Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:04

Weet iemand tot wanneer je positief test van je vorige besmetting en wanneer je eventueel weer opnieuw besmet kan worden? Ik heb namelijk een donkerbruin vermoeden, de klachten die ik namelijk nog had van de eerste besmetting worden weer erger.
Ben van de week in contact gekomen met kinderen op het werk die op dezelfde dag waren als een positief geteste collega -O-

Marcella

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:07

Volgens mailtje GGD stond 8 weken.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:31

Ik was nu gelukkig negatief met een zelftest, is nu 6 weken geleden. Maar die ontstoken ogen door de Corona maken me helemaal gek ;(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:46

Afgekoeld gekookt water, koude kamille thee en/of theezakje op je ogen. Niet deppen of wrijven gewoon er tegen houden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 19:51

En ogentroost van Weleda verzacht dat niet? Hercule die druppelen heel naar vond had vaak ontstoken ogen en ondanks dat hij het zo vreselijk vond kwam hij gelijk als ik met de pipetjes aankwam (hier in Frankrijk ggebruikte ik andere natuurlijke oogdruppels geadviseerd door de apotheek). Ik zou het eens in die hoek zoeken.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:04

Ik ga me er even in verdiepen dankjewel! Huisarts kon me drie weken geleden niet helpen, maar die eiwitdingen zijn oprecht pijnlijk. Ben benieuwd hoe lang dit blijft doorkachelen..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:07

Heb je niet ook gewoon beginnende hooikoorts, want dat ga je nu ook langzaam aan krijgen.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:10

Marcella schreef:
Heb je niet ook gewoon beginnende hooikoorts, want dat ga je nu ook langzaam aan krijgen.

Nope, deze klachten zijn 1 dag begonnen voordat ik positief getest was. Druppelde al twee weken tijdens mijn quarantaine met hooikoorts medicatie, leverde niets op helaas

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:36

Zijn er nog huis tuin en keuken tips om sneller van corona te herstellen, of iets beter te voelen?

Ik testte vorige week woensdag positief, eerste dagen gingen wel oke, wat misselijk en spierpijn. Weekend ging goed. En vanaf maandag zwemmend in het zweet wakker worden snachts, moe, hoofdpijn, nergens zin in. Heb nu vandaag weer ziek gemeld tm zondag.
Wel de eerste 2 prikken gehad.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:44

Sharani schreef:
Vandaag is er hersenvocht afgetapt omdat de druk te hoog werd en daar knapte ze enorm van op. Maar ze moesten daarvoor wel even stoppen met de bloed verdunners. Blijft allemaal nog erg spannend want de stolsels zijn nog niet weg. En ik hoest nog steeds heel veel en mag er dus niet naartoe. Ik weet dat ze goed verzorgd wordt en begrijp dat ze het risico niet kunnen lopen in het ziekenhuis maar vind het zo erg.

Sharani, hoe is het nu met jou en je dochter?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:02

X_jeanine_x ik ben aan het ontgiften met en ik neem chlorella tabletten. Ontgiften doe ik met chlorofyl.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:37

Jeanine, uitzieken en echt kalm aan doen. Schoonzoon is nu net weer aardig beter, jong gezond en gevaccineerd maar toch een dag of vijf flink ziek geweest.
Niet van alles en nog wat uit gaan proberen, wel veel drinken en bij hoofd/spierpijn een pijnstiller nemen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:08

Cayenne schreef:
Sharani schreef:
Vandaag is er hersenvocht afgetapt omdat de druk te hoog werd en daar knapte ze enorm van op. Maar ze moesten daarvoor wel even stoppen met de bloed verdunners. Blijft allemaal nog erg spannend want de stolsels zijn nog niet weg. En ik hoest nog steeds heel veel en mag er dus niet naartoe. Ik weet dat ze goed verzorgd wordt en begrijp dat ze het risico niet kunnen lopen in het ziekenhuis maar vind het zo erg.

Sharani, hoe is het nu met jou en je dochter?

Dochter is maandag naar het AMC gebracht maar ook daar krijgen ze haar nog niet stabiel. De stolsels zijn gisteren operatief weggehaald, maar vandaag waren er weer nieuwe. Ze gaan nu een drain plaatsen om de hersen druk te verlagen omdat haar zicht permanent beschadigd dreigt te worden. Kortom nog heel veel zorgen.
Zelf hoest ik nog steeds, al lijkt het vandaag wel wat minder te worden. Hoop er eigenlijk zaterdag heen te kunnen. We kunnen gelukkig in het Ronald McDonald huis verblijven ondanks dat dochter eigenlijk al net 18 is, dus dat scheelt veel heen en weer reizen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:21

Jeetje wat een zorgen. Ik denk veel aan jullie. Hopelijk gaat het snel kantelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:33

Wat erg zeg en weten ze al waar het precies door komt, hopen dat je snel bij haar langs kan.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:51

Jeetje sharani wat een heftige en vervelende situatie!

Hopelijk mag je inderdaad snel op bezoek

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:11

Sharani, wat een nare update. Heel veel sterkte en beterschap :(:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:30

Heel veel sterkte Sharani en veel beterschap voor je dochter.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:37

Wat een onzekerheid. Beterschap voor je dochter.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:15

Ik ben niet vatbaar denk ik wederom negatief getest.

Moet het hele weekend weer werken dus ga maar even ffp2 maskers aanschaffen. Ben nog gezond en als het kan wil ik dat graag zo houden.

Bijna iedereen is besmet , klachten zijn wisselend en volgens mijn werkgever lijkt het veel op griepklachten.

En top geregeld die prio testen werd gelijk opgenomen, kon al 45 min later getest worden op de locatie hier vlakbij en uitslag was er rond half 5. Zat in totaal 6 uurtjes tussen. Alleen wat ik vreemd vond ik hoefde niks geen loonstrookje te laten zien. Heb nog wel gevraagd aan de werknemers of ze dst niet moesten zien.

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:43

het is op moment super rustig wb testen.
een kennis werkt bij de GGD en heeft hele dag bijna niks te doen.
goed nieuws dus

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:03

Sharani, beterschap!

Thanks voor de tips. Rustig aan doen, doe ik ook, veel thee met wat honing aan het drinken. En probeer goed te slapen. Ik ben 30.
Vind het ook zo apart dat het bij iedereen anders uit het verloop van ziek zijn!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:04

Dag zeven na positieve test, nog behoorlijk verkouden en nog steeds verminderde energie met kortademigheid. Heb iets de hoop dat het slijm is dat weer weggaat, het is een naar gevoel dat het zo op de longen slaat.
weet niet of ik nog besmettelijk ben, wil/moet maandag weer gaan werken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:10

Ik ben 44 jaar met 3 enting en chronische bronchitis. Wel verrekt benieuwd naar de longfunctie eind maart.

Vind alleen dat ik weinig naar de wc ga voor wat ik drink. Wel op het moment ontlasting iets slap.

Zoals ik het in de mail van de GGD had minimaal 24 uur klachten vrij t/m maximaal 14 dagen na besmetting ben je besmettelijk.

Kantoor vond het apart dat ik nog steeds in isolatie zat. Maar vergeten denk ik dat ik woon in een seniorenflat.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:32

Hier net bericht gehad van het AMC dat ze contact met de afdeling infectie preventie hadden gehad en dat ik ondanks mijn hoesten toch mag komen omdat de positieve test al twee weken geleden was. Moet alleen een mondkapje van hun op. Nu duimen dat de treinen morgen ochtend weer rijden zodat ik snel heen kan.
Mijn dochter heeft inmiddels een drain in haar rug waardoor de pijn minder is en haar ogen waren iets verbeterd.