meer over een klompje cellen kunt spreken...!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:37

Dat is toch iets anders omschreven als net en komt een stuk minder kattig over.

Ik wil geen kinderen, ik wil geen dikke buik en ik heb helemaal niets met baby's. Vanaf een jaar of 2 worden ze leuk en raken ze zindelijk. Ik ben tante en pas regelmatig op, maar mijn zus weet dat ik geen luiers verschoon, dus die zorgt dat de jongste een schone luier heeft en in geval van nood ga ik naar mijn moeder, maar ik verschoon geen luiers...

Ylana helemaal mee eens, zoals ik al eerder melde als ik 1 dag later ongesteld ben dan gepland schiet ik in de stress, de 2de dag sta ik bij de drogist en mocht de uitslag negatief zijn ( voor kij is dat zwanger) dan zit ik de dersre dag in een kliniek. Kan het nooit heel oud zijn...

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:38

Toen ik 20 was was ik onverwachts zwanger van een egotripper die het net had uitgemaakt.
Ik belde hem op, weet je wat hij zei? "je laat het maar weghalen"
10 jaar later kan ik hem nog altijd wel schieten!
Het is overigens geeindigd in een miskraam.....daarna nog een operatie gehad. Nu zou ik noooooit meer een kindje laten weghalen. Al zou het van een slippertje zijn! Niet dat ik dat ooit ga doen, whahaha.
Ik heb 1 hele mooie dochter en ik weet hoe mooi het is om mama te zijn.
En wat betreft die egotripper..........hij heeft nu met zijn 35e nog altijd geen kinderen, hij heeft er echt een hekel aan. Zelf is hij namelijk ook een ongewenst geval. Ik noem het gewoon een triest geval.......die kent geen gevoelens. Soms moeten mensen het eerst zelf eens meemaken voordat ze weten waar ze het over hebben, maar that's life. Ik kan er ook niks aan doen dat iemand nooit liefde heeft gekregen van zijn ouders.
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 09-09-09 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Adil18 schreef:
Yeyo schreef:
Prima dat mensen dat zo zien, maar dat hoeft imo niet op zo'n rare manier geventileerd word.
Sterker nog, ik vind dat dit nogal een beeld schetst dat abortus een soort van verlenging van anticonceptie is. Pil, spiraal, condoom, niet gewerkt? Geen probleem, er is altijd nog abortus!!
Vreemd vind ik dat.

Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, maar zoals ik al een keer of 578935507246 heb gezegd inmiddels, misschien moet je moeder zijn om te tegens te kunnen begrijpen en het feit dat er zo gestuikeld word over "dat klompje cellen".

hou het lekker respectvol denk ik dan!

Waarom is het een rare manier?

En waarom moet je moeder zijn om te begrijpen dat je moeder wilt zijn? Moet ik dan eerst moeder worden om het voor mezelf nog eens te bevestigen dat ik geen kind wil? Sinds wanneer zijn moeders alleswetend? Ik hoef geen moeder te zijn om te snappen dat sommige mensen van een klompje cellen praten, ik noem dat algemeen inlevingsvermogen

Abortus is niet de verlenging van wat dan ook, maar het is goed dat het bestaat :)

Nee nu haal je dingen door elkaar, ik zeg niet dat je moeder moet zijn om te weten of je moeder WIL zijn, ik zeg dat je misschien moeder moet zijn om de tegens te begrijpen en dat er dus gevallen word over dat klompje cellen.
En als we het over inlevingsvermogen praten, ik vind praten over een "klomp cellen" nou niet bepaald getuigen van inlevingsvermogen, ook al is het dat biologisch gezien misschien wel en hebben mensen die mening. Als we allemaal zo'n geweldig inlevingsvermogen hebben, dan zou de discussie er wel leuk uit zien lijkt me.

En PG, waarom gaat die vergelijking niet op dan?
Moet het biologisch perfect op elkaar aansluiten dan als je een vergelijking maakt??
Feit blijft, zeg hier iets wat niet kan over een knol en iedereen gaat aan de rel, maar over ongeboren kinderen respectloos praten dat kan en mag wel???
Nix mis met mijn vergelijking.

_Ella_

Adil18 schreef:
Ik MOET niks. Ik sta achter mijn eigen mening. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en vinden het vreselijk hoe makkellijk sommige mensen over abortus praten. Moet ik dan tijdelijk een andere mening aannemen?

Overigen heb ik nooit gezegd dat ik een ongeboren kind als een hoopje cellen zie, maar ik vind wel dat mensen er rekening mee mogen houden dat er zelfs vrouwen zijn die zwanger zijn en niet warm kunnen worden met het idee een kind in hun buik te hebben en het inderdaad als een klompje cellen zien die relatief makkelijk te verwijderen is...

Je kan het zien zoals je wilt, maar dat iemand dat zo ziet wil nog niet zeggen dat dat de feiten zijn!
Na het lezen van de ervaring van Robyn en de foto in haar profiel, sorry, maar dan kan ik gewoon niet bij dat kinderen van deze leeftijd nog gedood worden omdat de moeder het niet wil. Het zijn levende kinderen! Ik wil wel respect hebben voor een anders mening echt... maar ik vind het gewoon gruwelijk ;(

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:39

Princesst schreef:
Ik heb dit topic net van begin tot eind doorgelezen. Ik persoonlijk wil geen kinderen omdat ik weet dat ik er nu niet klaar voor ben, ik uberhaupt nooit kinderen heb gewild. Maar om dan te lezen dat ik dan als vrouw geen kinderen zou mogen krijgen? Ik vind dit een erg nare opmerking. Naar mijn mening is er te weinig respect voor de mening van anderen binnen dit topic. Ik begrijp dat sommige mensen een kind niet zouden aborteren wegens alle bovenstaande redenen. Ik zelf zou het kind wel aborteren. Maar dat zeg ik nu. Ik weet niet wat ik zou doen mocht ik zwanger raken. Ik zou alle mogelijke opties wel bespreken met mijn partner. Ik ben het eens met gr_roos.
Tegen Pletje wil ik zeggen dat ik een beetje schrik van je reactie. Ik wil op dit moment geen kinderen, dus geen moeder worden. Betekent dit dan volgens jou dat ik nooit moeder mag worden? Ook niet als ik over 10 jaar van mening verander?
Ik hoop dat je hierop wilt reageren, ik ben benieuwd naar je mening

Zolang je ze niet wilt verdien je ze mijns inziens ook niet. En dan bedoel ik niet dat als je 16 jaar bent en dan geen kindje wilt, want dan zit je mijns inziens ook niet in de juiste levensfase. Ik doel op volwassen vrouwen die besloten hebben nooit kinderen te willen.

Toen ik 18 jaar was wilde ik ook nog geen kindje. Ik bedoel: dat paste totaal niet in mijn leven. Voor de keuze van abortus heb ik nooit gestaan, aangezien ik mijn zaken goed op orde had en nog heb.

En nogmaals: ik vind de keuzevrijheid in Nederland een goede zaak. Zo voorkom je een hoop ellende. En dat bedoel ik niet denegrerend.

Joto

Oke dan is dat helemaal uit de lucht :D Excuus.

Ylana dat ben ik met je eens.

Ayasha
Blogger

Ik zag idd dat ik een quote verkl**t heb. De opmerking was dus naar Joyckuh, Excuus Robijn!!

Joyckuh schreef:
Ik ben benieuwd hoeveel van deze mensen die zo hard roepen nooit kinderen te willen, over 15-20 jaar een kind hebben :D

Yeyo: een ongeboren kind vergelijk je met een volwassen paard? :+ Vergelijk het met een ongeboren veulen en je mag het van mij best een klomp vlees noemen :') In de paardenwereld is abortus bij bv tweelingdracht zelfs heel normaal.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:41

er zit in beiden een kloppend hart niet?
bij een foetus vanaf 6 weken overigens.

anyway, volgens mij snap je totaal niet wat ik bedoel en ik heb echt geen zin meer om het uit te leggen eigelijk.

okee, laatste poging, hopelijk dringt het nu wel tot je door dan.
mensen vallen hier elkaar aan over de respectloze manier waarop sommigen hun mening ventileren, of zelfs mensen aanvallen op hun bepaalde mening en de wijze waarop deze hier neergezet word.

als iemand het in zijn botte hoofd haalt om hier iets over een paard neer te zetten, dan staan opeens ALLE neuzen dezelfde kant op, want dat kan je niet maken hoor, zo respectloos praten over zo'n edel dier.

snap je m nou eindelijk????????? :Y)
Laatst bijgewerkt door Yeyo op 09-09-09 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:44

Yeyo schreef:
ik zeg dat je misschien moeder moet zijn om de tegens te begrijpen en dat er dus gevallen word over dat klompje cellen.

Dat begrijp ik ook nog wel, als iemand die nooit moeder wil worden zijnde. ;)
Heel technisch gezien is het misschien een klompje cellen, maar wie bv. de foto van Robynn ziet begrijpt toch hopelijk dat het gevoelsmatig veel meer is dan dat. Wat niet wegneemt dat het voor sommige mensen niks zou zijn, maar wederzijds respect en een beetje op je woorden letten kan geen kwaad.

Pharagirlke, ik dacht al dat je je vergist had, netjes dat je het even corrigeert. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:45

Dan moet je je niet mengen in het topic :+ En neen, dat is niet hetzelfde, of je vergelijkt een volwassen mens met een volwassen paard, of een ongeboren kind met een ongeboren veulen. Ongeboren kind vs volwassen paard = geen correcte vergelijking. :+

RP: fout is fout :+ Heb het in het originele bericht ook even aangepast maar met een edit er onder wat er mis was.

wattenstaafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:46

Pletje, waar ligt voor jou de grens dan? Wanneer ben je volwassen vrouw en heb je echt besloten nooit meer kinderen te willen? Ik ben nu 20 en besluit het voor nu, ik kan 25 zijn en het voor nu besluiten, ik kan 30 zijn en het nog niet willen, en op mijn 35e wel. ik denk dat je hieraan geen leeftijdsgrens kunt verbinden. Over het verdienen van kinderen.. Kun je kinderen verdienen? Ik ken mensen die kinderen hebben gekregen, ze verwaarlozen, in tijd aandacht of in verzorging. Die mensen wilden dolgraag een kind. Hebben zij dit kind verdiend? Iemand die er juist nu voor kiest een kind dit niet aan te doen, en later het kind wel alles geeft wat het nodig heeft verdient naar mijn mening het kind meer. Gelukkig worden we het wel eens over dat het goed is dat er keuzemogelijkheid bestaat.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:46

AAAAAAAAAAAAAAAARRRGGGGHHHHHH _-:( |o

LEES MENS, LEES!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:49

Als jij je bericht nog aan past vlak na dat ik reageer kan ik niet aan doen he :roll: Doe eens normaal zeg.

En van mij mag jij gerust zo over paarden praten. Maak me daar echt niet druk om, zo. Ben ik nu gemachtigd om mijn mening te geven?

Yeyo

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:51

ik KAN het niet duidelijker omschrijven dan DIT, het frustreert me in hoge mate als ik het niet over kan brengen.....

en wat mij niet in een discussie mengen betreft, als ik iets 3 keer moet uitleggen voor iemand, vind ik dat zonde van mn tijd, vandaar.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:52

pffffff doe niet zo kinderachtig zeg, ik ga er niet eens verder op in.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:52

Princesst schreef:
Pletje, waar ligt voor jou de grens dan? Wanneer ben je volwassen vrouw en heb je echt besloten nooit meer kinderen te willen? Ik ben nu 20 en besluit het voor nu, ik kan 25 zijn en het voor nu besluiten, ik kan 30 zijn en het nog niet willen, en op mijn 35e wel. ik denk dat je hieraan geen leeftijdsgrens kunt verbinden. Over het verdienen van kinderen.. Kun je kinderen verdienen? Ik ken mensen die kinderen hebben gekregen, ze verwaarlozen, in tijd aandacht of in verzorging. Die mensen wilden dolgraag een kind. Hebben zij dit kind verdiend? Iemand die er juist nu voor kiest een kind dit niet aan te doen, en later het kind wel alles geeft wat het nodig heeft verdient naar mijn mening het kind meer. Gelukkig worden we het wel eens over dat het goed is dat er keuzemogelijkheid bestaat.

Het punt is, dat het soms zo vreselijk oneerlijk is. Vrouwen die er alles aan doen om hun kindje een goede basis te geven krijgen niks of een traumatische ervaring doordat een kindje vroegtijdig overlijdt. Dat is werkelijk afschuwelijk en voor een vrouw die het niet mee heeft gemaakt nauwelijks voor te stellen. Vrouwen die hun kind verwaarlozen hebben het mijns inziens niet verdiend nee.

Als je echt gewoon definitief besloten hebt om geen moeder te worden, dan moet je dat vooral niet doen! Ieder mens verdient een gelukkig leven. En nee, daar kan je ook geen leeftijd aan vast hangen. Daarom zeg ik ook: ik doel op volwassen vrouwen die het definitiet besloten hebben. Als je zegt: ik ben nu 20 en ik wil het nu (nog) niet, dan heb je toch nog niet besloten dat je nooit moeder wilt worden? Volgens mij zit daar een duidelijk verschil in.

Wat ik wel erg vind zijn de vrouwen die eerst 40 jaar lang aan zichzelf denken en dan vervolgens een kind "nemen". Maar dat is een andere discussie :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:54

Yeyo schreef:
ik KAN het niet duidelijker omschrijven dan DIT, het frustreert me in hoge mate als ik het niet over kan brengen.....

en wat mij niet in een discussie mengen betreft, als ik iets 3 keer moet uitleggen voor iemand, vind ik dat zonde van mn tijd, vandaar.

Kijk, als dat er meteen had ingestaan, had ik er ook meteen op gereageerd. Maar als jij je bericht nog aanpast moet je niet zo uitvallen tegen mij en doen alsof dat er al eeeuuuwweeen stond. :? Dat noemt mij dan kinderachtig :? Snappen wie het snappen kan.

Pletje: dat ben ik met je eens.... Vrouwen die "te oud" aan kinderen beginnen vind ik eerlijk gezegd ook niet dat. :n

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:57

Yep whatever.

Pletje, dat ben ik met je eens, dat hele gebeuren wat nu gaande is om eicellen in de kunnen vriezen, zodat je toch nog kinderen kan krijgen tot je 50e, ook al is je houdbaarheidsdatum verstreken.....ik snap het niet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 13:57

Volgens mij denken we eigenlijk allemaal best wel weer hetzelfde.

1. Abortus als anti-conceptie gebruiken vinden we allemaal not done
2. Iedereen is het erover eens dat het goed is dat men de keuze heeft (de mensen die weloverwogen de beslissing nemen om het weg te laten halen dan hè, niet die mensen die punt 1 aan punt 1 voldoen)
3. Iedereen vindt dat als men geen kinderen wil, men ze ook niet moet nemen / krijgen. En we zijn allemaal blij dat we dan punt 2 hebben om op terug te vallen.
4. Allemaal vinden we dat we elkaar met meer respect moeten behandelen :D

Adil, ja zeg word ik nog voor ziek uitgemaakt ook, nou wordt ie helemaal mooi :D.