Hoe zien jouw nagels eruit. II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:57

*speert terug naar de website en besteld ook nog de schrapper en de stempel*

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:04

En nu dus besteld:

Afbeelding (incl stempel en schrapper)
Afbeelding

Stempel kleurtje Light Grey (rood en wit zit in de set)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:04

Elady moet aan de ketting!! _O-

Jullie krijgen vanaaf een foto!! :j

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:10

En nou maar hopen dat het aankomt en ik er wat van bak :+

Meiden, ik ga het laatste uurtje nog ff wat nuttigs doen. Spreek jullie snel :*

IvysToeter

Re: Hoe zien jouw nagels eruit. II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:39

ik heb 2 nieuwe kleurtjes erbij..
maar ook weer bijna 14 euro armer... voorlopig geen nieuwe lakjes voor mij.
iets oranje achtigs van rimmel
en Ocean, van GOSH

Ik heb hier trouwens nog een potje van Theatre diamond sensation staan die ik niet gebruik... paar keer gebruikt maar nu niet meer.
iemand intresse?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:27

Hier een foto van het nieuwe lakje van GOSH
de kleur is niet echt heel erg duidelijk op de foto, weet nog steeds niet hoe ik het beste een plaatje ervan kan schieten.
ik weet dat het niet echt heel erg netjes is, maar ik had een beetje moeite ermee vandaag hihi

Afbeelding
Afbeelding

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:09

hahahaha, dat spaarvarken, zo ziet mn portomonee er ook uit na vanmiddag _O-

ik dacht vanochtend, ik ga vanmiddag/vanavond ook eens rustig kijken naar al die templates van konad en ga er dan 2 leuke uitzoeken en bestellen, maar goed eerst afgesproken om met schoonzus naar de vlindermarkt in emmen te gaan, en ik loop daar rond en ik vanochtend al enthousiast tegen manlief ga vanavond wat bestellen hoor,
maar goed wij op de markt, zegt manlief, kijk daar hebben ze ook van dat nagelspul wat je leuk vind, dus ik speer er snel heen.
is het van konad zelf *\o/* scheelt weer verzendkosten :D dus snuffelen en snuffelen en lang nadenken en niet weten wat ik moest kiezen %) (weegschaal :roll: ) en manlief sliep alzowat :z
heb uiteindelijk een startsetje gekocht van een plaatje, een schraper en stempel, 2 nagellakjes en een topcoat voor maar :$ 15 en nog een losse template omdat er mooie plaatsjes op zaten, wilde ook nog een derde waar een eenhoorn en een slang op zaten, maar had niet genoeg :$ ;( .

ben nu druk aan het expirimenteren :D en de resultaten zullen vanavond of morgen wel hier verschijnen in de vorm van foto's.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:11

Ik zit te denken om mss toch ook maar zo'n konad setje te gaan kopen := Maar wat moet ik allemaal hebben dan om een beetje leuk te kunnen beginnen? :o

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:13

Hallo :wave:
Ik zit toch best vaak stiekem mee te kijken en eigenlijk vind ik die stempel-patroontjes van konad best wel gaaf,
maar hoe werken die nou eigenlijk? :)
En wat moet je er allemaal precies voor aanschaffen?

O, en het belangrijkste:
is het een beetje te doen voor een nagellak-kluns als ik? :P

Edit; zie net dat er precies boven me hetzelfde wordt gepost :+

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:22

antwoord voor bovenste 2 posts.

om te beginnen heb je van jezelf een leuk onder kleurtje nodig, dan kan je bij de konad een start setje kopen of zelf samenstellen meestal is setje iets goedkoper. hierin moet dan een template zitten (ronde schijf met de patroontjes 7 stuks per schijf) een schraper, een stempel en vaak nog 2 nagellakjes. uiteraard kan je nog lakjes en templates los bij kopen ze hebben 40 verschillende geloof ik. %) ik was vanmiddag 1 uur bezig om er een leuke uit te kiezen.
je kan natuurlijk zoveel kopen als je zelf wilt (of budget het toelaat) maar om te beginnen dus:
1 schraper
1 stempel
1 template
1 nagellakje van konad voor de stempelfiguren (kleur zelf kiezen)
1 nagellakje als ondergrond op je nagel (hoeft niet perse je kan ook op je kale nagel stempelen, maar is niet zo leuk natuurlijk)

het is best simpel om te doen, ook als je niet zo handig bent, ik heb nu een paar keer geoefend en heb het al door, ik hield de schraper te scheef waardoor het niet lukte ik trok teveel verf er af, maar nu niet meer na 4 keer oefenen

je doet dan dus wat nagellak (konad nagellak, is beter en dikker en werkt makkelijk) op het figuurtje wat je hebben wilt, dan schraap je met de schraper er overheen om de overtollige verf er af te halen en dan moet je snel de stempelkussen er op drukken en dan zit het plaatje op het stempelkussen, en druk je die stempel op je nagel en heb je het plaatje op je nagel zitten.
daarna topcoat er overheen zodat het langer meegaat en klaar.

het is wel even oefenen, ik had het na 4 keer door en ga nu beginnen aan het echte werk :D je kan ook zien of het plaatje goed op de stempel zit, als die er niet goed op zit gewoon remover er overheen en nog eens proberen tot het plaatje goed op de stempel staat en dan kan je hem ook mooi op je nagel zetten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:25

Heb je ook die speciale onderlakjes nodig van konad of kan je het gewoon over een ander merk nagellak heen doen dan?
En welke van die lakjes gebruik je dan om te stempelen? :)
Ga zo even op de site rondsnuffelen ook :j
En is het geen rotwerk om met je natte nagels tussendoor steeds die plaatjes, schraper en stempel schoon te maken? :=

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:32

als onderlaagje kan je elk soort nagel lak gebruiken die je mooi vind. eerst goed laten drogen voordat je gaat stempelen.

de lakjes van de konad gebruik je om te stempelen, zijn iets anders van dikte enzo dus werkt wat beter, heb het net gekocht dus weet niet hoe het gaat met 'gewone' nagellakjes. ga ik binnenkort wel proberen heb een leuke goudkleur staan kan ik vast mooie goudstempeltjes mee maken als het lukt.

valt best mee, zet je nagellak remover er wel bij want na elk stempeltje moet je de template even schoonmaken uiteraard anders kan je het niet meer gebruiken, en natte nagels heb je als het goed is niet, de onderlaag moet al goed droog zijn anders mislukt het allemaal, en de stempel die je er op drukt is zo dun dat die binnen een paar seconden al droog is, dus geen problemen met uitsmeren ofzo, uiteraard wel een beetje voorzichtig zijn en er niet express over gaan wrijven ofzo.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:33

Ja ik snap dat je de lakjes van konad gebruikt om te stempelen.. Maar wélke lakjes? Want er zijn er toch ook die niet voor het stempelen zijn maar gewoon voor je hele nagel? En die lakjes voor het stempelen kan je toch juist weer niet voor je hele nagel gebruiken?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:40

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:41

staat op de site erbij welke wel en welke niet geschikt zijn om mee te stempelen, bijvoorbeeld de gewone nailpolish is niet geschikt om te stempelen, wel als ondergrond, de special nailpolish is voor het stempelen en niet om te laken.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:42

Wendy15 schreef:
http://www.konadnail.nl/?menu=article&c ... ID=6989322
Bij dit zit dus die lak, zo'n plaat, een stempel en zo'n schraper.. Maar niet zo'n houder voor die plaat, heb je die wel nodig en waarom zit die dan niet bij die startsetjes?

die houder voor de plaat heb je niet nodig hoor, je kan hem gewoon vasthouden met je hand of op tafel leggen.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:44

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:46

Ik ben al tegengekomen: stempellak, sneldrogende lak, special nailpolish.. Noemen ze nou dezelfde lak steeds bij een andere naam of is het allemaal ergens anders voor? :=

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:53

ze noemen het gewoon steeds een andere naam geloof ik.
en de lak loopt er echt niet af hoor als je het op tafel legt, er hoeft maar een heel klein drupje lak op het plaatje

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:53

Rana schreef:
ja dit is acryl dat houd beter dan gel indd

Dat is onzin, is afhankelijk van je eigen angels, de ene nagels is van nature vetter als een ander.
Acryll las er bij mij in no time af..

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:57

Zit dat patroontje dan niet helemaal door het plaatje heen zeg maar? Zit er nog een onderkantje aan? Ik dacht die figuurtjes als 'gaten' in het plaatje zaten :=

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:58

Wendy15 schreef:
Loopt de lak er dan niet uit als je het gewoon op tafel legt? :=

Maar als ik bij die setjes kijk dan staat er hier bijvoorbeeld dat het inclusief stempellak is
http://www.konadnail.nl/?menu=article&c ... ID=6989322

En bij deze dat het inclusief sneldrogende lak is
http://www.konadnail.nl/?menu=article&c ... ID=2219396
maar dan zit er dus geen lak bij om te stempelen, dus wat heb je dan aan zo'n setje? :o

de eerste is inderdaad met 2 kleuren stempllakjes, en geen basis coat.

de onderste is ondduidelijk ik denk dat het ook wel stempellakjes zijn, gezien je er 4 image plates bij krijgt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:58

Ja daarom.. Vind het bij die setjes soms een beetje onduidelijk :=

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:59

Wendy15 schreef:
Zit dat patroontje dan niet helemaal door het plaatje heen zeg maar? Zit er nog een onderkantje aan? Ik dacht die figuurtjes als 'gaten' in het plaatje zaten :=

nee de onderkant is dicht, je vult het 'gat/plaatje' op met lak dan schraap je het overtollige er af, anders heb je geen plaatje maar een vlek. en dan druk je de stempelkussen er op en dan blijft de verf in de vorm van het plaatje op dat kussen zitten en dat kussen druk je op je nagel en dan zit de lak op je nagel en is het kussen ook weer schoon (is speciaal materiaal)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:02

Aaah ok :) Maar krijg je de lak dan met schoonmaken wel goed uit die kleine randjes van die plaatjes? :=