Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 20:12

Strak schema, Sherivey maar nu lekker op de bank.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:19

Zo, geen (nou ja, minder) wind en droog, dus ik heb het er vanochtend vroeg maar van genomen en een rondje 11km gedaan. Was heerlijk rustig zo in het donker. Lekker gelopen!

Pizza en patat :9

Grondwerken is ook mijn hobby niet, maar ik heb nu weer een jonkie en ik vind vaak rijden nog een te grote belasting, maar hij verveelt zich af en toe stierlijk, dus grondwerken houdt hem van de straat :))

Ik gebruik een schema met gevoel :+ Ik houd van kilometers maken en heb mijn eerste marathon gelopen met behulp van het schema van runnersworld. Nu train ik met deze basis zelf verder en luister ik vooral naar mijn lichaam. Ik ga serieus eens verder kijken naar het twee keer per dag lopen, de dagen dat ik naar kantoor ga ben ik onder de pannen van 5 tot een uur of 8 en daarna zijn paarden, hond en man er ook nog. Eten onderweg blijft een drama bij mij, mijn hartslag schiet omhoog, ik raak gefrustreerd en dat helpt helemaal niet. Ik ben dus heel blij met de Tailwind-tip die ik hier kreeg, al moet ik daar ook weer mee oefenen qua hoeveelheid.

Balen Noeps, maar verstandig om de doelen niet te hoog te stellen. Ik weet inderdaad niet in welke regio je graag loopt, als je meer richting zomer wilt dan is de mar-athon in Sneek wel een leuk evenement. Is wel 's avonds en het kan natuurlijk heel warm zijn in het laatste weekend van juni.

Wat een dag Sherivey :D Maar het geeft altijd wel een voldaan gevoel.

Ik weet niet wie het vroeg, maar de muis was niet meer intact := Ik heb de tandjes nog gevonden tussen de rubbers :r Maar het was goed bedoeld denk ik dan maar.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 10:34

Ieuw! %)

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 12:42

Ninus, heerlijk hé eindelijk weer droog, en zelfs een zonnetje hier!
Fijn dat je in de ochtend een mooi rondje hebt gemaakt!
Zo jij hebt ook lange dagen zeg, pfff.
Bij mij is het op werkdagen ook lastig, werk van 7 tot 17, en daarvoor en erna moeten de paarden nog gedaan worden, dan nog eten etc, ben dan zo moe dat er van lopen maar weinig komt.
Knap dat je het allemaal op gevoel doet!
Bleh die muis, dat klinkt wel vies zeg!

Hier vanochtend ook lekker gelopen, tempo intervallen 16x 200 meter gedaan, ging echt lekker, daarna rustig uitgelopen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:09

Gatverdamme van die muis :r

Leuke tips voor de halve! Ik kom zelf uit het Noorden, stukje reizen is niet erg. Sneek vind ik een leuke, die heb ik eerder gelopen!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 14:35

De Bonifatiusloop in Dokkum? Die is volgens mij altijd in april. Ik ga de komende editie lopen.

Lauwersmeer heeft in mei een loop, dacht ik. Ook een halve, meende ik gelezen te hebben.

En als trails je leuk lijken, dan moet je eens kijken op de site van Run Forest Run.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 17:21

Bonifatius is dat jaar in april inderdaad, tegelijk met de vuurtorenloop op Vlieland, daar lopen wij de halve. Wel jammer, want de Bonifatius is zo lekker dichtbij :))

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 18:30

Wij gaan vanavond voor de 10 km… vind het mega spannend..
hangt niks van af maar toch! :o

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:09

Succes!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:13

Veel plezier, Namiro!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:20

Succes Namiro!

Complimenten aan degenen die afgelopen weekend gelopen hebben. Ik liep in het bos met lange jas, capuchon en hoge laarzen :') Ik benijd jullie niet, knap gedaan!!

Ninus, vroeg gelopen al. Ga je daarna nog werken of was dit een vrije dag?

Ik werk in het onderwijs en probeer bewust op maan- of dinsdag dusdanig tijdig naar huis te gaan dat ik nog net met daglicht een rondje kan lopen. Heerlijk vind ik dat.
Ik kreeg vandaag een hoop energie van de zon die zich eindelijk weer liet zien, heb een heerlijke 5km weg gelopen.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:25

Lekker Goof, jij werkt toch in het voortgezet onderwijs?
Ik in het basisonderwijs. Ik had vandaag een dag van 7.00 tot 16.15 zonder pauzes. Het was tijdens het werken snel een boterham naar binnen proppen. Om 17u was ik thuis, eten koken, daarna een beetje kapot, dus nu lekker op de bank.

Morgen vrij, ik ga kennismaken op de nieuwe school waar ik ga werken. Helaas weer geen tijd om lang in het bos te gaan lopen, dus morgen op tijd op en op de weg een ronde maken.

Zaterdag 20km Maasdaltrail en vanaf volgende week de afstanden opvoeren, want er komt weer een ultra aan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 20:39

Spannend morgen SV, gefeliciteerd nog met je nieuwe baan. Tof om weer ergens anders aan de slag te gaan.
Ik werk in het VO ja. Ik ben vanmiddag om 15.30 weg gegaan, 16.00 thuis, omkleden en dan lopen. Het scheelt mij wel dat ik op dinsdag nagenoeg alleen maar tussenuren heb, dus ik kan daar genoeg werk in proppen om dan om 15.30 te kunnen vertrekken. Op mijn andere dagen werk ik langer en dan lukt lopen daarna ook niet (tenzij ik na het eten ga, maar daar houd ik niet zo van). De andere 2x loop ik op mijn vrije dagen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:01

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 21:09

Ieuwww ik zit lekker te gruwelen bij dat verhaal van die muizen tandjes in de wasmachine := Heel lief van de kat maar niet zo handig.

Namiro veel plezier met je 10k!

Lopen op werkdagen is altijd wel een uitdaging, dat herken ik wel. Het is dan echt even bewust inplannen op een dag dat er weinig in de agenda staat in de middag, en dan ook daadwerkelijk op tijd naar huis gaan... Soms blok ik ook wel eens de agenda voor het laatste uurtje van de werkdag zodat er niet iemand op het idee komt nog een afspraak in te plannen O:)
Als alles normaal verloopt ben ik meestal tussen 4 en 5 thuis. Maar goed, dan wil de hond graag een lange ronde want dat lukt me in de winter ook 's ochtends niet en meestal moet er ook wel redelijk op tijd gekookt en gegeten worden omdat mijn man nog zijn vrijwilligerswerk oid gaat doen. Dus lopen na de werkdag maar voor het eten is altijd puzzelen, maar 2* per week lukt me dat vaak wel voor kortere rondjes. In de zomer is het op een of andere manier altijd een stuk makkelijker om alles rond te krijgen.
Vanmiddag rond half 6 ben ik ook even geweest voor een 5km rondje, het was heerlijk fris buiten en helder :)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:13

Geen 10 km geworden maar 8,9 km.. route liep iets anders dan verwacht en dit was prima qua afstand. Lekker gelopen dus tevreden :j

Hier kantoorbaan.. 3 dagen van 7.30 uur tot 18.00 uur van huis en 1 thuiswerkdag. Op mijn vrije dag is mijn zoontje van 3 hele dag bij mij dus dan lukt lopen ook niet. Daarnaast nog paarden aan huis en vriend die heel veel sport. Lopen is dus echt plannen..
nu een vaste avond geprikt met een vriendin en dat werkt wel..

Straks als het langer licht is wordt het allemaal weer makkelijker.. of dan voelt het makkelijker in ieder geval ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 23:13

Heerlijk plaatje, Goof! <3

Wat een prestatie, 150 dagen! :wow:

Toppie, Namiro! Lekker bezig geweest!

Vanavond training met de loopgroep gehad, lekker gelopen. Voelde vrijwel niets meer van de trail van zaterdag. Kan merken dat ik makkelijker herstel.

Hier ook een (voltijd) kantoorbaan, paarden aan huis en geen kinderen (bewust). Ik loop standaard op dinsdagavond, training met de loopgroep. Donderdags loop ik met collega’s en dan loop ik weekends voor mezelf.
Laatst bijgewerkt door Puera op 17-01-23 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 23:24

Ja niet normaal hè? Ik moet er niet aan denken om 150 dagen te lopen :=

Prima zo Namiro! Dat je tevreden bent is het belangrijkste :j

Heerlijk Kylan!

En inderdaad mooi plaatje Goof!

Leuk SV, weer opbouwen!

Fijn dat je nergens last van heb Puera! Ik heb ook niets gevoeld, goed teken.

Ik werk fulltime en ik probeer de kantoordagen te beperken tot de maandag en de donderdag. Ik loop dus op mijn thuiswerkdagen en in het weekend, meestal samen met mijn man. Vanochtend ben ik om 6 uur begonnen met werken zodat ik tussendoor kan hardlopen, de hond kan uitlaten en de paarden kan doen. Ik ben dol op mijn werk en heb ook veel werk, maar als ik niet zoveel vrijheid zou hebben dan zou het ongetwijfeld anders voelen.

Dat gezegd hebbende, ik sluit nu mijn werklaptop maar af voor vandaag, je kunt tenslotte ook overdrijven :+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 07:50

Ik had hem gezien goof.
Er zijn mensen die zulke enorme prestaties neerzetten!
Ik had ook een vrouw gezien die elke dag een halve liep, een jaar lang.
Op insta volg ik iemand die gisteren de verlengde duinhopper voltooide. Startte ergens bij België langs de kust en liep langs de kust tot het puntje van Noord Holland. 512km totaal en die heeft er 134.5 uur over gedaan.
En ook iemand die ik volg heeft 52 marathons in 52 weken gelopen.
Waar een mens toch allemaal toe in staat is hè, echt zo gaaf!

Vorig jaar een Amerikaan die 101 volledige triathlons deed in 101 dagen. Hoe dan?!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-23 09:14

Sommige prestaties zijn idd echt bizar :j
Ik zou het zelf niet kunnen, maar vind het wel super knap dat mensen zoiets doen.

Ik was vanochtend vlak voor zessen klaarwakker. Moet om 9:20 uur bij de tandarts zijn. Dus maar een rondje gaan lopen.
Werd 5,55 km. Onbewust in de eerste 3 km elke km iets sneller gelopen. Dus de 2 km erna ook nog iets versneld (wel allemaal op gevoel, ik kon het tempo pas zien bij iedere km melding). Ging super lekker! Daarna nog een klein stukje rustig uitgelopen. :D

Mijn horloge vind dat ik aan het herstellen ben. :') denk dat het wel goed zit met mijn conditie. Hoefde ook niet echt moeite te doen tijdens het lopen

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:23

Zo dan, wat een prestaties! Mooi hoe een mens ook durft door te gaan met zichzelf uitdagen. Ik vind dat zo stoer en inspirerend. Jezelf blijven ontdekken en je eigen grenzen verleggen.

Ik vind dat we daar ook heel mooie voorbeelden van hebben in dit topic _/-\o_

Knap hoe mensen werk, paarden, gezin en sporten zo goed weten te combineren. Daarvoor ook een buiging. Ik vond dat ook altijd zo lastig en dan stond ik maar om 5 uur op. Nu werk ik tijdelijk niet meer voor de verbouwing en verhuizing. Wat een tijd houd je dan over :)) ik mag weer rustig opbouwen dus maandag 20 minuten op heel laag tempo gelopen maar heb nu toch irritatie. Dus ik ga nog een week rust nemen.

Puera, wat fijn dat je niets van de trail voelde. Teken dat je lekker bezig bent!

Namiro ook lekker gelopen +:)+

Goof en Kylan ook een rondje tussen de drukte kunnen proppen. Wat een heerlijk loopweer was het ook.

Succes vandaag SV!

Ieris, jij bent ook wel echt lekker bezig hè? Knap dat je dat ook nog in zo’n werkweek weet te proppen.

Ninus, neeee gatver die muis %)

Noeps, verstandig besluit. Ik had zelf na de zwangerschap te snel te intensief gelopen en heb daardoor maanden extra rust moeten nemen voor mijn bekken. Niet leuk.
Ik ken in jouw omgeving helaas niet zoveel loopjes. CPC Den Haag is wel heel tof, heel veel publiek en energie!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 09:50

Supervixen schreef:
Ik had hem gezien goof.
Er zijn mensen die zulke enorme prestaties neerzetten!
Ik had ook een vrouw gezien die elke dag een halve liep, een jaar lang.
Op insta volg ik iemand die gisteren de verlengde duinhopper voltooide. Startte ergens bij België langs de kust en liep langs de kust tot het puntje van Noord Holland. 512km totaal en die heeft er 134.5 uur over gedaan.
En ook iemand die ik volg heeft 52 marathons in 52 weken gelopen.
Waar een mens toch allemaal toe in staat is hè, echt zo gaaf!

Vorig jaar een Amerikaan die 101 volledige triathlons deed in 101 dagen. Hoe dan?!

Ja joh, echt ongekend wat mensen en lichamen kunnen hè. Ik heb een vriendin die ook met ogenschijnlijk groot gemak echt hele lange afstanden loopt. Ze gaat ook elk jaar wel één of twee keer naar de Alpen e.d om daar in een aantal dagen hardlopend 140km met een miljoen hoogtemeters door de bergen af te leggen. Twee weekenden achter elkaar een marathon is geen probleem. En noooooit blessures! Ik zucht al als ik een viaduct op moet :+. Maar goed, bij haar is het ook een jarenlange consistente trainingsomvang en goede basisconditie waardoor haar lijf dat aankan.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 10:13

Ik vind wat jullie doen al ontzettend knap allemaal! In de ochtend zo vroeg op staan om nog een rondje te lopen. Heerlijk hoor.

Ik kijk ook erg graag docu's van trails en de afstanden die daarbij horen: niet normaal. Ik heb ooit zelf de Skyetrail gewandeld (120km), dat vond ik heel pittig. En dan zijn er mensen die 'm in een keer uittrailen. Zo stoer! En bijna niet voor te stellen.

Ik ga vanochtend weer aan de training buiten in het bos. Nog een paar maanden en dan ga ik weer echt gaan opbouwen met hardlopen en praat ik graag weer wat vaker mee (nu lees ik vooral). Nu al zin om mooie nieuwe hardloopschoenen uit te gaan zoeken :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 15:42

Vanmorgen 25km gelopen, in hartslagzone 3, waarvan 4x1500m op 5 min/km (HS zone 4 hoog) en 4x1000m tussen de 5.10 en 5.30 min/km (HS zone 4 laag).

Ging erg lekker!

Daarna kennisgemaakt op mijn nieuwe werk, was erg leuk. Ik heb er zin in!

Ook nog ingeschreven voor de UTK (ultra trail kort) van de Veluwezoomtrail in juli. Op zaterdag loop ik dan 12km en 19km en op zondag 34km.

Afbeelding
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 07:41

Prachtig SV en mooi tempo! En fijn dat je een goede kennismaking had, heel belangrijk!

Fijn dat je kunt gaan opbouwen Fenn! Weet je al voor wat voor schoenen je gaat?

ik heb Patrick de trainer overleefd gisteren :+ Ik heb me er een beetje in laten luizen door mijn man, we hadden in eerste instantie een afspraak over voedingsadvies, maar daarna werd duidelijk dat ik dan een eerst een half uur mee zou trainen. Viel me alles mee gelukkig, maar nu denkt mijn man dat ik iedere week mee ga, daar moet ik even over nadenken :D

Morgen ga ik weer een rondje lopen en wil het weekend graag mijn nieuwe trailschoenen uittesten, denk dat we ergens naar toe rijden, hier ben ik veroordeeld tot natte, kapotgereden klei. Ook een uitdaging, maar die zoek ik dan weer niet perse.