Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:54

Midasje schreef:
Het zal wel loslopen, gewoon goed voor je zelf zorgen. Dat je iig genoeg weerstand hebt.

Ja, voor mezelf doe ik dat wel, maar ik heb ook een kindje en ik moet er niet aan denken dat zij ziek wordt en dood gaat. Zij is mijn alles. Voor haar maak ik me dus wel erge zorgen, eerlijk gezegd....... Kinderen hebben over het algemeen toch minder weerstand dan wij, gezonde, jonge volwassenen.

Katja

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:17

Als de griep zou gaan muteren zijn het juist de gezonde jonge volwassenen die de hardste klap kunnen krijgen. Iets met weerstand die in overdrive gaat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:23

Katja, ik zit er ook niet op te wachten, hoor. Maar als het moet, liever ik, dan mijn kind. :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:27

Twiggy2008 schreef:
Midasje schreef:
Het zal wel loslopen, gewoon goed voor je zelf zorgen. Dat je iig genoeg weerstand hebt.

Ja, voor mezelf doe ik dat wel, maar ik heb ook een kindje en ik moet er niet aan denken dat zij ziek wordt en dood gaat. Zij is mijn alles. Voor haar maak ik me dus wel erge zorgen, eerlijk gezegd....... Kinderen hebben over het algemeen toch minder weerstand dan wij, gezonde, jonge volwassenen.

Ik begrijp je zorg voor je kind heel goed Twiggy.
Maar het komt maar in weinig mensen op dat vaccineren wellicht niet zo goed is als altijd gepresenteerd door dure propaganda en PR praktijken van de pharmaceutische industrie.

Bekijk deze docu eens www.youtube.com/results?search_query=va ... oq=vaccina
Surf eens rond over vaccineren en de verzwegen gevaren ervan. Als dat tenminste nog nodig is als je deze docu hebt bekeken.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:32

SAKKIA schreef:
Hoe bedoel je dat precies Ranna?

Dat die lui óf een kristallen bol hebben of er wellicht wat anders speelt waardoor iedereen aan de spuit moet. Eerst was het SARS dat ons bang moest maken 3 jaar later de vogelgriep, nu, weer 3 jaar later, de varkensgriep. Maar het wil nog niet zo lukken iets een pandemie te laten worden.

Ga eens op onderzoek uit naar het nieuws wat niet door het journaal of de kranten wordt verspreidt. Op het net is plenty te vinden.
Dan zul je ook al snel zien wat het uiteindelijke doel is van dit alles.

Maarrr... ga alleen op onderzoek uit als je het echt wilt weten.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:41

Midasje schreef:
Ik vraag me heel sterk af of ze de boel niet aan het overdrijven zijn, aan de gewone griep sterven jaarlijks 200.000 mensen wereldwijd. Ik zou de Qkoorts nu een grotere zorg vinden dan de mexicaanse griep. Is het geen trucje om mensen met de vakantie in eigen land te houden ivm de crisis????? Zou wel goed uitkomen als alle nederlanders hun vakantie centjes in NL opmaken.

Sorry, maar dit weiger ik te geloven. Het virus bestaat wel degelijk, muteert wel degelijk en raakt zo langzamerhand resistent tegen onze antivirale middelen... En dan zijn er mensen die denken dat het een TRUCJE is, om mensen hun spaarcentjes te laten bewaren? Dat de Q-koorts eventueel een reëlere dreiging vormt wil ik best geloven, en dat de media-hysterie ons allemaal opzweept tot stressniveaus die opzich al genoeg reden geven tot een flinke griepgolf wil ook wel geloven. Maar een trucje van de overheid, nee, sorry, dat gaat er bij mij niet in.
Daarnaast, zoals ik al eerder zei: er bestaat niet zoiets als de 'gewone griep'. Griep of influenza is slechts een verzamelnaam voor allerlei virusstammen.

De kans dat de griep in de herfst 'toeslaat' is niet een kwestie van in een kristallen/glazen/whatever bol kijken, maar een kwestie van logisch nadenken. Eerst gaat de halve wereld op vakantie, reist met vliegtuigen/boten/auto's de aardbol over en vervolgens gaat iedereen weer naar het kantoor of naar school. Daarnaast wordt het weer slechter, het wordt kouder etc.
Je hoeft geen helderziende te zijn om te bedenken dat het risico op een flinke griepuitbraak significant toeneemt in de herfstmaanden. Of dat nou de vogelgriep, SARS, de varkensgriep of de Q-koorts is, de kans neemt gewoon toe na de zomer.

Dat de farmaceutische industrie zeker een niet altijd even prettige invloed uitoefent op het instellen van vaccins en andere medicatie ben ik met jullie eens, winst maken gaat voor sommigen nu eenmaal vóór algemeen belang. Maar aan de andere kant moet je, vind ik, ook realistisch zijn: een regering is écht niet van plan om een halve bevolking om te brengen of wat dan ook, dus er zullen heus mensen zijn die die vaccins op zoveel mogelijk fronten testen. Dat we niet weten wat de gevolgen op de lange termijn zijn, dat is waar, maar als ik mag kiezen tussen het nemen van een vaccin met een redelijke kans op bescherming, of het wachten totdat ik ziek word... Ik kies voor vaccineren. Feit blijft dat het dweilen met de kraan open is, zeker omdat niet de gehele wereld zich laat vaccineren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 22:46

Ik denk trouwens dat ik in de doelgroep ga vallen om gevaccineerd te worden, omdat ik in het onderwijs werk en ja dan ga ik zeker :j Waarom? Omdat ik een zieke vader heb met slechte longen en voor hem is het ect een risico. Hij ligt nu in het ziekenhuis en is al getest maar hij had het niet, gelukkig.
Toch kan ik me niet druk maken om iets wat ik niet in de hand heb.
Ik laat me niet opnaaien door de media :n
Ik was vanmiddag in het ziekenhuis en heb daar de eerste mensen met een mondkapje zien lopen. Dan vraag ik me af waarom: Omdat ze het niet willen of omdat ze het al hebben?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:05

ranna schreef:
Mss willen de mensen die zo hard roepen om vaccinatie even deze dokter beluisteren. Duurt maar 6 minuten. http://video.google.nl/videosearch?q=lo ... mb=0&aq=f#
Laat je toch niet zo opnaaien door wat zich media noemt.

Geluisterd & gezien.
Ik denk idd. ook dat het heel belangrijk is om je vooraf goed te laten informeren voordat je je met iets in laat spuiten waarvan niet zeker is of het wel effektief werkt.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:16

Nog een link die een heel groot vraagteken op hoort te wekken.
Let vooral ook op wat er in de 1e 10 sec. wordt verteld. Dit nieuws is gecensureerd en dus níet uitgezonden in de US of waar ook maar. Goddank dat het station het zelf nog heeft. http://www.youtube.com/watch?v=Jt1QBvph ... r_embedded
Je hoort trouwens in die 1e 10 seconden ook gelijk waarom vaccineren ertegen niet zal helpen.
Vaccineren helpt überhaupt nooit maar das weer een ander verhaal.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:18

Mijn moeder neemt binnenkort contact op met de HA. Heb een verminderde weerstand, in mijn jongere jaren heb ik daar veel pilletjes voor moeten slikken, en bloed moeten laten prikken. Kan me de bezoekjes bij de dokter nog wel herinneren... (die tot grote ergenis van mijn moeder altijd opschreef dat mijn moeder rookte onder de afzuigkap _O- _O- )
Maar ben benieuwdwat eruit komt...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:19

ze zeggen dat wij strax te weinig medicijnen hebben voor het virus ;(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:28

Ga even alle conspiracy theorieën hierheen kopieëren en die vooral ook serieus nemen.
Dat is nog stukken erger dan de media. Hoe bedoel je paniek zaaien. :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:29

casperrr schreef:
Mijn moeder neemt binnenkort contact op met de HA. Heb een verminderde weerstand, in mijn jongere jaren heb ik daar veel pilletjes voor moeten slikken, en bloed moeten laten prikken. Kan me de bezoekjes bij de dokter nog wel herinneren... (die tot grote ergenis van mijn moeder altijd opschreef dat mijn moeder rookte onder de afzuigkap _O- _O- )
Maar ben benieuwdwat eruit komt...

Waarom neemt ze contact op met de huisarts dan? Die kan niets doen.
De vaccinaties zijn er nog niet eens en als ze komen word je vanzelf opgeroepen als je in de doelgroep valt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:31

Ik ben het met ThePast03 eens, vind al die 'vaccineren is door de overheid bedacht om ons er allemaal aan te helpen' precies gelijk aan de vliegtuigcondensstrepen (leuk voor galgje) en dergelijke :D

Ik heb gister nog een tetanusprik gehaald, had een aanvaring met een roestig hek op stal gehad. Het enige nare ervan was dat de prik meer pijn deed dan het wondje, maar ik ga geen risico nemen :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:07

Weet je wat het is? Het argument ''Ik laat mij niets inspuiten als ik niet zeker weet dat het effectief is'' lijkt me niet relevant, of op zijn minst verkeerd geformuleerd. Dat het vaccin niet wérkt betekent dus niet dat het gevaarlijk is. Daarnaast vind ik het klinkklare onzin om de conclusie te trekken dat vaccineren nooit werkt. Dát is toch in het verleden heus wel bewezen. Iemand spuit een jongetje in met een gedode of verzwakte ziekteverwekker van de koeienpokken, en vervolgens blijkt het jongetje niet meer ziek te worden van die ziekte en een verwante ziekte. Hoe kun je dit verklaren? Toeval?

Een vaccin is niets anders dan ervoor zorgen dat het lichaam de kans krijgt geheugencellen aan te maken, zodat bij een volgende aanval van een specifieke ziekteverwekker er sneller gereageerd kan worden. Het immuunsysteem wordt aangevuld, zogezegd. Ook verwante ziekteverwekkers inbrengen kan helpen tegen sneller optreden tegen de daadwerkelijke variant. Het enige nadeel van vaccineren is dat de stoffen die meegespoten worden eventueel op de langere termijn schadelijke gevolgen zouden kunnen hebben. Toch blijf ik goed van vertrouwen, ondanks het winstbejag van farmaceutische bedrijven: die gaan heus niet spullen inspuiten waarvan ze niet op termijn weten wat de gevolgen zijn, tenzij het gewoon móet. En ik denk dat in het geval van een pandemie er inderdaad dingen moeten gebeuren, gewoonweg om te voorkomen dat het helemaal misgaat.

Dat we te weinig medicijnen hebben zal op den duur denk ik zeker zo zijn, hoewel op dit moment een grotere zorg is dat doordat we niet de gehele wereld 'tegelijk' kunnen bedienen het virus dus alle kans krijgt zich te muteren. Uiteindelijk zal iedereen die het - cru gezegd - overleeft geheugencellen dragen en daarom bij volgende uitbraken van verwante griepstammen minder risico lopen. Dat is hetzelfde verhaal als dat men nu vermoedt dat 50+ers verminderd risico hebben.

Overigens ben ik het eens met de mensen die terecht opmerken dat je niet aan de ene kant moet roepen dat die mediahysterie zo belachelijk is, en aan de andere kant de meest gruwelijke complottheorieën posten. :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:18

ranna schreef:
Ik begrijp je zorg voor je kind heel goed Twiggy.
Maar het komt maar in weinig mensen op dat vaccineren wellicht niet zo goed is als altijd gepresenteerd door dure propaganda en PR praktijken van de pharmaceutische industrie.

Bekijk deze docu eens http://www.youtube.com/results?search_q ... oq=vaccina
Surf eens rond over vaccineren en de verzwegen gevaren ervan. Als dat tenminste nog nodig is als je deze docu hebt bekeken.

Ranna, ik ken de theorieen rondom het vaccineren. :j
Toch heb ik mijn dochter de standaard vaccinaties wel laten geven, want als je iets kunt voorkomen (denk bv aan polio), dan doe ik dat liever wel. Maar zoals laatst met de baarmoederhalskanker vaccinatie, ja, daar heb ik ook mijn twijfels bij.
Maar wat doe je in dit geval? Ik moet ook nog maar zien of er een pandemie komt, maar stel dat 'ie komt en ze wordt ziek en gaat dood....... Oh man, ik moet er echt niet aan denken......

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:46

Bah, wat een vies spelletje spelen de wereldleiders op dit moment. Overal paniek zaaien, zodat iedereen uit angst alles gelooft wat ze zeggen en hun vrijheid opgeven. Iedereen die maar klakkeloos gelooft wat de regering hun opdringt...

Ik doe er niet aan mee, dat weet ik wel!

"When people are in fear they give their power away to government which is why the news is always spreading fear based propaganda and mass panic so everyone will be willing to allow the government to do what they wish and possibly do forced vaccinations/innoculations.... vaccines are known to be toxic and will in fact make you more sick - please research into this if you are unaware of the harmful effects of vaccines. We advise you to not panic. These new viruses are just miraculously appearing out of nowhere and do not have an evolutionary basis from which can explain their existence....They are of course manufactured in labs and are being tested on people just as the other flus were such as the bird flu. Please visit our channel to learn more and awaken to what is going on regarding the corrupt government, new world order, RFID microchipping, the FEMA concentration camps, chemtrails, fluoride in drinking water, the hazards of vaccines, internet censorship and other activities being orchestrated for global tyranny. If you do not believe this is occurring we implore you to watch the videos we have and we guarantee that you will change your mind after watching them." Channel: http://www.youtube.com/user/setokaiba22

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:19

ik vind het interessant te zien dat meerdere mensen twijfelen over het vaccin.
het is echt een lastig iets vind ik, maar goed, eerst eens zien hoe e.e.a. verloopt, de ziekte zou al veel moeten voorkomen volgens de prognoses, voordat het vaccin er is.
dus eerst eens zien hoe de situatie dan is.
punt is ook nog eens dat je misschien kan kiezen hiertegen te vaccineren, maar wie zegt dat er volgend jaar ofzo niet weer iets nieuws opduikt.
soort van 'you can run but you can't hide'.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:41

Talisa schreef:
Bah, wat een vies spelletje spelen de wereldleiders op dit moment. Overal paniek zaaien, zodat iedereen uit angst alles gelooft wat ze zeggen en hun vrijheid opgeven. Iedereen die maar klakkeloos gelooft wat de regering hun opdringt...

Ik doe er niet aan mee, dat weet ik wel!

Gelukkig spelen die users op youtube geen vies spelletje en zaaien die geen paniek en zijn die een stuk betrouwbaarder dan de media :D

Nergens heb ik wereldleiders gezien die angst zaaien. Wel mensen die verkeerd lezen en daardoor angstig worden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:47

Je moet zeker niet alles geloven wat je op Youtube ziet. Er zijn nog altijd mensen die roepen dat ziektes als Aids verzonnen zijn door overheden en niet echt bestaan dus dat lijkt me duidelijk genoeg.

Ik heb nog geen regering gevonden die druk is met angst zaaien wel media die dingen opkloppen en mensen die de boel verkeerd interpreteren.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 12:49

ThePast03 schreef:
Gelukkig spelen die users op youtube geen vies spelletje en zaaien die geen paniek en zijn die een stuk betrouwbaarder dan de media :D

Nergens heb ik wereldleiders gezien die angst zaaien. Wel mensen die verkeerd lezen en daardoor angstig worden.

Het gaat allemaal achter de schermen, niet eens zozeer via de regering als in president, maar nog daarboven.
Er zijn zoooveel aanwijzingen voor, verdiep je eens in de Illuminati en New World Order, je zult verstelt staan :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:00

Talisa schreef:
Het gaat allemaal achter de schermen, niet eens zozeer via de regering als in president, maar nog daarboven.
Er zijn zoooveel aanwijzingen voor, verdiep je eens in de Illuminati en New World Order, je zult verstelt staan :)

Nee dank je. Ik hou mezelf niet bezig met die conspiracy theorien, kan er alleen maar hard om lachen.
Als er iets bangmakerij en paniekzaaierij is dan is dat het wel.

Maar als jij er in wil geloven moet je dat vooral doen. ;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:00

Al die complotten zie ik ook niet zo. Maar ik weiger wel om ingeënt te worden. Ik weet jammer genoeg, dat de gevolgen van vaccinatie net zo erg kunnen zijn als van complicaties van de ziekte. Mijn buurjongen is zeer zwaar gehandicapt geraakt door het DKTP vaccin en mijn oudste zoon heeft een hersenbeschadiging opgelopen door bijwerkingen van het DKTP vaccin. Ik ben sindsdien zeer kritisch over vaccineren.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 14:27

Talisa schreef:
verdiep je eens in de Illuminati en New World Order, je zult verstelt staan :)

idd, daar wordt je niet blij van :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 17:19