Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
pinuts schreef:over dat perfect... had ik beter kunnen verwoorden met gezond, sorry;) Darkshines verwoord het precies zoals ik bedoel. Als je perse een gezond kind wil, moet je niet aan kinderen beginnen. Hier op bokt kom ik zovaak tegen van: als je een dier koopt zorg er dan ook voor! En als je daar even slecht over praat dan is het oei! En over kinderen '' njah, als t blijkt geestelijk gehandicapt te zijn.. haal het dan maar weg '' Is zo makkelijk gezegd, ik vind dat gewoon hard om te zeggen.. Ik ken veel ouders met gehandicapte kinderen (zoals mijn opa en oma) en mijn god, wat was dat een verijkking voor hun leven, wat een geweldig leuke jongen was dat:) En dat hier dan mensen zo makkelijk doen.. Als ik zwanger zou zijn van een kindje die gewoon elke dag pijn zou krijgen en ik weet dat oke.. dan zou ik met pijn in mijn hart het laten weghalen, maar ik vind dat als je een kindje krijgt en het is gewoon wat beperkt ( bijv syndroom van down) het wel een recht heeft op leven.. Mjah dat vind ik. Als je er persoonlijk al depressief van word dat het geen gezond kind is, moet je t laten weghalen.. Maar ik schrik soms van de makkelijke reacties:)
pinuts schreef:achja, weet ik t. Ik heb gewoon beetje zoiets van: hoever gaan we? waar stel je je grens? wat is voor jou het ''normale'' kind dan? ja '' gewoon gezond'' ik vind een geestelijk gehandicapt kind ook gezond, echt.. als ze geen pijn hebben, maar gewoon een heel laag niveau tsja.. vind ik niet dat je dat leven zomaar mag weghalen. Mijn mening. ( snap het van anderen wel hoor.. ergens)
pinuts schreef:oke, ik vroeg t eig aan denice:)
patsur schreef:Alsof een kind laten weghalen je niet in de koude kleren gaat zitten?
Iedereen maakt zijn eigen keuze, als je een kind ter wereld wilt laten komen dat gehandicapt is, is dat ieders eigen keuze. Ik kies ervoor om dat niet te laten gebeuren, dat is dan toch prima?
DarkShines schreef:Kijk stolter jij hebt er duidelijk over nagedacht en je geeft goede argumenten bij je mening.
Over het niet aankunnen van de zorg voor een gehandicapt kind. Ik denk dat ik dat wel kan. Natuurlijk is het zwaar maar ik denk dat het me wel zou lukken. Het is mijn ouders immers ook gelukt en ik heb hun genen. En mocht mijn kind een ongeluk krijgen en gehandicapt raken dan kan ik hem/haar ook niet meer wegdoen dus zal ik er voor moeten zorgen. En dat zou me wel lukken, want je kind gaat voor alles op zo'n moment.
Ik moet wel zeggen dat ik het een moeilijk onderwerp vind hoor. Waar trek je de grens. Dat zal voor iedereen verschillen natuurlijk maar ik geloof er toch in dat mensen er niet te veel invloed op uit moeten mogen oefenen. Want wanneer stopt het dan? Straks kan je ook kiezen of je een zoon of dochter wilt, donker of licht haar enz.