Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joto schreef:@ Adil, oke dat is dan duidelijk, maar het leek alsof je puur daar op doelde, maar goed dan is dat opgehelderd. Ze had als ik me niet vergis een mooie foto in haar profiel dus vandaar dat het mij in het verkeerde keelgat schoot, omdat het gewoon een heel mooi compleet mannetje was.
Adil18 schreef:Yeyo schreef:Prima dat mensen dat zo zien, maar dat hoeft imo niet op zo'n rare manier geventileerd word.
Sterker nog, ik vind dat dit nogal een beeld schetst dat abortus een soort van verlenging van anticonceptie is. Pil, spiraal, condoom, niet gewerkt? Geen probleem, er is altijd nog abortus!!
Vreemd vind ik dat.
Ik ben niet voor en ik ben niet tegen, maar zoals ik al een keer of 578935507246 heb gezegd inmiddels, misschien moet je moeder zijn om te tegens te kunnen begrijpen en het feit dat er zo gestuikeld word over "dat klompje cellen".
hou het lekker respectvol denk ik dan!
Waarom is het een rare manier?
En waarom moet je moeder zijn om te begrijpen dat je moeder wilt zijn? Moet ik dan eerst moeder worden om het voor mezelf nog eens te bevestigen dat ik geen kind wil? Sinds wanneer zijn moeders alleswetend? Ik hoef geen moeder te zijn om te snappen dat sommige mensen van een klompje cellen praten, ik noem dat algemeen inlevingsvermogen
Abortus is niet de verlenging van wat dan ook, maar het is goed dat het bestaat
Adil18 schreef:Ik MOET niks. Ik sta achter mijn eigen mening. Sommige mensen kunnen geen kinderen krijgen en vinden het vreselijk hoe makkellijk sommige mensen over abortus praten. Moet ik dan tijdelijk een andere mening aannemen?
Overigen heb ik nooit gezegd dat ik een ongeboren kind als een hoopje cellen zie, maar ik vind wel dat mensen er rekening mee mogen houden dat er zelfs vrouwen zijn die zwanger zijn en niet warm kunnen worden met het idee een kind in hun buik te hebben en het inderdaad als een klompje cellen zien die relatief makkelijk te verwijderen is...
Princesst schreef:Ik heb dit topic net van begin tot eind doorgelezen. Ik persoonlijk wil geen kinderen omdat ik weet dat ik er nu niet klaar voor ben, ik uberhaupt nooit kinderen heb gewild. Maar om dan te lezen dat ik dan als vrouw geen kinderen zou mogen krijgen? Ik vind dit een erg nare opmerking. Naar mijn mening is er te weinig respect voor de mening van anderen binnen dit topic. Ik begrijp dat sommige mensen een kind niet zouden aborteren wegens alle bovenstaande redenen. Ik zelf zou het kind wel aborteren. Maar dat zeg ik nu. Ik weet niet wat ik zou doen mocht ik zwanger raken. Ik zou alle mogelijke opties wel bespreken met mijn partner. Ik ben het eens met gr_roos.
Tegen Pletje wil ik zeggen dat ik een beetje schrik van je reactie. Ik wil op dit moment geen kinderen, dus geen moeder worden. Betekent dit dan volgens jou dat ik nooit moeder mag worden? Ook niet als ik over 10 jaar van mening verander?
Ik hoop dat je hierop wilt reageren, ik ben benieuwd naar je mening
Joyckuh schreef:Ik ben benieuwd hoeveel van deze mensen die zo hard roepen nooit kinderen te willen, over 15-20 jaar een kind hebben
Vergelijk het met een ongeboren veulen en je mag het van mij best een klomp vlees noemen
In de paardenwereld is abortus bij bv tweelingdracht zelfs heel normaal.
Yeyo schreef:ik zeg dat je misschien moeder moet zijn om de tegens te begrijpen en dat er dus gevallen word over dat klompje cellen.
En neen, dat is niet hetzelfde, of je vergelijkt een volwassen mens met een volwassen paard, of een ongeboren kind met een ongeboren veulen. Ongeboren kind vs volwassen paard = geen correcte vergelijking. 
Heb het in het originele bericht ook even aangepast maar met een edit er onder wat er mis was. Princesst schreef:Pletje, waar ligt voor jou de grens dan? Wanneer ben je volwassen vrouw en heb je echt besloten nooit meer kinderen te willen? Ik ben nu 20 en besluit het voor nu, ik kan 25 zijn en het voor nu besluiten, ik kan 30 zijn en het nog niet willen, en op mijn 35e wel. ik denk dat je hieraan geen leeftijdsgrens kunt verbinden. Over het verdienen van kinderen.. Kun je kinderen verdienen? Ik ken mensen die kinderen hebben gekregen, ze verwaarlozen, in tijd aandacht of in verzorging. Die mensen wilden dolgraag een kind. Hebben zij dit kind verdiend? Iemand die er juist nu voor kiest een kind dit niet aan te doen, en later het kind wel alles geeft wat het nodig heeft verdient naar mijn mening het kind meer. Gelukkig worden we het wel eens over dat het goed is dat er keuzemogelijkheid bestaat.
Yeyo schreef:ik KAN het niet duidelijker omschrijven dan DIT, het frustreert me in hoge mate als ik het niet over kan brengen.....
en wat mij niet in een discussie mengen betreft, als ik iets 3 keer moet uitleggen voor iemand, vind ik dat zonde van mn tijd, vandaar.
Dat noemt mij dan kinderachtig
Snappen wie het snappen kan.

.