Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:35

Oh heeeel herkenbaar Musli en Mariëlle van dat hardlopen/sporten. Heb ik echt mijn hele leven gehad, altijd sportief geweest maar ook altijd zwaarder dan de rest. In mijn tienerjaren was dat echt niet leuk, ook al was ik toen absoluut niet ‘dik’ te noemen. Maar wel de zwaarste van de hoop, dus dat was grappig vonden ze. Gelukkig in mijn eigen sport en team nooit problemen mee gehad. Nu met bootcamp ben ik ook gewoon de zwaarste, muv mijn vriendin die meegaat. Vanavond blijft zij thuis, dus dan word ik meteen weer onzeker. Heel dom, want zoals gezegd: ik doe het toch maar *\o/*

Lekker doorgefietst inderdaad Musli _/-\o_

gaucho, ik denk dat jezelf goed voelen en complimentjes krijgen van de buitenwereld echt genoeg zeggen. Je ben zó goed bezig! En lekker gezweet gisteravond.

Goed bezig Esther :D

Lief, miccamaaike! Ik heb er ook even op gezeten dinsdag en dat voelde zo goed <3
Ik heb alleen geen schoenen meer voor mezelf en wil een ander zadel voor mijn merrie, dus we houden voorlopig tot aan de zomer denk ik op wat stappen. Zo went de jongste (ik heb er 3) er ook aan dat ze ‘alleen’ op de weide moet blijven terwijl wij met de 2 haflingers een rondje errond stappen. Wat een heerlijk gezicht is die foto! :+: Absoluut geen straf nee. Succes met het bedwingen van de cravings, absoluut niet makkelijk maar denk aan het resultaat!

Pallatin, is jouw weegschaal misschien ook enorm gevoelig over op welk punt je er exact op gaat staan? Bij de mijne moet je ook echt altijd op exact dezelfde plek gaan staan of je gewicht scheelt gewoon kilo’s inderdaad :+ Denk dat je verder bewust bezig bent :j

Mariëlle, ik ga ook een beetje ‘versneld’ hoor. Daarnaast zijn jaar 3 en 4 van de studie redelijk zelf in ze te delen. Ik maak het mezelf gewoon graag moeilijk :')

Wat goed Otti om zo te zijn wezen wandelen. Mooie foto ook, voelt hij zich wat beter?

De weegschaal was lief *\o/*
400 gram er af deze week, heel blij mee. Gisteren een fijne stagedag, vandaag voorbereiden voor morgen en vanavond bootcamp. Ik ga dus zonder mijn vriendin die wat rond mijn niveau zit, dus ik hoop dat de andere vrouw er is die ook rond ons niveau zit. De rest doet het al jaren, of is gewoon zo fit, die hou ik niet goed bij :') Zorgen voor later pas!

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:09

Prachtige foto Otti! En een flink stuk hebben jullie samen gelopen!

Musli en Mariëlle: echt sch*t aan hebben hoor, ik doe het jullie echt niet na. M’n conditie is echt om te huilen op het moment, ik zou nog geen kilometer kunnen hardlopen als m’n leven er vanaf hing.... :D

Wat heerlijk Ine dat je weer lekker te paard hebt gezeten! En wat je zegt over m’n weegschaal kan wel kloppen hoor, maar ik zet m doorgaans op exact dezelfde plek. Vanmorgen er weer op gestaan, toen gaf ie eerst 72,4 aan en hij eindigde op 71,8 (wat ik dus als allerlaagste gewicht had? :? ) Ik houd die 72,4 maar aan en dat is een prima gewicht, kijken of ik dat kan vasthouden. Wordt nog spannend met die paasdagen... :D Ik heb gister uiteindelijk zo’n 15000 stappen gezet en een bosritje gemaakt. Ik voelde me gistermiddag helemaal niet lekker dus heb als avondeten niet veel gegeten, maar wat ik heb gegeten was wel heel gezond. Had nog broccoli en doppers over dus heb dat met 2 plakjes ham en een boterham gegratineerd.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:33

Bij deze fotobewijs, vandaag ben ik op mijn jongste Haflinger gestapt. Hele overwinning want 5 jaar geleden heb ik daar voor het laatst op gezeten en we hebben het niet zo goed afgesloten. Iets met ‘flying with hafling-Air’ :') Ik ben toen niet gevallen, maar mijn onzekerheid is er niet beter op geworden. Als ik op streefgewicht ben, ga ik het rijden wel proberen oppakken door eerst te lessen.
Afbeelding

Rare weegschaal heb jij, maar hij gaf dus ook goed nieuws vanochtend haha :D
15000 is niet niks, goed bezig!

Gaan jullie speciale dingen doen met de paasdagen?

Wij hebben zaterdag een ‘Heel *dorpsnaam* Bakt’-wedstrijd dus ik bak lekkers. Zondag gaan mijn vriend, onze hond en ik een Bourgondische wandeling maken in de buurt. Verder niks gepland, erg druk en met mijn stage zien we daarbuiten toch weinig mensen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:54

Heerlijk @Ine. Lekker genieten van je hafje(s) :) volgens mij kun je er prima op!

Hier vandaag dag 1 van de challenge afgevinkt: 15min, 2.74km. Ben benieuwd wat de 30 dagen met m'n snelheid gaan doen. Zou toch leuk zijn om te eindigen op 15min, 3.00km of meer zelfs :):)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:01

Jullie gaan lekker!!

In het kader van "ik roep altijd dat men ook hier mag delen als het niet goed gaat" zal ik mijn eigen advies maar opvolgen. Het gaat even niet goed. Ik voel me rot en heb daardoor absoluut geen eetlust. Krijg geen hap door mijn keel. Praktisch, zou je zeggen. Ik weet het niet zo goed. Ik volg gewoon even mijn eigen behoeften en gevoel en dan zal het ooit vanzelf wel oplossen. Wel vanmiddag een heerlijke brownie gegeten, cadeautje van vriendin. <3

Gewoon ademhalen en weer doorgaan.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:46

:(:) Roos...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:51

:(:) Roosch. Jij kan dit, ook als het nu ff rot gaat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:02

Dat kan ik. :j Ik ben niet klein te krijgen. Dat ben ik immers al.

Je hebt mensen die met verdriet of stress veel gaan eten. En dan heb je mij. Mijn lijf gaat in een soort van hongerstaking. :')
Zo slapen. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:24

Roosch schreef:
Jullie gaan lekker!!

In het kader van "ik roep altijd dat men ook hier mag delen als het niet goed gaat" zal ik mijn eigen advies maar opvolgen. Het gaat even niet goed. Ik voel me rot en heb daardoor absoluut geen eetlust. Krijg geen hap door mijn keel. Praktisch, zou je zeggen. Ik weet het niet zo goed. Ik volg gewoon even mijn eigen behoeften en gevoel en dan zal het ooit vanzelf wel oplossen. Wel vanmiddag een heerlijke brownie gegeten, cadeautje van vriendin. <3

Gewoon ademhalen en weer doorgaan.

Roosch :(:). Jij kan dit!

M’n ‘stalhulp’ vrolijkt je wel op!

Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:31

Roosch schreef:

Je hebt mensen die met verdriet of stress veel gaan eten. En dan heb je mij. Mijn lijf gaat in een soort van hongerstaking. :')

Neem een lekker bad _/-\o_
En dan je bedje in. Morgen weer een dag!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:56

Roosch moet jij gewoon die weegschaal weer wegdoen of verstoppen?
Goed dat je het deelt. Komt wel weer, gewoon in dit topic blijven want hier steunen we elkaar ook/juist wanneer het niet goed gaat.
Jij kunt dat zelf heel goed voor anderen dus nou mag je zelf ook eens onze steun ontvangen. :* :knuffel:

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:25

Roosch schreef:

Ik heb allebei een beetje, ik heb nergens trek in behalve chocola en andere zoete dingen :')

Maar wel echt rot dat het even niet gaat, denk dat je eigen gevoel volgen heel belangrijk is in dit soort situaties. Niet alleen voor nu maar ook voor de lange termijn.
Ik lees intussen nog mee, te druk om overal op te reageren (werken + afstuderen, leek iets minder werk dan het is) maar lees nog wel mee :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 23:32

Roos wat vervelend dat je je zo rot voelt. Laat je niet gek maken :(:)

Otti wat een heerlijke wandeling en mooie foto!

Musli, goed begin met de challenge. Knap van je!

Ine dat past echt makkelijk!! Lekker gaan rijden hoor!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 06:57

Gister was de eerste dag dat ik echt trek had... afgelopen dagen alleen maar vol gezeten en gegeten omdat het moest :') . Zat na 3 happen elke keer al vol

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:28

justkid schreef:
Roosch moet jij gewoon die weegschaal weer wegdoen of verstoppen?
Goed dat je het deelt. Komt wel weer, gewoon in dit topic blijven want hier steunen we elkaar ook/juist wanneer het niet goed gaat.
Jij kunt dat zelf heel goed voor anderen dus nou mag je zelf ook eens onze steun ontvangen. :* :knuffel:

Ik snap je wat betreft de weegschaal, maar dat was niet de boosdoener deze keer. Al was ik vanochtend niet te spreken over haar. Ja. Dit is een haar. Het is een kreng. Nog steeds naamloos en dat blijft ze tot het eind der tijden. :7

Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal. Na een goede nachtrust ziet de wereld er toch weer wat beter uit. :')

Vandaag een jaar geleden heb ik mijn laatste sigaret gerookt. Een jaar geleden dat de knop omging niet alleen qua roken maar eigenlijk ook wel definitief qua afvallen. En ik ben trots! Die laatste 10 kilo en een beetje die komen ongetwijfeld ook nog, al zit ik op een plateau. Voor mijn part doe ik er een jaar over.

En het gaat erom hoe ik in mijn vel zit. Daar ben ik normaal gesproken de laatste tijd niet ontevreden over. De hangbuikzwijntjestrekjes zijn er nog wel, maar dat zal nooit helemaal weg gaan. Het gaat om iets gezondere keuzes maken, realistischer zijn. Puur voor mezelf.

Bedankt allemaal voor dit mooie topic. <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:43

Superknap Roosch, een jaar gestopt met roken! Daar mag je echt supertrots op zijn _/-\o_

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:47

Mooi om te lezen Roosch :j

Hier was de weegschaal ook niet helemaal mijn vriend, 0.7 meer dan vorige week >;) Maar midden van de week was dat bijna 2 kilo, dus dit valt me alles mee. Nog steeds geen idee waar het ineens vandaan komt, maar het is maar een nummer op de weegschaal en voel me verder top, dus we gaan maar normaal door.

Nou ja, niet helemaal normaal met het Paasweekend voor de deur :o Ga mijn kozijnen en deuren binnen schilderen, dus wat minder tijd voor andere beweging. Vandaag komen mijn vader en stiefmoeder helpen en sluiten we af met een Bbq, zondag en maandag gourmet :D Andere maaltijden maar iets meer beleid, ga er verder vooral ook lekker van genieten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:48

Roosch :(:)
En gefeliciteerd met je rookvrije jaar!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 07:54

Leuke challenge Musli! Erg uitdagend ook denk ik, je wilt dan telkens nét dat ietsje sneller zijn. Ik ga duimen dat je aan die 3km komt aan het einde van de maand!

Roosch, dikke knuffel :(:) . Wel super goed herpakt en hey, 1 jaar niet roken is echt een top prestatie!

Lief miccamaaike! Als ze beiden wat meer in conditie zijn, komt de zadelpasser voor een nieuw zadel voor de oudste en laat ik het zadel van de jongste ook nakijken (ligt nog wel ok, maar ik gok dat het deze zomer weer wat krap wordt op de schouders). Dan kan er weer meer gereden worden dan alleen stappen.

Dat je je goed voelt is het belangrijkst gaucho! Schilderen is ook wel erg leuk en nuttig, heb je straks mooi resultaat van. Je paasweekend klinkt lekker! Geniet ervan!

Bootcamp gisteren was pittig :+ :')
Vandaag nog een redelijk volle stagedag en dan lekker 3 dagen weekend <3

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:07

Ik ontwijk de weegschaal nu.
Hier gaat het helemaal niet goed. Maar ik heb besloten om het nu even te laten gaan.
De energie om ertegen te vechten is weg.

Ergens deze maand gaat mijn vader overlijden. Na inze vakantie is hij in het zh terecht gekomen en daar bleek dat de k zover gevorderd is dat het einde er nu is. Het is nu kijken hoelang hij het nog volhoudt.

Dus als alle gevoelens weer op orde zijn, dan ga ik weer vechten...

Sorry voor het niet reageren op anderen. Lukt nu even niet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:11

Ach jeetje arabella, wat vreselijk. Heel veel sterkte :(:)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:14

Hele dikke knuffel Arabella. Met alle aandacht voor je vader en familie, zorg ook goed voor jezelf. En helemaal logisch dat dieet nu even geen prio heeft.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:14

Arabella :(:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:44

Heel veel sterkte Arabella :(:)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 08:47

Heel veel sterkte! Wat heftig voor jou en je familie :(:) dikke knuffel!