Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ZusJacobs schreef:Het donker, ik zie echt allerlei vage schimmen in de schaduwen en hoor dingen die er echt niet zijn..
tklinkt logisch maar ik zie ook echter heeeel weinig in het donker 
maaargoed. ben ook panisch voor wespen, spinnen, insecten en dergelijke.
Heb echt wel eens nachtenlang wakker gelegen, denkend dat er ineens een slang onder mijn lakens uitkwam
Heb zelfs een tijd bijna niet meer naar het toilet gedurfd, omdat ik een verhaal had gehoord over een slang die via het riool bij iemand in huis was gekomen 
NicoleHorses schreef:ZusJacobs schreef:Het donker, ik zie echt allerlei vage schimmen in de schaduwen en hoor dingen die er echt niet zijn..
dit heb ik ook heel erg helaas. word er echter niet goed vantklinkt logisch maar ik zie ook echter heeeel weinig in het donker
ik ben ook bang savonds dat er dode mensen/geesten in mijn kamer rondlopen. nu ook eenbeetje want ik zit helemaal alleen beneden en maar 1 lampje is aan en derest is donkermaaargoed. ben ook panisch voor wespen, spinnen, insecten en dergelijke.
ook heb ik een dergelijk teveel-aan-calorieen-fobie
Imago01 schreef:Als ik mezelf niet een beetje in de hand ga krijgen dan dreigt mijn grote angst voor wespen echt op een fobie uit te lopen.
Ik ben allergisch en echt zo vreselijk bang voor ze. Als er eentje in mijn buurt zit dan zie je mij heeeeeel hard rennen. En alle mensen maar zeggen: je moet gewoon blijven staan. Ja, ik weet het, maar ik kan niet blijven staan.
Hommels en bijen vallen dan wel weer mee, alhoewel ik daar niet echt panisch voor ben. Ik ben een enorme dierenliefhebber en het gaat me echt aan mijn hartje maar wespen mogen van mij uitsterven.
Hele grote spinnen krijg ik ook echt de bibbers van maar de wespen storen mij in mijn sociale gebeuren. Ik ga niet naar een personeelsBBQ omdat er vorig jaar zo veel wespen op af kwamen, terrasjes pak ik wel maar eerst checken of er geen hele grote groepen wespen rond zwermen anders ga ik er niet zitten, steevast gaat er een ‘opzetter’ (ipv onderzetter) op mijn glas of blikje als ik ergens wat drink want ik ben bang dat er een wesp in gaat zitten als ik het net niet zie.
Ik heb ook voor mijn idee een antenne voor die beesten want anderen zien ze niet maar mijn blik is erop afgesteld ofzo….
Hmm ga toch maar eens nader bekijken of het niet toch een fobie aan het worden is….
als je ontwijkend en controlerend gedrag vertoont, is het een fobie. En zéker omdat het al meespeelt in je doen en laten...als je sociale leven eronder lijdt, moet je er best wat aan gaan doen, voor het nog erger wordt
Zinn schreef:Imago01 schreef:Als ik mezelf niet een beetje in de hand ga krijgen dan dreigt mijn grote angst voor wespen echt op een fobie uit te lopen.
Ik ben allergisch en echt zo vreselijk bang voor ze. Als er eentje in mijn buurt zit dan zie je mij heeeeeel hard rennen. En alle mensen maar zeggen: je moet gewoon blijven staan. Ja, ik weet het, maar ik kan niet blijven staan.
Hommels en bijen vallen dan wel weer mee, alhoewel ik daar niet echt panisch voor ben. Ik ben een enorme dierenliefhebber en het gaat me echt aan mijn hartje maar wespen mogen van mij uitsterven.
Hele grote spinnen krijg ik ook echt de bibbers van maar de wespen storen mij in mijn sociale gebeuren. Ik ga niet naar een personeelsBBQ omdat er vorig jaar zo veel wespen op af kwamen, terrasjes pak ik wel maar eerst checken of er geen hele grote groepen wespen rond zwermen anders ga ik er niet zitten, steevast gaat er een ‘opzetter’ (ipv onderzetter) op mijn glas of blikje als ik ergens wat drink want ik ben bang dat er een wesp in gaat zitten als ik het net niet zie.
Ik heb ook voor mijn idee een antenne voor die beesten want anderen zien ze niet maar mijn blik is erop afgesteld ofzo….
Hmm ga toch maar eens nader bekijken of het niet toch een fobie aan het worden is….
dit is zeker al een fobieals je ontwijkend en controlerend gedrag vertoont, is het een fobie. En zéker omdat het al meespeelt in je doen en laten...als je sociale leven eronder lijdt, moet je er best wat aan gaan doen, voor het nog erger wordt

Echt, ik heb een fantasie.. Slangen precies zo, maar die beesten vind ik gewoon vies.. Dat riool verhaal hierboven heb ik ook gehoord, toen durfde ik ook niet meer naar de wc! Buiten in het bos is voor mij dan al helemaal geen optie haha.Chantal___ schreef:Ik heb een échte insectenfobie. Met uitzondering voor vliegen, lieveheersbeestjes en vlinders.
En met nadruk op spinnen.
.

Vjestagirl schreef:Sorry, maar een fobie is nóóit grappig. Wat jij hebt is gewoon dat je iets minder prettig vind, zeker dat 'op de slak trap geluid'. Kijk uit waar je loopt en dan heb je er geen last van.
Een fobie is iets wat echt je leven verziekt, waar je echt last van hebt. Zelf heb ik agorafobie, pleinvrees. Doodsbang voor mensen, voor groepen mensen, voor mensen die tegen me praten...
Sorry, maar ik vind dat je het veel te makkelijk fobie noemt.