kippetje schreef:Hallo iedereen,
Heb hier het een en ander gelezen over de nuvaring, daar heb ik nu alleen een paar vraagjes over.
1
ik heb een mirenaspiraaltje gehad, ook daar had ik last van bijwerkingen mee. zou de nuvaring toch nog het proberen waard zijn omdat deze andere hormonen heeft of zijn deze hetzelfde?
2
Zijn er mensen die ervaring hebbben met zowel de ring als met het mirenaspiraaltje? En hier dus iets over kunnen vertellen?
Mirena daarvan wordt gezegt dat het tot 100 maal minder hormonen heeft (die opgenomen worden in je bloed), nuva ring zegt 50% minder hormonen dan de pil. Dat kan ik dus niet vergelijken, want wellicht worden de hormonen van de nuvaring ook wel niet zo veel opgenomen in het bloed.
Misschien kan 1 van jullie mij hiermee helpen. alvast bedankt!
Groetjes kim
Heb wel 6 soorten pillen gehad (Mercilon, Microgynon30, Marvelon, Diana30, Femodeen, Lovette), die allen vroeger of later heftige bijwerkingen vertoonden.
Daarna heb ik een Mirena-spiraal laten plaatsen.
Omdat ik toen ook van een andere ingreep aan het herstellen was, heb ik daar bijna een jaar mee gelopen ondanks ernstige klachten. Voortdurend baarmoederkrampen, pijn aan de eierstokken, menstruatiepijn etc. Ik kon niet uitmaken of dat van die ingreep of van spiraal was. Uiteindelijk werd het te gek, ik voelde zelfs pijn als ik bukte of anderszins mijn buik niet recht hield.
Toen heb ik die eruit laten halen. Zowel inbrengen als uit halen met lokale verdoving, maar daarna toch veel pijn.
Sindsdien gebruik ik de Nuvaring (bijna 2 jaar). Ik ben er tevreden mee. Ik heb nog af en toe pijn in de onderbuik daarover wil ik mijn huisarts wel spreken. Maar het is niet ernstig genoeg om er mee te stoppen. Anderzijds heb ik ook altijd mijn eisprong gevoeld, daar had ik meer pijn van. Ik accepteer dat ik (hormonaal) zeer gevoelig ben en tot nog toe brengt de Nuvaring de minste last.
Overigens stoort het bij het vrijen niet (ook niet bij de andere partij
).
Mijn mening is dus dat het zeker het proberen waard is.
Heb je hier wat aan? Anders even pb.