Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bijoekimmie

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:38

Nou ben ik het dus niet mee eens, ze horen het niet in het rijks vaccinatie programma te gooien voordat het goed onderzocht is en je zou eens moeten weten wat de regering allemaal met je doet maar waar wij niks van weten, maar goed ik ben gewoon niet zo goedgelovig.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:07

Ik heb links gegeven mét onderzoeken - lees ze eens, dan kunnen we voorzien van informatie verder praten of invoering gerechtvaardigd is. Nu blijft het op het niveau van "ik denk dat, en ze zeggen dat er weinig onderzoek gedaan is". Dat vind ik geen basis voor een goede discussie. Sterker nog, dat als feit noemen, is misleiding :)

Nogmaals: op pubmed eens rondkijken voor hpv vaccinatie, dan kom je erachter dat er veel meer getest is dan je nu zeer hoogstwaarschijnlijk denkt :)

Ik ben niet goedgelovig, maar wel geinformeerd :)

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:08

Daarom, aangezien het nog niet geheel bekend is laat ik het me gewoon niet inspuiten :n
Je weet niet of het baadt, maar oke, baadt het niet schaadt het niet, maar de schade, dat weet je ook niet.
Voor mijn geen prikkies dus.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:36

Ik heb de links ook gelezen hoor dus daarom denk ik dat het dus niet goed is, het is heus niet zo dat ik hier aankom en effe wat neerzet.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:45

Heb je onderzoeken op PubMed nagelezen? Zoals deze? Of dit?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 21:03

Ik zou dit ook graga willen, maar helaas ben k 17 jaar. en heb al gemeenschap gehad
Als ik er nog aan mee kon doen deed ik dat zeker

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 22:31

wat ben ik toch blij dat ik niet hoef _/-\o_ ik ben lkkr in 1992 geboren :D
ik haat naalden/prikken ;)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:31

Zelfs professoren van het Nederlandse Kankerinstuut zijn van mening dat dit vaccin een experiment is.
Citaat:
Prof. F. van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut is het oneens met de snelle invoering van het vaccin: ‘We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn.’
Haar kritiek wordt gedeeld door Prof. H. Schellekens. Hij is lid van de commissie ter beoordeling van geneesmiddelen: ‘Zolang niet is vastgesteld of het vaccin kanker voorkomt en wat de werking en de bijwerkingen zijn, heb je het eigenlijk over een experiment.’
Dat het een experiment is, erkennen alle deskundigen. De groep 12-jarigen, die straks massaal wordt gevaccineerd, is nooit grootschalig wetenschappelijk onderzocht.

Als je hier niet de rillingen van krijgt weet ik het niet meer.

Verder gaan mijn nekharen recht omhoog als ik dit lees
Citaat:
Aangezien het in Nederland verboden is om reclame te maken voor een geneesmiddel, hebben beide fabrikanten alle middelen uit de kast getrokken om de publieke opinie te bespelen en te manipuleren door de ziekte HPV te promoten. Er is 4x meer geld naar de marketingafdeling gegaan dan naar de onderzoeksafdeling. Advertorials in de bekende vrouwenbladen, commercials op primetime, niets was te gek. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat de fabrikant die het vaccin mag leveren zich verzekerd ziet van een niet aflatende stroom van minderjarige meisjes, die elk jaar opnieuw 3x 130 euro meebrengen voor het vaccin. Tel daarbij de mogelijk noodzakelijke herhaalvaccinatie (waar Prof. F. van Leeuwen van het NKI op wijst - de fabrikant niet, want waar blijf je dan met je euforie...), en het wordt opeens een stuk logischer dat de "feiten" zorgvuldig worden vrijgegeven.

Let op de laatste zin!!! 'en het wordt opeens een stuk logischer dat de "feiten" zorgvuldig(!!!) worden vrijgegeven'

En dan nog over de belangenverstrengeling met de pharmaceutische industrie bij leden van de onderzoekscommissie
Citaat:
Mede door -zoals nu bekend is geworden- de belangenverstrengeling van adviesraad, buitensporige marketingbudgetten en grote pressie op zowel Kamerleden als ouders en scholen is deze wellicht verplichtte vaccinatie omstreden.Het vaccin (a 130 euro per vaccinatie) geeft geen 100% bescherming of garantie. Onderzoek op lange termijn is niet gedaan. Onderzoek naar het vaccineren van 12 jarigen ook niet. Slechts een groep van 1000 meisjes van 15 jaar oud heeft als testgroep gefungeerd. Daarbij is de groep artsen die de overheid moet informeren eveneen in meer of mindere mate betrokken bij het economisch welzijn van de farmaceutische fabrikanten (8 van de 18) omdat ze ofwel onderzoeksgeld ontvangen of op enige wijze gefinancierd worden door deze zelfde bedrijven. Geschuif met het de functie adviseur of commissielid ten spijt, de bril die men opheeft verandert er niet mee.

Deze hele HPV hype is puur om Mercks uit de sh'it te halen vanwege hun aflopende patent van een cholestorolverlagend middel en hun rechtszaken voor miljarden dollars vanwege verzwegen (dodelijke) bijwerkingen van de pijnstiller Vioxx.

Als er nog íemand is die dit, en de andere stukken die ik heb gepost, leest en dan nog steeds denkt dat dit middel veilig is eet ik mijn schoen op. 8)7
En als er nou geen alternatief was maar die is er! Eéntje zónder (al dan niet dodelijke) bijwerkingen, eentje waarbij je geen aluminium en genetisch gemanipuleerde virussen in je lijf krijgt gespoten. Eén die veel goedkoper is en veel betrouwbaarder - het uitstrijkje!
Zo simpel... maar ja, levert niet zoveel op voor de fabrikant :x

Die hele opklopperij omtrent HPV is walgelijk, gevaarlijk en ondoordacht gezien de onvoorziene lange termijn gevolgen.
En iemand die dat niet ziet heeft z'n ogen vol str*nt zitten.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:41

Ranna, dit is slecht voor je hart :) Ik héb je de info vrijgegeven, maar ik geloof niet dat je al rondgesnuffeld hebt op PubMed... Wat is jouw achtergrond eigenlijk?

Weet je wat het NKI is en doet? Maybe that helps :)

Je laatste citaat vermeld geen bron, maar is volledig onbewezen. Zoek jij nog eens even na over de gezondheidsraad- wie dat zijn en waarom. Ben blij dat ik toch niet zo bang hoef te zijn uit paranoia :)

Tot slot: een uitstrijkje is géén vervanging. Een uitstrijkje spoort afwijkingen op, dit middel beschermt in de meest kwetsbare periode tegen het oplopen van de veroorzaker van die afwijkingen.

Overigens, op PubMed kun je ook lezen over de invoering in Zweden - waar de zaken qua advies en invoering anders geregeld zijn. Wij mogen volgens jou in een schurkenstaat leven, maar daar doen ze het toch ook :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:04

Ik ben er uit.
Na lang twijfelen heb ik besloten dat ik hem nu niet ga halen.
Eerst wil ik zien wat er gebeurt bij de jeugd die hem nu wel heeft gehaald. Ik kan daarna nog altijd besluiten hem wel te nemen.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:05

ik krijg ze binnen de week nog :) De vriend van mijn ma is dokter en die doet het thuis ff :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:07

Krijg je hier een brief over?
Ik heb namenlijks niks gehad, kom uit oktober 1993 ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:10

Als je besluit de vaccinatie NIET te nemen ga dan aub op tijd (zeg: met 25 jaar bijv) al voor een uitstrijkje. Bevolkingsonderzoek is pas met 30 jaar en dan kan het al te laat zijn.........

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:16

JaneJansen schreef:
Als je besluit de vaccinatie NIET te nemen ga dan aub op tijd (zeg: met 25 jaar bijv) al voor een uitstrijkje. Bevolkingsonderzoek is pas met 30 jaar en dan kan het al te laat zijn.........

Zal ik zeker doen, maar heb er ook vooral voor gekozen het niet te doen modat ik hem later nog kan halen. Dan weten ze mischien wat meer over bijwerkingen enz.

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:55

Ranna toppie dat je dat allemaal even neerzet hier +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 08:46

Natuurlijk is de farmaceutische industrie met geld bezig! Daar draait het ook om, het zijn geen charitatieve instellingen. Het werkt zo dat als er een nieuw medicijn is of in dit geval een vaccinatie er inderdaad in de media eerst op het ziektebeeld ingespeeld wordt. Er zijn zelfs mensen in dienst die ziekten onde de aandacht van de media moeten brengen, zodat er ineens verhalen in de yes, flair etc verschijnen over de betreffende ziekte. De farmaceutische industrie is nu eenmaal niet integer :n
Ik vind het nogal naief om klakkeloos aan te nemen dat het allemaal in orde is als zelfs het kankerinstituut hier huiverig tegenover staat. Ik blijf toch echt iedereen afraden deze vaccinatie te halen, ze kunnen beter investeren in een programma waarbij vrouwen eerder, vanaf hun 20e opgeroepen worden voor uitstrijkjes!

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:16

Dat laatste heeft geen enkele zin: statistisch gezien heb je héél veel pech als je bijvoorbeeld op je 22e al een Pap 3A hebt. Maar als je eenmaal afwijkingen vindt, ben je al te laat.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:21

Hier nog een die gaat! Maar ik hoorde dat als je al sex hebt gehad, het minder nut heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:33

WhiteRose schreef:
Dat laatste heeft geen enkele zin: statistisch gezien heb je héél veel pech als je bijvoorbeeld op je 22e al een Pap 3A hebt. Maar als je eenmaal afwijkingen vindt, ben je al te laat.

Dat is niet waar. Meiden hebben tegenwoordig veel eerder sex. Daarbij ben je niet te laat al je 3a hebt. Dit heeft meer zin dan een vaccin waarvan de gevolgen niet bekend zijn. Er wordt wel minder mee verdiend door de farmaceutische industrie, dat wel!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:36

Ik zou m ook wel willen halen , ookal heb ik een trauma aan naalden, maar heb ook gemeenschap gehad.
Waarom mag het dan eigenlijk niet?? ;)

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:47

Ik heb besloten mijn dochter niet te laten gaan en heb echt wel even gekeken wat de voor en nadelen zijn van deze enting en ik moet eerlijk zeggen dat ik weinig voordelen zie . Vorig jaar ongeveer juli kreeg ik nog een oproep om mijn dochter mee te laten doen voor een proef met deze enting en ja dan kregen we 50 euro voor de moeite , ja je lees het goed een belachelijke 50 euro . Het is echt te gek voor woorden dat ze dit zo doen en dan nu is het al landelijk . Ik zeg dus ook tegen iedereen , lees dus eerst al die linkjes en kijk ook wat de voor en nadelen zijn en doe het niet omdat je vriendinnetje van school ook gaat en praat er ook goed met je ouders over voordat je die rommel in laat spuiten!!!

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:38

Ik had op mijn 30e al PAP4 en had dus (achteraf) liever eerder een uitstrijkje gehad!
Dus ja ik ben VOOR een vroeger uitstrijkje, bijv 25 jaar maar mss ook wel 20 jaar.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:40

Ik moet hem 2 dagen voor mijn verjaardag gaan halen :\
Moet zeggen dat ik er erg tegenop zie, maar dat komt denk ik
omdat ik heel erg bang ben voor naalden, en je dus 3 van die prikken moet halen,
terwijl het voor mij waarschijnlijk weinig effectief is. :\

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:46

JaneJansen schreef:
Ik had op mijn 30e al PAP4 en had dus (achteraf) liever eerder een uitstrijkje gehad!
Dus ja ik ben VOOR een vroeger uitstrijkje, bijv 25 jaar maar mss ook wel 20 jaar.

In onze maatschappij is dat denk ik niet verkeerd.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:22

Vjestagirl schreef:
Ik zou er niet eens over denken. Ik vind naalden way too scary

Die naald kan wel eng zijn, maar als je het dan krijgt denk je van ach had ik maar dat naaldje gehad.