GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:59

ja, dat is voor mij ook een nachtmerrie. Ik krijg mijn Mounjaro voorlopig via de huisarts en zij zegt dat ze het mij niet gaat ' afpakken' dus dat hoop ik dan toch maar :)

Maar ik denk bij Wellis dat ze niet moeilijk gaan doen, zolang ze er kunnen aan verdienen :)
Laatst bijgewerkt door Deertje op Vandaag, 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

Ik hoop ook dat het niet van de markt af gaat! Maar goed ze zijn met dat andere middel bezig dus dat zal hopelijk niet zo zijn.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

Zonnetje81 schreef:
[ Image ]

ik zit hier nu even naar je prijzen te kijken. Toch schandalig hoeveel het kan verschillen
Ik betaal nu

1 x 4 dos. 2,5 mg / 1 dos. € 179,78
1 x 4 dos. 5 mg / 1 dos. € 241,16
1 x 4 dos. 7,5 mg / 1 dos. € 333,23
1 x 4 dos. 10 mg / 1 dos. € 333,23
1 x 4 dos. 12,5 mg / 1 dos. € 410,88
1 x 4 dos. 15 mg / 1 dos. € 410,88

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:48

Deertje schreef:
Zonnetje81 schreef:
[ Image ]

ik zit hier nu even naar je prijzen te kijken. Toch schandalig hoeveel het kan verschillen
Ik betaal nu

1 x 4 dos. 2,5 mg / 1 dos. € 179,78
1 x 4 dos. 5 mg / 1 dos. € 241,16
1 x 4 dos. 7,5 mg / 1 dos. € 333,23
1 x 4 dos. 10 mg / 1 dos. € 333,23
1 x 4 dos. 12,5 mg / 1 dos. € 410,88
1 x 4 dos. 15 mg / 1 dos. € 410,88

Oh ik betaal bij de huisarts dit:

2,5 mg - 187 euro
5 mg - 252 euro
7,5 mg - 350 euro
10 mg - 350 euro
12,5 mg - 445,50 euro
15 mg - 445,50 euro

Ik heb ooit een foto gemaakt van Wellis om te vergelijken.

Deertje

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:12

Wellis is dan toch wel heel duur dan!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Ik zie inderdaad de prijzen die zonnetje noemt. Ze weten natuurlijk wel in te springen op het gat wat de huisarts niet aan meewerkt.

Ik heb wel overwogen de huisarts op de hoogte te brengen en misschien te hinten of hij wil verstrekken (maar ik wel zelf betaal). Maar durf het niet zo goed.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:16

Deertje schreef:
Wellis is dan toch wel heel duur dan!

ja maar die zijn gewoon commercieel en willen winst draaien.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

F_Orumster schreef:
Ik zie inderdaad de prijzen die zonnetje noemt. Ze weten natuurlijk wel in te springen op het gat wat de huisarts niet aan meewerkt.

Ik heb wel overwogen de huisarts op de hoogte te brengen en misschien te hinten of hij wil verstrekken (maar ik wel zelf betaal). Maar durf het niet zo goed.

gewoon proberen, wat heb je te verliezen eigenlijk

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 42 min geleden

Het is zo jammer dat zoveel huisartsen er terughoudend tegenover staan. Hier is het ook niet via de huisarts gelukt, dus betaal ook de hoofdprijs via Wellis.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 40 min geleden

F_Orumster schreef:

Gewoon proberen idd!

Mijn eigen huisarts is langdurig ziek, dus moeten het doen met waarnemers. De eerste waarnemer waarbij ik kwam lachte mij nog net niet uit want ik voldoe nergens aan (Ja overgewicht en diverse co morbiditeiten die niet onder vergoeding vallen). Voelde mij totaal niet serieus genomen.
Uiteindelijk vernomen dat er een vaste waarnemer is voor onze eigen huisarts, daar nog een afspraak gemaakt om het weer te bespreken. En zij stond echt volledig achter mij, heeft zelfs meer als een uur met de verzekering aan de telefoon gehangen om te proberen dat het toch vergoed zou worden.
Tegen de huisarts vertelde de verzekering dat het niet vergoed zou worden, maar dan wilden we het zelf wel betalen. En een week later van de verzekering een brief dat het toch vergoed wordt! *\o/*
Wel saxenda dan want ozempic en mounjaro stonden nog niet in de richtlijn.
Maar prima, ik prik mijzelf wel iedere dag, geen problemen meer mee.

Ondertussen 13,5 kg (12%) kwijt sinds half september. Ik merk aan mn kleding dat alles te groot wordt, laatst ondergoed al 2 maten kleiner moeten kopen, mn onderbroeken zakten gewoon af en mn bh's gaven geen steun meer. Broeken flubberen extreem, maar met een riem wordt het nog op zn plaats gehouden dus dat vind ik dan nog prima. Truien zitten minder strak en heb nog wat jurken van 4 jaar geleden dat ik dit gewicht had en die passen nu dus weer!

Maar als ik zelf in de spiegel kijk, zie ik eigenlijk nog geen verschil, zie nog steeds een dik varken staan }:0
Maar weegschaal, cm omtrek en kleren laten wel zien dat er wat af gaat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29 min geleden

Ik heb mijn huisarts netjes uitgelegd wat ik allemaal al gedaan heb in mijn leven om af te vallen. Dus niet van bam ik wil dat spul. Dat ik lipoedeem heb en het allemaal dus niet meer wil lukken. Maar goed ik weet dat ik een ruimdenkende, meewerkende huisarts heb. En net toen ik het aanhaalde was hij geattendeerd door de apotheker dat hij beter Mounjaro kan voorschrijven dan Saxenda.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23 min geleden

Stille meelezer hier.

Sinds half november zit ik aan de saxenda. En heb vandaag weer op de weegschaal gestaan . Nu 9 kilo kwijt. Van de 55. Begin februari start de gli. Ik ben benieuwd

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16 min geleden

Hier ook nog steeds bezig op Mounjaro. Inmiddels rond de 20kg kwijt. Wil nog rond de 10kg.

Vrijdag een nieuwe spuit gehaald van 10mg en was 303 euro bij de huisarts. Ik doe daar 7 weken mee want spuit 40 klikjes.