'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:14

Aha, nu heb ik het ook duidelijk! De reden dat ik het vroeg, is omdat als ik een doorbraakbloeding heb, die niet stopt zolang ik de pil blijf slikken. Ik moet dan echt een pauzeweek inlassen, en dan daarna opnieuw beginnen. En dat is een bekend probleem, en dus over het algemeen het eerste advies wat gegeven word. Maar dat heb je dus gedaan, en dat helpt dus niet....

Wat ontzettend vreemd en vervelend!! Nu begrijp ik die orgematril ook iets beter, al vind ik het wel vreemd dat je arts verder geen onderzoek doet. Ik hoop erg voor je dat de orgametril dit gaat stoppen, maar ik ken dit niet, met geen enkele pil trouwens. Sowieso zou het dan moeten stoppen, zeker als je dan 2 weken geen pil slikt.... Dus of dit van de pil komt... Nors opkijken Maar ja, wat al niet kan.

In elk geval heel veel beterschap, en even zorgen dat je voldoende ijzer binnenkrijgt!! Want daar kon je inmiddels weleens een behoorlijk tekort aan hebben!

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:21

Lalidan schreef:
Aha, nu heb ik het ook duidelijk! De reden dat ik het vroeg, is omdat als ik een doorbraakbloeding heb, die niet stopt zolang ik de pil blijf slikken. Ik moet dan echt een pauzeweek inlassen, en dan daarna opnieuw beginnen. En dat is een bekend probleem, en dus over het algemeen het eerste advies wat gegeven word. Maar dat heb je dus gedaan, en dat helpt dus niet....

Wat ontzettend vreemd en vervelend!! Nu begrijp ik die orgematril ook iets beter, al vind ik het wel vreemd dat je arts verder geen onderzoek doet. Ik hoop erg voor je dat de orgametril dit gaat stoppen, maar ik ken dit niet, met geen enkele pil trouwens. Sowieso zou het dan moeten stoppen, zeker als je dan 2 weken geen pil slikt.... Dus of dit van de pil komt... Nors opkijken Maar ja, wat al niet kan.

In elk geval heel veel beterschap, en even zorgen dat je voldoende ijzer binnenkrijgt!! Want daar kon je inmiddels weleens een behoorlijk tekort aan hebben!

gelukkig is mijn ijzer nog goed.. 9.61 vanaf 7 zou ik ijzer tabl. krijgen, dit zit er dus ruim boven.
het enige dat op dit moment wel gebeurd is dat ik erg moe en duizelig ben en dan al 3 keer ben flauwgevallen.
aangezien ik al ooit eerder in dit topic gelezen heb was het 1e wat ik dacht.. ik hoop dat het niet aan deze pil ligt...
het 1e waar hij aan dacht was chlamydia, via een urine onderzoek blijkt dit het niet te zijn. dus nu is de volgende stap starten met orgametril.
werkt dit ook niet ja dan gaan we verder kijken.

de reden dat ik aan de pil ben gegaan is ook niet als anticonceptie maar omdat ik flauw viel als ik ongesteld was en extreem veel pijn klachten had.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 21:15

Gisteren ben ik bij de dokter geweest....... vorige menstruatie was een hel! Ben nu een paar maanden met de Yasmin bezig en het ging echt super! tot nu....... migraine, flauwvallen etc...
Dus meteen naar de dokter en nu op de Yaz 24+4 over! Ben benieuwd hoe het gaat! maak eerst de Yasmin op (nog 2 stripjes zonder stopweek) en dan hopen dat ik me echt helemaal top ga voelen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 22:27

lillytjuh schreef:
maak eerst de Yasmin op (nog 2 stripjes zonder stopweek) en dan hopen dat ik me echt helemaal top ga voelen!

Sorry, maar als je denkt dat je klachten door de yasmin komen of in elk geval verwacht dat ze door de andere pil over gaan, dan ga je die 2 strippen toch niet meer opmaken?? Of denk ik nu zo vreemd? Ik zou het in elk geval wel weten!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:25

net eens goed gekeken..... heb nog een vol doosje maar omdat ik inmiddels al aan een nieuwe strip was begonnen maak ik deze strip nog op en ga ik daarna over op de 24+4

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:40

Nog een goede Nuva-ervaring!

Ik bedenk het me nu pas, maarrr...
Ik heb al een week helemaal geen hoofdpijn gehad!

Das echt uniek in mijn geval!! Haha!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:28

Libido wil nog niet doorzetten Boos! iemand enig idee hoe lang dit kan duren? ben nu iets meer als een maand *clean*.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:33

Suzanne F. schreef:
Ik vind het erg voor je dat je deze klachten hebt maar het moet niet uit zn verband gerukt worden.

Ik slik al 13 jaar de pil en heb nooit ergens last van (gehad). Ik heb nu de Yasmin en kan echt zeggen dat ik totaal geen last heb van mn menstruatie of andere bijwerkingen.

Die heb ik ook en sinds ik die heb heb ik ook niet veel klachten meer.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 21:41

De opening van TS komt mij zeer bekend voor.
Jarenlang neogynon gehad, nergens problemen mee. totdat deze uit de handel is genomen en ik microgynon kreeg.
Daar begon ook mijn ellende.
Merk dat ik totaal mezelf niet ben en weinig kan hebben.
Mijn borsten zijn inmiddels 2 maten gegroeid en de kilo's die ik er eindelijk af had zijn er weer.
mijn hormonen waren helemaal van slag, met deze gegeven ben ik weer naar de dokter gegaan en kreeg de Yasmin voorgeschreven.
Ik moet toegeven voel me iets beter, maar dat is het ook.
ook deze pil is niet wat het is..
onbewust vergeet ik gewoon de pil in te nemen, ik ben er dan nu ook mee gestopt, heb op het moment geen vriend en terzijndertijd kijk ik wel wat voor mij het alternatief gaat worden.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:42

Hallo iedereen,

Heb hier het een en ander gelezen over de nuvaring, daar heb ik nu alleen een paar vraagjes over.

1
ik heb een mirenaspiraaltje gehad, ook daar had ik last van bijwerkingen mee. zou de nuvaring toch nog het proberen waard zijn omdat deze andere hormonen heeft of zijn deze hetzelfde?
2
Zijn er mensen die ervaring hebbben met zowel de ring als met het mirenaspiraaltje? En hier dus iets over kunnen vertellen?

Mirena daarvan wordt gezegt dat het tot 100 maal minder hormonen heeft (die opgenomen worden in je bloed), nuva ring zegt 50% minder hormonen dan de pil. Dat kan ik dus niet vergelijken, want wellicht worden de hormonen van de nuvaring ook wel niet zo veel opgenomen in het bloed.

Misschien kan 1 van jullie mij hiermee helpen. alvast bedankt!

Groetjes kim

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:51

Ik slik nu sinds afgelopen zomer geen pil meer en voel me veel sterker en rustiger.

Ik heb eerst de Microgynon gehad en toen de vervanger, maar voelde me bij allebei niet lekker. Was mezelf helemaal kwijt. Voor mij geen pil meer!

Lachen.

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:51

Suzanne F. schreef:
Ik vind het erg voor je dat je deze klachten hebt maar het moet niet uit zn verband gerukt worden.

Ik slik al 13 jaar de pil en heb nooit ergens last van (gehad). Ik heb nu de Yasmin en kan echt zeggen dat ik totaal geen last heb van mn menstruatie of andere bijwerkingen.

Ik ben het helemaal met jou eens. Ik slik dan geen 13 jaar de pil maar 6 jaar en heb ook YASMIN, ik ben helaas geen grammetje aan gekomen en ik heb geen acne gekregen. Maar wat de pil moet doen heeft die gedaan, ik heb minder last van mijn menstruatie.

nikiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:00

jeetje... heb het meeste gelezen, maar ben er wel stil van.. als ik terug denk aan mijn eigen piltijden.. snap ik nu waarom ik opeens 9 kilo aan ben gekomen!! ik ben vorig jaar van microgynon30 naar een andere gegaan.. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit inpackt zou hebben op mijn lichaam... maar nu (red. vandaag!) moet ik beginnen met weer een andere! stediril....
toen ik deze pil in mijn handen graag van de assistente. had ik er al geen goed gevoel over, maar nu helemaal niet meer!! Wil niet weer 9 kilo aankomen! durf nou niet eens te beginnen aan de pil, maar ja wat moet ik dan????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:11

Oeps, ik ben gister de pil vergeten in de eerste week, van de week maar naar de ha :s

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:30

kippetje schreef:
Hallo iedereen,

Heb hier het een en ander gelezen over de nuvaring, daar heb ik nu alleen een paar vraagjes over.

1
ik heb een mirenaspiraaltje gehad, ook daar had ik last van bijwerkingen mee. zou de nuvaring toch nog het proberen waard zijn omdat deze andere hormonen heeft of zijn deze hetzelfde?
2
Zijn er mensen die ervaring hebbben met zowel de ring als met het mirenaspiraaltje? En hier dus iets over kunnen vertellen?

Mirena daarvan wordt gezegt dat het tot 100 maal minder hormonen heeft (die opgenomen worden in je bloed), nuva ring zegt 50% minder hormonen dan de pil. Dat kan ik dus niet vergelijken, want wellicht worden de hormonen van de nuvaring ook wel niet zo veel opgenomen in het bloed.

Misschien kan 1 van jullie mij hiermee helpen. alvast bedankt!

Groetjes kim

Heb wel 6 soorten pillen gehad (Mercilon, Microgynon30, Marvelon, Diana30, Femodeen, Lovette), die allen vroeger of later heftige bijwerkingen vertoonden.
Daarna heb ik een Mirena-spiraal laten plaatsen.
Omdat ik toen ook van een andere ingreep aan het herstellen was, heb ik daar bijna een jaar mee gelopen ondanks ernstige klachten. Voortdurend baarmoederkrampen, pijn aan de eierstokken, menstruatiepijn etc. Ik kon niet uitmaken of dat van die ingreep of van spiraal was. Uiteindelijk werd het te gek, ik voelde zelfs pijn als ik bukte of anderszins mijn buik niet recht hield.
Toen heb ik die eruit laten halen. Zowel inbrengen als uit halen met lokale verdoving, maar daarna toch veel pijn.
Sindsdien gebruik ik de Nuvaring (bijna 2 jaar). Ik ben er tevreden mee. Ik heb nog af en toe pijn in de onderbuik daarover wil ik mijn huisarts wel spreken. Maar het is niet ernstig genoeg om er mee te stoppen. Anderzijds heb ik ook altijd mijn eisprong gevoeld, daar had ik meer pijn van. Ik accepteer dat ik (hormonaal) zeer gevoelig ben en tot nog toe brengt de Nuvaring de minste last.
Overigens stoort het bij het vrijen niet (ook niet bij de andere partij Knipoog).
Mijn mening is dus dat het zeker het proberen waard is.
Heb je hier wat aan? Anders even pb.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:06

nikiet schreef:
jeetje... heb het meeste gelezen, maar ben er wel stil van.. als ik terug denk aan mijn eigen piltijden.. snap ik nu waarom ik opeens 9 kilo aan ben gekomen!! ik ben vorig jaar van microgynon30 naar een andere gegaan.. Eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit inpackt zou hebben op mijn lichaam... maar nu (red. vandaag!) moet ik beginnen met weer een andere! stediril....
toen ik deze pil in mijn handen graag van de assistente. had ik er al geen goed gevoel over, maar nu helemaal niet meer!! Wil niet weer 9 kilo aankomen! durf nou niet eens te beginnen aan de pil, maar ja wat moet ik dan????

Ik denk niet dat je nu weer aan gaat komen. Je hebt dezelfde hormonen als die je nu mee hebt gekregen hiervoor ook gebruikt dus je lichaam zal er wat dat betreft niet raar van gaan doen.
Stediril en microgynon bevatten exact dezelfde en dezelfde hoeveelheid hormonen.
Enkel de extra stoffen die nodig zijn om er een pilletje van te maken verschillen. En ja dat zijn in princippe niet werkzame stoffen maar je kunt er wel bijwerkingen van krijgen. Maaarrr hier lees je vooral de niet succes verhalen, de succesverhalen hoor je niet. Dus ik zou zeggen gewoon proberen. Werk zelf in een apotheek en krijg weinig mensen terug aan de balie die er niet tegen kunnen. Dus ik zou het toch eerst proberen voordat je jezelf al helemaal druk gaat maken over alle bijwerkingen die je hier hebt gelezen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:00

Nu ik deze verhalen zo heb gelezen wordt ik ook wel een beetje bang...en zit er ook echt over te denken om iets anders te proberen, maar ik weet niet wat. Nuvaring klinkt wel goed, maar ik ben bang dat ik die niet in ga krijgen of uit... en dat het niet lekker zit enzo.

Maar ik ben heel gevoelig de laatste tijd en zit vaak ook niet zo lekker in me vel, als er maar iets gebeurd ben ik weer down.
Ook zin in sex is minder heb ik het idee en of ik aangekomen ben door de pil weet ik niet.
En heb ook vaak last van puistjes.
Maar of deze klachten de pil komen weet ik niet, maar als ik al deze verhalen zo lees wordt ik ook wel bang en vind ik het proberen van iets anders wel waard.

Heb ook nog zitten denken aan zo'n pleister, maar dat lijkt me nou helemaal niks.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:35

LiNdA1986: die nuvaring moet je eigenlijk gewoon proberen. Ik had ook hele dingen in m'n hoofd gehaald, maar inbrengen was nog makkelijker dan met een tampon (die is vaak wat stroef, die ring is glad) en ik voel hem helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:10

Ik heb gisteren de nuvaring eruit gehaald! De sms service is echt fijn, ik heb twee berichtjes gehad dat het tijd was! Eerst een dag van tevoren, en nog eentje op de dag zelf. De eerste lichte ongesteldheidskrampen heb ik al gevoeld, even afwachten wanneer het door gaat zetten.

Kan niet zeggen dat ik erg chago of iets ben, wel heb ik verschrikkelijke zin Haha! Nu hoorde dat altijd bij mij als ik ongesteld moest worden, maar het is tegen-de-muren-oplopen erg Bloos

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 15:34

Liek_ : wat fijn.
Bij mij wil het libido niet doorzetten. Boos!

Eerder had ik ook zin als ik ongesteld moest worden of was.
Zelfs dat heb ik nu niet. Huilen
Geen idee waar het aan kan liggen

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:37

Mijn beste vriendin is door verandering van de Microgynon 30 naar een merkloze variant van deze pil zwanger geworden!
Hij zou het zelfde moeten werken maar zij kreeg ontzettend veel hoofdpijn en hij werkte dus niet goed! In maart verwacht ze haar kindje.. en dan maar weer over op de orginele Microgynon!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:41

Ik ben ook van plan om de Nuvaring te proberen, maar kan je deze makkelijk inbrengen en eruit halen? Hetzelfde als een tampon of moeilijker want aan die ring zit geen touwtje...

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:48

ik ga nooit meer aan de pil. Voel me super..... Go jij! Go jij!

die steridel en die andere nooit meer.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:53

LiNdA1986 schreef:
Ik ben ook van plan om de Nuvaring te proberen, maar kan je deze makkelijk inbrengen en eruit halen? Hetzelfde als een tampon of moeilijker want aan die ring zit geen touwtje...

Net zo makkelijk, alleen moet je wel met je vinger naar binnen. Maar geen problemen mee.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:54

LiNdA1986 schreef:

Je vouwt hem een beetje dubbel als een soort 8tje. Zo doe je hem er ook in, omdat ie dan smaller is krijg je hem er heel makkelijk in. Als ie er eenmaal inzit vouwt ie zich wat meer open en blijft ie zitten.
Eruit halen steek je je vinger erin en voel je de ring. Dan kan je je vinger eromheen haken en trek je hem er zo uit.
(ok, met de nuvaring moet je wel vertrouwd zijn met je eigen lichaam Knipoog )