Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:04

joyce2 schreef:
haha ideaal he, imigran! Ik verlaat het huis nooit zonder ;)

Ik raak nog net net niet in paniek nee, maar ik check inderdaad ook altijd of ik bij me heb, voel me soms net een Junk :D!

Kinke

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:47

Een hele tijd geleden heb ik iets gelezen over het gebruik van gember en het effect op migraine. Hebben jullie dit al eens geprobeerd? Preventief iedere dag een half theelepeltje gemalen gember door het eten of oplossen in water?

Klijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 08:37

Ik eet eigenlijk alles Als ik migraine heb nee ik imigran. Ik krijg vaak migraine als ik bij evenementen ben geweest. Te veel licht/ mensen/ herrie/ warmte. Ik heb het afgelopen zondag weer gehad bij paard 2009. Mijn eet patroon heb ik er nog niet op aangepast wel eens geprobeerd maar ik heb nooit verschil gemerkt

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:27

Vannacht was mijn kleine man wakker met een bloedneus en stond te schreeuwen naast mijn bed, heel zielig voor hem, maar nu heb ik helaas het gevoel of er een goederen trein over me heen is gereden. Schrok veel te wild wakker, heb maar een imigran ingenomen, want dit gaat volgens mij niet zo over. %)

Klijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:47

oei dat is vervelend sterkte en hopelijk ben je op tijd geweest met het inemen van imigran

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:08

2 Jaar geleden kreeg ik 3 aanvallen in 4 dagen waarbij de laatste met overgeven.
Van de huisarts heb ik medicijnen gekregen, de naam weet ik zo niet.
Op het doosje staat zo'n hoofd half door midden waardoor je zegmaar hersenen kan zien.
Ze werken goed. Maar als ik bijvoorbeeld uitga dan neem ik er soms al van te voren een omdat ik toch weet dat ik door die lampen het krijg. En omdat ik het leuk wil hebben neem ik er alvast een. Ookal is dat eigenlijk niet de bedoeling.
Maar verder eet ik wel gewoon alles.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:40

Zo, het is weer helder in mijn hoofd geloof ik. Hopelijk blijft het zo en zijn het niet de medicijnen die ik voel. Was vandaag echt heul slecht. Gelukkig ging mijn lieve man met de jongste naar zwemles voor me, want ook nog in dat hete benauwde zwembad met een migraine is geen grapje.

Wat trouwens ook raar is. Ik heb nog wel eens last van eczeem, en de laatste tijd speelt dat op op mijn oogleden als ik een migraine aanval krijg of heb. Echt tè vreemd, maar blijkbaar wel een herkenningspunt.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:45

hoi hoi,
hoe is het verder hier?
ik had gisteren voor het eerst in 2 maanden weer een aanval...er zit een wervel in mijn bovenrug vast die ervoor zorgt dater een spier in mijn nek klem zit en die zorgt voor migraine, blijkbaar, en dat in combinatie met moe zijn maakte dat de aanval doorzette...maar gelukkig na inname van een ibuprofen met imigran neusspray trok het weer weg...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:46

Fijn dat het wegging Lammie, en trouwens ook een mooie tijd ertussen, 2 maanden zou ik voor tekenen.

Ennehh.... GEFELICITEERD *\o/*

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:48

Klinkt weird, nog nooit last van gehad van zoiets. Die nachten zijn erg dan ja, mijn oudste is nu al een paar dagen ziek, maar die slaapt 's nachts gelukkig redelijk. Bij mij begint het feest ook weer, ik vermoed omdat de rode vlag over een dag of twee uit moet.

edit: Gefeliciteerd! Met je verjaardag dan he :+ !

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:51

Hallo,

Ben 'nieuw' op bokt en zag zowaar iets over migraine voorbij komen.

Ik heb al jaren gemiddeld 3 dagen per week migraine. Kan werkelijk niets verdragen op die momenten. Ik ben opgenomen geweest in de hoofdpijnkliniek en daar bleek toch dat eten eigenlijk niets uitmaakt. Het enige dat bewezen is is dat cafeïne en theïne invloeden heeft op migraine, zeiden ze daar. Drink nu helemaal geen koffie, thee, of andere dingen met cafeïne.

Merk alleen geen verschil! Lees hier veel dingen over imigran, dit middel is toch wel heel ideaal he!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:53

Ja dat is imigran zeker. Heb 2 gele drukke dagen achter elkaar gehad, met o.a. een hele dag vergaderen dus druk en binnen zitten, en vanmorgen voelde ik het al opkomen. Vanmiddag toch maar een imigran genomen en nu is het gelukkig weer weg! ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:54

ja ik teken er ook voor...en dat met die afbouw van de depakine...
morgen weer naar fysio, misschien kan hij morgen die wervel weer loskrijgen...ik hoop het...

dank jullie wel...ben nu officieel 25 jaar...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:54

Welkom JeslerD!
Imigran is inderdaad een fijn middel. Bij mij helpt het de scherpe kanten van de hoofdpijn af te halen zodat je toch redelijk door kunt. Vreemd dat ze daar in de hoofdpijn kliniek niets mee gedaan hebben.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:56

simodi schreef:
Ja dat is imigran zeker. Heb 2 gele drukke dagen achter elkaar gehad, met o.a. een hele dag vergaderen dus druk en binnen zitten, en vanmorgen voelde ik het al opkomen. Vanmiddag toch maar een imigran genomen en nu is het gelukkig weer weg! ;)

Fijn dat het wegtrok, dan ben ik ook altijd heel blij :j. Vandaag lukte dat helaas niet, was te laat denk ik.

Trouwens off topic. Wat is het middelste paard op de foto's in jouw profiel gaaaaaaaaaaafffff!!! :wow:

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 22:57

ja imigran is inderdaad een fijn middel, alleen jammer dat je bij die neusspray zo'n nare bijsmaak krijgt.
ik gebruik het in combinatie met ibuprofen zodat die de werking van imigran versterkt...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:07

Laurabram, thanx!

Lammie: nog gefeliciteerd!!!!! *\o/*

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:10

Shett schreef:
Maar als ik bijvoorbeeld uitga dan neem ik er soms al van te voren een omdat ik toch weet dat ik door die lampen het krijg. En omdat ik het leuk wil hebben neem ik er alvast een. Ookal is dat eigenlijk niet de bedoeling.

Preventief medicatie slikken doe ik nooit! Ik wil sowieso zo min mogelijk rotzooi in mijn lijf (want dat zijn de medicijnen toch echt, ook al helpt het goed) en ben ook bang dat ik dan steeds meer nodig zal hebben omdat je lichaam er aan went.

Imigran werkt overigens ook niet preventief volgens de bijsluiter. Staat uitdrukkelijk dat het geen zin heeft om vooraf wat in te nemen ...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:12

lammie2701 schreef:
ja imigran is inderdaad een fijn middel, alleen jammer dat je bij die neusspray zo'n nare bijsmaak krijgt.
ik gebruik het in combinatie met ibuprofen zodat die de werking van imigran versterkt...

Imigran samen met iets anders doe/durf ik niet ... als ik een enkele keer een paracetamol heb genomen omdat ik denk dat het geen echte migraine is en het blijkt toch wel zo te zijn, dan wacht ik nog een flinke tijd (uurtje of 6) voordat ik een imigran inneem. Maar dat zou dus niet hoeven?

Ik houd me ook strikt aan maximaal 3 keer een imigran100 per 24 uur.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:14

simodi schreef:
Shett schreef:
Maar als ik bijvoorbeeld uitga dan neem ik er soms al van te voren een omdat ik toch weet dat ik door die lampen het krijg. En omdat ik het leuk wil hebben neem ik er alvast een. Ookal is dat eigenlijk niet de bedoeling.

Preventief medicatie slikken doe ik nooit! Ik wil sowieso zo min mogelijk rotzooi in mijn lijf (want dat zijn de medicijnen toch echt, ook al helpt het goed) en ben ook bang dat ik dan steeds meer nodig zal hebben omdat je lichaam er aan went.

Imigran werkt overigens ook niet preventief volgens de bijsluiter. Staat uitdrukkelijk dat het geen zin heeft om vooraf wat in te nemen ...
Zou ik ook niet doen. Voel me na het innemen altijd een beetje vaag, weet niet zeker of dat bijverschijnselen van de migraine of van de imigran zijn, maar ik denk het laatste, want aan de tintelingen bijvoorbeeld voel ik wel of het werkt. Dat zou ik niet graag hebben als het niet nodig is. Ik ben eerder geneigd om te laat in te nemen omdat ik hoop dat het wel overgaat (wat natuurlijk meestal niet zo is helaas).

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:15

Kinke schreef:
Een hele tijd geleden heb ik iets gelezen over het gebruik van gember en het effect op migraine. Hebben jullie dit al eens geprobeerd? Preventief iedere dag een half theelepeltje gemalen gember door het eten of oplossen in water?

Ik heb hier positieve ervaringen mee, er zijn zelfs suplementen van tegen hoofdpijn. Weet zo snel niet hoe ze heten, maar dat zijn groene pilletjes. Fitamiran ofzo heet dat.

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:21

Voordat ik in de hoofdpijnkliniek kwam heb ik al van alles geprobeerd. Topamax, depakine, ik heb het allemaal geprobeerd. Ook op het 'moment supreme' werkt eigenlijk ook niets, alleen de imigran injectie, die ik helaas ook niet elke aanval mag gebruiken.

Over de gember, ik heb dit ook geprobeerd, het hielp helaas niets. Bij mijn broer werkte het echter wel. Elke avond bij de yoghurt een theelepel gember. Je kunt het allicht proberen!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:26

Laurabram schreef:
Zou ik ook niet doen. Voel me na het innemen altijd een beetje vaag, weet niet zeker of dat bijverschijnselen van de migraine of van de imigran zijn, maar ik denk het laatste, want aan de tintelingen bijvoorbeeld voel ik wel of het werkt. Dat zou ik niet graag hebben als het niet nodig is. Ik ben eerder geneigd om te laat in te nemen omdat ik hoop dat het wel overgaat (wat natuurlijk meestal niet zo is helaas).

Dat heb ik ook, blijkbaar kun je daar zelf behoorlijk hardleers in zijn ... want als ik dan alsnog wat inneem denk ik altijd 'volgende keer neem ik gelijk wat' en toch wacht ik dan weer een paar uur. :?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:31

Heel herkenbaar Simodi. En als ik te lang heb gewacht werkt het echt niet zo goed. (kan mezelf dan wel voor m'n kop slaan, maar ja die doet dan al zeer genoeg :D).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:35

Laurabram schreef:
Heel herkenbaar Simodi. En als ik te lang heb gewacht werkt het echt niet zo goed. (kan mezelf dan wel voor m'n kop slaan, maar ja die doet dan al zeer genoeg :D).

Haha! :D

Ik ga naar bed, want ik moet de goden niet verzoeken ... imigran heeft goed geholpen, maar tot diep in de nacht op bokt lijkt me toch geen goed plan.

Doei! :D :Z